1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

513168 inlägg · 4113 ämnen

SHL-premiär Örebro - MoDo torsdag 17/10

« · 1698392 · » Till forumet

Sv: SHL-premiär Örebro - MoDo torsdag 17/10

Jesse: Tvärtom tyder ingenting på att laget är felkomponerat. (Men det är klart att du skulle uttala dig som inte har en aning). Precis oavsett vilka spelare man haft så skulle det sett rörigt ut med det försvarsspel man spelade.

Sist jag kollade så startade vi båda på noll. Eller hade ni fler poäng innan idag?

Kommentera

Smurfen: Förmodligen att inte laget fungerar och inte är rätt komponerat.
Träningsmatcherna hade ingen betydelse lät det i Modoboken tidigare men så är det nog inte.. Träningsmatcherna indikerade verkligen samma sak som man kan läsa av de som kommenterat matchen mot Örebro. Foppa verkade bekymrad. Ni får hoppas på Foppa öppnar lädret igen...
Kommentera

mr_brasco: Ja, vi spelar bättre i fyra mot fem. Då tänker vi mer på vart vi ska minimera ytor och vart motståndarna är farliga. I fem mot fem åker vi som dårar och jagar pucken. Som någon skrev är det extremt ofta två personer går på samma motståndare. Det kan vara en fördel om en tar spelaren och nummer två tar pucken, men Modo jobbar inte på det sättet. Bägge två åker bredvid och kollar på killen, helt omedvetna om att om två spelare är på samma kille måste det logiskt sett vara någon fri på en annan plats. Allt som oftast är det framför det egna målet kan jag meddela...
Kommentera

Monno: Positivt är att det var första matchen för säsongen och att Reideborn fick göra en bra match.
Negativt att försvarsspelet nog är det sämsta jag sett. Jag är ingen hockeyexpert men jag tycker det såg riktigt jäkla horribelt ut. Inte bara inviduellt utan jag tycker hela systemet såg knas ut. Lr ja alternativt är spelarna totalt kassa på följa systemet.
Kommentera

Blake:

Det kommer att bli en lång säsong.....

Försvarssplet var minst lika förvirrat som på försäsongen. Tycker att det blir sämre för varje match. Att det tar tid innan alla förstått det köper jag inte, förbättringen som måste är så stor att det känns lönlöst just nu. Tycker faktiskt att det känns mindre farligt när vi spelar 4-5 än 5-5. Om de nu ska få det att funka måste de gå på kropp ibland och inte bara peta med klubban på puckföraren. Nä , de känns som om spelarna inte tror på det själva.

Men om jag ska försöka säga något positivt så tycker jag Torp/hedman gjorde ok insatts.

Kommentera

Smurfen: Tror em del i segheten är i att ingen jävel vet vart dom ska. Svårt att få upp nå fart, tempo och flyt om man måste vända å fundera hela tiden.
Kommentera

J F K: Undra vad som skiljer när det gäller Is träningarna då jämfört med dom andra lagen , "som man tränar spelar man" brukar ju det heta .

Nu skall man väl inte ta fram motorsågen efter en match men detta känns inte bra !!!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Smurfen: det är nog viljan det handlar om,ungefär detta var vad man kunde förvänta sig i premiären det kommer ta tid att spela ihop laget sen så måste!!!!!! Aalavara lämna,för två säsonger sedan så hade man en sämre backuppsättning än nu men ändå så hade man en stabil defensiv till seriestarten och det var nog Barry Smith förtjänst.
Kommentera

J F K: Men åker en spelare in framför mål så markerar man väl ändå sin närvaro med att trycka till/bort honom. Fullföljer lite lätt när motståndaren passar vidare pucken nere vid sargen.. vara lite jobbig helt enkelt.

Noterade också det där med att två spelare konstant gick på puckföraren. Inte okej någonstans.

Kommentera

Monno:

jag säger som Wikegård: du ska ligga en kuklängds avstånd från motståndaren! Vilket i ditt fall fimpen (tror d var han) är jävligt nära! :) kung

Kommentera

Smurfen: Modo har väl tecknat avtal med den där Modo hockey Academy så man är mer eller mindre låsta till de barmarkstränarna man har. Hasse Jonsson verkade inte övertygad om att de tränar rätt och jag har hört flera andra vara väldigt tveksamma till försäsongsträningen även om den är klart bättre än ifjol.
Kommentera

ghostie: Positivt kan ju vara att han ser små framsteg hos vissa spelare som kanske haft svårast med den nya taktiken. 

Kommentera

Monno: Blev förvånad att det såg ut så här i försvaret, pratade man inte om att försvara aggressivt med hög press igen?

Håller med, det såg väldigt långsamt och segt ute på isen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Blake: vi kan ju inte tackla då vi är för långt ifrån hela tiden. Om man ska hitta någon möjlig förklaring så verkar det som Huras säger. Alla åker omkring och tänker för mycket. Som när Heshka och Thomas markerar en isfläck bägge två samtidigt ungefär som att de har ingen djävla aning om vad de förväntas göra.
Kommentera

J F K: Varför känns det som att dom andra lagen verka ha en helt annan driv i åkningen jämfört med Modo !

Tränar vi fel eller vad fan handlar det om ???

Kommentera

Monno: Alltså det här man-man känns ju inge vidare. Om alla har sina gubbar i egen zon, sen åker puckföraren en bana mellan ett annat "par" så är ju helt plötsligt en Modoit avskuren och 4m bakom.
Man-man verkar ju innebära att du ska ligga jävlar kloss i för det ska funka. Vi ligger inte kloss...

