1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504504 inlägg · 4099 ämnen

Örebro - Modo 5/10 -2013

« · 1591694 · » Till forumet

Sv: Örebro - Modo 5/10 -2013

ULTIMAVICI: Bra intiativ, satt precis och bollade med Lumberjacks och MTS om att starta en insamling under morgondagen men det är ju perfekt att du satt bollen i rullning! Jag vet inte hur du tänkt arbeta för att marknadsföra insamlingen men har fått fram några punkter som kan vara bra att jobba efter.

* Massmail till i första hand till de företag som redan sponsrar MoDo Hockey för att sedan jobba sig igenom företag i hela kommunen stora som små så gott det går.

* Styra upp med MoDos marknadschef att det läggs ut informationslappar om insamlingen i samtliga loger under MoDos hemmamatcher.

* Ordna med att det sätts upp lappar på de största arbetsplatserna i kommunen, t.ex. Husumfabriken, Bosch i Mellansel, BAE osv.

* Blada in informationsblad i matchprogram alt. se till att det trycks i programmet om hur man går till väga för att bidra till insamlingen.

* Skrammel med hink under matcherna.

* Försöka jobba in en fotografering med Näslund, Foppa, Svartvadet eller liknande där de lägger ett bidrag för att sprida budskapet, folk kollar alltid en extra gång när de är inblandade.

Södertäljes fans drog förra säsongen in 500 000:- på en vecka för att kunna värva backen Cam Fowler (http://www.sodertaljesk.se/page.asp?PageID=217) , det bör inte vara någon omöjlighet för denna insamling att nå minst samma nivå.

Kommentera

ULTIMAVICI:

Intressant. I sådana fall ska jag givetvis hjälpa till att sprida ordet. Om inte annat kanske det kan skapa lite goodwill hos Salmela.

Kommentera

ULTIMAVICI: Bra svarat av MoDo. Jag tror att fans vill ha lite tävlan av detta slag också. En strävan mot ett mål triggar igång folk.
Kommentera

Allehanda är på!
Kommentera

Kom ihåg att varje krona räknas! Skulle uppskatta om alla på sidan redan ikväll börjar informera alla ni kan komma på om kampanjen såsom twittrare, bloggar tidningar etc. Har själv kontaktat allehanda.se och Modoiter.se och inväntar svar!
Kommentera

Så här svarar Modo!

Man blir väldigt glad och lite rörd över intresset och hjärtat kring MODO Hockey. Fantastiskt!

Ditt förslag är mycket uppskattat av oss och i morgon kan vi kolla konto och andra praktiska detaljer.

Vi vill gärna behålla Anssi och uppskattar varje krona. Lyckas vi inte komma överens med honom betalar vi givetvis tillbaka pengarna till den som vill bidra.

Det är sådana här initiativ som visar att vi tillsammans är Heart of Hockey. Tack!
Kommentera

ULTIMAVICI:Count me in! Jag säger upp mina 4 Postkodslotter, som inte ger mig ett skiiit, o lägger pengarna på MoDo's fond ( junior eller proffs får de avgöra).
Kommentera

Vill också förtydliga att vi knappast tror vi kan samla in hela lönen, men nu är det ju så att kan vi samla in 100.000 eller 500.000 så kanske vi kan göra skillnad!
Kommentera

Tack för era åsikter! Nu är vi ju många som inte har möjlighet att besöka FC regelbundet beroende på olika anledningar. Bor själv 80 mil från Ö-vik då jag flyttade 2003!

Har iaf tagit kontakt med Modo Hockey och förväntar mig svar under morgondagen, har bett dem öppna ett konto för insamling och att de även skall bistå med löpande information med hur mycket som samlats in! Får se om intresse finns eller om Modo är för stolta!

Nappar Modo gäller det givetvis att vi alla här hjälps åt att marknadsföra detta genom att kontakta alla Modo bloggar och Modo twittrare osv.
Kommentera

spud:

Bra skrivet. Började skriva ett liknande inlägg igår, men ville inte vara en glädjedödare mitt i de positiva vindarna. Du har givetvis helt rätt.

Kommentera

ULTIMAVICI: tack för de
Kommentera

Finns det någonstan på nätet där man kan se sammandrag utav det två senaste matcherna?
Kommentera

Gäsp: jag gillar inte insamlingar, främst av skälet att de aldrig kommer upp i några volymer. En spelare som Salmela som nog skulle behöva 300' för att stanna i 7 månader kommer kosta runt 3msek. Hittils har jag inte sett några insamlingar som ens varit i närheten av de summorna Och skulle MODO sätta igång en liknande insamling skulle vi kanske få ihop någon 100' men resten då? 

Klubben måste bära sina kostnader genom dess löpande intäkter. Bättre att folk går på matcher, köper dyrare biljetter än de billiga. 
Alla ni som säger att ni kan bidra, vilka biljetter köper ni när ni går på match?

