1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506571 inlägg · 4103 ämnen

MODO Hockey - Södertälje 2010-10-09

« · 1287509 · » Till forumet

MODO Hockey - Södertälje 2010-10-09

Kommentar

Challe: Vi måste vara hundraprocentigt fokuserade

Efter 6-0 i tisdags hemma mot Frölunda väntar en ny match hemma i Fjällräven Center för MODO Hockey. Nu är det Södertälje SK, elitseriens just nu fjärde bästa bortalag och med tre raka vinster i bagaget, som gästar Örnsköldsvik.
- Det gäller att precis som tidigare komma oerhört väl förberedda och fokuserade till match, säger coachen Charles Berglund. Södertälje har många potentiella matchvinnare och är ett bra kontringslag. Vi får verkligen vara vaksamma.

Ingen risk att ditt lag seglar som på moln och är aningen kaxiga efter 6-0 på Frölunda senast?
- Får de inte vara även om de s k a vara kaxiga ? d.v.s. kaxiga på rätt sätt. Vi vet vad vi kan, men det gäller att utföra det och göra saker och ting rätt där ute på isen.

MODO Hockey var matchledigt i torsdags. Matchen i omgång åtta mot Luleå spelade man tidigare.
- Bra med sådana här matchveckor ibland. Då får vi tillfälle träna riktigare, chans till mer taktisk och individuell träning.

Någon större anledning ändra en trupp som vinner med 6-0 finns det förstås inte och firma Charles Berglund/ Andreas Johansson signalerar också samma trupp som senast när det nu handlar om Södertälje som motståndare.

Noterbart om laget

Noterbart är
A t t MODO Hockey just inte har några skador.
A t t motsvarande match förra säsongen slutade 4-1 till MODO, som även vann andra matchen mot Södertälje hemma, då med 6-3. I Södertälje förlorade MODO dock tre gånger om ? 0-5, 2-3, 2-3.
A t t SSK kommer med två gamla MODOiter i form av backen Pierre Hedin samt forwarden Jonas Almtorp, som är i något av sitt livs form.
A t t MODO-backen Daniel Josefsson kom i sommar från just Södertälje, där han spelat fyra säsonger.
A t t nämnde Josefsson tillsammans med norske backen Ole-Kristian Tollefsen möter fansen i Fans Corner efter matchen.

MODO Hockeys poängliga
Mattias Timander 7
Nicklas Danielsson 6
Per-Åge Skröder 6
Robert Rosén 5
Morten Madsen 4
Niko Dimitrakos 3
Anton Hedman 3
Niklas Sundström 3
Byron Ritchie 3
Charlie Cook 3
Per Svartvadet 2
Magnus Häggström 2
Daniel Josefsson 2
Jacob Blomqvist 1
Alexander Bonsaksen 1

MODO Hockeys målliga
Robert Rosén 4
Nicklas Danielsson 3
Niko Dimitrakos 3
Anton Hedman 2
Niklas Sundström 2
Per Svartvadet 2
Morten Madsen 1
Byron Ritchie 1
Magnus Häggström 1
Jacob Blomqvist 1

Lördagens matcher
Skellefteå - Linköping (16:00)
Färjestad - Djurgården (16:00)
Brynäs - Timrå (18:30)
MODO Hockey - Södertälje (18:30)
HV71 - AIK (18:30)
Luleå - Frölunda (18:30)

Elitserien just nu
Linköping 19
Luleå 19
Timrå 16
Färjestad 15
Skellefteå 11
MODO Hockey 11
Brynäs 11
Södertälje 10
Frölunda 10
HV71 9
Djurgården 7
AIK 6

MODO Hockeys nästa hemmamatch
Lördag 16 oktober kl 18:30 mot HV71.

MODO Hockey mot Södertälje SK lördag 9 oktober i Fjällräven Center 18.30:
Målvakter: 30 Nicklas Dahlberg, 32 Tuomas Tarkki.
Backar: 8 Charlie Cook, 55 Ole-Kristian Tollefsen - 3 Mattias Timander, 47 Alexander Bonsaksen - 2 Jens Westin, 12 Daniel Josefsson.
Kedjor: 25 Anton Hedman, 39 Per Svartvadet, 13 Niko Dimitrakos - 10 Per-Åge Skröder, 24 Niklas Sundström, 44 Nicklas Danielsson - 17 Morten Madsen, 93 Byron Ritchie, 26 Kristian Forsberg - 28 Jacob Blomqvist, 87 Robert Rosén, 6 Magnus Häggström.
Extraspelare: 5 Hans Jonsson, 18 Per Hållberg, 49 Mathias Trygg.

