1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507074 inlägg · 4104 ämnen

MODO vs. FBK 050127

« · 497138 · » Till forumet

Sv: MODO vs. FBK 050127
Dawidovski: Att han inte åkte ut betyder inte att han inte borde åkt ut
Kommentera

Poffa: Och vem hade du då valt till matchens lirare i FBK?
Jag säger inte att Aucoin var dålig, tvärtom så var han grymt bra ikväll.
Kommentera

Dawidovski: Citat från expressen (TT):

Rena kriget
Det var rena kriget framför Martin Gerber i Färjestads kasse, och framförallt Färjestads väldige back Zdeno Chara crosscheckade och slog vilt omkring sig. Framförallt fick Modos Henrik Sedin ta emot massor av stryk och åkte i isen flera gånger.
Domaren Lars-Johan Ryhed stod och såg på och gjorde ingenting och publiken blev allt argare.
Kommentera

Dawidovski:

Matchens lirare i FBK var i mina ögon Jesper Mattsson som slet och jobbade bra.
Kommentera

Poffa: Hann du titta på matchen i övrigt? jag menar förutom att hålla reda på Charas spel?
Sedin stod väll som en ängel framför kassen och sålde lotter?
Det är kamp framför målet, och spelarna gör nästan vadsomhelst för att vinna den kampen!
Om jag inte minns fel, så fick väll sedin ner chara också några gånger?
Kommentera

Dawidovski:

Split vision, kallas det. Följa spelet och se vad som händer på andra ställen. Sedin var ingen ängel utan fick ner Chara en gång. Att Sedin var i isen åtta eller nio gånger under den tiden missade kanske du medans du intesivt följde pucken.

Om du skyndar dig slå på PPV så visas matchen igen, då kan du specialstudera den situationen framför mål så kanske du ser hur Chara utmärkte sig i kväll.
Kommentera

berghult: Tillåt mig skratta... krig? Det där var väldigt överdrivet!
återigen så missgynnas ju chara av sin storlek, han skulle ju helst sitta utvisad hela matcherna enligt er?
Chara skulle haft en kraftmätare, som säger till när han tar i för 75% då måste han sluta, för annars börjar motståndarna grina vilt...
Kommentera

Dawidovski:

Missgynnad av sin storlek då vi säger att han spelade fult framför mål? Det är inga kroppstacklingar han sätter in, det är rena crosscheckingar och då spelar inte storlek och styrka speciellt stor roll.
Kommentera

Dawidovski: Jag bara citerar, alltså inte mina ord.
Chara gjorde en hel del bra men var för vild med klubban i slutet av matchen när Ryhed i stort sett svalt pipan. Trodde dessutom att Souray skulle vara en spelande back men han visade sig vara bäst i grenen crosschecking...
Kommentera

Poffa: Men herregud.. har du aldrig sett att spelare brukar använda crosscheckingar framför kassen tidigare?
förresten så var det mest brottning framför kassen!
Ryhed tog inte ut chara, för att han insåg att karln måste ju få försvara sig framför målet, han kan ju inte låta sedin bara stå där och få styra in pucken på mål.
Kommentera

Dawidovski: Du kan inte ens tro själv på vad du skriver.
Kommentera

Dawidovski:

Det där var nog det dummaste jag hört på bra länge...
Kommentera

Dawidovski:

Men ge dig! =/
Kommentera

Poffa: jo men allt är ju inte crosscheckingar, det jag menar är att när chara puttar på nån mindre lirare, så ser det så dramatiskt ut, för att han får till lite kraftigare knuffar så att säga, än andra spelare, spelaren som får knuffen "flyger" lite mer än om tex, bulan berglund skulle delat ut en knuff, och då ser ju domaren att spelaren flyger, och tar genast ut chara för att det måste ha varit en utvisning, eftersom spelaren flög så...
Kommentera

Dawidovski: Man får inte göra så att andra spelare flyger med knuffar eller crosscheckingar.
Kommentera

NuMo: Alltså är det bevisat! chara är missgynnad av sin storlek, när det gäller närkampsspelet! alltså borde nog chara ha haft ca, 200-300 utvisningsminuter extra i tidigare matcher fram till nu då! om domaren hade haft modo-cyklop på sig alltså...
Kommentera

Dawidovski:

Men ge dig...
Kommentera

Dawidovski: Märkligt, jag som trodde att en crosschecking i ryggen var precis lika mycket otillåtet oavsett vilken kroppskonstitution du har.
Kommentera