Visst har jag tänkt att vi som inte bor i Övik och kan gå på matcher borde få en chans att bidra till klubben.
Men då tror jag hellre på att MODO står en Juniorfond. Låt säga att man kan bidra till en "supportrarnas" spelare vad gäller lönekostnad och då en junior med alagskontrakt som vi supportrar betalar. Dess kostnad på ca 30' är något som vi realistiskt kan bära. Men det är ju inte lika flashigt att samla in pengar till en anonym junior än en överbetald senior. Dock skulle jag hellre bidra till ett sådant initiativ än skicka in en droppe i havet till en dyr spelare. 

Kommentera

MODOJohan: Jag bidrar mer än gärna också för att få behålla Salmela!
Kommentera

Gerdin: Lägger gärna en 500-lapp för Salmela
Kommentera

Icing-Ove: Kan bara instämma! Skulle kunna tänka mig att precis som du säger lägga 500 kr bara någon ids starta upp kontot. Salmela är helt enkelt en grym spelare som tillsammans med Cumiskey skulle dra bra med publik!
Kommentera

Banjow: Härlig stämmning härinne ikväll likt i Brynäsboken, underbart.

Redigerad kommentar

Kommentera

ULTIMAVICI: Som du säger, men man får inte skit utan anledning.. 
Men denna match visar han en helt annan sida, bygger han vidare på detta spår blir han en nyckelspelare på heltid! 

Kommentera

Torp har fått mycket skit sedan han kom till Modo! Det är väl inte bara jag som tycker att killen börjat visa ett jävla go? Han tacklas, tar tacklingar, ger 100% i varje situation, slår mindre och mindre indianare och får även assistera Salmela till det avgörande målet idag! Fortsätter han på detta vis så tror jag gott folk att vi fått en framtida försvarsgeneral! Visst har han en del kvar, men under Forsbergs ledning har han tagit milslånga kliv!
Kommentera

Icing-Ove: Precis, bor närmare 90 mil från övik men det blir aldrig något go, då man själv håller på Modo är det inte lika lätt att åka upp ensam.

Varför fokuserar man inte någon match med "FULLSATT NU" där man kan följa biljettläget smidigt?

Göra en timelimit biljett där biljettpriser sänks med ?kr i sekund tills ett antal biljetter säljs. 

!Vi är många som skulle agera och komma till undsättning.!
Kommentera

Två poäng var så jävla gött idag så jag blir fan tårögd! Det känns som det var sålänge sen Modo vann eller åtminstone knep med sig en extrapinne!

Detta är nästan runkmaterial

Kommentera

Banjow: Grejen är att Modo inte fattar vilka ekonomiska resurser som finns bland Modoiter i Ö-vik och utspridda över landet. Det krävs lite jävla fantasi. Jag kan lova att 10000 Modoiter har möjlighet och vill lägga 500 kr idag om det skulle efterfrågas. Det är här kommunikation med deras kunder kommer i fokus. Kan inte Modo bara erkänna att de ligger jävligt brunt till och behöver hjälp. Vi är många som skulle agera och komma till undsättning.

Redigerad kommentar

Kommentera

Rytter: Modo skulle faktiskt kunna göra något här... Vi ser tomma stolar och en spelare vi vill ha kvar. 
Locka folk, sänk priser och blir det över ?5k? går allt till eventuellt kontrakt.

Folk vill ha kvar han och folk vill se matcher alla vill ha full arena. 

Kommentera

Rytter: Kan också slänga in någon tusenlapp eller två men känner inte att jag vill ta ansvaret att styra upp detta! Någon som är sugen? Sedan måste ju kontot öppnas med Modo som ägare för att pengarna garanterat hamnar rätt!
Kommentera

S-vikaren:

Gillar egentligen inte insamlingar och tiggeri. Men för salmela skulle jag kunna göra ett undantag och skänka 2000:-
Kommentera

ULTIMAVICI:

Jag har scenariot klart. Vi har inte råd, någon av de ekonomiskt starka klubbarna i shl t.ex HV som har det tufft kommer att buda som en galning på honom. Sedan gör han succé där.

Kan vi inte behålla honom så är det ok bara han lämnar shl då.
Kommentera

S-vikaren:

Jag är på! Ge mig ett kontonummer så kommer de 50 kr varje månad :D

Kommentera

Icing-Ove:

Jag är med och betalar. Starta en insamling, NU.

