1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507177 inlägg · 4105 ämnen

MoDo - Linköping 2006-12-05

« · 797076 · » Till forumet

MoDo - Linköping 2006-12-05

Målvakter:
30 Mikael Zajkowski,
60 Karol Krizan.

Backar:
3 Mattias Timander,
5 Hans Jonsson,
6 Tobias Enström,
8 Oscar Hedman,
32 Tobias Viklund,
35 Pierre Hedin,
38 Adam Andersson.

Kedjor:
12 Justin Morrison,
24 Niklas Sundström,
10 Per-.Åge Skröder

59 Robert Döme,
39 Per Svartvadet,
15 Andreas Salomonsson

18 Peter Öberg (?),
20 Oscar Steen,
28 Miloslav Horava

29 Andreas Molinder,
4 Mattias Hellström,
19 Mikael Pettersson.

Extraforward:
11 Pasi Tuominen

Kommentar

Ny poäng för MODO Hockey i lördags via tredje 3-3-matchen i vinter mot Brynäs. Det är inte utan att man ser fram emot hemmamötet med Linköping HC med tillförsikt.

- Det gör vi i laget också, säger Harald Lückner, coachen. Tidigare snackade vi om viktiga fyrapoängsmatcher, men nu kan vi med fog snacka om en viktig sexpoängsmatch. Vinner vi mot LHC är vi sju poäng före, förlorar vi är vi bara en poäng före.

- Men vi är medvetna om att det blir en tuff historia. Linköping har en samling namnkunniga och bra spelare. Det brukar bli spännande men målsnåla historier när vi möts.

Som i första matchen här i Swedbank Arena då MODO efter mål av Robert Döme vann med 1-0.

- Jag tar gärna en upprepning av den matchen. Hur som helst har vi bra självförtroende efter en rad av bra matcher. Vi har hittat ett koncept att spela efter som stämmer riktigt bra. 3-3 i Gävle senast var med mersmak med tanke på spelet som sådant och 30-17 i skott.

MODO:s försvarsspel har blivit allt bättre och i ingen av de senaste matcherna har man släppt till mer än 15-19 skott.

- Just detta gör att vissa luras lite av målvaktsstatistiken. Klart att Krizans siffror inte blir lika bra jämfört med förra säsongen då vi släppte till dubbelt så många skott. Till skillnad mot många menar jag att han är minst lika bra i vinter. Sedan har det också handlat om en hel del matcher hemma som vi ?dödat? direkt. Då är det heller inte lätt för målvakten.

Zajkowski senast?
- Klart godkänd med tanke på att han vilat så länge. Han fick heller ingen lätt match.

De många bra matcherna på sistone känns det som ni gjort er förtjänta av?

- Precis. Vi är riktigt bra tränade och har jobbat hårt i matcherna. Det har vi nu också fått betalt för ett tag.

Tre matcher ? inklusive mötet med LHC ? är kvar innan det rekordkorta decemberuppehållet.

- Nu gäller det att vi tömmer oss rejält och plockar så många poäng som möjligt.

MODO Hockey nominerar inget definitivt lag förrän matchdagen. Ovisst med Peter Öberg, som gick ut axelskadad mot Brynäs och ovisst om Pasi Tuominen ska in efter sin långa frånvaro. Vem som vaktar målet tar man också i samband med värmningen matchdagen.

Noterbart om laget

Noterbart: Tommy Warg (axel), långtidsskadad, frågetecken för Peter Öberg (axel).

Noterbart 2: Hemma mot LHC vann MODO med 1-0 (historisk första match i Swedbank Arena), borta var det 2-2 till dess sekunder återstod, då avgjorde LHC med två snabba mål.

Noterbart 3: Senare i veckan spelar MODO borta i Luleå (torsdag) och Skellefteå (lördag). Nästa hemmamatch mot Malmö 19 december

Kommentera

Sv: MoDo - Linköping 2006-12-05
Salle: Tisdagens domare i Arenan:

RUBIK, Ernö Ungern

TAKULA, Leo Hofors
MOLANDER, Fredrik Gävle
Kommentera

Frisco: En ungersk domare säger du.

Låter väääääldigt intressant.
Kommentera

Frisco: Rubik säger du. Är det nån släkting till Kuben???
Kommentera

Dragan 2k: Äh, Salle som aldrig kan vara tyst avslöjade mitt lilla skämt. Man jag blev förvånad att det tog så lång tid innan han glappade.
Kommentera

Frisco: Haha. Den bjuder man på. Fyndigt.
Kommentera

Salle:

Haha!

Har faktiskt den liggande framför mitt tangentbord, så att jag kan öva lite när datorn jobbar istället för mig :)

Men det blir en mycket intressant match ikväll, undrar vilken nivå han tänker ligga på?!?
Kommentera

Frisco: Dagens låttips till Ernö... Huey Lewis & The News - Hip to be square
Kommentera

5011 biljetter sålda till matchen ikväll nu, enl. modohockey.se
Uppdateringen vid 8 tiden imorse så var det 600 biljetter fler sålda.
Kommentera

yaqop: Förvånande om det skulle dippa under 6 000 nu när spelat varit riktigt bra. Vi får väl se vad som händer. Kanske är det bara fel på uppdateringen.
Kommentera

Lumber Jack: Äh, man fick ju bara en poäng mot det där jäkla skitlaget från Gävle... det är klart att det inverkar på publiksiffrorna. Eller så är det det faktum att Hasse kommer att sitta och skriva autografer i souvenirshopen som skrämmer bort folk.
Kommentera

yaqop: 5756 biljetter sålda vid 14:30 tiden. Ser ut som om det kommer bli lite glest i arenan idag. Iofs så förstår jag att det blir ett tapp när folk kommit underfund med att jag inte kan vara på plats idag.
Kommentera

MorganaLefaey: Du tar alltså på dig skulden? Stort av dig, men du kommer inte slippa undan någon form av straff, om du trodde det.
Kommentera

KNASKA MILLA!
Kommentera

Poffa: Någon fler från 401 som inte skall gå? Jag menar nu avbokas till och med biljetter som varit sålda. Nu är det helt plötsligt bara 5739 sålda platser. Ser inget annan anledning till varför något sådant skall ske.
Kommentera

MorganaLefaey:

Jag tar i alla fall inte på mig något ansvar, för nu har jag hittat någon som vill köpa min biljett. Känns tryggt att min plats inte står tom.
Kommentera

MorganaLefaey:
Error 401 - Unauthorized Seat.

