1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

494323 inlägg · 4086 ämnen

MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta

« · 2731905 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Costanza: delar konto med en saikare. Tror inte båda kan se samma match numera
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Costanza: man ser ju Frölunda leksand
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Costanza: Lycka till mot Örebro idag! Räknar kallt med att ni är det bättre laget och löser 3 poäng.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Rödluvan: får vara glada om vi vinner en match med tanke på hur nedarlagstippade modo är av alla tyckare
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
BobbyG: Bra att vi är tippade i botten. Skönt att gå in med det i säsong. Jag tycker laget är stabilare på backsidan, sen har väl andra lag förstärkt bra också. Därav vår placering. Känns bra hursomhelst.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Costanza: Rundblad petad. Bryter vi kontraktet i november?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Gusse: Nånstans känns de bra att de markeras, tycker jag.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Gusse: Niederbach i första. Suck. Men jag hoppas att kedjorna är satta nu för att vi kan inte hålla på och ändra
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Gusse: Tycker inte Rundblad ser så intresserad ut. Det är ju en spaning utifrån. Ingen aning hur han funkar internt, vi gjorde ju en bra säsong med honom som kapten.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Costanza: Spännande att LP fortsätter som center ikväll, då jag tycker han gjorde sin klart bästa prestation senast mot Brynäs.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Rödluvan: Vart ser du det att LP blir center ikväll?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Rödluvan: Målvakt: Lassi Lehtinen (Olle Eriksson-Ek)

Backpar: Paul LaDue-Mattias Norlinder/Pontus Näsén-Tobias Winberg/David Bernhardt-Ludwig Byström.

Extraback: Jakob Norén.

Kedjor: Theodor Niederbach-Lukas Jasek-Sampo Ranta/Riley Woods-Alexander True-Mikkel Aagaard/Jesper Olofsson-Sam Vigneault-Johan Södergran/Oscar Pettersson-Lucas Pettersson-Måns Carlsson.

Extraforward: Theo Jacobsson.
Kommentera


Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Rödluvan: Spännande laguppställning! Alla fyra kedjor..och backpar kan skapa kaos,
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
BobbyG: Formaterar så det går att läsa.

Niederbach - Jasek - Ranta
Woods - True - Aagaard
Olofsson - Vigneault - Södergran
OP - LP - MC

LaDue - Norlinder
Näsén - Winberg
Bernhardt - Byström

Lassi (OEEK)

Norén, Jacobsson extra.

Känns spännande, saknar redan Sebbe
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
hk: Sebbe har någon skada och Rundblad bänkad. Att Rundblad är bänkad är inte jätte konstigt enligt mig men vad som är konstigt är att han är kapten? Hur tänkte Karlin och co där? En kapten som inte ens tar plats

Sedan kan jag inte heller förstå varför Nieder går före Theo men men det är som vanligt han spelar i PP också förmodligen
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Rödluvan: helt otroligt. Hurmånga chanser ska han få i toppformationer. Iofs så gissar jag det nästan är omöjligt att få ut något bra av någon som spelar med ranta.
Så jag gissar på att vi får en dysfunktionel 1a formation igen som ändå producerar lite utan riktigt spel.
Hade dock hellre sett en buffel där.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
bollan123: Är väl inte jättekonstigt, Niederbach är betydligt mycket bättre än Jacobsson i den rollen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
MorganaLefaey: En spelartyp jag tyckt att vi saknat länge är en renodlad playmaker som kan servera tex Jeppe. Ett mönster i de andra lagen är att deras fungerande förstakedjor oftast består av en sniper, en playmaker och en stabil tvåvägscenter.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Gavelo: Kanske i tanken, men det finns inte en chans att Jacobsson inte har bättre uppsida än Niederbach på valfri position just nu.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
bollan123: fattar inte heller kaptensvalet. Rundblad känns rätt loj och har låg energi. Borde gjort som hv med Peterson och gett C:et till någon mer vältalig.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
MorganaLefaey: Vi har rätt många hot från backplats också som man lätt glömmer bort. Nästan alla där kan ju bomba in trissan i kryllan...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Rödluvan: hade gärna sett Jasek med Jeppe. Ranta kan ju driva en egen kedja med Södergran som ger honom mer yta.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Specter: Känns konstigt att det inte tog chansen att byta kapten under sommaren, eller börja utan kapten och välja en som känns rätt under säsong.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Rödluvan: Haha, den kommentaren är bara fel, och det vet du!
Niederbach har varit riktigt bra på försäsongen och är en betydligt bättre 2vägs center än Jacobsson så det är inte ett dugg konstigt att han får den platsen precis på de premisserna att det saknas en 2 vägs forward i första kedjan med Jasek och Ranta.
Men Vilken annan ytter i Modo skulle vara bättre lämpad om du får välja?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Gavelo: Niederbach har varit riktigt bra på försäsongen? Har du sett Adam Niederbach i KB65?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Gavelo: Släpper det för Niederbach så blir han perfekt komplement till Ranta. Jag hoppas Niederbach tar chansen nu.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Gavelo: Självklart har alla andra fel och du har rätt! Trots att Jacobsson gjort mer poäng denna försäsong så är Nieder "betydligt bättre" än Jacobsson? På vilket sätt då? Nieder har levt på sin "potential" han hade som junior i Frölunda i 4 år nu...

