1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504839 inlägg · 4100 ämnen

MODO Hockey – Timrå IK Fjällräven C 2012-11-29 19:00

« · 1538377 · » Till forumet

Sv: MODO Hockey – Timrå IK Fjällräven C 2012-11-29 19:00
J F K: Trist att fokus hamnar på negativa saker hela tiden. Och bilden med Fredrik Bremberg och Damien Fleury känns ju verkligen "aktuell".
Kommentera

Dream Team: Det är ju visserligen en ganska stor grej, MEN att alltid fokusera på de negativa är väl lite typiskt just media. Ja eller förutom när zlatan är i närheten för då har man sån hysteri så man tror att psg eller landslaget bara består av en spelare.

Om vi går tillbaka till derbyt ikväll så är det inte ett måste men nästan iaf att ta 3 poäng ikväll för oss, annars är väl risken stor att timrå blir de där spöket för modo hela säsongen och det har vi inte råd med. 

Kommentera

Berka: Tyvärr är det alltid så i media nu för tiden och därför har jag ingen morgontidning. Här i Övik handlar det bara om negativa ordalag om Sekab och det var väl i och för sig oundvikligt under några år, men nu när Sekab satsat på rätt saker och har vänt till någonting positivt skrivs det oerhört mycket mindre.

Nåja, hoppas i alla fall att Allehanda får något positivt att skriva om imorgon.

Någon som vet om Torp och K Fopp spelar?

Jag såg att Nyström inte fanns med i protokollet för Karlskrona. Någon som vet om han får ordentligt med speltid?

Kommentera

J F K: Har bara spelat en match och då i tredjekedjan, jag har bara hört positvt om hans insats än så länge både från suportrar och tränare.
Kommentera

J F K: Jobbade f.ö en hel del på svensk etanol kemi förra året =)

hoppas båda kan medverka

Kommentera

J F K: Har SEKAB vänt? Här har du en som missat den storyn. Vad har hänt? Vad har de gjort?
Kommentera

yaqop: Kul, då kan spekulationerna börja, tar han sundströms plats i 1:a eller knatar man ihop den gamla?

Kommentera

Berka:

Kan det vara så att Torp missar kvällens match? Synd isf för jag tror att han hade gillat att få proppa några av sina gamla lagkamrater.

"Noterbart från Modos tidiga matchvärmning i övrigt var att Niklas Sundström och Nichlas Torp inte fanns med under spelövningarna. De gnuggades senare extra av fystränaren Joakim Bäckström. Kristian Forsberg fanns däremot med, och såg ut att köra för fullt."

Kommentera

Rytter: Vad var det som stoppade kfop senast från spel och vad har torp för känningar som ev inte är med ikväll?

Kommentera

Berka:

Ingen aning faktiskt, småskavanker har jag för mig att jag läste inför matchen mot SAIK. Men exakt vad det är vet jag inte.

Kommentera

Rytter: Okay.

Jag hoppas faktiskt att steen går in med skröder och kempe.

skröder,steen,kempe

nagy,ritto,hedberg

öpberg,kfop,madsen

muller,gunarsson,hari

Kommentera

Berka: eller så kanske muller,hari,spina eller spina ist för hedberg i 2:a

ajja vi lär väl få se ikväll =)

Kommentera

Berka:

Nej nej du som började så bra =)

Förstakedjan ser ut som jag vill ha det, och som jag skrev igår.

Hedberg tycker jag inte ska in i vår andra, där ska Spina spela från start (möjligt att ändra ifall Spina slarvar och har en dålig match).

Hedberg tar Haris plats och Hari får börja på bänken efter sin mindre lyckade insatts mot SAIK.

Kommentera

Rytter: Jag kan hålla med där, det vore kul om hedbergs fina spel premieras och han får belöning för det. sammtidigt har hari varit riktigt bra i många matcher med få undantag så det känns lite synd att han därför blir bänkad, men sammtidigt vittnar det på en enormt fin konkurens där de bästa för dagen får speltid. 

