1150x200-modo-header2-kopiera.webp

RE-building the future 09/10

« · 1202271 · » Till forumet

Sv: RE-building the future 09/10
AM: Konstigt att han har någon issue när han spelade nonstop i 2 perioder.

Det känndes nästan som att han var ett nyförvärv också, det var den gamle timmy i de första 2.
Kommentera

Salle: Klipper in detta från ÖAs liveblogg angående timmy...

allehanda.se/Markus: 
Men jag pratade med Timander och han vägrade säga vad det var för fel. Försiktighetsåtgärd sa han att det va
Kommentera

spud: Jag vill nog hålla med om "genidraget". Peter får spela utan att känna totalt ansvar bakåt oxå och Häggström kan titta framåt och inte vara rädd för att bänkas för att han gått fram för mycket. Då kan han satsa på att ta tillvara chanserna som Peter skapar.
Imponerad av de kliniska avsluten ikväll, vem trodde på det?
Kommentera

Salle: Han kanske blev pappa i sista?
Kommentera

Visst är det lätt att hänga upp denna seger på Hägga. Men även Forsberg skall ju ha lite cred. :-)

Nä allvarligt så syntes det att det var mycket av det mentala oket som lämnades hemma när #21 skulle få plats i bussen. För det var rätt mycket annorlunda idag jämfört med de sensaste matcherna. OK att de första 10 minutrarna var, minst sagt, struligt och att Sondell/Bonsaksen inte passar bra ihop.
Men det var ett annat go i laget. Tom Skröder tog lite ansvar, när han inte kunde gömma sig bakom Svarten?

Nån som vet vad som hände med Timmy förresten.

Kommentera

jag kan inte riktigt bestämma mig om svarten i den femman. Han försvinner ju offensivt, men frågan om han gör det för att balansera upp foppa och Häggström, i sådana fall är han ett geni som gör sitt jobb vad än han anser är nödvändigt.

Eller så gör han det för att han inte behöver, vilket jag nog inte tror.
Jag kör på geni draget.
Kommentera

Och Freddam säljer ut sig till fansen dyrt o heligt... "Vi söker en rollspelare och Hinote skulle passa. Dessutom älskar fansen honom, säger Fredrik Andersson."

Fantastiskt!
Kommentera

Kan inte nån statistikorienterad räkna ut plus/minus-statistiken på Foppa-Hägga-Svarten-formationen. :-)

Kommentera

Salle: Äntligen fick man se ett modo som klarar av att dumpa in pucken medans det kommer spelare som har fart nog att fånga upp den vid kortplanket, och äntligen en forchecking värd namnet.
Kommentera

Falken: Utan Hägga är han bara så där... :-)

Kommentera

Falken: tackar säger vi modo fans då.
Kommentera

Falken: Tack, välbehövligt oxå i vår situation
Kommentera

Forsberg är grym. Grattis till tre välförtjänta poäng.
Kommentera

spud: ojdå, ja de skulle inte vara dumt.
Du spud föresten, saknade du tuokko och enström idag?, inte jag iaf. =)
Kommentera

Berka: Ringde ett MODO seger så jävla fantastiskt samtal, och om jag inte var alldeles hög av en fin seger, så tror jag att vederbörande sa att Hinote på väg till Sverige just nu.
Kommentera

spud: oj oj =) ja just , där ser man Hinote
Kommentera

hinote, detta kanske redan skrivits men jag missat.
Kommentera

spud: 30 min/tek
Kommentera

Lite ironiskt, samtidigt som Peter gör comeback, får TIK en fotskada..

Finns det någon grupp människor på denna jord som gjort sig mer lustig över Peters fötter än hundskolans supportrar? Kommer ihåg en 2 pins flagga som tikarna var så nöjda med, föreställande Peter i högklackat, går det att putsa till Peter så han liknar Kolan? Lägg på 15 kilo på magen, runda av ansiktet så kan det nog bli likt Mattias Karlsson.
Kommentera

Berka: Det vore intressant att veta hur du planerar att samtliga lag ovanför modo ska kunna gå poänglösa. Får vi alla poäng då?

Edit, jag är tyvärr inte läskunnig. Såg inte att det stod laget, utan jag läste lagen.

Redigerad kommentar

Kommentera

arnio: Finns väl inte så många lag under heller.
Kommentera

Berka: Med tanke på att SSK och Timrå möts så kommer inte dina förhoppningar om att lagen ovan i tabellen ska gå poänglösa att infrias.
Kommentera

För att fullända denna nästan kompletta dag förutom vädret skulle väl vara en bortaseger under ordinarie tid ikväll samtidigt som laget ovan i tabellen går poänglöst.

Fast man ska nog inte gapa efter mycket.
Kommentera

arnio:

Håller med där om kvalserien. det krävs fler spelare en Macke och Peter om vi ska undvika en kvalserie känns det som. Men nu har vi råd att kanske plocka in 1 målis och 2 forwards till med tanke på dessa herrar spelar gratis samt kommer öka publik snittet ganska bra.
Kommentera

spud: "Du har nog rätt, 4 poäng på 3 matcher trots att man spelade med Magnus Häggström. En sån spelare höjer nog inte ES sämsta lag."