Dawidovski: Vi kan väl inte rå för att man inte får göra så att andra hockeyspelare flyger?
Kommentera

Poffa:

Äntligen hemma efter en mycket skön seger, detta tar jag med mig:

1) Hinotes tackling av Chara, Hinote stod kvar, Chara låg.
2) Charas tackling av Gerber, Gerber föll, blev sur och hämnades på Snygg-Hasse som innan haft den goda smaken att avgöra matchen.
3) Leif Strömbergs uttalanden efter matchen, HAHAHA din pajas, hela Sverige skrattar.
Kommentera

scim:

4) Måste tillägga att jag bjöds på korv, Trocadero och Delicatoboll (är det det korrekta namnet) av Poffa och Knas, mycket trevligt, mer sånt.
Kommentera

Paddan: Det är klart att det inte är tillåtet! men det är inte det jag menar heller, ni menar att chara bara crosscheckade hela kvällen!
Nu åkte ju inte chara ut för nån dum utvisning ikväll som tur var!
om ni tyckte domaren var dålig? så borde ju ryhed isåfall tagit ut både sedin och chara, om man nu ska följa den klassiska svenska domarskolan!
i många andra matcher åker chara alltid ut för knuffar, domarn väntar liksom på att den knuffade spelaren ska ramla innan han sträcker upp armen! förresten, vad var det för kalkonutvisning han tog på en FBKare som knappt rörde salo när han åkte förbi?
Kommentera

scim: Väntar på punkt 5.

z z zz Z z
Kommentera

Dawidovski: Han fällde ju honom. Domaren skulle ha kunnat fria, men han tyckte att han var skyldig, vilket var sant. Olycka eller ej.
Kommentera

NuMo: Det har jag inte sagt heller! isåfall hade jag sagt: det är modos fel att man inte får tackla och crosschecka HELA kvällen utan att spelarna flyger som kanonkulor.
Kommentera

Frisco:

5) Frisco erbjöd husrum där man fick dricka vatten och se sporten.
Kommentera

NuMo: Han var inte skyldig! Salo slängde sig så fruktansvärt...
tråkigt med filmare.
Kommentera

Dawidovski: Det var iofs ingen hård touch, men FBK-spelaren slog faktiskt undan Salos ena skridsko.
Kommentera

Dawidovski: Då väljer jag att tolka dig som att Chara inte lyckats klura ut än hur man tar sig förbi en låg dörrpost utan att slå i skallen. T.o.m LillHedlund och lillSöderberg vet hur man gör det trots att man inte behöver träna på det så ofta.

Salo behövde inte filma.
Kommentera

NuMo:

Sådant är faktiskt ganska svårt att klura ut redan vid 199 centimeter, men i övrigt så borde ju Färjestad tvångsdegraderas redan pga det faktum att man ställer Leif Strömberg i båset. (Lex: får-man-otrevliga-tillmälen-efter-sig-i-Halmstad-är-man-ett-svin, det-går-liksom-inte-att-komma-runt)

Ja, det var väl min analys av kvällen i stort - övriga betraktelser hade nog gränsat till Terror-Tommys begreppsvärld (tur att det finns sarg på en hockeyplan) så de låter jag bli, timid som jag alltid är.

Och om det nu är någon som är oroad över min mentala status efter banner-metamorfosen så kan jag lugna med att jag stod en halvmeter bakom skaparen och fnittrade förtjust som en liten flicka.
Kommentera

NuMo: Okej, det är ditt sätt att tolka mig, om än det var lite underligt...

Tycker FBK stod upp mycket bättre än man kunde tro av den samlade expertisen innan match. Att pressa Modo i deras hemmahall som har så fanatiska supportrar så de till och med kastar ner burkar i motståndarnas bås är bra gjort.
Ett självmål, ett i boxplay och ett i tom kasse är inget att skämmas för när man själva har tre i ramvirket.

Vinst hemma mot Luleå på lördag samtidigt som Frölunda revancherar sig hemma mot Modo så skiljer det genast sju pinnar ner till det innan säsongen så oslagbara laget Modo.

