1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504381 inlägg · 4100 ämnen

Pantern - Modo 28/10

« · 1773049 · » Till forumet

Sv: Pantern - Modo 28/10
Bragd-Birger: Jag är inte bitter, jag kan inte bry mig mindre om Timrå. Jag tycker det är kul att det kommer fram två så stora talanger som Pettersson och Dahle`n där.

Kanske om Timrå har tur så blommar även Hållander och Olofsson ut hyfsat, även om dom sett tröga ut här i inledningen av J20.

Höglander var ju tvungen att dra tyvärr då han var vägen för någon tränares grabb. Synd att ni förlorade en pojklandslagsman och artist där.

Jag finner det hysteriskt roligt dock att ni verkligen tror att någon med mer än någon mils radie från Sportvägen 4 överhuvudtaget bryr sig om Timrå. Björklöven är ett riktigt derby. Mellan oss kan det faktiskt bli ett världskrig då Löven börjar ta marknadsandelar, juniorer o.s.v. Jag skulle gissa att det lag som lyckas gå upp först av Modo och Löven kan stänga fönstret för den andra för mycket lång tid framöver.

Skulle Timrå genom att det börjar snöa i helvetet gå upp så blir det bara ett år då dom står i fönstret och tittar in på de riktiga hockeylagen innan dom ramlar ner igen för faktum är att underlaget och ekonomin att driva ett SHL i ishockey finns inte där.
Kommentera

NuMo:

Vad är din titel nu då? Om det inte är general manager.

– Det spelar mindre roll vilken titel jag har. Jag vet vad jag ska göra och jag har samma arbetsuppgifter som tidigare.
Kommentera

mr_brasco: Förra året såg jag LIF- MIK i omg 23 inför 5300 pers (inte ens fullsatt i ett derby). Det var det sämsta jag någonsin sett i hockeyväg av LIF på elitnivå. Man slängde iväg puckar som det var en het potatis och passningarna träffade i bästa fall skridskorna på medspelarna. Det kändes som det bara fortsatte ner i källaren ungefär som jag tror att ni upplever det nu, baserat på kommentarerna. Perra lyckades lätta på spänningarna och därmed stoppa blodflödet. Ser ut som ni är i samma läge för jag tycker inte att ni har så dålig trupp som tabellplaceringen visar. Dock tror jag en förändring behövs på headcoachsidan om det inte blir ett trendbrott inom 5-8 omg.
Kommentera

mr_brasco: Jag kanske ska förklara ytterligare varför jag skriver på den här sidan.

Har följt laget hela mitt liv. Är en stor del av min uppväxt, det sitter djupt i, och man vill lagets bästa.

Organisationen har spelat under enorm press i snart 10 år. Folk runt om har varit på dem som hökar. Sanningsägare målar upp dyspotiska framtiscenarion och lösningen är nästan alltid att kicka någon ur organisationen.

Jag tror faktiskt att det skulle göra en enorm skillnad om publiken kunde vara lite mer positiva. Det är ju nästan som att vissa vill att de ska gå dåligt, för då får ni ju minsann rätt.

Viktiga saker för framgång är:

- Folket i Ångermanland bibehåller sin hockeykultur
- Man går på matcherna.
- Om anonyma skribenter på internet inte skadar MoDos varumärke genom att svartmåla folk till höger och vänster.

Någon skrev att Leksand gick upp för att de bytte tränare. Jag anser att de gick upp för att folk fortsatte gå på matcherna. Bygden fortsatte stötta laget. Den här tiden ifjol hade de dessa publiksiffror: 4646, 4613, 5324. Sånt gillar sponsorer och spelare. Publiken är det som definierar en storklubb.

MoDos varumärke sitter i deras fans, inte i Svartvadet eller någon halvslö transatlant. Klart det ska finnas en plan för vem som ska ta över efter Svartvadet. Men jag tror det viktigaste vi kan göra nu är att vara positiva och låta grabbarna spela utan att de krampaktigt ska krama klubborna för tionde säsongen på raken.

(I detta läge betyder postiv att man inte sågar allt och alla vid fotknölarna. Man måste ju få säga sin åsikt, men man behöver ju inte dra ned klubben ännu mer i avgrunden med smått narcissistiska inlägg).
Kommentera

NuMo: Han har haft dem titeln iaf och själv sagt efter organisationsförändringen att han roll är mer eller mindre oförändrat, men att han har några att bolla spelare med.

