Blake:
Det kommer att bli en lång säsong.....
Försvarssplet var minst lika förvirrat som på försäsongen. Tycker att det blir sämre för varje match. Att det tar tid innan alla förstått det köper jag inte, förbättringen som måste är så stor att det känns lönlöst just nu. Tycker faktiskt att det känns mindre farligt när vi spelar 4-5 än 5-5. Om de nu ska få det att funka måste de gå på kropp ibland och inte bara peta med klubban på puckföraren. Nä , de känns som om spelarna inte tror på det själva.
Men om jag ska försöka säga något positivt så tycker jag Torp/hedman gjorde ok insatts.
J F K: Undra vad som skiljer när det gäller Is träningarna då jämfört med dom andra lagen , "som man tränar spelar man" brukar ju det heta .
Nu skall man väl inte ta fram motorsågen efter en match men detta känns inte bra !!!!
Redigerad kommentar
J F K: Men åker en spelare in framför mål så markerar man väl ändå sin närvaro med att trycka till/bort honom. Fullföljer lite lätt när motståndaren passar vidare pucken nere vid sargen.. vara lite jobbig helt enkelt.
Noterade också det där med att två spelare konstant gick på puckföraren. Inte okej någonstans.
Monno:
jag säger som Wikegård: du ska ligga en kuklängds avstånd från motståndaren! Vilket i ditt fall fimpen (tror d var han) är jävligt nära! :) kung
ghostie: Positivt kan ju vara att han ser små framsteg hos vissa spelare som kanske haft svårast med den nya taktiken.
Monno: Blev förvånad att det såg ut så här i försvaret, pratade man inte om att försvara aggressivt med hög press igen?
Håller med, det såg väldigt långsamt och segt ute på isen.
Redigerad kommentar
J F K: Varför känns det som att dom andra lagen verka ha en helt annan driv i åkningen jämfört med Modo !
Tränar vi fel eller vad fan handlar det om ???
Huras ska tydligen ta med sig en massa positiva saker från den här matchen... Det enda jag kunde se var att Reideborn var mer än OK! Jag är orolig!
Hur många tacklingar har Modo satt den här matchen? Noll??? Man visar ingen vilja alls när man anfaller, allt är så lojt. Man glider över linjerna, inget driv alls i åkningen.
Bryr man sig inte eller är man rädd för att Huras ska skälla på en i båset? Enda positiva fläkten kan jag tycka är Byron Ritchie. Juniorerna ser livrädda ut, speciellt Runesson och Lindgren.
I försvaret ligger man man mot man, bara det att man är en sådär 3 meter ifrån sin spelare och vägrar göra skitjobbet.
Huras antecknade så pennan glödde, hoppas vi får se en bättring nästa match.
ghostie:
Nä, det ka inte bli värre, redan sist i tabellen
Harry Luras:
Fast nu sa väl Huras åtminstone att "försvaret är det vi måste jobba på" efter sista träningsmatchen... och det vart ju en klok tanke!
Redigerad kommentar
tjern:
Bra där tjern! Nu får det vara nog med huvudhängande! Reideborn har gjort jobbet och centrarna kan teka pucken bakåt... Och med tvekan i rösten säger jag: Det kan väl inte bli värre!?
Och i nästa bild ser vi assisterande Johan Tornberg gå fram och klappa om en spelare, säga några väl valda ord och tipsa lite... Inga händer i fickorna där inte...
Foppa i bild efter 4-1: Nä men va faaan, ond fot eller ej, jag snörar på mig grillorna för sämre kan det inte bli!
Sawchuk:
Kan inte annat än hålla med. Hoppas Larry inser att han måste ändra på detta och att det inte håller i SHL med de stora zonerna.
Ser repriserna på målen nu och det är parodi, ingen vet vart dom ska vara och hur som ska åka och vem dom ska markera, finns ju alltid mycket yta i vårt slott för motståndarna att utnyttja.
Detta var bannemej inte kul att se! I defensiv zon är vi fullständigt borta och det gör att ingen vågar kliva framåt helhjärtat heller... Vem skulle våga lita på sin medspelare där?
Jesse: Tvärtom tyder ingenting på att laget är felkomponerat. (Men det är klart att du skulle uttala dig som inte har en aning). Precis oavsett vilka spelare man haft så skulle det sett rörigt ut med det försvarsspel man spelade.
Sist jag kollade så startade vi båda på noll. Eller hade ni fler poäng innan idag?