1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507825 inlägg · 4106 ämnen

RE-building the future 2011/2012

« · 1374321 · » Till forumet

Sv: RE-building the future 2011/2012
Nikki Nine:

Endera är har det varit fel på Spelarmaterialet. Då behåller vi Challe och skaffar 22 nya spelare.

Eller så är det fel på Challe.

Det finns inga mellanting.
Kommentera

Nikki Nine: Fast kontinuitet ska ju byggas kring det som är värt att byggas på, långa kontrakt till typ Madsen, Danielsson, Tollefsen et cetera. Jag ser inte en positiv egenskap hos Challe som gör det värt att behålla honom, men det kanske andra gör.

Nu har Näslund fått ett 3-års mandat att bygga sitt projekt kring. Att halvmesyra kring en medioker coach som inte får helheten att bli större än delarna vore vanvettigt.
Kommentera

PontusJ: Det verkar inte behöva funderas så länge på Challes vara eller inte vara...
Kommentera

Paddan: Inte direkt helt oväntat om det nu sker. MoDo kommer göra stora förändringar och det beslutet är väl ett av många tuffa beslut som kommer att tas om man nu gör som jag tror ni kommer att göra.
Kommentera

Rosén,Viklund och Videll klar för AIK.
Kommentera

NordaBoy: Jävligt bra nyförvärv, alla 3 faktiskt.
Kommentera

NordaBoy: Videll hade man inte klagat på att få hit. Rosén kan bli bra om han får lite mer styrka och fart och hade kunnat tänka mig att ge han 1 år till att bevisa sin rätt till en plats i MODO. Hoppas i alla fall på lite rykten och surr om våran silly snart. Är svältfödd på hockey just nu. NHL och KHL räcker inte. :)
Kommentera

Paddan: man undrar ju. Byte av tränare gång på gång men ingen förbättring. Freddan och de "gamla"spelarna kvar år efter år ingen förbättring. Är det tränarna eller modos gamla garde som kör klubben i botten.
Kommentera

-JK-: Så din slutsats efter att ha läst en artikel om att challe kanske får gå är att det är den enda planerade ändringen? Det är inte riktigt min uppfattning, om jag uttrycker mig snällt.
Kommentera

spud: AIK är helt klart i medvind och de har lätt att plocka åt sig spelare.  Att de dessutom i grunden har en billig spelartrupp samtidigt som deras ekonomi stadigt förbättras, de lär ju ha bra lätt att få sponsor efter denna säsong, gör att de kan bjuda på klasspelare som Videll. Tvärtemot oss, som sugit till oss vad vi kan på sponsormarknaden och har haft en alldeles för dyr trupp i förhållande till vad de kostsamma spelarna presterar. Hockey är ett snabbt spel på många områden.
Kommentera

Lumber Jack: Modo måste komma till ett ställningstagande snart, peter och macke sägs ju ha en del på gång och en plan för framtiden som ej är offentlig än, ska tränaren bort bör man tillsätta en ny snarast så lagbygget kan börja.
Ska challe vara kvar bör minst 7-8 spelarkontrakt ej förlängas och rivas för med den relativt långsamma trupp vi har idag kan inte alls matcha challes spelidé med snabbt spel och mycke checkande.

Jag tror att challe kan göra ett bra jobb med rätt material, men med fel material blir det katastrof,
En riktigt bra tränare kan anpassa ett spel och få ett mindre bra material att vara riktigt bra, och med ett redan bra material kan det bli guld.

En sak är iaf. säker, blir challe kvar då hoppas jag han skippar sin filosofi om att straffar ändå bara är lotteri!!!!
Kommentera

Berka: Challe har tydligen möte med bl a Macke kommande vecka och har tydligen "inte tänkt på framtiden"

Vi får väl se vad som händer, men det håller ju inte i längden att ständigt ta in nya tränare som får en mer eller mindre färdig spelartrupp och orden "gör något bra av det här".
Kommentera

berghult: Du har helt rätt, att byta tränare varje år ändrar inte att modo´s stomme blir sämre och sämre varje år.