Var tvungen att titta vad hans titel var på hemsidan, lustigt att han är den enda som inte har någon....
Kommentera

Sven Tuta: Så blir det säkert. Känner en som pratade med Stenqvist far. Modo lockade jmf med Mora tack vare förutsättningarna samt att han ville flytta för att utvecklas som människa. Tveksamt om Ö-vik skulle vara ett alt 55 mil bort om det var som Mora. En omkrets av 55 mil söderut så kommer man nedanför Gbg och en skrälldus med SHL klubbar,
Kommentera

mr_brasco: Men vafan! Vi har ju ingen GM. ;)
Kommentera

WarEvryPractice: du har rätt i att den dagen vi ger upp är det slut, inte minst med tanke på att många av dem som skriver här skulle vara de sista att lämna skeppet:)

Jag tror det är två saker som Modo måste jobba med om det ska fortsätta så här:
1. Spelarna måste visa att de blir förbannade efter ett dåligt byte/period/match.
2. Någon måste ta syndabocks-rollen för det sportslig misslyckandet. Inte som nu när vi ha en GM som levererar floskler och nonsens.

Fixar man inte det så kommer många supportrar att tröttna. För infinner sig känslan av att laget inte bryr sig nämnvärt, kommer supportrarna sluta bry sig. Det känns som att det är inte långt kvar för mig....
Kommentera

WarEvryPractice: De med lokal anknytning stannar förhoppningsvis i Ö-vik, men de talanger som kommer utifrån kommer nog att väljja annat
Kommentera

Sawchuk: Den största sanningen som framträder i ditt inlägg är att 'någon' är en smula bitter. Förståeligt. Svårt att hitta ett brunare hockeylag än Modo anno 2016.

Och medan ni sladdar ett målfoto ovanför jumboplatsen ligger Timrå i toppen. Timrå, detta skitlag. Som ni ju är mycket bättre än, ijenklien. Om det inte vore för fru fortuna-detaljer, såsom att dom förfogar över ett par superlöften. Fusk!

Om du är bitter nu är det nog bara att passa på att njuta, med tanke på vad som ligger framför dig. Nästa säsong kommer det ekonomiska bakslaget. Bort med omställningsmiljonerna, in med räkenskapssiffrorna från 2016-17. Tyngden av arenan. Ännu sämre förutsättningar, ännu mindre framtidstro. Vägen mot svart kännetecknas av en tilltagande förmörkning av brunhet.

Det enda ni kan hoppas på nu är lite av fru fortunas godhet. Undvikande av konkurs, extrem tur i talangpoolen. Men det senare kan ju ni i Modo. Bara en tidsfråga innan Foppa #2 kommer och drar upp er i finrummet igen och lämnar oss stackars timråiter kvar i bittert, allsvenskt bakvatten. Då ska vi se om inte det där grumpy-fejset försvinner till slut.
Kommentera

Sven Tuta: Ja verkligen, denna vecka blir intressant.

> varför ska då talanger välja Ö-vik som sin utvecklingsort?

Ja alltså, historiskt sätt har dessa spelare valt MoDo för att de är födda i Övik. Kan nog vara så i framtiden också. Deras släktingar gillar klubben osv.

De som är duktiga försvinner förvisso fort, men de som är riktigt bra kan lika väl spela i Allsvenskan som SHL. Det är ju NHL som är målet.

Läget är nattsvart helt klart, men massvis av klubbar har varit i samma läge förrut. Anrika klubbar brukar komma tillbaka. Men ger supportrarna upp, då är det slut.
Kommentera

Sawchuk: Avdelning bitter.... om man ser det på den sidan så var erat guld säsongen 2007 var endast frukten av hemvändande NHL lirare som gjorde sitt sista sprattel innan pension.(frukten av en lyckad generation) vad har Modo varit sen dess? Nobodys med lillebrorskomplex eller vad sägs som att ni plockar våra gamla coacher Challe Berglund och Perra fågelholk. Sedan har vi lite spelare med, Nichlas torp, Simon Örnerud, Emil Pettersson och Ludde Nilsson(jag har säkert missat någon mer) Sedan kommer ni säkert komma med att Timrå har sannerligen haft en del Modospelare med. Jag kan ta Fredrik Warg och Niklas Nordgren, Oscar Hedman och Per Styf t.ex, men där är det snarare så att vi förädlat och gjort Ferraris av vad som varit en skruttig Fiat... Ni har tyvär levt på era gamla guld och försöker köra upp det i våra face och brösta upp er. Jag kan ärligt säga att jag ser det som ett långskott att vi skall gå upp i år och det är nog fler än jag. Hur livet efter Elias. P och Dahlen junior kommer se ut kan nog ingen svara på tyvärr, vi får väl ett litet smakprov av det när som försvinner till JVM. Sist men inte minst vill jag önska er Lycka till i era framtida derbyn mot Örnsköldsvik Hockey. 😉
Kommentera

