1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

509044 inlägg · 4107 ämnen

MODO Hockey - Luleå 2008-10-14

« · 1074905 · » Till forumet

Sv: MODO Hockey - Luleå 2008-10-14
Gusse: Riktig sunkmatch, hade inte varit ett dugg orättvist om Luleå fått tre poäng i denna match, så sett till resultatet får man vara riktigt nöjd. Själva spelet däremot lämnar en hel del i övrigt att önska. Än en gång höll Väsbysyndromet på att drabba MoDo, konstigt att det av tradition ska vara så svårt att föra matcher mot seriens bottenlag.
Kommentera

Petey21:

Fast känns det inte lite tryggt också, på något vis? Man vet vad man har att vänta sig, typ.
Kommentera

Petey21: Om vi inte hade varit så bedrövliga i de två senaste hade jag kunnat ta det, men att underprestera så enormt tre matcher i rad duger inte!
Kommentera

Gusse: Det var 5600 mot Mora för två säsonger sen.
Kommentera

Wayne Gresky: Och med tanke på att Frölunda inte direkt rosat marknaden så lär vi väl få se en fjärde match med ett underpresterande MoDo på torsdag, om inte Yetman tillför en massa positiv energi till sina medspelare.

Och visst, det är en viss trygghet i detta eftersom man vet vad som väntar, men jag ser hellre att tryggheten består i att man kör över bottenlagen rejält och bättrar på målskillnaden, precis som de andra lagen brukar göra... ;-)
Kommentera

Frisco: Skönt att höra!
Kommentera

Wayne Gresky:

MODO Hockey - Mora 6 - 2 (3-1, 2-0, 1-1)

2006-11-16, kl 19:00
Swedbank Arena

Skott: 29-24 (11-7, 13-8, 5-9)
Utvisningsminuter: 26-16
Publiksiffra: 5682
Kommentera

Frisco: Det var väl inte så mycket folk på sista grundseriematchen guldvåren heller.  Emot just Mora väl...
Kommentera

Salle: Nä. Bara 7012.
Kommentera

Cyklob:

"Om man ska börja försöka hitta några ljuspunkter från denna match så får det först och främst bli Mats som återigen gör en bra match. Det andra får väll vara att man kan nog inte bli sämre än vad vi var idag och då kan det bara bli bättre eller ?"

Jag hittade en snubbe till som var bara. Krizan var rätt hygglig, tycker jag. Åtminstone i de två perioderna jag såg.
Kommentera

Frisco: Åh f-n...

Kommentera

Salle:

4688 sålda till Frölundamatchen, eller om man vill 2912 kvar.

På torsdag blir det en lägre siffra än idag?
Kommentera

Frisco:

Var det i den Mora-matchen som vi var rätt hyfsade i BP, eller var det en annan match?
Kommentera

Gidde:

Svarar mig själv:

Japp, det var det. Vilken underbar match det var.
Brendl fungerade inte så bra som point i den matchen kan man säga. Helt bortkollrad när han skulle försöka spela back i MoDos kontringar i spel 4-5.

Resultatet?
3 mål av MoDo i BP :)

Samt en straff av Micke P, hur ofta fick han lägga straffar?

Synd att det var så få på den matchen, var nog den bästa som någonsin spelats mot Mora, i sanningens namn brukade det faktiskt vara rätt tråkiga matcher annars...
Kommentera

hellge: Nu kommer publikraset jag pratade om inför säsongen. Långnäsa åt Martin Sedin samt Jerry och resten av budgetgänget. :(
Kommentera

shinzawai: Ja vilken siffra har vi budgeterat med?
Kommentera

Wayne Gresky: Nötterna har budgeterat 7000. Vad fan tänkte de med? Har de inte lyssnat på rälsen alls? Redan i juni kände jag fler som sagt upp sitt säsongskort än förlängt.
Kommentera

shinzawai: 6600 känns rimligt om inte spelet faller samman fullständigt. Även om Skröder och Steen fått nya kontrakt så tycker jag inte att spelartruppen borde vara så enomt mycket dyrare den här säsongen än förra. Vi har förhoppningsvis budgeterat med vinst och utrymme för förstärkningar.
Kommentera

shinzawai: Undra varför de har satt en så hög nivå? Vilka utgifter är det som tillkommit som gör att de måste nå en så hög nivå?
Kommentera

hellge:

Det kanske är fler än jag som upptäckte att pengarna tog slut snabbt den här månaden? Fast det känns ändå som att det borde vara så att de som inte gick på Luleåmatchen inte orkar med två matcher på en vecka och därför sparar sig till Frölundamatchen.
Kommentera

knaskamilla: Försäljningssiffrorna tyder snarare på att folk "sparade" sig till Luleåmatchen och skiter i VF-matchen.

