1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507066 inlägg · 4104 ämnen

Slaget om Västernorrland 2008 match II

« · 1005121 · » Till forumet

Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match II
scim: Ja de ser då inte bra ut! Tror tyvärr krizan spelat så darrigt ibland pga. den skadan!
Kommentera

Berka: Modo har dragit en chansning med Krizan han är rejält skadad av vad jag hört. Så smällen idag gjorde nog sitt för han den här säsongen. Sedan brukar inte jag vara den som blir upprörd men jag tycker på åkningen var riktigt onödig ingen som tackla in han eller något han kunde gott och väl stannat in.

Om man ska sumera matchen lite kort så är det bara sägra grattis till Timrå, fanns bara ett lag på isen idag som verkligen ville vinna. För dålig inställning hos för många Modo spelare.
Kommentera

Som TIK supporter hoppas jag verkligen att det inte är allvarligt med Krizan vore jävligt synd om han skulle bli borta en tid på grund av någon sånt här..
Kommentera

scim: Där håller jag inte med dig, jag tror helt klart att Zakke kan axla och göra ett par bra matcher tills Krizan blir frisk. Dock har väl inget lah en endramålvakt som helt klarar ett slutspel. Kanske VF i Gistedt...

Troligast är det dock Krizan som står nästa match. Det var nog bara en säkerhetsåtgärd att han klev av...
Kommentera

hejja modo:D:D
Kommentera

berrra: Heja ödmjukhet.
Kommentera

shinzawai: låt den utan skuld kasta den första stenen...
Kommentera

Messiah: Ty Gud sade; 'Stick och brinn din jävlpiiiip piiiip piiip'.
Kommentera

shinzawai: "Heja ödmjukhet"

Och det kom ju från rätt käft =)
Kommentera

shinzawai: Skönt att man stannade hemma...gäsp!
Kommentera

shinzawai: Nej tack, men tack ändå :)
Kommentera

Wayne Gresky: Ja, nu går jag och susser. Var snälla med varandra nu, länsbröder.
Kommentera

73Sjöbba: Jahapp? På vilket sätt har jag visat bristande ödmjukhet? Äh svara inte, jag är totalt ointresserad av allt du har att säga om alla topics som existerar och någonsin kommer att existera.

Vi ses i brädhögen på lördag istället.
Kommentera

shinzawai: Hemmaspelet funkar inte längre. Modo har förlorat ALLA matcher mot lagen på övre halvan på hemmaplan ..Hv71 Förlust, Linköping förlust, Färjestad förlust , Frölunda förlust , nu Timrå förlust ..Modo verkar ha svårt att föra matcherna och går gång på gång bort sig så motståndarlagen får 2 mot 1 och 3 mot 2 lägen ..varför stämmer inte hemmaspelet?
Kommentera

Wayne Gresky: Ja idag är det bara att ta mössan i hand och buga emot motståndarna. Rättvist så det förslår.

Rönnmark var förresten helt kass idag. Inte att man kan skylla nåt på honom men han ville absolut inte synas i kvällstidningsrubrikerna imorrn, så han valde att inte göra nån som helst kontroversiell bedömning idag. 

Kommentera

Vilken förlust alltså! Idag va modo dåliga. Fattarinte varför allt ser så svårt ut? Men nu lär vi få se både timmy å hållberg på isen för de som sänker oss e defensiven. Den består av felpass, grova markeringsmissar å felbeslut! Tror inte jag sett modo spela så svagt defensivt som nu
Kommentera

Berka:

Den TUFFA Wernblom går på 16-åriga Anton Lander bakifrån.
Vad har man haft för uppfostran för att bli så cool och tuff?
Kommentera

shinzawai: Förlåt! Jag tog fel på person, du är ju ödmjuk i allra högsta grad.
Kommentera

Ikväll finns det absolut inget att skylla på.. känns som det var en kombination av att Timrå var bra (kanske då främst period 1) och att inget stämde alls för MODO. Lördagen blir en nästan av en vinna eller försvinna match...