WarEvryPractice: Som Sawchuk skriver så är framgång en färskvara. Blir denna kräftgång som Modo upplever nu bestående, varför ska då talanger välja Ö-vik som sin utvecklingsort? Ju längre tid det tar desto sämre värde får Modo som varumärke. Tror att många av er inte tänker Modo som ett företag, men det är precis vad det är. Värdet i detta företag är just varumärket.
Veckan som kommer ska bli intressant att se vad som händer.
Kommentera

Sawchuk: De är ju omöjligt att skåda tio år in i framtiden.

Talanger har spelat upp Timrå tidigare (Z).

Ångermanland och speciellt Övik fostrar världsklasstalanger med jämna mellanrum. Så chanser kommer att komma i fjällräven center med.

Men jag är helt med på din poäng, de två Timrå-spelarna gör en enorm skillnad. Mycket större skillnad än vad deras sportchef eller tränare har.
Kommentera

Carl Lejonkräk: På andra sidan sargen skulle det kallas kartellbildning
Kommentera

Carl Lejonkräk: Tror inte jag heller men det är surt att ha den kostnaden också om man byter tränare, var mer för att väcka tanken att man får en x-tra utgift om det sparkas tränare....
Kommentera

Sawchuk: amen!
Kommentera

Jaca: Ingen tränare skulle skriva på den typen av kontrakt. Det klubbarna kan göra är att försöka undvika två och treårskontrakt med tränarna.
Kommentera

Sawchuk: Ja kan inte annat än hålla med dig!!
Hur Timrå lyckas eller inte kan jag inte säga nått om för nån spå dam är jag inte!!
Men att förlora sina "påläggskalvar" det kan man allt om och det är HA lagens stora dilemma...
Hur många av våra från Löven har inte vart i MODO när ni var i SHL, Luleå och det där svart/gula laget?!

En ide som jag har är att tränarnas kontrakt SKA vara prestations skrivna, som nu när Fagervall sparka TJ från Löven valde man att Bitr coach + Jäger (från J20 laget) tog över för fast att vi nu bara har två tränare så betalas det ut lön till tre!!!
Vi har kämpat med taskig ekonomi ett antal år men har den i klar balans och där måste man börja, sen kan jag tycka att det har gått lite väl snabbt för både Timrå och Västerås att komma upp ur sina ekonomiska träsk, hur Västerås lyckades när de endast var timmar ifrån KK och efter helgen presenterade nyförvärv är en gåta..
Det sista var bara en tanke och fundering som jag fick när jag läste ett tidigare inlägg från dig.. :-)
Kommentera

Sawchuk: Fantastiskt inlägg.
Kommentera

Sawchuk: Står upp och applåderar, mkt bra beskrivning av den verklighet som är och förmodligen den framtid som väntar.
Kommentera

Jaca: Här ska ni få en sanning till.

Timrå må ha spelat ihop sitt skitlag några år och dreglar nu över den där magiska mirakelsäsongen. MEN Timrå kommer inte att räcka till i år heller och efter det flyger garanterat deras påläggskalvar sin kos.

Att Timrås säsong skulle vara ett resultat av ett långsiktigt bygge är bullshit. Det är ett resultat av att två av deras unga spelare visat sig vara talanger av världsklass. Det kunde lika gärna ha varit två sopor och då skulle dom ha harvat i botten även den här säsongen.

Timrå kan fortsätta att spela ihop sitt lag i tio år till om dom vill, det kommer inte göra någon skillnad.

Det enda som är säkert är att hur länge Modo än blir kvar i Allsvenskan så kommer Timrå att ha varit där längre.
Kommentera

J F K: Du har säkert en poäng i det du påstår, även om SKAIK´s ledarroller är en aningen diffusa och mer liknar en liten sekt, där det är Grying B´s ord som verkar väga tyngst.. Man kan ju tex undra varför inte deras headcoach Öberg inte finns med och syns på PK´s mm.. Strunt samma men att nu för MODO´s del byta ut AJ/FO kan beroende på hur deras kontrakt är skrivna bli lite som att det kostar mer än det smakar!!
Deras löner ska ändå betalas + då två nya tränare!!
Men att Svarten ska gå ner i båset torde nog vara som en nådastöt, vi hade en liknande situation i Löven när sportchefen var i båset och det gav bara en än mer rörig situation!
Hur som helst en jävla situation MODO befinner sig i!!
Kommentera

Amitiel: Ursäkta, men detta är bara fortsatt struntprat.