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Södertälje 2010-10-09
Salle:

Rakt och snyggt i vanlig ordning! Finemang!
Kommentera

Referees:
Andersson, Thomas
Nord, Mikael

Linesmen:
Winge, Daniel
Larsson, Robert

Alltså, anmäler kuben sig som frivillig på Modos matcher eller vad är det frågan om?
Kommentera

InVinoVeritas: Så det är dags för en sådan kväll igen.. Och då syftar jag på alla idioter som kommer skrika efter att Kuben borde hängas om det bli förlust ikväll.
Kommentera

InVinoVeritas: Man blir ju så jävla less hur kan han få döma oss igen?
Kommentera

Modoante: Varför skulle han inte få det? Kuben är varken bättre eller sämre än nån annan, det är bara det att spelarna är så jävla duktig på att ifrågasätta han.

Kuben dömer kuben sätter nivån kuben bestämmer. Så kommer det vara ikväll, och så kommer det vara många gånger till i vinter. Det är bara att acceptera. Vore kul om vi supportrar och våra spelare accepterade detta då vi inte har något jävla alternativ.
Kommentera

spud: Acceptera hit och acceptera dit. Kuben har visat i flertalet matcher i år, inte bara Modomatcher, att han är en jävla Anders Frisk-wannabe. Han vill vara den som står i centrum och det är ingen bra egenskap som domare.

Att Kuben kommer döma en massa matcher till under den här säsongen är säkert sant, men oavsett det kommer jag fortsätta ifrågasätta honom som domare.

Och en sak till, han är definitivt sämre än de flesta andra ES-domarna, numer.

Kommentera

Poffa: Men det som gör han sämre är att han ifrågasätts hela tiden, kolla in hur han agerar, det är bara hämnd och elände, och ju mer man angriper han desto mer angriper han oss. Så vill man nyttja hans svaghet ska man låta han vara ge han beröm och sen ignorera resten.

Och vad vinner man på att ifrågasätta och tjata ut honom?
Kommentera

spud: Om Kuben fortsätter att vara lika dålig som han har varit tidigare så kommer iaf inte jag att så och hålla käften för om Andersson inte tål kritik så är han inte lämplig som domare.
Kommentera

spud: Du säger att vi inte ska väcka den björn som sover. Jag anser att det är dags att avliva björnen.
Kommentera

Modoante: Vad ger det dig då? Brukar du tycka det är roligt att stånga huvudet blodigt i väggen? När du samtidigt vet att kuben bara blir sämre och sämre och får än mer agg mot MODO?
Kommentera

Poffa: Han kommer döma denna säsong. Varför fokusera på något som inte vi kan påverka?

Domardebatten som förs här och i media skjuter hål på mitt hockeyintresse. Det ger inget förutom bara negativa känslor kring allt det roliga som jag tycker hockeyn ska stå för. Och med detta menar jag inte att man ska skjuta problemen under mattan, men det finns 0% konkreta lösningar i nuvarande debatt.
Kommentera

spud: Det är klart vi kan påverka. Publik och media har en fruktansvärd möjlighet att påverka och just nu är Kuben i gungning. Han får mängder med kritik för sin behandling av Ward och om han fortsätter hamna i blickfånget för media kommer han till slut vara så pressad att det inte går att fortsätta längre.

Därför ska vi påverka Kuben på alla sätt vi kan ikväll. Det ger dessutom en extra fördel, det piskar upp stämningen i FC.

Kommentera

Poffa: Så du menar på allvar att du hoppas Kuben gör en dålig match ikväll och ska själv kämpa för att det ska bli så?
Jävla idioti. Domarchefen skulle naturligtvis låta kuben vila idag, och få lugn och ro och kunna fokusera på sin uppgift.
Kommentera

spud: Hur fick du till den tolkningen? Ja just ja, du har ju fått för dig att Kuben bara gör dåliga matcher om han blir påverkad av publiken eller spelarna.

Kommentera

Poffa: Jag vet inte varför jag kom till den slutsatsen kanske detta?

"Publik och media har en fruktansvärd möjlighet att påverka och just nu är Kuben i gungning."
"Därför ska vi påverka Kuben på alla sätt vi kan ikväll. Det ger dessutom en extra fördel, det piskar upp stämningen i FC."
Kommentera

Kan vi inte få Wolmer varje match? Den bästa domaren vi har i Sverige ;-)

Hur som helst, vi ska vinna den här matchen oavsett vilket pucko som dömer.
Kommentera

spud: Jag skrev ju det, du lyckades få det till en sådan tolkning eftersom du utgår från att Kuben bara gör dåliga matcher om han blir påverkad av publiken eller spelarna.

Kommentera

Poffa: Ska man klaga så får du väl skriva mail till hockeyligan eller liknande. Att spy galla på olika forum lär inte hjälpa ett skit.
Kommentera

Gustafsson: Så man ska inte få klaga på ett forum? Jobbar du åt Modo, eller?
Kommentera

Poffa: Letar du efter konflikter och dramatik eller?