250+övriga kostnader är djävligt dyrt en kväll som igår, jag lider med de av er som betalade för att vara där. Hade jag betalat match för match via PPV hade jag hittat på något annat på torsdag, men eftersom jag redan har betalt allt up front så kommer jag sitta där och skrika åt TV:n.
Kommentera

shinzawai: Alldeles galet att budgetera för 7000 i snitt bara för att man lyckades med det året innan, och då levde man ju mycket på att man var regerande mästare. Om man sätter målet så högt måste man ju ha något som verkligen lockar folk till matcherna, speciellt nu när tiderna börjar bli sämre.

Zuccarello är en attraktion, men kan nog inte ensam locka folket till arenan, och om man fortsätter att spela lika taffligt som man gjort de senaste tre matcherna så kommer snittet att dyka drastiskt.

Folk vill i de flesta fall ha valuta för pengarna, och i hockeysammanhang innebär det ett lag som spelar bra och bjuder på både något extra för publiken och sköna poäng till tabellen. Och måste man värva några fler fixstjärnor för att lyckas med detta så må det vara hänt, att satsa hemvävt och billigt och leva på att man vann guld för två år sedan håller inte, det är proffshockey det handlar om och inte division 3.
Kommentera

Petey21: Att budgetera för 7000 i snitt tyder väl om något på att vi inte har en fattigmanstrupp? Men jag orkar inte ge mig in i diskussionen, jag är alldeles för sur. Men ändå fortfarande hyfsat klar i skallen. Carry on.
Kommentera

shinzawai:

Försäljningssiffrorna just nu tyder på det ja, men i mitt huvud hade det känts som en rimlig förklaring annars - att man hellre vill se VF än Lule. Fast vi får väl se hur det blir framöver, t.ex. nästa torsdag när vi möter Linköping eller veckan efter när vi möter Brynäs.
Kommentera

knaskamilla: Vinstchansen är viktigare för mig än motståndet.
Kommentera

shinzawai:

Och vilka bedömer du att vi har störst vinstchans mot?
Kommentera

AM: Fy så dåligt.
Kommentera

spud: Verkligen beklagligt att det återigen finns idioter som inte drar sig för att dra klubbens namn i smutsen. Man har alltid känt sig lite bättre än andra som modoit eftersom vi varit såpass förskonade från sån här skit, men den känslan håller på att gå över. Trist, mycket trist.
Kommentera

AM:

Vad fint. Kan det möjligtvis höra ihop med de unga män som ställde sig nedanför lulingarna i sista perioden och drygade sig?

Kan vi inte bara skeppa alla sådana muppar till Linköping?
Kommentera

Wayne Gresky: När vi gick hem efter matchen igår så hamnade vi bakom lulefansen som åkt minibussen dit. Då var det lite hets mellan några från dom och någon eller några modofans, men polisen åkte bredvid på vägen så det lugnade ned sig.
Kommentera

shinzawai: Är jag med i budgetgänget nu? Trevligt med nya arbetsuppgifter :)
Kommentera

Martin S: Japp! Jag skrev iofs "Martin SAMT budgetgänget". Men visst börjar du ångra ditt tips va?
Kommentera

åå Bonde söker fru åå Bonde söker fru åå Bonde söker fru i LULEÅ

bästa ramsan på den matchen
Kommentera

shinzawai: Hoppet är det sista som överger en. Jag tror fortfarande på över 7000 i snitt, att ändra sitt tips är fegt.
Kommentera

Uppmanar verkligen dem skyldiga att be Modo Hockey om ursäkt. Det är dem som kommer att få stå för notan. 2000 kr.

Finns nog bättre sätt att stödja sitt lag på...
Kommentera

Lövva: Så modo ska betala för en skadegörelse som skett utanför arenaområdet...?
Kommentera

AM: Det vore ju en snygg gest, i alla fall.

Idioterna som gjorde det borde ha sig ett kokt stryk.