Kommentera

Bad_Brett: Ja men turligt för oss så är de flesta lagbyggen mer eller mindre färdiga och i NHL och KHL är det många duktiga som väntar på att komma in, flyttas upp! Tror det avgörande handlar om vi kan matcha ekonomiskt mot andra europeiska lag! Om nu inte KHL hör av sig, tror dock han hade klausul att inte gå till annat KHL lag i år!
Kommentera

Bad_Brett: Men kan vi Modoiter inte för en gångs skull skramla ihop till en del av lönerna för Cumiskey och Salmela. Jag satsar gärna stålars för att få se klasslirare. Mr. Salmiak ser ju ändå ut att trivas i Ö-vik. Varför hänger han i Ö-vik överhuvudtaget? Ska Aaltonen hit i november ;-)
Kommentera

Banjow:

Jag gillar Torps karaktär. Hans inställning gör att jag kan ha visst överseende med hans indianare. Han går in helhjärtat i varje situation och surar inte även om han hamnar på bänken.

Salmela, ja, vad ska man säga? Jag är nästan lite besviken över att han har varit så bra. Någonstans hoppades jag att han skulle göra ett bra jobb i det tysta, inte få några intressanta erbjudanden och sedan stanna i MoDo. Nu ser ju vilken dåre som helst att det är en back som skulle hålla bra NHL-klass.

Kommentera

Rytter:

Vi tycker bevisligen olika. Jag tycker BS är en utmärkt spelare att ha i en fjärdekedja. Personligen anser jag att han överglänste både Öberg och K-Fop i det defensiva spelet. Han gjorde inte så mycket poäng, men det gör ju inte Önerud heller. BS har faktiskt gjort tre säsonger där poängproduktionen har varit bättre än Önerud, så jag tycker man ska vara lite försiktig med sina uttalanden.

Önerud i dagsläget är en av MoDos sämsta spelare. Det är synd att det inte finns statistik på giveaways, för jag är rätt säker på att han skulle ligga i toppen där. Jag vill för övrigt påpeka att jag hyllade denna värvning inför säsongen. Det är en spelare som jag tror har potentialen att göra 20 mål på en säsong, men de som anser att han har gjort det bra i MoDo kan knappast ha sett samma matcher som jag.

Kommentera

Monno:

Ja Sullivan värvningen var inte lyckad. Tyvärr lär ingen vilja ta över hela lönen så går nog inte att göra sig av med honom och lägga pengarna på salmela.
Kommentera

Banjow:

Ja verkligen. Härligt att han får ligga bakom det avgörande målet.
Kommentera

Rytter: Förstå när vi får in Cumiskey på den här backsidan? Nu lär ju Salmela sticka då vi knappast har råd. Men jäklar vad jag tror vi ska kunna njuta det lilla taget.

Jävla Sullivan! Bryt kontraktet!!
Kommentera

Tycker att Torp borde få cred för denna match trots alla smällar han får...
Känns rättvist med 2 poäng och Salmela, som jag inte hade en blekaste aning om fyfan! :)
Kommentera

Bad_Brett:

Skulle jag bygga ett lag skulle jag ha önerud betydligt hellre än björn "jag älska gå på utsidan vända och fastna i sargen" Svensson.

Önerud har betydligt mer kraft och är användbar i olika situationer (pp framför mål, bp, osv) och olika roller i olika kedjor.

BS kan en sak och det är åka fort, men sedan händer inget mer. Björn spelar nu på en nivå som passar honom.
Kommentera

Rytter: Fy satans så jävla undebart! :D

Tror det börjar ordna upp sig för laget nu!

Kommentera

Bad_Brett:

Vinner BS på poäng? Han har spelat mer än vad Önen har gjort i Modo-dressen. Inte så svårt då kanske.

Kommentera

Jag sätter in första tusenlappen i fonden "Pysy Modossa, Anssi".
Kommentera

Patrik Källstr:

Salmela skjuter som regher fast innanför stolparna!
Kommentera

Rytter:

Tycker båda lider av samma problem. Potentialen finns där, men utnyttjas för sällan. Förstod aldrig varför Björn Svensson hamnade i frysboxen, men det kan ju handla om annat än prestationerna på isen.

Den här säsongen tycker jag dock att BS vinner på poäng såhär långt.

Kommentera

Bara inte detta går till straffar, för då vet vi nog alla hur det slutar.... En säkrad pinne iaf :D
Kommentera

Bad_Brett:

Samma i denna match som senast. Nivån på bedömnimgarna i första och tredje skilljer sig rejält. Så frustrerande att se.
Kommentera

Bad_Brett:

Öhnerud är så mycket bättre på allt jämfört med bs.
Kommentera

Rytter:

Önerud är den nya Björn Svensson. Snacka om blött krut i bössan.

Kommentera

Bad_Brett: Sen när lärde sig Conny åka skridskor fort?
Kommentera

Bad_Brett:

Snyggt gjort! Hans mål, gav rätta touchen på den före salmelas skott.
Kommentera

Rytter:

Vilken jävla poängtjuv Possler är. Flyttar pucken 3 cm före 2-2-målet. Det är så man vinner poängligor!

Kommentera

« · 1591694 · »