Förundras hur TIK klacken kan skandera Fredrik Warg haha! ... jag ställer mig genast frågan. Har deras klack ingen stolhet att uppskatta tiden Warg trotjänat där nere?... tydligen inte genom deras uppförande iaf.
Kommentera

Berka: Jag är inte ett dugg förvånad faktiskt, tycker att det sett svajjigt ut hela säsongen om jag ska vara ärlig. Men under säsongen så har inte alla misstag resulterat i baklänges mål men nu gör dom det, det som är den stora skillnaden tycker jag personligen.
Kommentera

Det blir ett billigt slutspel i år, kommer en faktura sen på 410:-. Härligt. Och så slipper man alla planeringsbekymmer som uppstår p.g.a. att det spelas slutspel samtidigt som man går kurs och jobbar och sådär.

Jag fattar förresten inte varför de skadade spelarna får lalla omkring här hemma. Varför är de inte i Thailand?
Kommentera

Per HApps: En dubbelpostning. Du får lugna din frustration med vetskapen om att Lander överlevde. Han såg faktiskt inte ens ut att ta skada av handpåläggningen. Varför spelar Timrå med så unga spelare?
Kommentera

Salle: Slår inte besvikelsen igenom lite väl mycket, så dålig var inte Rönnmark. Han tog de klara utvisningarna åt båda lagen. Visst missade han en del åt båda håll men ingen horribelt.
Klart bättre än fjanten Sjöberg från i tisdags...
Kommentera

Tycho: Släck inte elden nu med tändvätska.
Kommentera

Frisco:
För att dom är bra och värda chansen, och dom tar den. Men det jag undrade hur man kan kalla Wernblom för tuff, han är fantasikt framför mål, men patetisk att skåda när han går på Lander bakifrån.
Kommentera

Per HApps: Kanske för att han sa något dumt!? Att man är 16,19,48 eller 125 år spelar ingen roll, Alla spelare på isen behandlas lika! Tror inte werner ens brydde sig om de va anton! Han stog upp för sig själv å laget!
Kommentera

Tycho: Rönnmark var inte bra idag.. men han kom absolut inte att spela någon nyckelroll. Kändes tveksamt många gånger åt båda hållen..
Kommentera

Jag blir less att läsa bara det wernblom gjorde i slutet, visst det var jävla korkat och riktigt onödigt, men tenkrats överkörning av krizan då ? den är ju minst lika korkad och idiotisk som wernbloms utspel i slutet.
Kommentera

Per HApps: Jag tror att du skämtar.
Kommentera

Frisco:

Tydligen skrek Timråklacken "Magnus Wernblom är homosexuell" för att han gav sig på en ung spelare i Timrå. Jag fattar ingenting. Hur hör det ihop?
Kommentera

EfordeM: Tycker det var stor skillnad på domare jag om man gemför båda matcherna. Rönnmark vet vad han sysslar med i alla fall till skilland mot Sopa Idiot Sjöberg :).
Kommentera

EfordeM: Den nivå han satte på matchen höll han rakt igenom, sen kan han helt klart ha kunnat ta fler utvisningar. Men hade det verkligen gynnat matchen att blåsa sönder den?
Ibland kan en domare vara bra även om han inte tar alla utvisningar. I alla fall då domarna och domarbasen inte kan ta tag i att ha en nolltolerans.
Men jag tyckte inget lag tjänade på honom iaf, han lät spelarna göra upp.
Kommentera

knaskamilla: Vad jag hörde skrek dom b.la att han var en barnmisshandlare och fröken wernblom.
Kommentera

knaskamilla: Fattar inte det jag heller. Man får i alla fall hoppas det går bra för den unge Timråiten i regnbågslivet.
Kommentera

knaskamilla: Det är väl mer pedofili om man nu ska dra ner det på den nivån? Inte för att jag säger att han är det... Tänkte bara för defitionen...
Kommentera

knaskamilla: Förmodligen innebär det att MPS är bög och därmed alla som ger sig på honom intresserad.

