shinzawai: Äh, vi har ju Brynäs imorgon... redan där kan drömtillvaron krascha ordentligt.
Säger som Ronny Eriksson:
"Det är lika bra att sluta drömma,
Det går åt helvete i alla fall
För om man drömmer om Paris
Hamnar man på något vis
Lik förbannat i Hudiksvall."
Gidde: Men samtidigt är det ju kul att se Susse försöka sig på en klubba-skridsko-klubba fint i försvarszon. Men samtidigt kan jag inte låta bli att bli mer och mer imponerad av Oscar Steens och MickeP:s inställning och kampvilja. De verkar gå in med 100% i varje situation.
Att försöka dra några som helst växlar av gårdagens match är bara löjligt, om inte annat lär man bara få äta upp det senare.
På tal om äta upp så kanske det är dags att lägga julgodiset jag gjort idag i burkar.
Frisco: Om man vill skylla ifrån sig på ...säg någon bortamatch... kan ju denna ramsa vara bra.
Vem vem vem var det? Po Po Po Poffa...
Gidde: "...plus att jag knappast skulle utnämna Justin till matchens lirare igår."
Ordet "lirare" gör väl att Justin aldrig, rent språkligt, borde ha stora chanser att få den titeln. Däremot har jag inga svårigheter med att utnämna antingen honom eller Steen till det amerikanskinfluerade "Matchens man". Helt enkelt för att hans fysiska spel vid ett tiotal tillfällen antingen ledde till att han direkt kunde ta pucken eller att en medspelare indirekt fick chansen till det någon sekund senare.
Härlig inställning som under matchens lopp också smittade av sig på en del oväntade medspelare.
Alfred Awful: Det var väl först igår som det fysiska spelet, som han i någon intervju sade sig behöva för att kunna komma rätt in i matchen, äntligen fick lite utrymme.
Nä, kanske bäst att klä om och bege sig till Näske Krog för lite middag.
Gidde: Vad är det för mening att välja kulturminnen som hotell då man ändå inte har tid att sova? Nä, sånt skit får andra syssla med.
Just nu är det Scandic Backadal som gäller. Men Göteborg bjuder på skitväder, som vanligt. Av alla dagar jag spenderat i jobb på västkusten tror jag det är mindre än en tiondel som bjudit på någorlunda torrt väder.
Ambroo: Timrå har haft seriens absolut bästa kedja i Hahl, Pärsinen och Hedström. Den har producerat sanslöst bra och dragit med sig ungdomskedjan (som också varit mycket bättre än förväntat).
Övriga lag i toppen, t ex HV, Färjestad och MODO har ingen kedja som kan konkurrera med er förstakedja, men hittills så känns det som att dessa lag har en bredare trupp sett till övriga spelare.
Timrå kommer, då alla spelare är tillbaka, att fortsätta att ta mycket poäng och kommer definitivt sluta topp 4. Det som gör att jag tror att framför allt Färjestad och HV kommer sluta etta och tvåa är det att de kommer göra några toppvärvningar innan 31:a januari och stärka sin trupp ytterligare. MODO och Timrå kommer dock att få kämpa på med de trupper de har nu.
Så ska man jämföra MODO och Timrå så har Timrå bättre toppspelare, medans MODO nog har en mer jämn trupp och kanske är lite starkare sett till kedja tre och fyra. Timrå har två kanonmålvakter, MODO har en. På backsidan känns MODO lite starkare.
Pierre säger att spelet känns bra.
– Jag har ju varit på hög höjd i fyra månader, säger han....
allehanda.se/sport/5764