1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Truppen 15/16

« · 1686460 · » Till forumet

Sv: Truppen 15/16
RagnarLodbrok: Skulle jag gärna göra om jag haft en susning, brukar bidra när jag får information som är intressant. Svartvadet har nått en nytt rekord i att få organisationen att inte pratavid mun så blir en ganska lugn SS tills spelare presenteras. Undantaget är lunchpolarna som han har svårt att inte dela med sig till enligt en "mycket" förtroendefull individ här.
Kommentera

spud: Tog dessa spelare som exempel, men vi måste ju ändå kunna hitta en bättre grund än Hedman, Öberg och Torp för våra juniorer att ta efter?

För övrigt tror jag att du borde ta dig en frukt, du verkar ha vaknat på fel sida. :)

Kommentera

Carl Lejonkräk:

Jag har skrivit ner den fullständiga sanningen på ett papper som jag stoppat ner i ett kuvert som får sprättas tidigast år 2025.

Redigerad kommentar

Kommentera

ULTIMAVICI: Vad vill du? Vad är det som gör att du blir provocerad över att jag delger det jag delger?? Odds hit eller dit bryr jag mig inte om och jag tänker inte sitta och hitta på någonting.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Att Ahnelöv skulle till KHL är en lågoddsare, Hari med förflutet i Modo är lågoddsare, att Hossa fick bra med pengar är ju närmast självklart, ersättning till spelare är aldrig officiellt så är ju bekvämt att slänga in en siffra som aldrig kan kontrolleras. Som sagt, du håller dig i bekvämlighetszonen och lyfter saker som är långt från breaking news.
Men är inte omöjlig, ta fram några nyheter som inte står i var och varannan tidning så blir det ju upp till bevis.
Lär ju diskuteras friskt med flertalet AHL-spelare, släng in ett namn innan ryktet når allehanda, eller någon kvällstidning så är du i hamn. Att du lyckas? En högoddsare!
Kommentera

ULTIMAVICI: Hari och Ahnelöv är två jag droppat plus att Hossa fick två mille för tre månader(fast det är fortfarande inte bekräftat).

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

ULTIMAVICI: Var det självklart att Hari skulle till Modo när det inte stått ens ett rykte någonstans? Var det självklart att Ahnelöv var klar för KHL när det spekulerades  om Schweiz här? Är det självklart att Cumesky stannar i Nordamerika?

Redigerad kommentar

Kommentera

ULTIMAVICI: Du kan ju droppa dom 2 övergångarna som är ruskigt nära ;) 
Kommentera

Carl Lejonkräk: Okej, ja det är ju allmänt känt att Svartvadet inte kan hålla sig från att berätta om hela föreningens "game plan" och aktuella/ icke aktuella spelare så fort han spisar en pannbiff eller dagens fisk. Kanske ska tipsa killarna på allehanda att ta en lunch med Svarten för då kommer man bli uppdaterade på övergångar.
Nej, stora bomber som inte är realistiska är ju precis som du säger inte så konstruktivt, men inte heller din taktik att kladda ner självklar information som redan är given och inte kräver någon källa över huvud taget.
Du kan ju börja med att droppa 2 övergångar som är ruskigt nära, borde vara enkelt med din lunchätande källa. Welch som redan är klar räknas givetvis inte.
Nu kommer du givetvis med en "bra" undanflykt, men sorry din tillförlitlighet är 0.
Kommentera

ULTIMAVICI: Vad får dig att bli så upprörd av det som går att läsa i mitt inlägg?
Vem är du att klanka ned på det jag skriver?
Självklart är det ingen bomb att han inte kommer att spela i Modo nästa säsong men det har jag inte skrivit heller. Jag delger bara vad min källa delgivit mig och han har aldrig haft fel tidigare. Jag garanterar dig att han spisat många luncher med Svarten och Co.
Från mitt sätt att se det så är det snarare du som beter dig som en tioåring när du klankar ned på det jag skriver. Det är väl bättre att komma med små sanningar än stora bomber som inte är realistiska? Ta det för vad det är men Cumiskey är inte på något sätt aktuell för Modo.
Kommentera

Blake: vilken värld kommer du ifrån? Har du ens för en sekund reflekterat över att spelarna inte vill skriva långa kontrakt med Modo. De vill skriva långa kontrakt i NHL eller khl. Inte i Modo. Och vill de skriva långa kontrakt med Modo så är kontraktet ändå fullt med klausuler ifall något bättre dyker upp. Eller att spelaren gör sina sista år av karriären och vill försäkra sig att tjäna sina pengar sista åren. Inget av det ger den effekt du eftersöker.