Sen kan jag ha lite invändningar mot mullers vara i en 4:e kedja, han har inte gjort några poäng att tala om,  killen levererade ju bäst i laget nästan när han lirade med steen och nagy... bara en tankeställare.

Kanske man tom skulle testa muller med nagy ocg ritto och låta spina kliva ner med tex hedberg och övriga?

Kommentera

Berka:

"det vore kul om hedbergs fina spel premieras och han får belöning för det. sammtidigt har hari varit riktigt bra i många matcher med få undantag så det känns lite synd att han därför blir bänkad, en sammtidigt vittnar det på en enormt fin konkurens där de bästa för dagen får speltid. "

Där slog du huvudet på spiken, är precis så jag menar, Jag tycker nog att Hari ligger före Hedberg i utvecklingen och strävan mot att bli en ES-spelare, detta inte är en regelrätt bänkning (jämför med BS). Dock tycker jag det är viktigt att man sänder signalen till juniorerna att bara för ni är först in i A-laget betyder det inte att ni per automatik har en plats när det kommer skador.

Det ska vara en mördande konkurens bland juniorerna så att de sporrar varandra till att träna bättre och presetera bättre när de får chansen. Därför tycker jag att det är Hari som ska få stå åt sidan idag, tillsammans med Possler. 

De två får visa på träningar att dom ska ha chansen, och gör Hedberg en mindre lyckad match så ska dom vara redo att hoppa in och visa vad dom kan.

Kommentera

Kvällens Lineup:

MODO Hockey

29. Starkbaum, Bernhard
30. Ullmark, Linus

49. Regehr, Richie
51. Ahnelöv, Jonas

70. Kempe, Mario
20. Steen, Alexander
10. Skröder, Per-Åge

15. Cumiskey, Kyle
3. Lehtivuori, Joonas

12. Spina, Dave
18. Ritola, Mattias
22. Nagy, Ladislav

6. Byström, Ludwig
7. Hägg, Robert

23. Svensson, Björn
17. Madsen, Morten
27. Öberg, Peter

25. Müller, Marcel
35. Gunnarsson, David
34. Hedberg, Edvin

62. Hari, Janos  (LW)
Kommentera

lawless: Nånting är det. Varken han och Kfop lirade ju inte i Skeå heller.
Kommentera

Salle: Ok, missade den matchen.
Kommentera

Nu tar vi Timrå!

Sitter förresten och kollar på Dinamo Riga - Dyanmo Moskva

Tellan tar fan allt! Skulle vilja ha kvar honom i Modo, även om Starkbaum är bra.

Kommentera

Patrik Källstr: Nu åker vi
Kommentera

Vi har backar som otroligt sällan lyckas med bedriften att träffa målet från blå.. 
Kommentera

Timrå försvarar sig bra och modo visar upp ett PP som är fruktansvärt. 

Annars bra tempo från båda håll, timrå leder skottena men tro fan det då modo faktiskt missar målet nästan lika ofta som man faktiskt träffar om man ser till statistiken.

Dags att höja sig nu Modo

Kommentera

Berka:Otroligt mycket felpass idag.
Kommentera

Slut 1:a   Ganska pinsam insats av modo, man jobbar inte tillräckligt hårt och stänger inte mittzonen, man låter timrå ta skott som nästan 100% träffar målet.   Anmärkningsvärt är att modo faktiskt bara träffade målet 9 ggr, måste ju betyda att man har minst 50% av skottena utanför.
Kommentera

Gusse: Var ju så sist oxå, timrå stressade som fan och gör det bra, modo som är ett mer spelande lag kunde inte hantera de då, hoppas på annat idag.  Sen måste vårat PP bli bättre, sjukt lättläst och sen när vi kommer till skott så gör vi mål på 1 av 100. 
Kommentera

Berka:

Timrå gör det bra, men fy satan vad tråkigt det är att kolla på. Funderar på att se Karlskrona - Djurgården istället.