Modo har i år en fallskärm från SHL, man har fortfarande en stark organisation med Allsvenska mått mätt. Man har fortfarande ett bra varumärke och många spelare hade nog tro och förhoppning att Modo skulle utmana om en SHL plats redan i år.

Det finns INGENTING! som talar för att det blir bättre efter ett par säsonger i Allsvenskan.

Tvärtom så talar allt för att det kommer att bli sämre för varje år tills man som det flesta andra klubbarna gör får sitta och hoppas på en mirakelsäsong som kanske aldrig kommer!

Juniorverksamheten kommer att krascha redan efter det här året. Gratis klubbor, subventionerade lägenheter, fri utrustning kommer att vara ett minne blott som förhandlingsmedel när man söker spelare till NIU. Redan till nästa års intag får Modo känna av en slev av verkligheten och det kommer inte bli bättre.

Endera går vi upp den här säsongen eller också kan vi lika gärna dö medan vi försöker. Sälj Modo till nån sheik om det behövs. Att sakta tyna bort och bli en skugga från det förflutna är inget val. 80 åriga gubbar som sitter på läktaren i en tom arena och berättar hur det var för trettio år sedan då Modo vann SM-Guld, nej tack!

Jag fattar fan inte att staden som man pratar om med vördnad i hela jävla Kanada har gått och blivit ett jävla loosertillhåll. Skär bort och släng ut rötan och plocka in folk som är redo att kavla upp skjortärmarna och bli lite skitig, både på och utanför planen. Fan, spelarna vi har nu är ju allihopa klonade och 3D printade ur nån jävla smördeg.

Slut med ******* Kumbaya!
Kommentera

Att Modo skulle få svårt första säsongen visste man, nu gör Timrå en riktig stark säsong än så länge men samtidigt så har dom ju även många års erfarenhet av HA och det här laget är inget som dom byggt upp den här säsongen utan är resultatet av ett fler årigt långsiktigt bygge.

En av dom viktigaste sakerna för Modo är att överleva den här säsongen och ta det lugnt sen försöka förstärka och få bort svagheter från säsong till säsong till man känner att man har rätt lag för att gå all in.
Kommentera

J F K: "Vi har extremt få spelare kvar från ifjol och är i en ny serie. Den här säsongen är därmed unik och inte en del i tidigare. Sedan är vi dåliga nu också, men att sätta likhetstecken mellan sju säsonger på rakt som alla varit annorlunda med extremt stor spelaromsättning och ledaromsättning är givetvis helt fel".

Okej då vet vi det eftersom Confusius har HELT FEL.
Men du som alltid har helt rätt vad är facit då?
För mig handlar det om mer eller mindre underbyggda åsikter.
Sedan sympatiserar man givetvis mer eller mindre med olika åsikter.

Jag tycker nog att man gör en stor blunder om man inte ser trender och sammanhang utan hela tiden talar om nya förutsättningar och vispar bort historiken.
Kommentera

-Robban-: precis någon som glömt hur förbannad challe var när Frölunda kom med sedelbuntarna och köpte riku hahl
Kommentera

Monno: modo har egentligen inte haft någon bättre coach än Harald luckner om vi ska snacka om och få ut max av varje gubbe hur kass han än är på pappret vill påstå luckner verkade aldrig minsta påverkad mentalt under motgångar det som jag känner modo också behöver för och vända negativa trenden en coach som är som en totalt utan nerver måste ha kul på isen för och vända detta
Kommentera

J F K: Anders en lögnare, nu har jag missat något. Kan du förklara
Kommentera

J F K: Malmö har värvat bra, där är förklaringen angående deras framgång.
Kommentera

J F K: Timrå har ju spelat ihop sitt lag i smart 4 år innan denna sesång har dom mest legat i botten med risk för att ramla ner till ettan.
Det är först iår som spelet börjar fungera jag tror nog att MoDo får kämpa man spelar inte ihop ett lag på nån månad det tar snarare år och då ska man behålla stommen i laget.
Kommentera

Tarasov: Javisst, så är det. Det är jag med på.
Kommentera

Confusius: om du hade haft rätt så hade inte Leksand med snudd på samma lag gått från sämst före jul till bäst efter. Ditt resonemang om att spelare inte kan underprestera har ingen verklighetsförankring. Det kan de...