Jag ser hellre att vi signar Sidney Crosby än förlänger med p. Öberg.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Vilken bomb, du vet även om att hans agent inte får förhandla med någon klubb innan nuvarande säsong kommit till ända? Antar att din källa således är bästa polare med CK?
Ska man bidra med "rykten" så är det ju intressantare att bidra med något konstruktivt, istället för att sitta på Google och sedan dra självklara slutsatser som vilken 10-åring som helst kan dra.
Antingen får CK ett erbjudande i Nordamerika och stannar vilket det lutar emot, eller så lär han spela för Modo. 80/20 på den, sannolikhet snarare än källa, men är väl roligare att låtsas sitta med en "källa".
Kommentera

modomille: Cumiskey är inte aktuell enligt min källa, han blir kvar i Nordamerika som det ser ut.
Kommentera

RagnarLodbrok: vilka av dagens backar vill vi ha långa kontrakt med då? Torp? Hedman? En skadebenägen Persson?

Carlson och Djuse är bra men att sätta 3årskontrakt på dessa är jag tveksam till, vill att de ska ha utvecklats lite mer innan dess.

Runesson är junior + att Lindgren, Flood och Leman förtjänar chansen att prova SHL i vinter/kommande år.

Jag ser hellre att vi tar in Welch/Cumiskey/Viklund som förebilder och spets på 2/3 år än att förlänga med Torp/Hedman/Persson
Kommentera

RagnarLodbrok: det här hade varit en väldigt bra Värvning två vägs center,bra spelsinne,bra tekare och står upp för laget.. Fast han är nog liiite dyr....
Kommentera

RagnarLodbrok: visst är det lättare nog att värva från KHL där spelarna redan är vana vid stor is och hur hockey spelas i europa,men jag vill iallafall att dom värvar Butler från AHL han verkar vara en riktig poänggörare och han hade dessutom ett A på bröstet senaste säsongen sen så tror jag att han kommer passa bra in i SHL han har en fin speed.
Kommentera

modomille: Ser gärna några namn från KHL också.. Inte många AHL lirare som lyckats i Modo dom senaste åreen..
Kommentera

RagnarLodbrok:Svarten har nog två ahl spelare klara ena är nog Butler sen kanske en till center. Om vi presenterar Welch,Cumiskey,Butler sen en till center som i samma kaliber som Butler då har vi en bra trupp. Mif har väl bara gjort en bra värvning?och det är väl Meech och vi har värvat Ritchie så då är det lika är inte orolig det får ta sin tid det tar.
Kommentera

Om Modo nu har 2st spelare klara som inte kan presenteras av vissa skäl så fine! men  vi ska ju in med 6-7 nya spelare totalt sägs det ju, skulle tro 2 backar 2 yttrar och 1 center för det är det som behövs om vi ska komma någonstans kommande säsong..Vi behöver spets,spets iform av namn man känner till, inte minst för försäljnng av säsongskort.Flera jag pratat med har ej tänkt köpa säsongskort kommande säsong.Jag köper alltid säsongskort.Men det jag menar är att dom flesta andra lag har sina trupper klara till 90% förutom nykomlingarna,Övriga klubbar har det mesta klart och lyckas värva etablerade namn snabbt.Modo behöver en sillybomb som skapar intresse..Men vi kan inte vänta med att värva spets för länge dom flesta toppspelarna finns inte kvar på marknaden länge till och Svarten sitter lugnt i båten.Han är sportchef på elitnivå då måste man prestera på den nivån..kolla DIF med sina värvningar eller FBK eller MIF som gjort bra värvningar..DAGS att leverara Svartvadet med fler! annars sitter vi där igen med samma tunna trupp i September..Älskar Modo och ställer krav på mitt lag vill se resultat..Sen en annan sak vi har inte en back i truppen just nu som har kontrakt längre en 15/16 sen då? ska han förlänga eller bygga nytt till 80% igen? kontinuitet..
Kommentera