Vill du få ut något av ditt gnäll så lär det inte hjälpa att du skriver på ett forum.
Kommentera

Poffa: visst får man klaga, men vad ger det dig att varje kväll kuben dömt sitta och kritisera? Framförallt på en fråga där lösningen är så långt ifrån oss att det är skrämmande? Adressera klagomålen dit de som styr sitter. Att återkommande klaga på domaren är ett pinsamt beteende som hör hemma i södra västernorrland.
Kommentera

Gustafsson: Media, spelare och klubbar läser här. Vissa till och med skriver. En häftig debatt här ger nog mer än ett sketet mail till Svenska Ishockeyförbundet.
Kommentera

Poffa: Då debatten här enbart handlar om hur kuben ger MODO negativ särbehandling är den enda rimliga slutsatsen att MODOiter har 0 i självinsikt.
Kommentera

spud: Med här menar jag HS, sluta vara så inskränkt.

Och du undrar vad jag har ut av att sitta och klaga på Kuben här inne. Svaret på det är nog samma svar som på frågan "Varför sitter du här och gnäller på de som gnäller på Kuben".

Kommentera

Poffa: Har verkligen Hockeysnack samma genomslag som gamla officiella hade? Aftonbladet råkade ju tom döpa sin egen satsning till Hockeysnack...

Annars håller jag med om att forum är ett väldigt bra sätt att lyfta frågor och uppmärksamma problem. Det avgörande är vilka som skriver och vilka som läser. Finns det kvalitet på skrivarsidan och inflytande på läsarsidan kan det hända saker.
Kommentera

Poffa: Mitt problem och lösning finns här inne, din lösning och ditt problem finns inte här, eller har någonsin varit här med största sannolikhet.
Kommentera

Wayne Gresky: Om inte annat så blir det bra mycket svårare när inläggen faller ner i avgrunden efter några timmar

Nu ska jag äta kebab som uppladdning.

Redigerad kommentar

Kommentera

MODO Hockey

30. DAHLBERG, Nicklas  
  Goalkeepers 32. TARKKI, Tuomas  

1st Line 2. WESTIN, Jens 12. JOSEFSSON, Daniel  
  13. DIMITRAKOS, Niko 39. SVARTVADET, Per 25. HEDMAN, Anton  

2nd Line 3. TIMANDER, Mattias 47. BONSAKSEN, Alexander  
  44. DANIELSSON, Nicklas 24. SUNDSTRÖM, Niklas 10. SKRÖDER, Per-åge  

3rd Line 8. COOK, Charlie 55. TOLLEFSEN, Ole kristian  
  26. FORSBERG, Kristian 93. RITCHIE, Byron 17. MADSEN, Morten  

4th Line 49. TRYGG, Mathias 5. JONSSON, Hans  
  6. HÄGGSTRÖM, Magnus 87. ROSÉN, Robert 28. BLOMQVIST, Jacob
Kommentera

Salle: Dahlberg står?
Kommentera

Gustafsson: Antagligen inte
Kommentera

Salle: Men visst brukar förstemålvakten stå överst på swe.stats? Dahlberg stod överst förra matchen också.

Rosén får tydligen "äran" att bära silverhjälmen idag.
Kommentera

Gustafsson: Vad är grejen med silverhjälmen? Nåt jag helt har missat.
Kommentera

MODOJohan: De ersätter fjolårets gula hjälmar, en svenskaspel tävling där silverkastrullerna i lagen möter varandra i poäntävling den aktuella matchen.
Kommentera

spud: Oj så illa det låter med den kvinnan som sköter lineupen. Hennes röst sprack på samtliga efternamn hon skrek ut.
Kommentera

spud: 1-0 :) KFOP

Agree... Tjejen bör bytas ut

Redigerad kommentar

Kommentera

spud:: Oj så illa det låter med den kvinnan som sköter lineupen. Hennes röst sprack på samtliga efternamn hon skrek ut.

Hahaha jag tänkte precis på samma sak ;)
Kommentera

Den dömer kuben bort!!!

100%
Kommentera

Nu hade jag fel....

2-0
Kommentera

Nikke D! 2-0,

aningen tveksamt va? But Ill take it
Kommentera

Berka: Är väl iofs inte kuben som tar det beslutet. Men blev mål hur som haver
Kommentera

MorganaLefaey: Bara att konstatera att VF formen håller i sig. Frågan är om 6-0 räcker idag?
Kommentera

MorganaLefaey: Fan va bra man spelar.borde va 4-0
Kommentera

MorganaLefaey: 13minuter för att ssk skulle få ett skott på mål. Elakt värre
Kommentera

MorganaLefaey: Har vi spelat såhär rejält sen guldet?
Nu har vi kanske inte spetsen att utmana om att vara bäst i ligan men vi har uppenbarligen kunnandet för att kunna genomföra en liga utan att bli utspelade.
Kommentera

spud: Vilken tråkig stämning det är där. Jag har bättre hemma.
Kommentera

spud: två utvisningar där SSK-spelarna slänger sig ganska lätt. Kuben-effekten?
Kommentera

Videogranskning, IGEN?!
Kommentera

MODOJohan: Det där var inget mål, hörde ju periodpausen
Kommentera

MODOJohan: Tror inte på denna
Kommentera

« · 1287509 · »