1150x200-modo-header2-kopiera.webp

RE-building the future 09/10

« · 1192781 · » Till forumet

Sv: RE-building the future 09/10
Wayne Gresky: haha 8-1 jävlar ;) 3 P. imorrn skulle jag må bra utav
Kommentera

Berka: Inte längre! Vi närmar oss SSK!
Kommentera

qwertas: Lhc-ssk står nu 7-1 med 10 kvar. å jag som spelat 7-2 ;) de kan gå
Kommentera

spud: Jag vet faktiskt inte om det är så att man tränat för hårt (om man nu kan göra det) för som jag skrev ser det ju ut som om man är nertränade.

Hade jag varit Horava/Steen så hade jag provat göra något helt anorlunda, kortare ispass, inget fys om man inte är skadad och måste, blanda om i kedjorna, göra nya PP-formationer. Som det är nu tycker jag inte mig se att man försöker förändra något, vilket man säkert gör.

Det är samma folk som spelar tillsammans bortsett från att man byter ut en spelare i första och andra. Man rullar på med samma formationer när det är PP.

Jag efterlyser betydligt aggresivare coaching från tränarna och jag hoppas verkligen att vi får se ett MODO som spelar med tre kedjor redan från start i morgon.

Jag hade också stoppat in Tuokko tillsammans med Green och Madsen sedan hade jag även bytt ut Molinder mot K. Forsberg. Adam Eriksson skall absolut spela, han gjorde en väldigt bra match senast med J20 mot DIF.

Häggström hade inte fått spela en minut till förrän han lärt sig att inte passa pucken till en motspelare när det är farligt, samt lärt sig att hålla sin position i banan i egen zon.
Kommentera

qwertas: Jo att jag motsäger inte att det går fortare i år, men går det tillräckligt fort? Eller går det för fort för att seniorerna ska komma i form. Får de slita för hårt på träningarna?
Kommentera

qwertas: Jag kan inte nog poängtera hur otroligt viktigt det är med en seger i morrn för modo, annars börjar vi bli avsågade från dom andra
Kommentera

spud: Jag kan gå i god för att tempot på träningar varit högre än tidigare säsonger. Framför allt innan säsongen började. Mycket bra frekvens i alla skridskoövningar från de flesta spelarna.

Jag med flera blir därför ganska förvånade att det ser så otroligt segt ut i matcherna. Jag tycker nästan att alla spelare ser nertränade ut, så som en del kan se ut innan ett slutspel när man varit klara en tid och kört väldigt hårt.

Skröder som exempel ser ju ut som han har 20 kilo bly i brallorna, Timmy ser också märkbart seg ut i åkningen och vändningarna.

Fast det är kanske så att man blir lurad av att passningarna alltid kommer på en spelare som inte har fart eller en bit bakom så spelaren måste sakta ner.

Det kanske är så att om man nu får lite självförtroende och passen börjar sitta bättre så ser det också ut att gå fortare.

Jag hoppas i alla fall att det är så.
Kommentera

Berka: horavara kommer från andra divisionen i tjeckien, Steen tränade ett J lag sist, målvaktstränaren vet jag inte vad han tränat sist. Deras referenser är väl kanske inte toksnabba.
Kommentera

Salle: Något jag reagerade på är att horava å de andra ledarna har vid ett flertal tillfällen sagt att de ser så bra ut på träningarna, bra tempo osv. osv.

Tempot på filmerna är likvärdigt med de man ser på matcherna.

Märkligt
Kommentera

Berka&ante08: Som jag skrev...

En lektion i hur man spelar runt runt runt i långsamt tempo. Även med inslag av felspass och taskiga mottagningar.

Tack Westus87 för filmerna...
Salle @ Örnsköldsvik Länktips
Idag kl. 15:49 | | Permalänk

Kommentera

ante08: jaha va de där PP-träning?! De såg ut som något helt annat
Kommentera

shinzawai: Riktigt spännande att horava inte testar något nytt, svarten mellan mza,skröder har knappast funkat. Enström i andra???
Kanske man ska splitta på mza oxh skröder? Känns som att man kan labborera lite nu då vi är totalsämst i serien och lär inte få in något nytt på ett tag.
Kommentera

Nikki Nine: Typ 19:e ggn han är på tapeten. Jag blev en gång klippt av en av hans barndomskompisar, han sa att Josef vägrar bo i små städer, och helst ska han spela tillsammans med polare..
Kommentera

Josef Boumedienne får gå från Minsk. Hade vi inte haft så uselt med pengar och inte varit i behov av forwards så hade det varit kul med en back som faktiskt vågar och kan skjuta.
Kommentera

MODO har tydligen nött PP hela träningen, det har inte sett bra ut, Horava har skällt på Pikka för dåliga passningar/mottagningar och de har rullat på 4 PP-formationer (kedjor?).

www.youtube.com/watch?v=2PQ1ySpGGfA&feature=player_embedded
Kommentera

MorganaLefaey: Susse under kniven imorrn, kanske tillbaka den 1 dec.

Freddan vill ha en ny forward och Haydar fortfarande på tapeten.

www.modohockey.se/nyheter.cfm?nyhet=4565&rows=5

Kommentera

MorganaLefaey: Ecke ringde in till en ACDC-tävling för ett tag sen, hittade youtube-klippet.

www.youtube.com/watch?v=FH0ja5mb-Mc
Kommentera

spud: Man värvar tre spelare innan säsongen som skall stå ut jämfört med de andra och ingen av dem har gjort annat än varit en i mängden av ett dåligt lag. Scoutingen som man trodde skulle bli galant med Steen i föreningen lyser med sin frånvaro. Men han kanske inte hade så mycket att säga till om när det värvades innan säsongen.