Tackar inte nej till Per Ledin. Skön profil och har en bra inställning. En ledare på isen som skulle göra mycket nytta i MODO.
Kommentera

NuMo: Jo, artikeln dryper inte direkt av självkritik. Han var ytterst den ansvarige och kan inte skylla ifrån sig så mycket. Av det jag hört var det helt rätt att entlediga honom.
Kommentera

Tyvärr skapar Modos musselliknande tysta tillstånd andra rubriker - kanske inte alltid så smickrande - för sportjournalisterna i Allehandan måste ju ha något att förtjäna sitt levebröd på.

Kommentera

spud,JFK: Delar era åsikter ang kritik mot Svartvadet, det kritiseras en massa och saker han sagt tolkas i mina ögon fel. Det är f.ö. ganska vanliget att man inte kan se hur komplext arbetet är för en företagsledning. Jag tycker även att nivån är ganska bra härinne, visst det finns folk som klagar mest, men det finns oxå många som är konstruktiva på olika sätt.

Spud: du skrev nån gång att du tyckte jag kommit med en massa idiotiska inlägg(minns inte exakt vad du skrev, men nåt i den stilen). Baserat på en ironisk kommentar om Ahnelöv till Brynäs.Upplever inte att jag kritiserar Svartvadet eller gnällt om att att nyförvärv inte kommit. Vad var dit problem med det jah skrev?
Kommentera

Det som irriterar mig är att man ständigt gör det omöjligt för gm/sportchef att göra ett bra jobb. Man tar ingen hänsyn alls till verkligheten. Dvs att vi är ett litet lag med låg budget från en ort helt utan dragningskraft.

Så fort Perra landat en spetsspelare så placeras denne bland breddspelare och man hänvisar till att vi ska ha högre ambitioner. För höga ambitioner går ju aldrig att argumentera emot. Tyvärr är höga ambitioner inte alltid förenligt med låg budget. Och visst kan scouting vara en väg framåt, men det är ju också dyrt.

Men jag förstår inte varför vissa här har så svårt att gilla det arbetet som utförs av klubbens ledare. Tror ni det är så jävla enkelt? Drar ni paralleller till era framgångar i manager spel eller hur kommer det sig att det aldrig går att tycka att någon gör ett gott jobb? Är verkligen känslan när man säger, vad var det jag sa? Så himla fantastisk?

Vi är en klubb som behöver bygga en gemenskap kring klubben. Inte en distans mellan supportrar och ansvariga ledare och spelare. Det kommer aldrig gå om man inte tar sitt ansvar och förstår hur marknaden och förutsättningarna på densamma, som man ger sig på att kritisera så rutinmässigt.

Redigerad kommentar

Kommentera

J F K: Vad gäller dålig stämning så beror det i mitt fall på att jag blir frustrerad. Jag vet att Svartvadet talar sanning, men jag vet inte exakta anledningarna till att spelarna inte kan presenteras.

När små barn tjatar "varför det? Varför det? Varför det?" kan det ett tag vara charmigt, men när vuxna (nåja) människor hela tiden ifrågasätter saker man inte kan förklara är det inte längre charmigt. När vuxna människor börjar insinuera att ledningen/Svartvadet ljuger blir det direkt störigt.

Jag ber om ursäkt om jag trampade på ömma tår och hoppas att vi kan bli lite mer konstruktiva. Jag upplever det inte som konstruktivt när man ständigt ställer precis samma frågor och man framför samma gnäll:

Varför kan man inte presentera de spelare som är klara. Svartvadet har ljugit för oss tidigare så vi tror inte han har spelare klara. Osv.

Kommentera

spud: Nu frågade jag honom om Toronto så nog tycker jag han är i sin fulla rätt att svara på den. Det innebär inte att jag håller med Sawchuk i fallet Nylander.

Jag tror för övrigt inte en sekund på Ledin-ryktet. Inte än i alla fall. Foppa var väl i Luleå och tittade på fastigheter, pratade innebandyklubbor/stavar eller någonting annat relaterat till de företag han sysslar med. Alternativt är det fråga om en storsponsring från Facebook som finns där uppe. Vad vet jag.