Sedan kanske jag överskattar spelare som tycker att vi spelare för spelare är bättre än pantern, men det är en annan sak.
Kommentera

hanzon: Tyvärr är det Anders Forsberg och inte Bert som är mytoman. Bert verkar på en del sätt vara en skitstövel, men den stora lögnaren är Anders.
Kommentera

Confusius: felet som du gör är att tro att man har en trend över säsonger och att man inte kan se säsonger eller matcher för vad det är. Menar du att karlskrona är samma lag som ifjol? Malmö har inte på massor av säsonger varit ett bra lag, men är det just nu

Vi har extremt få spelare kvar från ifjol och är i en ny serie. Den här säsongen är därmed unik och inte en del i tidigare. Sedan är vi dåliga nu också, men att sätta likhetstecken mellan sju säsonger på rakt som alla varit annorlunda med extremt stor spelaromsättning och ledaromsättning är givetvis helt fel.
Kommentera

Confusius: Överrens med dig angående Anders Forsberg som Sportchef.
Kommentera

J F K: Felet många supportrar (dig inkluderat) och ledande personer inom klubben gör är att helt felaktigt diskutera i termerna att vi "underpresterar"hela tiden!

Hur kan man "underprestera" 5-7 säsonger i rad? MoDo har inte "underpresterat", dom har presterat exakt det dom är kapabla till!
Vissa har även match efter match och år efter år pratat om "slarv"!

"Underpresterar" är något man gör i någon enstaka match per säsong, när man gör det i match efter match och år efter år är det för att MAN ÄR FÖR DÅLIG!
"Slarvar" är något man gör någon enstaka gång, när man gör det i match efter match och år efter år är det för att MAN ÄR FÖR DÅLIG!

Det kan omöjligt vara tränarnas fel år efter år dom senaste 7-8 åren, tror att vi fokuserar på fel saker!

Det är våra GM´s/Sportchefers fel som har byggt lagen alldeles för svagt, dom har byggt lagen som man bygger NHL-lag och det har straffat sig enormt på stor rink! I Sverige(på stor rink) har vi alltid byggt lagen med en stark stomme där målvakter, backar, och centrar varit starka defensivt! Detta har våra GM´s/Sportchefer totalt ignorerat utan byggt laget med backar och centrar som framförallt varit starka offensivt, men tyvärr för svaga defensivt!
Vi har dom flesta av dom här säsongerna faktiskt haft väldigt starka ytterforwards-uppsättningar, men det har ju inte spelat någon roll när vår defensiv varit på tok för svag!

Jag tror det är dags för MoDo-ledningen(och faktiskt hela hockey-Sverige) att släppa sargen och komma in i matchen. Lägg ner detta löjliga och barnsliga vurmande för allt som har med NHL att göra och börja göra det vi alltid varit bra på i Sverige. Den här dumpa-puck-hockeyn vi börjat spela i Sverige på stor rink är ju så jävla urtråkig att se på att jag inte är det minsta förvånad att publiken sviker och minskar för varje säsong!

Tror för övrigt att Anders Forsberg inte alls skulle göra bort sig som Sportchef!
Kommentera

WarEvryPractice:
Jag kan lova att styrelsemedlemmarna är sådär sugna på en konkurs, i vissa fall(orkar inte utveckla) så kan styrelsemedlemmar bli betalningsansvariga för skatteskulderna. Curt L. råkade ut för det, vill påpeka att man behöver inte agerat brottsligt för att att hamna i den sitsen.
Kommentera

WarEvryPractice: Ja men samtidigt har ju dessa plastklubbar gjort betydligt mer rätt än Modo uppenbarligen.

Det är som vår forumguru Bjowas (visst hette han det här a?) slrev på twitter, att man blir förbannad när såna "plastlag" utan någon historia och kultur kan lyckas så bra när vi med vår anrika förening där det borde finnas ett hockeykunnande i massor misslyckas.
Eller borde finnas. Det finns ett jäkla hockeykunnande i denna stad. Ändå misslyckas vi så kapitalt.
Kommentera

Bad_Brett: Försvarsspelet blev inte mycket bättre under Petra. Han tog hem det en bit och man spelade lite mer igelkottsförsvar där man var mindre aggressiva, men så mycket spelmässigt bättre tycker jag inte det blev.

