1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515523 inlägg · 4114 ämnen

MoDo Hockey - Luleå HF 24-01-04 Borta

« · 2624388 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-01-04 Borta
Ska skriva till Freddan och tacka. När han upptäcker att jag nu är en forumidiot kanske han ångrar sig.
Kommentera

Gavelo: Tycker du verkligen att Luleå var så svåra igår? Fick dom ihop 2-siffrigt antal skott ens?

Annars älskar jag att Olle suggestivt fått färre matcher, där får man fundera lite, men Lassi har väl varit odiskutabelt bästa målvakten av de 2 ända från starten.

Men givetvis måste Olle få matcher såklart så länge inte Zajkowski bestämmer sej för att bli spelande målvaktstränare
Kommentera

puffe: Freddan gav mig all sin hockeyutrustning. Snäll kille. Fick nät från Kempis också. Svårt att inte vara MoDoit livet ut då.
Kommentera

Costanza: Du kan visst hockey !
Kommentera

10322: eltonius släppte andra skottet på mål nu mot kalmar
Kommentera

Gavelo: Från början håller jag med om att han såg vettig ut - nu ser han skakig ut och hans ageranden är högst tveksamma. Jag ger dig ank-garantin på att Lassi inte hade släppt in mål nummer två, t.ex.
Kommentera

Gavelo: Det är för mycket på spel. Därför lutar nog MoDoiter mot Lassi som är landslagsmålis.
Kommentera

Tarasov: summa summarum: Näsan är Lionel Messi. Skämt å sido. Men jag ser inte han gå bort sig varken defensivt eller offensivt. Han har tagit sin plats och jag är otroligt glad att han spelar för oss! Han hittar lösningar som andra spelar inte gör och jag älskar det Imorgon klår vi Rögle med hjälp av Näsan!
Kommentera

Robin Ztorken L: Tycker Olle får alldeles för mycket skit helt ärligt.
Han var lika bra som Lassi första 15 omgångarna men har suggestivt fått färre matcher och då är det svårt att vara stekhet när man får chansen.
Olle är en målvakt med väldigt mycket talang och jag hoppas verkligen Modo fortsätter satsa och utveckla honom.
Han gör en solid insats mot Luleå som är en av de svåraste matcherna i serien, målen han släpper in är det inte mycket annorlunda han kan göra på.

Olle är ingen första målvaket men en utomordentlig 2:a målvakt för en nykomling i SHL
Kommentera

9315: Näsan är smart, tuff på sitt sätt och det gillar man.
Kommentera

leo:
Cryuff sa det om kortväxta spelare vill jag minnas. Annan sport men samma princip. Extra plus för din logga
Kommentera

Costanza: Intressant match nu, Västervik - Kalmar.
Eltonius skall specialstuderas, ruggigt vass mot BIF.
En sådan insats till måste han få en chans i Modo istället för Eek.
Kommentera

KB: all cred till er isf! Hänger inte med på forum längre men Näsan har presterat över MIN förväntan i år. Ingen back som slår fler öppnande pass än han. Inte ens Berna eller Rundblad. Är sjukt jävla nöjd med hur han presterat och det är LÅNGT över mina egna förväntningar. Jag hade han som typ 6/7:e back inför säsongen. Bara till att medge
Kommentera

Costanza: han har varit mycket bra. elva i backarnas poängliga och inte alls så dålig defensivt som jag trodde. känns bra med honom på kontrakt nästa säsong

om han bara kunde skjuta oftare
Kommentera

Costanza: Håller med, känner mig nyvaken i värme. Känns tropiskt på något sätt.
Kommentera

Costanza: vi är bröder hela högen! Jag har själv krupit till korset med Näsan. Var helt säker på att han inte skulle hålla för SHL när vi var i allsvenskan men så in i helvete hur han flippat på pucken!
Kommentera

leo: Jag kan hockey! Näsan fick 22 min senast. Passade till Stor-Finnen. Jag somnade gott.
Kommentera

leo: Var väl jag och typ Bad_Brett som stack ut hakan och trodde på honom inför säsongen. Mitt tabelltips kommer gå åt helvete men kung Näsén tar jag med mig. 😎
Kommentera

