1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507072 inlägg · 4104 ämnen

MODO vs. FBK 050127

« · 497334 · » Till forumet

Sv: MODO vs. FBK 050127
RavenLord: Foppas skada kan vara det bästa som kunde hända för Modo....nu spelar ni ju som ett lag. Minns "Z-effekten" då han lämnade ett kvalspelande Timrå som året efter gick till semi...
Kommentera

Messiah: Ja, hur ska du annars tolka vårat fördömande?

"Som jag upplever det så börjar det dock bli fånigt när folk återkommande hela tiden påpekar vad andra gjort och själv står med glorian lite på sned och hävdar sig oskyldig till allt."

Har inte kunnat säga det bätre själv. De antydningar som Kent påpekar omkring händelsen handlar om precis det här. Inte om att han försvarar kastandet.
Kommentera

NuMo: Hörde att H-Höger köppte upp en jädrans massa program men det var ingen som hade något kvar efter matchen.

Moderator du får gärna ta bort detta
Kommentera

scim: Ja träffar man någon som man känner att allt stämmer med men de finns ett problem man håller på var sitt hockeylag så för att hålla sams så måste man
Kommentera

NuMo: Nu förenklade du mitt inlägg men...

Jag pratar i det fallet inte bara om den akutella händelsen utan en tendens som pågått hela säsongen. men som sagt min åsikt
Kommentera

65selander: Ja, jag vet att speciellt poffa, den elaka slyngeln, gärna skulle vilja kasta matchprogram. Jag tror det enda som stoppar honom är att han inte vill visa att han tjejkastar. Troligen fick knas kasta ner de programen.
Kommentera

Messiah: Eller så försvårar du verkligheten.
Kommentera

65selander: Äh, det var ju bara för att kamilla skulle kunna se matchen från samma höjd som alla andra. ;)
Kommentera

Kulon räknar stolpträffar.

" Jag tycker som sagt var att vi föll lite på eget grepp. Vi borde ha satt åtminstone någon av stolpträffarna, kommenterade Lennartsson."

www.farjestadsbk.se/showPage.asp?PID=1261911296&Temp=0

Man undrar om han tycker att skotten strax utanför stolparna skulle ha suttit i stolparna också, men han nämner inget om det konstigt nog. Vi får nog konstatera att med alla skott som gick i stolparna som borde ha varit mål och alla skott utanför stolparna som åtminstone skulle ha satt i stolparna - därmed i mål egentligen - så vann vi matchen mycket turaktigt igår.
Kommentera

NuMo:
Ja visst van ni turaktigt i går men samtidigt ska man inte gnälla helelr på att skotten tar i mål en målvakt måste ju va bbästa kompis med stolparna och ribban annars går de inge bra
Kommentera

Sinuhe: Du nu som är mister Objektiv, hur kan du då skriva detta?

"Här kastas de en massa paj på bla Chara men kan lova er att skulle han spela i Modo då skulle han vara höjd till skyarna. De Chara gör ser alltid värre ut en om någon annan spelare gör de varför? Jo Chara är så hjäkla mycket större."

Vore du objektiv skulle skrivit något i stil med:

Igår betedde sig Chara som en idiot, inte bara för hans misshandel utav Henrik Sedin utan även för hans mycket fega spearing på Gästrin. Jag skäms över att behöva se en Färjestadsspelare uppträda på detta vis. Inte var Sourey mycket bättre, ständiga slashingar och varför måste han åka in i tacklingarna med båda knytnävar före mot motståndarens huvud. Man skäms. Slutligen ber jag om ursäkt får Kåbergs uppträdande, inte nog med att han försökte dra igång ett slgsmål med Marcus Näslund på nedsläpp. Nej än pinsammare och hjärndödare var hans försök att skada Sedin med en onödig slashing över handleden när det endast återstod 15 se. och matchen var avgjord. Sånt förknippar jag inte med Färjestad.

Har jag rätt, eller har jag rätt Sinuhe?
Kommentera

Lumber Jack:

Jak tykk du ha rett ja...
Kommentera

Paddan:

Jag ser alltid matcherna höjd över alla andra. Eller nå't.

