1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Pantern - Modo 28/10

« · 1772528 · » Till forumet

Sv: Pantern - Modo 28/10
6870: Det är svårt att hitta ett vinnande spel när man har för dåliga spelare
Kommentera

modomille: Vad gör Peter Gradin nuförtiden? Han var väl aktuell för Modo för ett tiotal år sedan och är väl numera norrlänning?
Kommentera

Dexter : Har Svartvadet nån värdighet kvar "tackar" han för sig och lämnar MODO innan han kört ner klubben till div 1.
Kommentera

leo: Ja, hade han haft någon heder hade han förstått det för längesedan. Svartvadet är det mest kostsamma misstaget i den här föreningens historia.

Det låser sig mentalt känns det som. Går det att luckra upp det? Man kunde vinna mot Timrå. Man kunde spela bra mot Löven. Varför kan man inte det i sådana här matcher?
Kommentera

Nu när Markus Olsson är tillbaka är det väl bara att dumpa Bjurö.
Kommentera

7225:

Tvivlar på att det är rätt man för modo. Har har ju knappast några meriter att tala om som tränare. Sparken från AIK och sedan i Sundsvalls organisation. Vad han gör denna säsong vet jag inte.

En typ Kenta Johansson är vad vi behöver, någon rutinerad som kan få lugn och ro i laget. Sak vi byta ut AJ så ska vi ju knappast slänga in ett oprövat kort igen.
Kommentera

Dundee: Den röda tråden ska väl isåfall vara att vi faktiskt har en ganska stark ytterforwards-uppsättning!
Så har det ju iofs sett ut i flera år nu, men det har ju ingen som helst betydelse när målvakts- back- och centeruppsättningarna varit galet svaga! Det är ju stommen i ett hockeylag, och det man bygger ett framgångsrikt lag på.
Kommentera

Gavelo: just mental träning hat jag efterlyst i flera år, tycker att det finns ingen vinnarskalle/tjurighet kvar längre och man tappar ofta ledningar, har gjort så flera år. Var är den norrländska tjurskallen?
Kommentera

modomille: Själv tycker jag inte att det här laget håller för den absoluta toppen men det är jag det! Sen hade jag högre förväntningar på en kille som wahlgren som exempel. D Paris är en gåta men när man väljer att spela Lindgren istället i PP 1 som är så otroligt rädd för att ta skott så är det något som är fel.
Kommentera

Mappe: Om Modo tar in en ny huvudtränare och Låter AJ gå som assisterande, tror ni AJ kommer vilja bryta kontraktet då?
Kommentera

Mydar: På junior VM
Kommentera

Wauzsig: Och allvarligt talat, vem vill ha honom nu?
Möjligen Kovland...
Kommentera

Rytter: Näslund styrde heller inte upp back eller centersidan på något sätt! Att vi åkte ur Elitserien hade naturligtvis inte enbart med förra säsongen att göra, det här har varit en process som sakta pågått dom senaste 5 -6 säsongerna, och som förra säsongen kulminerade i degradering!
Kommentera

leo: Du menar att nu när laget är byggt så kan det bara bli bättre om han får dra? Inte gör det någon skillnad om svarten får dra nu. Snarare tränarna som ska få gå för att det ska kunna bli någon skillnad.
Kommentera

6870: Kul iallafall att det gick bra för Alba och Stenqvist. Deutsch bufflades lite intressant något byte, men han verkar för långsam på grillorna. Än så länge, det kan han ju träna upp.

Sellgren är ju också intressant, men han har orimligt stor roll i laget i detta läge.

Karlqvist är riktigt bra. Tur vi har honom.

I övrigt är det svårt att hitta ljusglimtar. Vi får hoppas att Hanses spikar igen kassen mot Västerås på måndag.
Kommentera

Dexter :

Fast nu har vi ju sportråd.
Kommentera

6870: Instämmer! sedan är Paris en inte så svår gåta. I Tingsryd var han typ den enda offensiva backen i hela backuppsättningen, dom övriga 5-6 backarna var stabila och grejade defensiven galant med otroligt underskattade Niklas Enberg(hade mer än gärna sett honom i MoDo) i spetsen. I MoDo har han en 3-4 backkollegor som inte klarar defensiven, och då blir även han en katastrof!
Kommentera

WarEvryPractice: Ja Alba var det enda glädjeämne ikväll
Kommentera

Confusius: Så är det men varför inte ge Paris en massa tid i PP för skjuta är en sak karln kan göra till skillnad mot Lindgren!
Kommentera

6870: Ja det där är så felcoachat att man baxnar, men så typiskt MoDo
Kommentera

6870: Om Svartvadet ska gå borde han inte gör det nu och inte efter säsongen? Jag tycker att efterträdaren bör få en rimlig chans att sätta sin prägel på laget nästa säsong.

Den enda insamling till ny spelare jag skulle kunna tänka mig att sponsra är den där pengarna frigörs när vi har någon ny på plats att förvalta dem.
Kommentera

7225:
Jim Brithen? Om det nu skall bytas tränare alltså.
Kommentera

Tarasov: Ni har förmodligen redan avhandlat detta, men ser att Bjurö startade matchen. Vet ni varför ? (Orkar inte ta mig igenom alla inlägg.)
Kommentera

mr_brasco: Om man skickar Marcus Olsson utan att ge honom några matcher, samt satsar på Bjurö/Hanses istället blir jag fan skogstokig..
Men det låter som något väldigt typiskt Svartvadet skulle göra.
Sämre sportchef kan omöjligt finnas.
Kommentera

6870: Ser hellre Paris i defensiven än Lindgren, så om båda ska få istid så tycker jag det är rätt att spela Lindgren i PP.
Kommentera