Att en icke producerande AHL spelare med en match i kroppen? kommer in och är bland de bästa på plan gör att man blir mörkrädd. Men med lite tur så kanske det dyker upp något riktigt namn och en ny okänd Steencool spelare som vänder det här.
Kommentera

renen: På något konstigt sätt så brukar Zacke alltid göra bra matcher mot just Timrå. Annars tycker jag att det är urkorkat att inte spela Svedberg hela tiden.
Kommentera

spud:Att vi ska ha så svårt att få en förstemålis, detta hattande ställer bara till en jäkla massa osäkerhet i försvaret.
Kommentera

shinzawai: Håller med, detta svängadet visar bara på osäkerhet. Svedberg har inte gjort en dålig match hittils.

Om Zacke hade spelat bra igår hade Sundsvall tagit 3 poäng.
Kommentera

zigge: Det har storheter som Micael Andersson och Fredrik Holmgren lyckats med också i år, jag ser inte dem stå i något elitserielag..
Kommentera

shinzawai: Den ende måliseni MoDo som vet hur det är att vinna!!
Slår man LIF i AS, tror jag inte han var värdelös.
Kommentera

Nikki Nine: Nej Nej NEJ MILO! SLUTA DRIBBLA! Helvete, ge Svedberg spaden istället för att slänga in den där krampande jävla spratteldvärgen! GRR!
Kommentera

Nikki Nine: va?
Han hade varit kass igår mot lif
Kommentera

arnio: Bra att vi är överens, och att vi även enades om det vidare begreppet expert och inte bara expertkommentator.
Kommentera

Men Zacke står i mål mot Timrå...
Kommentera

Sundström ska det va.
Kommentera

spud: "Jag tippar att du aldrig blir expert."

Jag tror att du är helt rätt ute där faktiskt.
Kommentera

Wayne Gresky: Och hur VET vi det. AB kan, och lär, ju ha tolkat Milo lite som dom velat. Allt för att få en Foppa-rubrik.

Den enda linje som finns är Peters och den lär får vi inte få veta än på ett tag.
Kommentera

spud: Det framstår ju som udda och amatörmässigt att sportchefen och tränaren inte har en gemensam linje i frågan.
Kommentera

shinzawai: Har freddan och Milo en frostig relation? Försöker freddan inta någon GM roll?
Kommentera

"Vad det gäller Peter Forsbergs fortsatte eventuella spel har inget förändrats.
- Han tränar på med J20 hos oss och av vad jag hört fungerar det mycket bra, säger sportchefen Fredrik Andersson. Beslut om framtiden tar han under eller efter landskampsuppehållet i november, senast 9 november."

Från officiella.
Kommentera

spud: Totalt okunnig och ständigt återkommande lama försök att provocera. Är inte det de viktigaste egenskaperna för att få jobb som expert?
Kommentera

arnio: Jaså?
Expertkommentator?

Jag får travister Leif GW Persson:
"Du skriver som Nicke Lilltroll pratar."
Kommentera

arnio: Jag tippar att du aldrig blir expert.
Kommentera

Att Foppa tränar med juniorerna och inte med A-laget är en klar indikation på att han inte finns i planerna för A-laget. Jag tippar på att han blit expertkomentator
Kommentera

Allehanda har nu tagit bort artikeln om att Foppa nobbar Modo. Troligtvis inget, men kan ju betyda någonting.
Kommentera

Lumber Jack: ja ska göra mitt , jag ska posta en hundring till kansliet ;)
Kommentera

Berka: Samtidigt förstår jag problemen. Foppa eller inte Foppa, Salle i pension eller tillbaka på isen? Det är stora pengar det handlar om bara för dessa spelarlöner. En chansning på en hysad spelare eller avvakta något och kunna punga ut bra med pengar.

Men visst, det är lite jobbigt att det sitts alldeles stilla i båten trots att vi med en rasande fart närmar oss Niagarafallet med full orkanvind i ryggen.
Kommentera

Lumber Jack: Timrå får in caslava tills i morrn oxå, alltså va fan händer??? Alla sk. krislag har redan förstärkt med artister osv. modo har iofs. värvat en dansk men va fan.... nu får ju för fan någon jävel öppna ögonen å öppna plånkan för nu jävlar står vi vid sista hållplatesen å tåget är på ingång.

Revansh 09 , jo jag tackar ja
Kommentera

shinzawai: Med eller utan Foppa måste det värvas. Det mest akuta är en eller två forwards och en målvakt. Någon energisk jävel som vet hur man trycker dit en puck samt en kille som kan spika igen och vinna matcherna åt oss.

Det första är man fullt medveten om men frågan är hur man ställer sig i målvaktsfrågan. Freddan är trots allt en gammal keeper, nog måste han väl se att vi endast har två andra målvakter?

Pengar finns på banken för svåra tider och svårare än så här blir det inte.
Kommentera

shinzawai: Vi kanske kan låna in några killar från Sundsvall till kvalserien? De slog ju iaf Leksand igår...
Kommentera

Wayne Gresky: Första känslan var "det förstod man ju", nästa var "vem fan ska 'rädda' oss nu?".
Kommentera

shinzawai: Iofs är det Aftonbladet som skriver, så man kan ju ta det med en klackspark. Men å andra sidan, det är inte roligt att läsa.
Kommentera

shinzawai: Det är väl känslan som kommit smygande. We're doomed, dooooooooomed!
Kommentera

« · 1192781 · »