Costanza: behåll det för dig själv! Han har presterat bättre än Rundblad, Berna och t.o.m Rubins. Syns inte för ett otränat öga. Men små backar bär alltid det med sig för att dom är klok och inte fysisk.
Kommentera

SKiLMY: nästintill princip alla ville ha bort Näsén när vi gick upp. Han höll inte för SHL, tog för många risker yada yada. En av våra bättre backar i år. Bättre än Rundblad så här långt. Varit med hela vägen. En eloge till han. Legend in the making
Kommentera

Costanza: näsén har verkligen visat framfötterna i år. Hoppas han förlänger med långt kontrakt.
Kommentera

M Horava: Näsén har ju varit megagrym. Gillade Stor-Finnen igår också. Trycker in pucken i Kryllan och ser helt cool ut.
Kommentera

7639: som det såg ut igår skulle jag vilja se att Näsén spela back samtidigt som Rouhomaakedjan
Kommentera

Nucky:
Ja skicklighet slår alltid vilja!
Kommentera

9315:
Kan vi hålla vårt spel och får perioder i matcher där vi trycker tillbaka motståndarna så skall det nog lösa sig. Sen blir vissa matcher för svåra men är man på tårna snor man några poäng här och där.
Kommentera

9315: Vad menar du? HV sköt väl 13 skott igår och "krossade" Örebro med 6-2.

Jag förstår vad du menar för Luleå var verkligen bleka snudd på hela matchen. Det var framförallt vi som gick ned oss rejält och inte Luleå som gänste. Man såg att Hedqvist var en av de rätt få forwards som gjorde ett bra jobb igår. Rätt valpig, men hade han stannat i MoDo tror jag mycket väl att han fått mycket mer speltid än han fått i Luleå. Killen har talang.
Kommentera

J F K: jag håller med, frågan jag ställer mig om det såg bättre ut pga att det är bättre eller pga att luleå var otroligt dåliga? handen på hjärtat, matchen hade kunnat sluta 6-0 till modo, det slängs ofta runt lite slentrian att lag ger bort matcher men igår var det verkligen så, luleå skulle inte ens varit nära poäng. 13 skott på hemmaplan... det var verkligen otroligt dåligt och ett direkt resultat av modos slarv snarare än en bra insats av hemmalaget

modo ska inte be om ursäkt för segern för det, dom kan bara påverka sig själva och det skadar antagligen inte att rundis och roma fick göra poäng och få lite självförtroende. romas första mål är med en hel del tur men jag gillar hur han verkligen körde in pucken i mål, visar på att det finns lite brinn i den gamla kroppen iallafall
Kommentera

Costanza: Gillar ORegans inhopp igår.
Gubben har skills och spelförståelse vilket behövs i en ganska stabbig forwardsuppsättning.

Igår skapar han ett läge på nästan egen hand för att gör sin gubbe 2ggr om. Sånt gillar man.
Kommentera

J F K: O'Regan är ringrostig. 16% i tekningar igår är ju rätt dåligt, men jag har tålamod med killen. Annars kul att se Näsan & Bernie ligga på +22 min speltid. De får verkligen förtroende.
Kommentera

Nucky: Jag är helt enkelt mer positiv efter gårdagen. Om man bortser från raset i andra så tycker jag att kedjorna fungerade bättre totalt sett än tidigare under säsongen. Förstakedjan är helt klart väldigt intressant när Ranta "slipper" Ruohomaa som drar ned tempot och kan använda speedkulan Hutsko. Vigneault får köra in sin tunga checkingline. HA-expressen med Gardy och hans nordamerikanske polare fortsätter sin succésäsong och sedan får Ruohomaa och Niederbach spela sitt spel med tempoväxlingar, mer finess och mindre fart, samtidigt som de kompletteras av Ohlsson som får ta ett lite extra ansvar för att släppa loss de andra två.

