1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508354 inlägg · 4106 ämnen

RE-building the future 09/10

« · 1139041 · » Till forumet

Sv: RE-building the future 09/10
knaskamilla: Patrik Nordkvist bör ju kunna få en lugn kväll. Värre lär väl Ecke, Jerry, Tommy och möjligen Fredrik få det.
Kommentera

knaskamilla: Vad är en Resaurangchef?
Kommentera

Poffa: Nån som bojkottar Earl Grey och bara serverar kaffe på sitt etablisemang.
Kommentera

Poffa:

Ingen aning, du får kanske gå dit och fråga honom?
Kommentera

knaskamilla: Det kanske skulle vara intressant att åka dit imorgon och se hur Jerry trollar fram svaret på hur de tänkt spara 10 miljoner på verksamheten utan att dra ner på spelarlönerna. Men det kanske är någon ny form av matematik som gör att man kan göra sånt.
Kommentera

Paddan:Katten ,musen , tiotusen
Kommentera

Paddan:

Han har säkert något bra politikersvar på lut. Vissa av dem bör ju iaf ha en liten aning om vilka frågor de kommer att få så att de kunnat förbereda sig, tänker jag...
Kommentera

Paddan: Vad är tid och plats för denna trollerishow?
Kommentera

knaskamilla: Du menar att du tror att de känner på sig vilka frågor som bör dyka upp? Eller menar du att de har spioner ute som fingranskar forumen för att se till så de får lite headsup?
Kommentera

MorganaLefaey:

Jag menar att de kanske känner på sig samt att de vet hur man läser på forumet...
Kommentera

MorganaLefaey:

Fingranska förresten, det räcker ju nästan att läsa rubrikerna på forumet för att se vad folk tycker och tänker.
Kommentera

Salle: 19.00 imorgon. Så TIKbiff hade lite fel på dag när han skulle på kaninshow. Det var ju inte i helgen som Jerry skulle försöka trolla fram en vädurskanin ur ett plommonstop.
Kommentera

Och eftersom man tydligen ska göra en så kallad omvärldsanalys så begagnar man sig väl av en sån här.

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/0b/SWOT_en.svg/320px-SWOT_en.svg.png

Där är det nog inga problem att hitta saker att placera i "internal origin" "Weaknesses"
Kommentera

Paddan: Det var tiden. Nån som vet vart i SA dom tänker försöka gömma sig?
Kommentera

Salle: I hela den stora glasförsedda entrédelen. Så det är bara att leta bakom någon pelare eller hukandes bakom några kläder i Souvenirshopen.
Kommentera

Salle:

Entréhallen, sägs det.
Kommentera

knaskamilla: Förresten vad är "möjlighet till frågestund till MODO Hockeys ledning"? Borde det inte heta "möjlighet till frågestund med..." ?
Kommentera

Paddan:

Att det överhuvudtaget står "möjlighet till" och inte bara "frågestund med" tycker jag är mer oroande.
Kommentera

knaskamilla: Jo, det låter ungefär som "Om vi får negativa vibbar när vi presenterar Revansch 09/10 så blir det absolut inte någon frågestund. Tänk vad snopna de ska bli *moahahahahaaaaaa*"
Kommentera

spud:Herreguuud, Hv spelar ut timrå fullständig, men timrå vinner på ett mål som slår hasse johnssons mål guldåret borta mot linköping.

Kommentera

Paddan: Och medans skrattet tystnar tills bara ekot finns kvar så sitter 'vi' där med tom blick och undrar vad som nyss hände.

Kanske vore på plats med lite Black Army-takter eller rent utav franska fasoner så att budskapet går fram.
Kommentera

Salle: Okej, en traktor och en gödselspridare då. Få se, det blir väl nästan Friscos bil och äh va faan Poffa kan väl få sprida lite...
Kommentera

Just ja, gödslet kan vi nog hitta ganska nära min arbetsplats.
Kommentera

Paddan: Blanda inte in mig i nånting av ert gnäll.
Kommentera

Frisco:

"Varför blir det gnäll på arbetsplatser?

- I princip alla tycker att det som de själva lämnar ifrån sig håller högre kvalitet än det de får från andra. Och tvärtom. Det skapar ett "vi och dom" som är grunden till en stor del av gnället.

Är det så farlig med lite gnäll då?

- Någonting måste folk ha att gnälla på, det har jag förståelse för. Men risken är att man inte märker när det räcker. Då blir det en dålig stämning som det kan vara svårt att komma ur."
Kommentera

Paddan: Oom...
Är det en lokal förmåga och vad hette han innan namnbytet?
Kommentera

Frisco:

- Vad jobbar du med?
- Jag är emot allt gnäll!