Kommentera

AM:Finner jag fullt logisk. Det var ju på deras parkering det hände, en parkering som dem dessutom tar betalt för. Dessutom så har Hockeyligan tydliga regel att arangörsklubben skall göra allt som är möjligt för att skydda bortasupportar som kan tänkas vistas i hallen. Och i min mening borde det då även innefatta att bortasupportarna ej skall behöva få sitt fordon förstört, bara för att det råkade hänga två Luleå halsdukar i framrutan.

Dock så rättade en kvinnlig polis mig på den punkten. "Hoppas ni har lärt er inför framtiden om ni skulle besöka någon annan bortamatch i någon annan stad elller komma tillbaka hit, att ni gömmer undan alla souvernier"

Hmm...

Men skit samma, det här inlägget var inte menat som någon pajkastning Luleå vs Modo. Vi fick mycket god service av såväl vakter som poliser så jag tycker Modo gjorde sitt för att underlätta våran hemfärd.

Varför jag tycker det är självklart att Modo skall betala för det är ju egentligen bara i avskräckningssyfte. Tvingas hemmalaget betala för sina egna supportars misskötsel så tvivlar jag på att dem lär upprepa det. (om det nu var supportrar). Dessutom så ger man inga andra fans (Luleås) chansen att säga: "Nu punkterar vi alla Modoiters däck som kommer upp till Coop Arena"

Men som sagt, det här inlägget var inte menat som någon form av pajkastning eller kritik mot Modo Hockey sätt att sköta det på.
Kommentera

Lövva: Så då hade ni hört av er till modo och berättat att ni tänkte komma med en lite buss?
Då brukar man nämligen få stå med bussen, (oavsett storlek) innnanför grindarna på kortsidan av arenan.

Men självklart ska man inte behöva få bilen vandaliserad i alla fall..
Kommentera

AM: Svar nej. Vi hade inte hört av oss till Modo därför att resan var ej organiserad utan vi reste ner i egenskap av privatpersoner.

Skall kanske tillägas att åkte ej med minibussen utan körde egen bil. Dock stannade vi kvar efter matchen tills däckjouren hade kommit och minibussen äntligen kunde börja rulla hemåt
Kommentera

Lövva: De var ju inte speciellt diskreta före matchen. Spelade musik vid bilarna så det hördes över halva Övik på parkeringen precis bredvid vägen ner till arenan allt för att visa upp sig för allt folk. En dålig taktik som det verkar så här i efterhand.
Kommentera

Lövva: Så då hade du inte en fin mask på dig som vissa hade...
Kommentera

AM: Nope, ingen mask för min del
Kommentera

Lövva: Ska jag vara helt ärlig så tycker jag det var oerhört töntigt gjort att bära mask, solglasögon och halsduk för halva ansiktet.
Som för att leka hulligan, kaxar man så kan det hända att det biter tillbaka ibland.

Jag försvarar inte på något sätt tilltaget, verkligen inte. Menar bara att vissa tar provokationer på fel sätt. Trodde naivt nog att vi var förskonade från idioter, men verkligeheten visar sig som oftast vara en annan.
Kommentera

Lövva: Skulle du lämna bilstereon vid framrutan om du parkerade i sthlm en natt? Jag försvarar verkligen inte det inträffade, men vissa saker gör man för att slippa hålla på med en massa onödigt tjaffs.
Kommentera

AM: Dock var anledningen till mask temat att en kille som åkte med minibussen hade ringt jobbet och sjukskrivit sig, så han ville inte visa sitt ansikte i TV om hans kolegor skulle sitta å kika på matchen. Då tyckte alla andra att alla skulle köra med maskarna som en "sympati" grej. Var inte menat som något huligan wannabe handling.
Kommentera

spud: Det är väl ungefär som att säga att man inte skall bära "fel" matchtröja i "fel" stad för att man ökar risken att bli nerslagen
Kommentera

Lövva: Ok, det var ju lite kul.
Det får mig att tänka på en gammal kompis till mig som sjukskrev sig inför en kvartsfinal i kempis för många år sedan. Den lilla detajen glömde han dock bort när vi två blev intervjuade i direktsänd radio innan matchstart...
Kommentera

Lövva: Ja det gör man ju också, tror knappast att det är särskillt lyckat att gå runt med en AIK tröja en derbydag i sthlm på fel krog.
Man måste räkna med att det finns idioter som passerar gränsen ibland. Antar att du låser bilen för att minska risken för att fel person ska öppna dörren?
Kommentera

« · 1074905 · »