Jaja man fick ju se en Hudashow iaf. Jävla hockey.
Kommentera

Huras ska tydligen ta med sig en massa positiva saker från den här matchen... Det enda jag kunde se var att Reideborn var mer än OK! Jag är orolig!

Kommentera

Hur många tacklingar har Modo satt den här matchen? Noll??? Man visar ingen vilja alls när man anfaller, allt är så lojt. Man glider över linjerna, inget driv alls i åkningen.

Bryr man sig inte eller är man rädd för att Huras ska skälla på en i båset? Enda positiva fläkten kan jag tycka är Byron Ritchie. Juniorerna ser livrädda ut, speciellt Runesson och Lindgren.

I försvaret ligger man man mot man, bara det att man är en sådär 3 meter ifrån sin spelare och vägrar göra skitjobbet.

Huras antecknade så pennan glödde, hoppas vi får se en bättring nästa match.

Kommentera

tjern: Det känns ju för tusan som det är Torps spelsystem i försvaret! Vore väl fan om det inte passar honom!
Kommentera

tjern: Och håller med Bad Brett. Många ser djävligt långsamma ut.
Kommentera

J F K: Oj vad lätt vi tappar alla forwards i anfallszon, måste däremot säga att Torp har känts stabil ikväll.
Kommentera

ghostie: Och hela tiden litar man inte på varandra. Mam byter markering hela tiden, vilket får till följd att ofta är två Mam på samma kille och någon blir fri.
Kommentera

ghostie:

Nä, det ka inte bli värre, redan sist i tabellen

Kommentera

Harry Luras:

Fast nu sa väl Huras åtminstone att "försvaret är det vi måste jobba på" efter sista träningsmatchen... och det vart ju en klok tanke!

Kommentera

Harry Luras: Hela arenan ser att det ska komma en överlämning, ändå står Olofsson och sover.Då skulle jag vilja se Huras eller en stenstod direkt efteråt och säga åt honom hur han borde gjort.
Kommentera

Harry Luras: Vi lider av en släng av dyskalkyli.
Kommentera

Alltså snälla Modo Hockey. Sluta säga att saker "ser bättre och bättre ut" inför varje match! Man blir bara förbannad när man läser det för det här är 100e gången som det är precis tvärtom. "Sett väldigt bra ut på träningarna"=dyngförlust! Puss hej!

Redigerad kommentar

Kommentera

tjern:

Bra där tjern! Nu får det vara nog med huvudhängande! Reideborn har gjort jobbet och centrarna kan teka pucken bakåt... Och med tvekan i rösten säger jag: Det kan väl inte bli värre!?

Kommentera

snowden: Tekningar och att Reideborn är okej känns ju bra i alla fall.
Kommentera

Amitiel: Tror inte att det blir så. Jag hoppas Hinken och alavaara får gå jag.
Kommentera

Amitiel: nu kan man gå på toa, pp modo!
Kommentera

J F K:
Roligaste kommer ju vara när Huras får sparken och Gradin / Alavaara överlever ännu ett tränar byte och kan fortsätta stå och leka skyltdockor och känna 0 ansvar under annan första tränare.
Kommentera

ghostie: Ja,alla andra andrecoacher klappar om spelare, kommunicerar, peppar osv. Våra hade man kunnat byta ut mot stenstoder.
Kommentera

ghostie: Man blir besviken när Kenya Johansson spelar oförstående. En axelkåpa rakt upp på hakan och man som ledare försvarar det. Så djävla korkat.
Kommentera

Kalasträff axel mot huvud. Olycka, men inget snack.
Kommentera

Ben Perrault: oopps dubbelpost, blev så upprörd
Kommentera

J F K: Bra Torp-
Kommentera

Och i nästa bild ser vi assisterande Johan Tornberg gå fram och klappa om en spelare, säga några väl valda ord och tipsa lite... Inga händer i fickorna där inte...

Kommentera

ghostie: med detta spel blir det inte många pinnar
Hoppas som ni säger att Huras kan tänka om
Gör om
Gör rätt
Kommentera

snowden: Fast 7-1 hade varit rättvisare. Det ser ut som ett SHL-lag mot ett juniorlag.
Kommentera

Rytter: Parodi var ordet. Sämre kan det nog inte bli. Vilken soppa...
Kommentera

ghostie: med detta spel blir det inte många pinnar
Hoppas som ni säger att Huras kan tänka om
Gör om
Gör rätt
Kommentera

Positiva med matchen är väl att reideborn verkar redo.
Kommentera

J F K: mitt tips på 4-2 var nog inte så fel
Kommentera

Rytter: Man behöver inte ens kolla noga...
Kommentera

Foppa i bild efter 4-1: Nä men va faaan, ond fot eller ej, jag snörar på mig grillorna för sämre kan det inte bli!

Kommentera

Rytter: Men om Huras inte är van vid svensk hockey. Borde man inte då ta in en andratränare som kan det? Dupond och dupont vet ju inte det.
Kommentera

Kolla noga på 4-1 Heshka och Thomas har spelaren, men dom vet inte hur dom ska göra så bägge går på och markerar samma gubbe och sedan så blir en Örebrospelare fri och kan sätta 4-1.
Kommentera

Sawchuk:

Kan inte annat än hålla med. Hoppas Larry inser att han måste ändra på detta och att det inte håller i SHL med de stora zonerna.

Ser repriserna på målen nu och det är parodi, ingen vet vart dom ska vara och hur som ska åka och vem dom ska markera, finns ju alltid mycket yta i vårt slott för motståndarna att utnyttja.

Kommentera

Detta var bannemej inte kul att se! I defensiv zon är vi fullständigt borta och det gör att ingen vågar kliva framåt helhjärtat heller... Vem skulle våga lita på sin medspelare där?

Kommentera

« · 1698392 · »