Nu över till något annat. Dagens att inte göra-tips:
Häll inte ut ett halvt glas juice över ditt tangentbord. Det blir jävligt svårt att skriva inlägg i debatter på internet efter hockeymatcher när man måste kopiera bokstäver och klistra ihop för att kunna bilda ord överhuvudtaget.

Sådärja. Nu kommer jag in lite sent i diskussionen, och nu vet alla om varför...

Måste säga att HS har gett saker och ting en helt ny dimension, särskilt på sistone. Nu räcker det inte med att man kommer hem och är upprörd över att motståndarlaget spelade fult eller att domaren var kass - nu kan man utöver det också uppröra sig över korkade HS-inlägg av motståndarlagets fans. Hurra.

En liten parentes till claesw, bara:
(Claesw: Har du märkt att det klagas på domaren trots att vi inte förlorade? Oops.)

Min åsikt om matchen: Usch, så tråkigt. Fast man kan ju inte annat än medge att FBK effektivt sabbade de försök MoDo hade att spela PP (varför kan vi aldrig få vara BRA på det??).

Efter Timråmatchen sa jag "det här var ingen kul match, gud vad jag hoppas att vi får möta FBK i kvarten". Hade liksom för mig att det brukade bli bra spel i matcherna mot FBK. Tydligen har de bestämt sig för att sluta med det, dock. Nu har jag ändrat mig och ser hellre TIK i kvarten ändå. Tråkigt, Färjestad! Eller var det månne domarens fel?

Matchens höjdpunkter var i alla fall först Greens misslyckade försök till tackling på Chara, då han bara studsade tillbaka, samt Hinotes mer lyckade försök. Tycker för övrigt att Green verkligen visat på sistone att han vill ha en plats i laget. Go Green!

Nu så. Dawidovski:
SÅG du matchen? Eller var det för dålig sikt på bortastå?

"Han var inte skyldig! Salo slängde sig så fruktansvärt..."
Hahaha. Det där skämtet drog jag redan under matchen igår, då det tycktes så oerhört skrattretande att spelaren som råkade fälla Salo försökte förklara bort det. Det var verkligen en imponerande filmning av Salo. Eller?

Angående Chara så skrev du någonstans att han blir missgynnad av domarna. Antingen var matchen igår ett undantag, eller också har du gått på någon sorts myt. Faktum är att han crosscheckade Sedin fyra gånger i ryggen, utan att domaren agerade. Nog för att domarna tenderar att släppa crosscheckingar framför mål oftare i sådana situationer, men inte FYRA crosscheckingar i rad. Otroligt pinsamt av Ryhed. Nej, om domaren höll någon särskild nivå emot Chara igår var det väl snarare så att han gynnades...

Strömbergs uttalande om situationen vid 2-1-målet? Pinsamt som fan. Hoppas han fått se matchbilderna efteråt, så han får skämmas lite...

Blev för övrigt lite förvånad när jag läste artikeln om Daniel Sedin i dagens ÖA. Själv tycker jag att Souray och Chara spelade fulare än vad jag hade förväntat mig, medan jag inte såg till Kåberg överhuvudtaget. Citat ur ÖA:
"Färjestad har några riktiga tuffingar i Sheldon Souray och Chara, men Daniel tycker ändå att de är ganska justa, att de spelar på den nivå domaren tillåter.
   Däremot gillar han inte FBK:s retsticka Emil Kåberg.
- Du, hans namn tänker jag inte ens nämna."

Ur samma artikel:
"Även Tommy Salo reagerade för en incident. Det var i matchens sista byte, då matchen var avgjord, som FBK skickade in sina "tough guys", Kåberg, Berglund, Bäcker, Chara och Souray.
- Hade de gjort så i NHL hade coachen fått böter, säger Salo."

Till slut, ett roligt citat:
"- Kul för Zacke, det är han värd. Se så snäll han ser ut."
(Tommy Salo om sin kollega Zajkowski som nominerats som kandidat till årets rookie i svensk elithockey."