Sen kan man ju undra varför det ska ta 2 veckor efter seriens slut att ha mötet.
Kommentera

spud: nej, det är inte min slutsats. Om jag tolkar mitt inlägg rätt så är det mest en fundering på vilka det beror på att det blivit som det blivit och så borde du också tolka det.
Kommentera

-JK-: Freddan fick gå till slut och Macke tar över helt och hållet. Samt att Växjös målvaktstränare nu är officiellt klar också.
Kommentera

qwertas: Men goda nyheter
Kommentera

qwertas: Hans kontrakt gick ut nu i vår va?
Kommentera

spud: Ja, jag tror att det gjorde det.
Kommentera

qwertas: Att Freddan inte skulle bli kvar kändes ganska givet och målvaktstränaren har ju tidigare ryktats vara klar. Nu vill vi ha klart tränarsidan och sedan in med nyförvärven. Macke har ett otroligt tufft arbete framför sig.
Kommentera

qwertas: bra. Känns som en nödvändig start på det nya pusslet.
Kommentera

Wayne Gresky: john vestin och anton byström bör väl vara givna i nästa år´s trupp, samt att kanske ludvig byström, ahrling och larsson kan slå sig in.
Kommentera

qwertas:  Bra, då finns det ingen kostnad kring detta.

Bara att invänta kvällstidningarnas reaktion. Ska bli spännande att se om de denna gång lyckas skilja på "sparken" och icke förlängt kontrakt.

För övrigt kan man väl summera freddans säsonger med att han försökte iaf. Han la fram trupper som vi var många som ansåg som spännande, men det funkade inte. Och jag tror att orsaken till frånvaron av framgång handlade om de spelare som redan var i truppen och inte på nyförvärven.

Redigerad kommentar

Kommentera

Berka: Har hört det ryktas att Anton Byström ska vara på väg till Skellefteå. Hur pass sant det är vet jag dock inte.
Kommentera

Paddan: Låter otroligt, men jag skulle svära mig hes om det är sant, en av de få forwardsjuniorer som vi fått fram på senare år som kan ta en riktig plats i A-laget samt skulle gå till en annan klubb!
Kommentera

Wayne Gresky: Är två kvar sen guldåret. Håkansson och Jocke Bäckström. Ta dom med.
Kommentera

Berka: Du var väl nån semisläkting till de där byströms? Du borde väl ta och slå näven i bordet om de ska till SkeAIK?
Kommentera

renen: Jag har en vän som är av samma uppfattning. Att modospelarna bara ser trögare och trögare ut för varje säsong kan inte bara ha med åldern att göra. Spelarna håller sig hela, men de saknar all form av explosivitet.
Kommentera

Wayne Gresky: Blir väl lätt så när man får träna hur man vill under sommaren
Kommentera

hs0n: Sen finns det väl ingen glöd heller hos de nya unga spelarna som kommer in för vissa gubbar har ju varit givna i 1-a och 2-a linan trots att dom underpresterat hur mycket som hellst.
Rensa ut och tvätta bort "trötta gubbstämpeln" modo fått på senare år.
Kommentera

Wayne Gresky: Att ha en trupp i stort sett skadefri en hel säsong, det får man bara om man tränar alldeles för lite och för lätt. När man ligger på den nivån som ett ES skall vara då får man skador.
Jag tror att de äldre gardet med sin blotta närvaro sänker tempot på träningarna så de kan hänga med. Det är dags att rensa nu, Perra Timander är de första jag skulle sagt hejdå till.
Kommentera

spud:

Susse ska vara kvar, de andra måste man avvakta med. Får vi problem att fylla upp en slagkraftig trupp så måste man ju erbjuda dem ett kontrakt så att vi fyller upp truppen.