Kommentera

knaskamilla: Jo jag har faktiskt också lyckats med att sälja bort min biljett till en på jobbet. Har svårt att tro att stämningen blir som den brukar bli när två så färgrika inslag inte kommer befinna sig på matchen.
Kommentera

404 Supporter Not Found - kanske dyker upp nu när någon okänd person skall sitta på min plats.

Kommentera

MorganaLefaey:

Jag litar faktiskt på att födelsedagsbarnet Filippa är minst lika bra som mig på att heja fram sitt lag.
Kommentera

MorganaLefaey:
Trodde det skulle vara
404 Seat Not Found
när du kom till nästa match, och fann att du sålt platsen inför förra matchen.

Kommentera

Metal Guru: Vilken hemskhet. Tänk om han jag sålde platsen till verkligen tror att han är ägare av den och tar med sig stolen hem när matchen är slut.

Man kommer dit glad i hågen och plötsligt så kommer ett felmeddelande upp bakom ögonlocken.

404 Seat Not Found

Kommentera

Smackebonk! Timmy teh man
Kommentera

"Och nu är det 1-1 igen" sa kommentatorn ... Har det vart 1-1 förut ? : /
Kommentera

Emma no15: Självklart har det de. Men då båda målisarna ville hålla nollan och man kom överens om att börja om från 0-0. Lyckades du missa det?
Kommentera

MorganaLefaey: Åh , så dum jag är ! Självklart är det så. Börjar vi om från 0-0 igen nu ?
Kommentera

Emma no15: Det tar jag för givet, annars är det väl lite knepigt. Det kanske är därför Harald tar Time Out nu. Borde bli 0-0 igen på online tjänsten efter den.

Kommentera

MorganaLefaey:   1 - 2 och som det låter ska tydligen modo bli ett av de lag som låter linköping vinna på bortaplan. Nu får Harald se till så de kommer igång. Låter ju som om modo är helt utspelade här i andra.
Kommentera

MorganaLefaey: Modo brukar ju vara världsmästare på att bryta trender.. Hur ska vi vända detta?
Kommentera

MorganaLefaey: Nu kanske dom börjar om från 1-1 igen ... Mest rättvist så.
Kommentera

Emma no15: Jag håller med dig för fullt. Så länge bortalaget gör mål innan hemmalaget gjort det så börjar man om från 1-1.

Kom igen nu modo. Inte skall vi bjuda på frilägen direkt ifrån utvisningsbåset. Linköping får ju bara göra 2 eller 3 mål för att min bomb skall kunna gå in.

Kommentera

Nu tar vi dom, nu tar vi dom...!
Kommentera

MODOJohan: Intressant om det är som de säger att han ställt över några spelare och toppat redan. Känns skönt, och trevligt att det verkar som om döme varit bra då han varit lite si och så de senaste matcherna.
Kommentera

MorganaLefaey: Forza STEEN, in med pucken i måååål :-)
Kommentera

Forza ANDERSSON, in med pucken i måååål :-)
Kommentera

MODOJohan: Om färjestad nu bara kvitterar i sin match och modo eller linköping inte gör mer än 1 mål vardera så fixar man bomben. Men att fbk tar in det där känns inte så troligt.

Kommentera

MODOJohan:

Oj. Här har man sett på TV en timme, och vad händer? Så trevligt.
Kommentera

knaskamilla: Ja du ser.
Kommentera

Sjukt flyt man har nu. Men, är man bäst så är man. Vad ska man göra.
Kommentera

Tjohooo.
Kommentera

Oj, nu gjorde Per-Agne Skröder mål!
Kommentera

Hawerchuk: Du menar Pær Åker skördetröska?
Kommentera

Hawerchuk: Tycker att vi har tagit över Timrås flyt lite. De började ju säsongen bra, riktigt bra. Allt gick deras väg. Nu är det vi som har den turen. Men bra lag har tur som man brukar säga.
Kommentera

Hawerchuk:
det var banne mig dags för honom att sätta den - han står väl ensam för hela tredje periodens skottstatistik...
Kommentera

MorganaLefaey: blev lite fel där. Kanske skall vara Per Åger Skrödertröska.
Kommentera

MODOJohan: Ja tänk om man hade fått varit där och sett matchen. Är så ruskigt skönt när man fått klaga och må dåligt och sedan helt gå upp i glädjeruset när laget vänder så vackert och sedan verka dominera totalt.
Kommentera

Grattis alla MoDoiter, ni var helt enkelt för jävliga i 3:e.. :P
Kommentera

MorganaLefaey: Ja äre int' skönt så säg.

Hockey och supportrande när den är som allra allra bäst. Hat, besvikelser, irritation blir till kärlek, glädje och Beck - Skarpt läge... zzzz
Kommentera

Oj då. Nu leder visst inte Timrå längre. Oj då. De är visst bara en poäng före oss.
Kommentera

knaskamilla: En virtuell poäng, till och med, som kan vara två minuspoäng egentligen. Svaret får vi IS STADION den 26 februari.
Kommentera

« · 797076 · »