Hur länge orkar sponsorer och fans vänta på att det ska bli någon förbättring i klubben, Jag förväntar mig att Svartvadet och hans gelikar letar efter nytt jobb, ta hem Anders Forsberg och sätt in honom som GM.
Kommentera

hanzon: Som Modo spelar nu så har vi snart tre ställen för spontanhockey.
Kommentera

Hälge: På senare år har MoDo ofta snurrat på två målvakter. Även i lägen då en är starkare, tex ett tag där när Linus var klart mer på hugget än Anton F. Så det var nog bara ett försök att hålla Bjurö delaktig.
Kommentera

Ingen av våra juniorer har klivit fram och levererat, beror det på AJ/FO eller dålig utbildning i juniorlagen?
Kommentera

hanzon: Sparka Fystränaren också
Laget har ingen ork, dåligt tränade och AJ är helt kass
dock har han väl en dryg miljon, för att se på när Modo nästa år möter Sollefteå i Niphallen
Hoppas Svartvadet då känner sig stolt över sitt verk ?
Nån måste slå näven i bordet och göra nåt, man går bara och hoppas på att nästa match så vänder det
Finns två tränare som gjorde Modo till ett hockeylag i modern tid
Per Bäckman och Harald Luckner
Med nån av dom i båset hade det sett annorlunda ut
Några liknande tränare som dom kommer vi tyvärr ej att se inom överskådlig framtid
Tror Modo har för mycket svågerpolitik
Dags att få in nytt blod och ny optimism i laget
Vi får alla stå och se på när laget åker ur
Samla de profiler vi haft, prata med laget så dom förstår vad som håller på att hända
Kommentera

Gusse: Svårt att locka till spontanhockey när snart alla fäder i Ö-vik säger: "Spela hockey om du vill men jag lovade mig själv 2016 att aldrig mer ha med eländet att göra"
Kommentera

mr_brasco: Läser om Lindgren i vart och varannat inlägg, ni har koll på att han inte spelade idag va?

Men Jakobsson, vad har den mannen lyckats med? Hyfsad frysbox han är på väg att hamna i. Minimal förtroende från tränaren. Inte ombytt idag.
Kommentera

J F K: Det vet vi alla, men ett nytt under händer som detta händer inte igen
Kommentera

WarEvryPractice: Dem spelade J20 mot Brynäs.Vinst 5-3. Markus Olsson i mål.
Lindgren 0+3
Jakobsson 1+1
Kommentera

WarEvryPractice: De flesta såg nog samma match som dig så.... ja
Kommentera

WarEvryPractice: Ok. Gjordes väl likadant när Iilahti stod och gjorde det bra om jag inte minns helt fel. Förvånande, dock.
Kommentera

Hälge: Ja, jag blev också extremt förvånad.
Kommentera

7225: Dom vände pga av tur som inte kan finnas normalt sett
Rantakari eller vad han hette som tappade pucken på blå, pga en idiotisk dragning..vinner sedan matchen på ett offside mål...så tur har inte Modo..Nu ligger Leksand där dom hör hemma, tror dom får en baksmälla som kostar när shl är slut
Kommentera

Confusius: Sant, men Perra själv kunde ej förstå hur dom kunde vinna
Kommentera

WarEvryPractice: Vad sysslar Anders Forsberg med? är han fortfarande scout för Buffalo?. Tycker att Anders gjorda många bra saker i Modo sen så hade han sina brister också men som lyste starkare i Modo än i Skellefteå. Kan bero på att Skellefteå hade ett bättre lag eller så hade han bättre assisterande tränare mm.
Kommentera

modomille:
Minns inte om han var chefsscout för Europa hos Buffalo, hursomhelst tror jag AF är en dålig idé. Undrar hur många såna matcher AJ har på sig
Kommentera

modomille: Vill minnas AF sa att gör vi två mål så får vi poäng. Under en tid så hade väl Modo minst insläppta mål. Tänk att det nu diskuteras AF
Undrar om herr Svarten och AJFO sover gott
I allehanda är både yxan och sågen framme
Men denna galenskap lär väl få fortsätta som inget har hänt.
Som någon sa, hur länge hänger sponsorerna med.
Jag är riktigt jäkla orolig vart den här resan har för slutdestination. Vi håller på att göra en SSK
Kommentera

Modo40: Då hade Perra scoutat Modo dålig. Hade han sett alla Modo matcher tidigare på säsongen hade det inte kommit som någon överraskning.
Kommentera

Tarasov: Tror Svartvadet hoppas på ett nytt under....
Kommentera

Modo40: Undra hur Byron tar om AJ får kicken, bryter han kontraktet eller lyfter det honom spelmässigt? Det är lite som att svära i kyrkan, men Byron är så här lång en besvikelse.
Kommentera

mr_brasco: Tror inte AJ får kicken, tyvärr...dock är inte undrens tid förbi kanske
Nåt måste hända
Undrar vad Peter Forsberg tänker om det som händer ?
Kommentera

Modo40: Både Bäckman och Luckner är dock utdaterad tränare som hade haft väldigt svårt att lyckas tror jag. Kortsiktigt kanske. Men inte under längre tid.
Finns ju en anledning att efter 20år av total inavel på tränarsidan så är det väldigt många yngre som kommer upp nu.
Kommentera

Monno: Lill-Kenta känns som ett bra alternativ med läget som är. Däremot tveksamt om han vill och har motivation.
Kommentera

mr_brasco: Nu kommer du att få dina fiskar varma.
Kommentera

7225: Blir några intressanta dagar som kommer. Vad kommer att hända, för någon form av förändring måste till. Att bara fortsätta att köra i samma hjulspår fungerar inte. Men samtidigt så blir man inte förvånad om ingenting händer.
Kommentera

« · 1772528 · »