Kommentera

Sven Tuta:Inget jag heller önskar, på Allehanda ryktas det om Ryan Macmurchy från ERC Ingolstadt, ser betydligt bättre ut än Ledin.
RYAN MACMURCHY
RYAN MACMURCHY
RYAN MACMURCHY
Kommentera

hanzon: Suck, stön, vilken dålig start av dagen. Ledin är en av de största idioterna på en hockeyrink. Är detta sant så är frågan hur tänker man här. Jag ser redan nu hur trollet i den gula boken går bananas.
Kommentera

Vad sägs om detta?

Per Ledin ryktas vara aktuell för Modo

Redigerad kommentar

Kommentera

Sawchuk: vi har förstått att du är i Toronto. Du blir dock inte mer trovärdig för det.
Kommentera

J F K: det byggs som satan här. Skrapor med kranar så långt ögat når. På dagarna är jag mest ute på arenorna i Vaughan och Westwood och i bilkö på 401an. Det blåser inte så mycket så det är riktigt skönt. Har till och med hunnit med en match på Rodgers och en burgare på Gretzkys krog. Vet inte hur det är med tunneln till ön, åker till Detroit den 27e Så det är bråda dagar just nu.
Kommentera

ivandrago: samma här,hoppas att Foppa frågar efter lite pengar från Minecraft Luleå..fast det behövs nog inte det är ju Foppa;)

Redigerad kommentar

Kommentera

J F K:
Vill inte ha varken Jämtin/Ledin i Modo, pga deras personligheter. Så hoppas verkligen det är utan substans
Kommentera

DansbandsWolf: Nej, det år inte ett konkret rykte. Ett löst rykte utan särskilt mycket substans.
Kommentera

DansbandsWolf: Värvar vi Ledin så kan vi alltid hota med att ta in Brashear igen - om Ledin inte ger 100% :D 
Kommentera

Carl Lejonkräk:Här har ni i alla fall ett konkret rykte, Ledin.
Kommentera

spud: Hari fanns inte ens dom ett rykte här innan jag avslöjade att han kritat på...
Kommentera

spud:
Några förslag på spelare du hoppas på till nästa säsong?
Kommentera

Sven Tuta:
Tror inte det har något med bristen på nyförvärv att göra, snarare att det är enklare att vara "tuff" och "hård" bakom en skärm. Svårare att vara konstruktiv
Kommentera

Sven Tuta: Spud är ju lite mästare på att komma in och idiotförklara andra användare.
Han bidrar sällan till nån diskussion. Men att komma in och bidra med dålig stämning är han en maistro på. :-)
Kommentera

spud: Varför har det blivit denna ton i Modos bok? Det räcker väl att trollet från gula är här ibland och stökar till det. Tyckar att alla börjar hacka och idiotförklara varandra. Är det bristen på nyförvärv som gör att folk blir knäppa?
Kommentera

Carl Lejonkräk: Haha, skryter du över att ha släppt hari till Modo och ahnelöv till khl? Det är 2 saker en idiot kunnat räkna ut. Vilket ju du är.

Får du bekräftat på hossa lön så är du på något sätt förlåten
Kommentera

Carl Lejonkräk: var det inte snack om att Modo var nära att värva Mertl innan transferfönstret stängde?
Kommentera

J F K: tack!
Kommentera

Carl Lejonkräk: Nästan Poffa-klass på de bomberna:)

Kommentera

Mano: näpp inget nytt.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Snyggt. Har du något nytt hett i pipen från denna källa?
Kommentera

J F K: min bomb annars var ju Hari när han kom tillbaka till Modo och Hossas lön.
Kommentera

Carl Lejonkräk: He he. Många har skrivit saker med säker källa och haft rätt ett par gånger, för att senare skriva någonting som visat sig felaktigt.

Nu var det verkligen ingen högoddsare då indikationen redan inför förra säsongen var att Ahnelöv pga barnsituationen ville ha ett år till i trygga Sverige innan han ville satsa på pengar i utlandet (Ryssland).

Kommentera

Som jag skrev tidigare Ahnelöv klar för KHL, be mig inte om källa igen.
Kommentera

« · 1686460 · »