Nu drar det igång en massa fyrverkerier här i Sollefteå. Ett bevis på att Modo vunnit.
NuMo: Tanx Ok
schremp var bra idag.. skoj skoj!
axelsson, ritto och björn.... dags att sära på dessa och komponera om?
Berka:
Hur då? Schremp kommer att spela center hela säsongen, oavsett hur mycket fansen vill ha honom på en kant. Förstakedjan kommer inte att säras. Alltså måste Axelsson spela med en puckkåt center. Om man inte ska vara helt wild and crazy:
Hari-Ritola-Svensson
Madsen-Schremp-Forsberg
Axelsson-Andersson-Hedman
NikkiNine:
Irriterande att vi inte får större marginal nedåt i tabellen trots att vi vunnit massor på slutet. Känns som att alla lag på den undre halvan utom Timrå vinner mest hela tiden.
Nåväl, fortsätter Modos trend så ordnar det sig ändå.
Sawchuk:
Jo, jag tycker vi fokuserar på vad "vi" kan göra och så får andra matcher sluta som det slutar. Jag tittar bara uppåt, snart kan vi förhoppningsvis dra ner HV71 och Luleå i träsket också.
NikkiNine:
15 matcher kvar och 45 poäng kvar att hämta. Nu släpper vi inte på gasen!
Poffa:Absolut. De har ju mer än 100% förtroende för den nya tränaren, vilket inte är kattskit.
yngwie: Förra säsongen hade MoDo 55 p och låg på 7:e plats efter 40 omgångar (se nedan). Som sagt, släpp inte på gasen!
HV 71 | 40 | 26(7) | 14(2) | 128 | - | 97 | 31 | 73 | |
Skellefteå AIK | 40 | 25(6) | 15(3) | 122 | - | 99 | 23 | 72 | |
Färjestads BK | 40 | 23(4) | 17(3) | 109 | - | 96 | 13 | 68 | |
Linköpings HC | 40 | 22(5) | 18(6) | 106 | - | 78 | 28 | 67 | |
Luleå HF | 40 | 23(5) | 17(2) | 97 | - | 87 | 10 | 66 | |
Djurgården | 40 | 19(3) | 21(9) | 102 | - | 106 | -4 | 63 | |
Modo Hockey | 40 | 18(4) | 22(5) | 110 | - | 108 | 2 | 55 | |
Brynäs IF | 40 | 18(5) | 22(6) | 109 | - | 119 | -10 | 55 | |
Frölunda Indians | 40 | 18(5) | 22(5) | 92 | - | 116 | -24 | 54 | |
Timrå IK | 40 | 18(7) | 22(4) | 100 | - | 121 | -21 | 51 | |
Södertälje SK | 40 | 16(2) | 24(4) | 100 | - | 125 | -25 | 50 | |
AIK | 40 | 14(2) | 26(6) | 97 | - | 120 | -23 | 46 |
Poffa:
Fan alltså, kollade spelschemat efter Luleå hemma och såg att vi spelar fem matcher på sju dagar, varav fyra stycken borta. Tänkte att vi får väl vara nöjda med en 5-6 poäng, det är trots allt jämnt i serien. Pang så har vi nio poäng av tolv möjliga. Vilka killar.
NikkiNine:
Fem matcher på sju dagar? Knappast. Nio dagar är det. Fortfarande imponerande dock.
Bad_Brett:
Förlåt mig att jag inte kan räkna då... :) Det var fyra på sju idag, var väl därför.
lawless: Det är ingen speciell tackling, han vänder upp med pucken och är inte beredd på att Sundh(tror det var han) ska komma. Såg inte ut att träffa Dick i huvudet men i och med att han inte är beredd och naturligtvis helt stillastående(som vanligt) så blir han ett lätt byte.
Har inte sett något klipp på tacklingen som svar på din fråga.
lawless:
Är lite imponerad att K A Lundström kan komma från Div 1 och spela ett så enkelt och stabilt backspel som han trots allt har gjort. Bra tuffhet trots sin inte allt för stora kroppshydda också.
Som det är nu tar jag han före Jens alla dar i veckan.
lawless: Så här såg det ut. Tror det är Welch som tacklar, inte Sundh.
www.youtube.com/watch?v=WLzsXFUSNH0&feature=player_embeddedSju trepoängare på de sista 15 matcher räcker för 79 poäng... räcker det till slutspel? Förra året räckte 76.
Vi har åtta hemmamatcher och sju bortamatcher kvar att spela.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
J F K:
Inge fel på den där tacklingen, han håller armarna efter kroppen i kontaktögonblicket. Han hoppar inte och har den huvudsakliga kontakten mot Dickens bröstkorg.
Bara otur att det tydligen tog så illa, förmodligen för att Dicken såg smällen komma alldeles för sent och inte han förbereda sig.
Sawchuk: Jag håller absolut inte med. Det är med armbågen han träffar även om det inte är intentionen. Armarna SKA inte vara där uppe, för det är endast med armarna han träffar.
Jag tycker som sagt att det är ett systemfel om en tackling som ger hjärnskakning och där man träffar med armarna ska vara korrekt. Systemfel på hockeyn och systemfel på den som applåderar tacklingen.
zigge: Jag säger så här.
Så går det när ma åker omkring och hänger med huvudet match efter match.
J F K:
Vet ingen regel där man inte får tackla med armarna framför kroppen så länge dom hålls mot kroppen i kontaktögonblicket.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Gustafsson:
Det kommer inte bli någon avstängning. Om det blir det har DN grävt sin egen grav eftersom det då blir fritt fram att anmäla varenda närkampssituation i princip.
Only Time Will Tell.