Kommentera

Bad_Brett:Ingenting funkar för Modo
Kommentera

Bad_Brett: Snacka om att den här förbannade studspuckhockeyn gynnar timrå, + att dom vinner 75% av tekningarna. 

Hellvetes vad modo börjat dåligt i 2:a, kom igen nu för fan

Kommentera

Men steen är steen 

1-0

Kommentera

Berka: PLÅTTERMOS!

Men det målet kanske kan få det att lossna.

Kommentera

Berka:Härligt.Annars känns det lite som att laget tror att allt skall ordna sig nu när Steen är tillbaka.
Kommentera

NuMo: Märks knappt att han inte spelat på en månad drygt.

tycker fortfarande att timrå kommer aldeles för lätt igenom mittzonen,  där måste modo täta till de mera. 

Mario har börjat dåligt, 3:e gången han tappar pucken på offensiv blå och timrå får kontring 3 mot 2

SKÄRPNING MARIO

Kommentera

TOKIG MAN KAN BLI...

modo tar många dåliga beslut, kontring 4 mot 1 efter då åker man offside, PP suger stor jätte balla och det är så många dåliga passningar att jag har gett upp å räkna för längesedan.  Sen vinner tikarna dom flesta man,man situationerna.

Inte mycke mer än just 1-0 som är direkt positivt

Kommentera

Berka:Timråspelarna jobbar hårdare än Modo.Blir nog kvittering snart.
Kommentera

Gusse: tyvärr så har du rätt.

Men hur kan domaren ta ut jonas för den krosheckingen, men släpper tex fasthållningen minutrarna senare på nagy bakom timrås mål?

Kommentera

Berka:

Domarna tillåter ryggsäckshockey den här säsongen. Har du inte märkt det?

Kommentera

Gusse: Nu måste ju fan uffe ta och väcka laget, dom vinner ju inte en meter ute på isen!!!!

Herregud timråspelarna äter upp modoiterna, Modo som är så mycket bättre än timrå på dom flesta platserna men ändå (igen) så tar man inte för sig utan låter tikarna vinna ALLA dueller, jävlar om inte tuffe uffe slar en klubba i väggen och talar om för alla att den som inte ger 100% i ALLA lägen kan dra åt hellvete härifrån.

Jag menar, spelare som oscar hedman, jonte hedström, molle mfl. åker ju 8:or runt Modospelarna. och spelare som nagy,spina,kempe som lever mycket på sin snabbhet ser ju mest ut att trampa vatten.

Kommentera

Berka:

Jag tycker de spelarna du nämner är några av de som faktiskt försöker. Själv undrar jag vad Ritola, Cumiskey och Müller håller på med.

Kommentera

Bad_Brett: Vi är totalt utspelade av timrå. lekstuga
Kommentera

Berka:BJörn Svensson har inte tagit chansen att spela in sig i laget igen.

Tänk att man skulle sakna Kristian Forsberg!

Kommentera

Berka: Lugn. Det är en chimär.
Kommentera

Nu är modo precis lika värdelösa som man var i förra matchen mot timrå...

helt obegripligt

Kommentera

Berka: Hahaha! Man får göra vad som helst.
Kommentera

Nagy fri , nerdragen men ingen åtgärd...   okay!!
Kommentera

Berka:

Hahahaha! Humor! Är inte det där straff så är ingenting straff. Kuben överträffar sig själv.

Kommentera

Bad_Brett: Måste vara en merit att göra det efter så många år utav förbluffande domslut
Kommentera

Bad_Brett: Solklar diving också, han försöker inte ens och sen slänger han sig i hopp om straff. Men håller med, solklar utvisning också.
Kommentera

nectis: Varför skulle vår på pappret bästa målskytt inte försöka avsluta när han kommer fri? Det var det dummaste jag har hört på länge.

Kommentera

« · 1538377 · »