På tal om Zacke, var det bara jag som hörde att han blev nominerad till årets Rocky? Coolt för honom!
Kommentera

knaskamilla:

Souray måste vara den fulaste spelaren på länge sedan Mats Lusth slutade
Kommentera

Lumber Jack:

Det jag menar är att hade Chara stått på isen iklädd en Modo dress då hade du hållt käft och sjungit Nått i stil med att Chara är våran kung!
De jag menar med att se på hockey på ett objektivt sett är att man skall inte kasta sten på andra om man tollererar att en egen spelare gör samma sak!
Kommentera

NuMo: Jag pratar utifrån min verklighet och den är för mig ganska självklar. Men alla har vi vår egen =)
Kommentera

Sinuhe:

Vem säger att vi tolererar samma sak om det gäller en spelare i MODO? Hade Chara eller någon annan spelat sådär framför mål hade man inte sagt ett ord om han blivit utvisad. Man hade mer tyckt att det var ett dumt beteende då det kan vara helt avgörande i en match som står och väger.
Kommentera

Poffa:

Jasså så lät de inte i Kempehallen när Werner spelade där!
Kommentera

Sinuhe:

Dra inte alla över en kam är du snäll. Bara för att några enstaka buar åt allt så gör långt ifrån alla det. Werner var allt annat än snäll och gjorde många dumma saker, t ex när han överföll Jämtin i fjol. Jag buade inte, jag suckade bara uppgivet och insåg att han spelat sin sista match i MODO.

Men som Lumber Jack säger, om du också såg saker objektivt så hade du nog kunnat säga "Chara var ful och gjorde dumma saker framför mål.", men tydligen är detta inte möjligt.
Kommentera

Sinuhe: Werner är ju en av våra mest utvisade spelare genom tiderna. Det är accepterat.
Kommentera

Poffa: Visst gjorde han de men varför klaga när även Modo spelare gjorde de samma utan att åka ut de är de jag menar!
Kommentera

NuMo: Det är de inte!
Kommentera

Sinuhe:

Men HERREGUD. Menar du att så länge ens egna spelare inte åker ut för fula saker så ska man inte få klaga på att motståndarlagets spelare inte åker ut för fula saker? Eller, vad menar du?
Kommentera

Poffa: Och dra inte alla över en kam.
Halva Kempehallen stod och sjäng Wernblom är våran kung efter Jämtin insidenten
Kommentera

knaskamilla:
Varför inte???
Då är de ju lika dant spel åt båda håll ju!!!
Kommentera

Sinuhe:

Ehm. Tja, vi kan ju skippa att ha domare överhuvudtaget. Det är nog en jättebra idé.
Kommentera

Sinuhe:

Halva Kempehallen är inte alla.
Kommentera

knaskamilla: Det här verkar vara en kul debatt. Får man vara med?
Kommentera

knaskamilla:

Det jag menar är att som ett gammal fint ordspråk säger
Man skall inta kasta sten på andra när man själv sitter i glashus!

Visst ska vi ha dommare men som de ser ut nu och de vet vi alal att dommare inte ser allt så att spelare kan ge varandra tjyvnyp när dommaren inte ser på. Visst är de synd men så är de
Sedan är de oxå dommaren som sätter nivån på matchen.
Till sist gårdagens match var inte fulare från nått av lagen la man i hop de som hände så var de jämt ut!
Kommentera

Dragan 2k:

Det tycker jag. Jag tror FBK-fansen (fanset) är i lite underläge, så jag föreslår att du tar deras (hennes (?)) sida i diskussionen.
Kommentera

Poffa:
Nej men dom hörs utav bara helvete glöm inte de
Kommentera

knaskamilla:
Underläge nej knappast
Kommentera

Sinuhe:

Så om du är ensam i skogen och skriker att du hatar fåglar så hatar alla FBK-are fåglar?
Kommentera

Sinuhe: Jodå, Vi modoiter har accepterat utvisningarna wernblom åkte på. Det är väldigt sällan jag tycker att wenrblom åkt ut på en orättvis utvisning. Acceptera det nu.
Kommentera