Det var väl framförallt att han mentalt gjordr spelarna mindre skitnödiga. Att de trodde att de skulle vinna och sedan givetvis för att ullmark äntligen fick igång spelet.
Kommentera

Harry Luras: Det är en anledning till att jag vill ha in svartvadet. Jag tror att han skulle kunna tillföra mycket bara genom att peppa, prata med spelarna och lätta på stämningen. För mig är det helt sjukt att han verkar för bekväm för det.

Annars ta in lite vad som helst i båset som motvikt mot den seriösa, strikta och ganska buttra AJ och den analytiska olausson. Någon som inte måste kunna allt om det taktiska (även om det givetvis vore röra), men som framförallt kan få tyngden från axlarna. Få spelarna att tro på sig själva, laget och spelet och helt enkelt får dem att prestera på den nivån man kan förvänta sig. Många är mycket bättre spelare än de presterar, men att vi ligger där vi ligger gör vi för att vi helt enkelt inte varit bättre sett över spelet hittills...
Kommentera

J F K:

Jag tog ju upp det som hans främsta merit som tränare, även om det var smått ironiskt. Som du säger så hade SSK rätt bra lag de säsongerna och bara för att andra misslyckades kapitalt, betyder det inte att AJ är ett geni.

Perra lyckades styra upp MoDos försvarsspel, men likväl var det inte många som bölade när han inte fick förnyat förtroende. AJ kan snacka, han utstrålar självsäkerhet, som att han alltid har en plan för hur vi ska ta oss framåt. Jag erkänner att jag själv gick på det.

Om man konstant råkar i luven på spelare och ledare så påverkar det såklart förr eller senare resultaten. Faktum är att jag tycker att en av de viktigaste egenskaperna för en tränare är att kunna få alla att dra åt samma håll.
Kommentera

Har en bekant som dömer hockeyallsvenskan och jag kan helt klart köpa hans kommentar: Om Andreas Johansson skulle fokusera lite mindre på domarna och lite mer på att coacha och hjälpa sina spelare, framförallt nu då det är många yngre spelare med i laget, så hade det kanske funnits lite bättre utveckling i laget.
Kommentera

Sawchuk: Ja, konkurshotet är nog överhängande.

Ännu tristare är att de klubbar "som tagit Modos plats" i SHL har gjort det efter konkurser. Jag tänker främst på Växjö, Örebro och Karlskrona. Skulder försvinner, och vips är man med i leken igen. Bedrövligt.
Kommentera

J F K: Det du beskriver är inget nytt för året
Så här har det sett ut under fler år. Men hur ska detta lösa sig nu?
Kommentera

J F K:

Du kan ha rätt i Karlkvist och att han rör sig lite, jämfört med andra, men ändå får bättre resultat än de andra. Vilket i sig kanske berättar sanningen i hur mycket de andra är ute och fladdrar i obygderna. För det är de ju verkligen, speciellt i försvarsspelet.

Han är mer sällan fel ute alltså.

Men det här var såklart bara en reflektion och en lek med ord, snarare än verkligheten i spelet. Eller så ligger det något i det trots allt.
Kommentera

Sawchuk:Ja, vi spelar uruselt, men min poäng var inte egentligen att spekulera exakt varför AJ fick gå. Bara att det inte var sportsliga debaclen i något av fallen. Snarare lyfte han Hv spelmässigt.

Att vi just nu presterar långt ifrån vad vi rimligen borde kunna är ett gigantiskt problem. Målvakterna presterar dåligt. Ledande backar som hedman och Paris långt ifrån förväntat. Forwards har också sin beskärda del misslyckade. Karlkvist leder väl poängligan, vilket är märkligt med tanke på hur lite han rör sig. Farley har hittills fått ut extremt lite.

Våra juniorer ska man inte klandra egentligen, men ned tanke på att vi varit bättre än Timrå varenda år på juniorsidan är det märkligt vad deras killar lyckas med.
Kommentera

Sawchuk: Vi skulle ha Roger Melin i stället. Då jäklar hade vi varit turboladdade.
Kommentera

Sawchuk: Varför AJ fick gå från FBK och HV är bara rena spekulationer. Vad som inte är spekulationer dock är att FBK och HV lirar och frodas fortfarande i SHL medan Modo presterar den sämsta hockeyn som någonsin har spelats av föreningen och detta i Allsvenskans bottenträsk.
Kommentera

« · 1773049 · »