Sjukt dålig match rakt av. Men som challe säger, sätter skröder sin chans efter 2 min så är det en annan match.

Mediakunniga inom klubben får ta och sätta ihop ett videokollage med modoframgångar för att minnesbilden över hur skönt det är att vinna kommer fram. Är det 4-5 utan vinst nu?

Idag var inget snack om att det bästa laget vann.
Kommentera

Tycho: Något domarna inte blåst något för e holding! Jag tycker mig ha sett iaf. 25 st som vanligtvis skulle renderat i 2 minutare!
Kommentera

Cyklob: Tenkrat har nog inte i syfta att mosa Krizan i det läget, han vill nog mest forcera in pucken i mål, vilket inte är olagligt på något sätt. Det Wernblom gör är ju bara ett bevis på hjärnsläpp och hade kunnat sluta mycket värre. Nu var det ju olyckligt att Krizan hade känningar av en skada sedan tidigare, annars hade han ju flugit upp direkt men är situationerna verkligen jämförbara?
Kommentera

Tycho:

Ja, man kan ju tycka det. Dra ner det på den nivån, ja...
Kommentera

knaskamilla: De hör förmodligen inte ihop med nånting, de är bara fakta.
Kommentera

Olle: Håller med, det tenkrat gör är att försöka få in pucken vilket är vad han får betalt för. Och den modoit som inte skulle försöka på samma sätt i en liknande situation för modo bör bänkas.

Men Werners slag var väl inte så farlig?
Kommentera

Berka: Håller med, de har släppt på det sen "åtstramningen" efter LG hockey games.
Kommentera

Ny match på lördag! =) Fast jag vet inte om jag tycker de ska bli roligt! Tro om haraldkommer försöka stuva om nått eller om han kör på som de är?
Kommentera

spud: Werner skadar ingen. Det är bara en aning ovärdigt att gå på en B-junior som gör några få byten, klippa till bakifrån och göra det fem minuter efter avblåsning. Klart han kan. Men måste han?
Kommentera

Snoop:
TAckar för god match i alla fall, men det är ny match på lördag. Och om jag inte är helt fel ute så börjar den med 0-0.
Kommentera

Olle: Om jag säger så här så hade jag haft mer förståelse om tenkrat kanske kört på krizan i desperation över att ligga under och försöka göra mål osv. Men tycker när man leder med 5-1 eller vad det nu var så behöver man inte sattsa så hårt och gå in i situationen i den farten han kommer in med men det är ju bara min åsikt alla tycker ju olika liksom. Sedan Wernblom incidenten är helt oförsvarbar så korkat och idiotiskt.

liksom matchen vinner ni ju helt rättvist inte så mycket om att säga om den heller liksom ni var klasser bättre idag och det är bara tacka för en lektion.
Kommentera

El Maco: Är det den ni käftar om? Det var ju mer en avancerad omklappning, då var ju kroken på Hahl mycket styggare.

Lander är väl med på samma vilkor som alla andra, oavsett hans ålder? Werner fick ju en välförtjänt 2a för det så vad är problemet för er?
Kommentera

Tycho: De är dåligt för de är så spelförstörande! Sen tycker jag man borde försöka införa 4domars system i sverige. för de märks att domarna har märkbart svårt att klara av matcherna som de e nu! Alltför ofta hamnar en domare i fokus efter en match å de tyder ju på att lagena har grova synpunkter som kanske ofta beror på ren blåögdhet men som många gånger ochså kan vara riktiga
Kommentera

El Maco: Ingen är väl b-junior i en slutspelsmatch.
Kommentera

Berka: Lär AB på nätet idag, intressant intervju med P. Andersson som är domarbas...=)
Kommentera

« · 1005121 · »