Förra säsongen satte man i slutet Jacobsson med Ranta ett tag och tyckte TJ gjorde det bra då för att ha kommit direkt från HA till SHL. Samtidigt satt Nieder bänkad då...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
bollan123: Bach & Ranta blir en superduo om det slutar skjuta i stolpen, intressant att se Sam med en sniper igen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Gusse:

Tänkte att det kanske delvis var bristen på fw-alternativ som gjorde att nieder fick chansen högt upp ifjol under försäsongen men samtidigt är jag inte förvånad att han får chansen där igen då ledningen verkar tro på honom.

Hade liksom ingen att ta rygg på ifjol, så förmodligen vill man ge honom en ny chans att visa upp sig där med bättre omgivning.

Samtidigt ska man inte stirra sig blind på kedjenumret, då MK gillar att sprida gracerna vilket även ger LP möjlighet att spela längre ner i hierarkin och inte nödvändigtvis i "topp-6".
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Rödluvan: Ja han har varit riktigt bra, ansvarstagande, spelat med marginal och inte gett bort några Puckar offensivt, det som han fått mycket skit för, så ja han har varit bra på försäsongen. Att som Bollan börja prata om poäng påvisar bara hur fel ute man är när man diskuterar Niederbach roll!
Det blir bara tröttsamt när du, bollan och någon till sitter och påstår saker som är uppåt väggarna konstiga.
Ingen skugga på över TJ men han är inte lika bra som 2 vägscenter som TN, möjligtvis en spetsigare uppsida men det är det enda och det är inte det som eftersöks med Jasek och Ranta som kollegor
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Tarasov:

Det kan ju hända, så att alla är införstådda med det, att vi tvingas låsa någon tråd ikväll under matchen så att matchkommentarerna ligger i matchtråden och ingen annanstans.

/ NuMo
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Gavelo: Jag vet inte vad jag ska säga förutom att det låter som att du sett en helt annan spelare. Såklart svårt att dra några slutsatser av försäsong, men jag tycker inte man sett någon större skillnad i hans spel från förra säsongen. Framförallt har han haft stora problem med puck och passningsspel.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Gavelo: Ja. Det är bra att det är konkurrens bland forwards och backar!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Törna: i mina ögon den största floppvärvningen vi haft sen Dimitrakos.

Vad har han för hållhake?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Kom igen nu Skellefteå!

Viktigt att eventuella bottenkonkurrenter inte får nån bra start.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Rödluvan: Givetvis svårt att bedöma från träningsmatcher som du säger men Jag tycker det bitarna du nämner är det som blivit avsevärt bättre, och uppenbarligen anser väl coacherna att han bör vara det lämpligaste alternativet i dagsläget.
Tex så har han i matcherna skyddat väldigt mycket puck offensivt och ”vårdat” den just för att inte dra på sig turnovers något MK påtalat varit modos statistiskt största problem.

Jag hade hoppats att Olofsson skulle varit ett bättre komplement men då han haft stora problem att komma in i spelet så kanske det är bra att man gör såhär.

Jag vill poängtera att jag inte tycker TN levt upp till förväntningarna men som komplement till Jasek och Ranta så är han nog det bästa alternativet tsm med Mc
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Frontschwein: Hållhake? Han är ju petad. För dålig för lir ikväll. Är väl sunt ledarskap..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Gavelo: Du säger att Niederbach inte är tänkt som en poängspelare men det är precis vad han är, mer eller mindre. En stor anledning till att han hade det besvärligt förra säsongen var hans låga självförtroende från att målen inte kom. Detta har han själv nämnt i intervjuer. Niederbach är tänkt att vara en smart och lösningsorienterad playmaker, precis det vi saknar.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Länge leve Bernie! Sluta spela dataspel sent på nätterna och börja nu bomba in trissorna i kryllan.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Hv71 släpper in jobbiga mål. 2-1 slank igenom Dichow från svår vinkel. 3-1 styrning av Tikka.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Rödluvan: Niederbach har aldrig varit en poängspelare förutom några säsonger som ung junior men det säger rätt lite.
Niederbach största tillgång är hans speluppfattning och hans sätt att läsa spelet, städar han bort sina offensiva pucktapp så kommer han bli en tillgång för Modo.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Gavelo: Theodor är en väldigt smart spelare och MoDo verkar ha tålamod där.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Costanza: Jösses vad dålig Källgren är. Vad gör han på straffen? Brynäs åker ur.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Nu hettar det till i Brynäsboken. :D
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Costanza: Du kan hockey!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Gavelo: jag tycker såhär! vi borde göra som SAIK. in med LP i en första kedja med typ jeppe O och jasek, låt grabben växa, låt nieder spela med woods dem har gjort bra pp och verkat hitta varandra, mata in ranta med danskarna. och den som tagit på sig störst modohjärta efter 14 omgångar ger vi C:et till.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
biff1: Helt klappkass!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
Gavelo: Aldrig varit en poängspelare? Han har varit en poängsspelare hela juniortiden. 21/22 gjorde han även 9 mål för Frölunda som 19-åring vilket är en otroligt bra bedrift som rookie. Producerade även helt okej hos oss i HA. Vet inte riktigt var din gräns går för poängspelare. Sen all respekt för att han är mer av en framspelare än en målgörare kanske, men att han blir frustrerad av att han inte är med och hjälper laget i produktion säger det mesta.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Örebro HK 24-09-21 Borta
pdy: saik gör det ju enbart pga skador dock. Deras juniorer får oftast kämpa på i tredje/fjärdekedjor i början vanligtvis
Kommentera

« · 2731905 · »