Det kan fungera, även om jag fortsättningsvis är tveksam till att O'Regan verkligen är så bra defensivt att det håller ända in i kaklet.
Det är inte så jag skulle satt ihop kedjorna, men fungerar det är det bara att lyfta på hatten.
Kommentera

KB: Inte enligt herr-glaset-är-halvtomt 😆

Jag håller med dig. MoDo har satt sig i ett utomordentligt bra bra läge inför fortsättningen.
Kommentera

Saleva: blir förhoppningsvis bättre till nästa säsong om modo är kvar, känns som modo fick ta det som var denna säsong när dom gick upp sista april och spelschemat kom 10 maj
Kommentera

9315:
Iko borta en lördag och sen Växjö borta på torsdagen efter. Det blir mycket resande till Småland, borde gått att planera bättre. Hv fick ju rådda om schemat för att kunna avverka Timrå, MoDo och Saik på samma resa.. men det är ju skillnad för de stackarna som måste åka ända upp till Norrland.
Kommentera

Nucky: Det kan i princip räcka med 6-7 trepoängare på återstående 22 matcher för att säkra kontraktet. Väldigt goda förutsättningar.
Kommentera

Nucky: härlig nivå Nucky, fortsätt så.
Kommentera

9315: Ja om vi inte tar 3p på Lördag så är vi i princip klara för kval.
Kommande matcher är fruktansvärt viktiga.

Har även några 6 poängsmatcher kvar mot Frölunda och SAIK som förmodligen kommer avgöra hela serien, eller iaf till omgången efter.
Kommentera

jonsson: tittade framåt kommande fem matcher och det är inte lätta matcher alltså

rögle hemma
leksand hemma
oskarshamn borta
växjö borta
linköping hemma

leksand är det formstarkaste laget i hela ligan och har lekt med modo två gånger om nu. linköping näst formstarkast, växjö fyra, oskarshamn sexa.

inte en underdrift att säga att tre poäng imorgon hade varit viktigt som attan för att upprätthålla tarasovs poängsnitt
Kommentera

J F K

Ouch, prata lite illa om Dahlen, tänk om nån söderut tar illa upp:)
Kommentera

J F K:

Sitter o tänker på matchen igår, bra gjort av gubbarna.
Hoppa vi kan rida lite på detta nu då o ta en 3:a mot Rögle.
Kommentera

Trilske: Kan tänka mig att Folin är lätt att låna ut annars. En rejäl back som passar bra när det börjar närma sig slutspelet. Problemet är att om Brynäs eller något lag skulle vilja ha honom, så vill de nog ha honom för resten av säsongen. Något jag tror är svårt för oss att garantera.
Kommentera

Hakning-Henrik: Hoppas att vi nu låter Lassi stå reseten av matcherna från start.
Vi gör en LHC / Högberg, nöter ut honom tlii bristningsgränsen.
För många viktiga poäng på spel för att Chansa med Eek, som inte håller på denna nivå.
Personligen hoppas jag vi ger Eltonius chansen, såg ruggig ut i Västervik mot BIF.
Kommentera

Sigge:

Ja, sen har det nog varit svårt att peta folin då han inte har gjort bort sig.

Men det är väl inte omöjligt att detta har varit planen hela tiden, dvs att försöka matcha båda och ge dom en halv säsong var.

Då jag tycker det är rätt konstigt att man inte varvat dom mer under säsongen utan wahlberg har varit helt utanför laget.

Är nog folins tur att bli utlånad och uppstår inga skador eller att vi har planer på att förstärka backsidan kan det nog bli permanent.
Kommentera

Trilske: Jo, ifjol var väl Luleå det enda laget som på allvar störde Växjö i slutspelet. De spelar en väldigt jobbig hockey som förmodligen är relativt tråkig. Jag kan tänka mig att en del spelare har svårt att motivera sig att gå för fulltvarje match då det kostar så mycket energi.