Ska Svarten och Timmy vara kvar så får de acceptera en betydligt mer tillbakadragen roll både i omklädningsrummet och på planen. Nu undrar jag dock om inte Hasse, Svarten och Timmy kastar in handduken, tyvärr är det väl stor risk att även Susse gör det. Hållberg, vill han spela mer får det bli i en annan klubb.

Av de bättre Juniorer jag har lite kontakt med är det ingen som ens pratat med en representant för Modo på hela året. Trist...
Kommentera

Sawchuk: Freddans beryktade e-mail säger väl allt om hur värvningsarbetet fungerat. Det känns som om MoDo är en klubb med ganska dåligt rykte idag. Ingen förening spelare drömmer om att komma till. Vi skulle behöva en tränare med rykte om att kunna utveckla spelare, förädla talanger. I nuläget känner jag mig väldigt orolig inför de kommande säsongerna. Om tom de få juniorer vi lyckas få fram vill lämna klubben så är läget väldigt dåligt.
Kommentera

Wayne Gresky:

Tänk om man fått hit Bob Boughner!

Nu närmar han sig väl ett kontrakt som Head Coach i NHL, men man måste ju få drömma.
Kommentera

Kanske dax för Freddan att gå den andra vägen nu, till tränarrollen? :)))))
Kommentera

yngwie:

Skräms inte! :(
Kommentera

yngwie: Eller så kan han ju alltid ta över sportchefsrollen hos Timrå? Var väl dit han var påväg innan Modo? ;)
Kommentera

henkelainen: Ja, det skulle göra Timrå gott. Sen att de är en kille med Timråhjärta med. Sådana finns det inte gott om.
Kommentera

Vart ju lite tråkigt att Rosén lämna såklart, kommer säkert gå bra för honom i AIK, men det värsta var ju ändå att de snodde åt sig Videll.
Kommentera

Gustafsson: Dåligt av modo att inte kunna behålla rosén, fast vem vet, ledningen kanske tänker satsa högre inför kommande säsong?!
Kommentera

Läser på Lumberjacks forum att Byron Ritchie ska vara klar för Bern..
Kommentera

Nu måste vi ha en ny första center med när Byron lämnar.

Skulle tro att det betyder att Challe och Andreas lämnar med.

Redigerad kommentar

Kommentera

NordaBoy: Är faktiskt inte så chockad.. Synd, men inte oväntat
Kommentera

Berka:Kan ju vara så att RR inte ville stanna. Då är det svårt att behålla en spelare.
Kommentera

Portello: Byron har haft många anbud den här våren, så det är ingen överaskning att han sticker finns väl hur mycket pengar som helst därnere.
Kommentera

NordaBoy: När man lyssnar på Byrons intervju efter Södertäljematchen så pratar han i dåtid, att det har varit roligt att spela för Modo osv. Så det lät redan där som att han skulle lämna.

På Eriksson lät det likadant, han tackade för tiden i Modo.. Så han kommer säkert sluta han också. Bartecko och Nagy däremot, hade visst sagt tidigare i säsongen att de ville stanna. Visst, vi ska förnya laget, inget snack.. Men att skicka bort Nagy och Bartecko även ifall båda vill vara kvar, är ju bara dumt.
Kommentera

renen: Anledningen till att vi lyckades få Ritchie från början var ju att han hade varit skadad säsongen innan. Efter en relativt lyckad säsong i MoDo blev han het på marknaden igen.
Kommentera

Stämmer detta?

"Fredrik Andersson hade två år kvar på sitt treårskontrakt, som Modo löst honom ifrån."

Jag hade för mig att han hade ett utgående kontrakt. Har vi ännu en gång spenderat pengar på att bryta ett kontrakt? Någon som har koll på detta?
Kommentera

Rytter: Det tror jag inte, men du får ju se till att hänvisa till källan för ditt citat.
Kommentera

renen: Otroligt synd att modo aldrig klarar behålla sina viktigaste importer!
De få importer som lyckats riktigt bra i klubben drar direkt efter säsongen.

suuuuuuurt
Kommentera

« · 1374321 · »