Klart att Foppa höjer lagets kapacitet men det är ingen självklarhet att det räcker med Foppa och Mackan för att Modo ska undvika kvalserien.
Kommentera

Bad_Brett: Ja sedär, Position: RW/C. Ja då skulle ju han vara väldigt intressant med MZA.
Kommentera

Bad_Brett: Madsen ÄR dansk.  :-)
Kommentera

spud:

Madsen ÄR center.
Kommentera

arnio: Du har nog rätt, 4 poäng på 3 matcher trots att man spelade med Magnus Häggström. En sån spelare höjer nog inte ES sämsta lag.
Kommentera

Gidde:
"Förvånar mig inte, du har ju inte haft koll på så mycket annat heller ;-)"

Jo alltså en hel del kan jag faktiskt om Hockey, det blir en himla massa matcher varje år både på plats i både Swedbank och i Läkerolen och på Tv men allt har jag givetvis inte koll på.
Skitkul för hela elitserien med Macke och Foppa men att det innebär ett lyft för Modo i tabellen är jag inte så säker på. Riktigt kul i alla fall.
Kommentera

Bad_Brett: Vem ska centra?
Kommentera

Nikki Nine:

Jag förstår inte varför man inte ger Madsen chansen med Zuccarello och Skröder.
Kommentera

Hawerchuk: Oj vad lätt fixat det var. Tack. Och tack till shinzawai as well :-)
Kommentera

Nikki Nine: Stäng av din adblock på den sidan.
Kommentera

NuMo:

Haha. "Förutom stressfrakturen gjorde det inte så ont". Jag har aldrig haft en stressfraktur, men det låter inte så skönt.
Kommentera

Nikki Nine: Kul att få spela med kompisarna, foten är inte bra, men han hoppas att det ska bli bättre med lite rehab och styrka i foten, att det ska bli kul att lira med Macke och att han tycker att laget spelat rätt bra på slutet.
Kommentera

arnio:

Förvånar mig inte, du har ju inte haft koll på så mycket annat heller ;-)

Kommentera

NuMo: Vad sägs? Funkar inte att spela upp videon för mig.
Kommentera

spud: Bara lovande ord. Å inte behövde han tjata hål i huvudet på Macke heller.

allehanda.se/sport/1.1532197
Kommentera

Nordström verkar väldigt säker på att Hinote kommer: "Hinote väntas spela hemmamatchen mot Luleå i Swedbank Arena på torsdag."
hockey.expressen.se/nhl/1.1782101/nordstrom-de-kan-bli-raddarna-i-noden
Kommentera

Nikki Nine: Och jag som trodde att Kristian Forsberg var svensk.
Kommentera

Nikki Nine: Dåligt tycker jag, Svarten är en bra balans till MZA. Inte shysst att låta MZA dra fram 2 spelare själv. Nog för att K Forsberg fått upp farten på slutet, men Skröder har verkligen punktering för tillfället.
Kommentera

När Peter Forsberg ikväll gör comeback i MODO Hockey så gör han det i en line med Per Svartvadet och Magnus Häggström.
Trion spelade tillsammans även i upptakten av Elitserien 2009/10.
Därmed blir det också en ren Norgeline ikväll när Mats Zuccarello Aasen och Per-Åge Skröder får sällskap av Kristian Forsberg.
Kommentera

Frisco: nä jag hatar ju backar... :-)
Kommentera

Salle: Backar då? Trodde du ville se backar.
Kommentera

NuMo: Att du aldrig vet när du sakll hålla tyst... :-)

Tänk istället om dom slutat självmant medans flygplanet befann sig på hög höjd och dessutom lämnade sina fallskärmar kvar i kabinen. Då hade vi kunnat köpa Brynäs ur krisen om vi velat. :-) Allt för att få ner Timrå i KS förstås

Redigerad kommentar

Kommentera

Salle:

Kanske får vi til slut lov att tacka Jerry och Ecke för den ekonomiska situatio man försatt oss i. Utan den så tror jag faktiskt inte att vi fått se Modohjärtat hos alla dessa spelare.
Kommentera

NuMo: Äntligen kunde man läsa den officiella nyheten. Och kunde inte annat än småle åt det hela.

Fast jag smålog nog mest åt "men i föreningen tittar vi på någon möjlighet till bonus om det skulle gå riktigt bra för laget säger Fredrik Andersson."

Kommentera

AM: Nu är det välbara en som kan klaga över det här och det lär han göra i bästa sändningtid.

Boorken.

1. Inte nog med att - Världens just nu bästa sportchef är outbildad och aningslös.

2. Hemvändarna och trotjänarna som skänkte pegar har mutat in sig till en plats i laget och kan nu glida räkmacka, precis som man vill resten av karriären.

3. Peter Forsberg vägrar sluta trots att Borken vill att han skall sluta.

4. Marcus vägrar skänka pengar till klubben trots att Boorken vill det. Dessutom börjar han spela hockey i laget utan lön, vilket innebär att han mutar sig in i laget och kan glida rkmacka resten av säsongen, precis som han vill.

Inte några positiva besked alls. Fan!
Kommentera

« · 1202271 · »