Synd att de ska slå så mycket med klubborna bara, nu missar vi Gaborik i de två sista matcherna.
konstigt att det så snällt spelande modo slår av ett finger på våran bästa forward under kvällens match? Mycket tråkigt med Gaboriks finger:( han´blev såklart inte bättre av att ett finger blev avslaget!
men jag antar att det är okej att göra så om man spelar i modo?
Det finns visst fler som viftar vilt med klubban, inte bara chara, om man ska tro dagens nyheter!
Kommentera

Dawidovski:

Menar du er galning Gerber?
Kommentera

scim: nej jag menar ängeln som slog av fingret på Gaborik!
tack så mycket för det kära ängel, Gaborik var ju ändå sååå långsam, så det blir nog inga som helst problem att ersätta honom med en junior.
Kommentera

Dawidovski:

Jag såg inte den händelsen, men du får ju gärna förklara exakt vad som hände. Jag går och lägger mig nu och väntar en nogrann rapport imorgon när jag vaknar.

ZZZzZzzz
Kommentera

Dawidovski: Hockeyn segrade ikväll, är det det som grämer dig?
Kommentera

Dawidovski: Frågan är om DN ens var där, brukar de det?

Min tolkning handlar om att Chara inte klarar av att anpassa sig till rådande förhållanden. (Om man skall läsa ut något av det du skriver.) Det klarar de andra.
Kommentera

scim: Husrum, vatten? Jag trodde att jag bjöd på godkorvarnas godkorv och Norrlandsguldburksinnehåll.
Kommentera

Wisla Kjakow: Hoppas natten gjort att din fantastiska dåligförlorarödmjukhet försvunnit. Ibland vinner man, ibland förlorar man. Trevlig dag.
www.dag.nu
Kommentera

Lumber Jack: jasså var det hockeyn? du menar alla tveksamma domslut?
Vad hände i första perioden då? ni blev ju utspelade så det heter duga, och delvis i andra också! jag tror inte du har hängt med i vad som skrivits här.
Kommentera

Frisco: du menar Dawidowski?
Kommentera

Dawidovski: V här och w där. Om du inte vet hurr du stavvar dit egget navn så kan du ju dra kudden över huvudet igen.
Kommentera

NuMo: Det gnälls och överdrivs nå fruktansvärt här ang. charas spel!
men jag antar att jag är helt puckad och blind också!
FBK blev ju bortdömda igår, domarn släppte in er i matchen igen.
Kommentera

Frisco: namn stavas som jag skrev det nu...
Kommentera

Frisco: Nu måste jag åka och jobba vettu, mer godbitar ikväll:)
Kommentera

Dawidovski: Jag måste hålla med dig om att det är tragiskt av Publiken i Kyrkö-vik att kasta in saker i motståndarbåset men det beror väl på att de är så kunniga. Skulle vara intressant att veta om det blev nytt rekord i burop igår.

Men däremot Chara som är grymt bra Kan inte alltid ha alla hästar hemma.
Prata om vårdslöst spel.
Kommentera

RTS: Det var inte rekord i burop igår. Långt ifrån. Konstigt att det inte står någonting någonstans om att det kastades saker in på isen från FBKs bås igår under matchen.
Kommentera

Dawidovski:

Ta lite syrgas, vettja. Chara spelade fult, oerhört fult. Att du sedan inte kan förstå det bara därför att Ryhed inte blåste, gör bara att löjens skimmer sänker sig över din argumentation.

"Anledningen till publikens uppträdande var förspelet till Modos 2–1-mål. Modo hade power play och Daniel Sedin fick ohyggligt med stryk framför mål av jättebacken Zdeno Chara. Men eftersom Modo hade power play vägrade svage domaren Lars-Johan Ryhed att blåsa – och misshandeln fortsatte."

Sedan finns det tydligen fler i Färjestad som inte har alla hästarna hemma:

"– Det är klart att jag blev förbannad. Peter Nordström försökte skalla Hasse Jonsson och det var riktigt fult, säger Salo som var glad över sin egen insats men allra mest belåten var han över att försvarsspelet ser så stabilt ut."

Poffa:
Ovsett vad som händer på isen så kan man aldrig som supporter försvara att man slänger in saker på isen eller i motståndarbåset .

Att sedan media väljer att inte skriva något om det som Färjestads suppotrar gjorde har väl att göra med att Färjestad är en mysklubb som aldrig skulle göra något fel ;)
Kommentera

Frisco: Är väl en ganska väsentlig skillnad om publiken kastar snus mm mot spelarna än om spelarna kastar in en vattenflaska el dyligt på isen.

Eller tycker du det är okej att om två spelare börjar slåss så kan åskådare bara hoppa in i motståndarbåset och fajtas??.
Kommentera

RTS: - Vi kan inte acceptera att få en massa saker slängda över oss i båset. Matchprogram, dricka, spottloskor och snus. Skandal är ordet.

TACK!
Kommentera

« · 497138 · »