(Frans-Birger / R.I.P.)
Kommentera

knaskamilla: Nej, inte vad jag vet. Jag hängde bara på i tråden som några Modoiter skrev i. Ledsen, ska aldrig upprepas efter det här.
Kommentera

scim: Han förstod inte dubbelironin. Bättre lycka nästa gång.
Kommentera

NuMo: Vilket fascinerande modererande med lösa trådar som gör att man vill veta mer. Är det något nytt? HS-cliffhangers?
Kommentera

Paddan: konsekvent inkonsekvent.
Kommentera

Mora kommer inte skriva nytt kontrakt med sina utländska spelare, enligt dalademokraten. Det innebär att spelare som Ross Lupaschuk och Juha Pitkämäki står utan kontrakt.

Jag har dålig koll på Lupaschuk, hur han är som spelare. Han var väl j'kligt mycket utvisad då han spelade med Mora i ES om jag inte missminner mig och han är högerskytt. Men har han bra skott? Är han duktig i defensiven? Är han något MODO borde satsa på?

Hjälp mig.

Kommentera

Poffa: Du skall inte ha någon hjälp. Du vet inte vad en bra spelare är om han så bet dig i röva.
Kommentera

NuMo: Jaha, så du kommer heller inte ihåg hur han är som spelare. Det ante mig.
Kommentera

Poffa: Lupaschuk var väl rätt ok framåt däremot inget vidare defensivt. Men fokuserar ni inte lite fel nu, vore inte Pitkämäki intressantare för er?
Kommentera

mikenomad: Vi behöver en målvakt, ja. Men jag vill sikta högre än Pitkämäki där och få en kanonmålvakt. Mest krut där, tack. Sedan har vi ett stort behov av att fylla på med backar och där funderade jag lite kring Ross Lupaschuk, därmed inte sagt att jag vill ha honom till MODO.
Kommentera

Poffa: Just det! Rent sagt dålig defensiv samt utvisningsbenägen, vet att Harri iinte var nöjd med han.
Kommentera

Poffa: Ikväll blir det inget Revansch-möte för mig, är alldeles för trött för att tycka att det är kul att åka in till Övik. Tänkte dock försöka hinna rätta lite prov.
Kommentera

Paddan: Är det någon hobbyjournalist på plats som kan ge oss ett fullödigt reportage om kvällens möte?
Kommentera

Lumber Jack: Det kan man ju hoppas på. Själv funderar jag på att fördjupa mig i mina elevers provsvar till provet om WWI och Mellankrigstiden.
Kommentera

Paddan: Grodätarnas fel. Alltihop (nästan). Som vanligt.
Kommentera

Paddan: Tråkigt att se så mycket folk med så mycket obevekliga åsikter men så litet tid. Det är väldigt många som i mina ögon ikväll förverkar sin rätt till att kritisera någonting som berör hur ishockeyföreningen MODO Hockey sköts för en lång tid framöver. You had your chance ikväll, liksom.
Kommentera

shinzawai: Många vet nog, visa av erfarenhet, att det inte var rätt forum att framföra sin kritik. Om det finns nåt sådant när det kommer till vår kära förening vill säga. :-(
Kommentera

Salle: Då man sitter helt upptagen med kaos så kan man inte deltaga på mötet. Men man bör väl få ha åsikter ändå tycker jag.

Sen så verkar det som en del på Modo´s forum faktiskt sammanställt en hel del frågor och tänker framföra frågor från dem som inte kan vara på plats.

Ser fram emot att få lite feedback om någon är på plats.

Kommentera

shinzawai: Jepp, jag har förverkat min rätt att kritisera. Det tror jag iofs hände ungefär samtidigt som Poffa inte fick ställa en fråga på årsmötet.
Kommentera

Verkar ha varit ett snabbt "Revanschmöte" då de första rapporterna från mötet ramlade in på Åffisijälla strax efter kl halv nio.
Kommentera

Paddan: Jag hade tänkt åka dit, men det visade sig att jag tvingades till ett telefonmöte och vips så var det inte aktuellt längre.

Dock känner jag lite som dig, det är ytterst tveksamt att man kommer få någon chans att ställa de besvärliga frågorna. Gissningsvis har man någon moderator som bestämmer vem som får ställa frågorna. Att jag då någonsin skulle få ordet är väl knappast troligt.

Kommentera

Poffa:

Vadå, Hasse är ju kompis med din farsa...?
Kommentera

Paddan: Klippt från åfficijella:

"Fråga: Ni visade på presentationen ett färdigt förslag på hur ni ska omorganisera, vad ska den här utredningsgruppen då göra då ni omorganiserat redan?

Jerry: Vi tar deras utredning och rättar oss efter det, dock hoppas vi självklart att det är så likt vår omorganisering som möjligt."

-----------

Varför får det svaret mig att må fysiskt dåligt? Jo, det säger mig att den utredningsgrupp som nu är tillsatt egentligen bara är en dimridå för att komma undan den värsta kritiken.

Kommentera

knaskamilla: Jo, han vet därmed att jag inte är rädd för att ställa de obekväma frågorna. Men efter att ha läst svaren på åfficijella inser jag att man inte fått ett enda vettigt svar med mindre än att man tagit fram ett järnrör.
Kommentera

« · 1139041 · »