Poffa:
fullsatta läktare i Kepehallen är 4100 har jag för mig rätta mig gärna om jag har fel hälften av dom blir 2050 som skricker efter Werner hur mmånga av dessa buar??? Hur många av dessa säger att de är hjävligt onödigt så att de hörs???
Kommentera

NuMo: Men ni hylllade honom för den han var eller hur hur han slogs på isen osv
Kommentera

Sinuhe: Räkna kan du med stava.....
Kommentera

Sinuhe: Men Wernblom var ju våran kung, det måste man ju då skrika. Sen att han blev utvisad det är en annan sak. Vi accepterar det. Fan, det var nog tredje gången jag sa så.
Kommentera

mok: Fortfarande dyslektiker om du läst mina medelanden sedan tidigare i dag så har jag redan skrivit de men inte visst jag att de var straffbart
Kommentera

Sinuhe: Då ber jag om ursäkt om så är fallet har inte läst alla meddelande. Straffbart..... hoppas jag inte.
Kommentera

Numo: Faktum är att till och med jag nu på senare tid har accepterat att Wernblom har blivit utvisad. Dock så var det en match där han blev utvisad där jag inte kunde acceptera att han blivit utvisad.
Kommentera

NuMo: Ja men altså har vi då kommit fram till att ni assepterar hårda tag så länge de komemr från Modo spelare då???
Men ge er de är de jag menar Werner han var eran kung för hur hans humör vart ibland men andra spelare skall itne kunna ha nått humör dom visst var Chara hjävligt het i vissa sitvationer i går men skyll för faan inte på han de var väll dommaren i sånna fall som skulle ha dömmt ut han men de gjorde han inte, självklar märker Chara de och spelar på som inget har hänt!
Kommentera

Dragan 2k: Ja, så har det emellanåt varit för mig också, men väldigt sällan. Oftast blev han utvisad för "förseelse" av allehanda slag. Oftast regelrätta förseelser, inte fega ynkrynkföreseelser.
Kommentera

Sinuhe: Nu skjuter du utanför igen. Vi accepterar att Wernblom åkte ut för sina förseelseer. Du accepterar inte att Chara borde åka ut för sina.
Kommentera

NuMo: Chara borde få matchstraff i nästan varenda match tycker jag. OK för att han e lång men likväl skall han väl kunna hålla ordning på sina armar och arnbågar framför allt. Som oftast befinner dom sej i ansiktet på motståndarna. Men domarna verkar ha en egen regelbok för spelare som är så långa.
Kommentera

NuMo: Men fortfarande så är de väll inte vi i publiken som dömmer vi får vakert rätta oss eftervad dommen tar för nått! Hur gör vi annars???
Ska varje männiksa som ser på hockey på plats springa ner till seketariatet då och säga till eller??? Hallååå vakna tyvärr så är de dommaren som dömmer så är de! Sedan kan vi inte gör a nått åt de varken vi vill eller inte.
Men visst kan jag hålla med om att jag trodde att Chara skulle åka ut många ggr men de gjorde han inte och vad kan vi göra åt saken i dag????
Det var såp de var.
Kommentera

mok: Det finns fördelar och nackdelar med att vara lång, eller kort, eller tjock. men nog måste man anpassas sig efter gällande regler ändå. Tyvärr så har domarna svårare att anpassa sig än spelarna tror jag. det är klart att Chara gör saker man inte får göra om man får göra det för domarna, det känns elementärt. Synd tycker jag.
Kommentera

Sinuhe: Ingen har sprungit ner till sekriteriatet. De dömer ju inte heller som du vet.
Kommentera

NuMo: Ja alla har man olika förutsättningar att sköta sitt "jobb" men som du säger så gäller reglerna för alla utan undantag....
Kommentera

NuMo: Nej men hur skall du lösa detta då vi i publiken dömmer ju inte eller hur vi får vakert asseptera hur dommaren dömmer
Kommentera

« · 497334 · »