Det är med en känsla av yttersta respekt och stor beundran som jag hävdar att detta är vad Heart of Hockey står för. Grabbar som blivit det de blivit tack vare Modo Hockey ger nu tillbaka på ett sätt som visar hur mycket de känner för sin klubb och sin hembygd.
Svartvadet, Timander, Sundström, Hållberg och Hasse J må kanske inte vara underbara på planen i år, men utanför planen är de de bästa representanter som Modo som klubb kan ha.
Jag hävdar med bestämdhet att det i de andra klubbarna inte finns spelare som, som grupp, skulle göra något liknande. Den tiden är förbi, spelare av den kalibern har slutat.
Det är inte utan att jag får tårar i ögonen och gåshud över hela kroppen när jag läser detta. Skulle det bara finnas ett sätt för oss supportrar att addera pengar till det konto som dessa spelare nu skapat så skänker jag min årsbonus för 2009 här och nu. Det är inga enorma summor, men det är en liten, liten bäck till.
RESPEKT TILL VÅRA KILLAR!!!
Lumber Jack: Det roliga är att i en gästbok inte så långt söderut så tycker man det är pinsamt. Ta allmosor från egna spelare, hur kan man?! Om deras spelare gjorde samma sak kanske de har råd att sparka sin tränare, han som är ansvarig för tabelläget, krisen i Mellanöstern och svininfluensan, ni vet.
Och ännu lite längre söderut gnälls det över att kvällstidningarna vinklade deras insamling som tiggarbrev medan Modos pojkar hyllas som hjältar. Livet är så orättvist. Men vänta bara, Brynäs kommer få miljoners miljoner den dagen deras återvä... Ooops, my misstake.
"- När nu MODO Hockey sopat framför egen dörr och spelarna bidrar på detta fantastiska sätt de berättat om idag så är det självklart att vi i sponsorleden också ska ställa upp för MODO Hockey och göra det vi kan, säger Nils Göran Nyberg, en av MODO Hockeys silverpartners.
Vill du som privatperson bidra, är vårt BG 381-9356. Men vi återkommer nästa vecka hur du som privatperson kan bidra. "
Nästa vecka kommer jag sätta in det jag lovade förut. Min nettobonus för 2009 kommer till fullo komma klubben till förmån.
Johnny Hazard: Äääh! Gå och hångla med lastbilen, tjockkärring.
NuMo: Äsch, nu ska såna där NHL-spelare slänga ut en massa pengar också. Trodde att de bara satt hemma i sina palats och drack Cristal och åt hämtmat i köket som aldrig används. Nä, håll i era pengar NHL-proffs.
"Även NHL-spelarna Alexander Steen och Tobias Enström bidrar. De har köpt ett antal restaurangplatser i Swedbank Arena resten av säsongen. Platser som skänks till humanistiska nämnden som i sin tur ska ge biljetterna till sjuka barn och ungdomar som bjuds på ishockey och trerätters middag när Modo Hockey spelar."
www.hockeysverige.se/news_show_timra-sneglar-pa-bremberg.html?id=8877477&showall=true
Det får en att undra på vad och hur många spelare Modo jagar. Visst hade man kunnat klaga på hastigheten hos Bremberg, men utan tvivel tror jag han hade tillfört en hel del till anfallsspelet i Modo. Nu har han ju dessutom bevisat att han kan producera i andra klubbar också.