Timrå har lite för dåliga backar för att vara ett topplag. Dessutom verkar något seriöst fel med Lander och Dahlen.
Kommentera

J F K:

Finns många likheter mellan timrå och luleå, svårt att hitta stabilitet och supportrar som reviderat målsättningen och tror att det bara handlar om att "överleva", dvs har panik för att man inte är ett topplag.

Men garanterat två lag som skulle kunna ställa till det för några topplag i ett slutspel.
Kommentera

Hakning-Henrik: Ja, Timrå har blivit lite av experter att förlora matcher som det varit bra för oss om de vunnit. Märkligt lag det där som är så pass mycket upp och ned. Inte bara från match till match, utan även under match.
Kommentera

10322:
Så här ser poängfördelningen ut
Match
1-5 gav 10p
6-10 gav 8p
11-15 gav 2p
16-20 gav 10p
21-25 gav 6p
26-30 gav 6p

Match 25-27 var FBKx2 och Leksand borta. Tror vi kommer snitta 8p per femma framöver.
Kommentera

Bad_Brett: Rögle kan förgöras av Västernorrland närmaste veckan. Ser att Timrå har två matcher mot Rögle på rad. Om de är sin vana trogen så förlorar TIK dessa. Men jag tror och hoppas jag faktiskt inte att de gör, för då dras TIK också in i bottenstriden.
I den bästa av världar så kan vi få 9 poängs ledning om vi lyckas plocka fram vårt spel i vår senaste match mot dem. Om TIK gör sitt så skulle vi, förvisso mot förmodan med en streak på 3 matcher aktersegla dem med 15 poäng. Det hade också varit tokskönt att ta revansch på vårt boogieteam Leksand.

Både Rögle och Örebro har grava problem just nu.
Kommentera

Smurfen: Ja jag hoppas verkligen att detta var både Ruohomaa och Rundblads islossning. Både han och Niederbach har tillräckligt med skills för att utgöra en farlig formation. Tillsammans med lite spetsiga backar i Näsén och Bernhard så gör det egentligen inte så mycket att Sebbe blir tredje spelare (som jag faktiskt inte tycker är så oäven med sitt skott stundtals, får han spela med dessa grabbar är det bara att ha klubban i isen och ta avslut vid lägen).

Tycker Wahlberg har större offensiv kvalitet än Folin men samtidigt ungefär lika stabil bakåt och antagligen fruktansvärt motiverad att göra bra ifrån sig (vilket märktes, ska inte svära på det men tror han faktiskt var den som hade kyla nog att vända upp och spela ut pucken i boxplay, något vi annars har haft fruktansvärt svårt för då alla slår den i rundeln och där är alltid spelare som läst detta redan). Jag utesluter inte att Wahlberg också har en positiv effekt på gruppen med tanke på att han faktiskt var den kapten som ledde oss till SHL och är omtyckt av både fans och spelare.

Bernhard spelar med mer och mer självförtroende och när han och Näsén blir inblandade i offensiven, ja då händer det bra saker. Pucken kommer ut från sargen. Skott kommer från spelare som tar sig in i banan. Plötsligt är någon fri framför deras mål osv. När de får spela med Woods, Aagaard och Dickinson så är det precis som att detta är naturligt för dessa tre att använda sig av både Bernhard och Näsén. Nu har andra spelare börjat använda sig av dem, tex Ruohomaa där Näsén inte helt otippat var den som spelade fram till ett av målen.

För jävlar vad snabb både Bernhard och Näsen är på att flytta över pucken till den andra sidan och plötsligt har vi fri gata till mål och utrymme att göra något konstruktivt. Ibland blir det såklart för konstruktivt, men tycker att det får vi leva med för att uppsidan är såpass stor när de är igång. Men de är snabba i tanken och i handlingen. Vi kan gräma oss över Bernhards missade läge idag, men med tanke på hur tufft han haft det första halvan av säsongen så gläds jag istället av att se honom där framme, i det läget, för fortsätter han på den vägen så kommer röda lampan lysa många gånger till denna säsong.
Kommentera

« · 2624388 · »