Det är ju fasiken helt otroligt vad Svarten verkar vara duktig på att få folk att inte prata... Inte nå nytt.
Butler tycker man ju det borde smygas ut mer om när allehanda påstår han är klar. Det brukar ju alltid vara nån tidning i NA som snappar upp vad deras spelare är på väg...
J F K: Ja alltså att Svarten inte säger något innan allt är klart klart eller vad fan han har för plan är väl en sak.
Men man tycker det borde sippra ut lite saker ändå! Vanligtvis får man ju reda både på det ena och det andra innan något är klart. Även om dom bara ringt ett samtal till varandra.
Ingen har ju ens sett Joe Sakic på stan...
Jag såg en Björklöven bil på arenan förra veckan iaf, alltid nått. Än om det inte säger ett skit mer än att det säkert ska lånas lite hit å dit. Eller hälsade nån bara på.
Skit silly det här.. Det är ju inget silly nästan.
Edit: Stavning...
Redigerad kommentar
Amitiel: Ja, eller så kanske Svartvadet diskuterar med någon om att utöka samarbetet. Nu har väl Modo skickat flera killar till Mora, men det känns lite sådär när vi har Björklöven på närmare håll.
Risken är bara att Löven är lite för stolta för att riktigt vara en lillebror. Helt lätt för självkänslan kan det inte vara att år på år se Modo och Skellefteå spela i högsta seriern...
Gusse: Igår kväll stod den på Hamngatan utanför där dom flesta av juniorerna bor ,tror även en del studenter bor i huset .
RagnarLodbrok: Han säger väl ingeting så det finns vä inget att lyssna på.
RagnarLodbrok: Huras gamla klubb Ingolstadt släppte fem spelare ikväll. Huras pratade ju om 2-3 spelare där han trodde skulle passa i MoDo, skulle det månne kunna vara backarna Aaron Brocklehurst och Alexandre Picard , och forwarden Ryan Macmurchy?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=21018
Redigerad kommentar
modomille:
Ang Olofsson,Pettersson,Possler,Nilsson,Bengtsson,Ottosson,Grundström...Så tror jag att Pettersson,Nilsson och Possler i dagsläget har en plats i laget, möjligen gäller detsamma olofsson.. de övriga tror jag får spela till sig en plats.
Ett rimligt antagande är också att Haataja, Pettersson, Ritchie samt någon/några/alla av Possler/Smolenak/Skröder är tänkta till topp 6. Mycket av det som händer beror på vilket budget man har att röra sig med.
Men i dagsläget ser laget som följer
1 Haataja - Pettersson - Smolenak
2 X-X-Olofsson
3 Skröder -Ritchie-Possler
4 Öberg - X - Nilsson
"try out" Grundström, Bengtsson , Ottosson
Backar
1 Persson - X
2 Djuse - X
3 Torp - Hedman
4 Runesson -Carlsson
Så ytterliggare 4 - 6 spelare skall in såsom jag tolkar. Kan 3 kedjan vara Skröder /Ritchie/Posser (det troliga är väl att de kommer vara vår andralina) så ligger vi bra på det. Skulle vilja ha Possler högre upp än olofsson men vet inte riktigt var jag skall stoppa in Olofsson isf. När det gäller backar så skulle det vara trevligt om vi får Welch/Salmela men vi har antagligen inte råd med båda. Fw-sidan ser iaf bättre ut än den som började förra säsongen.
Frontschwein:
Det beror på vilka 5-6 spelare som kommer in, och om de kan få andra spelare att lyfta. Får vi en riktigt bra center till i kombination med exv Welch och Salmela så ser det plötsligt ganska bra ut. Dessutom ser jag potential i DP
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Frontschwein:
Av ekonomiska skäl kunde man inte ha en bättre trupp. Hur många gånger ska det behöva skrivas?
Han var kanske nöjd med att kunna prestera ett dylikt lag med den lönebudget han hade att tillgå.
Redigerad kommentar
S-vikaren:
Vilket trams. Ett av de största problemen var inte spelarnas kvalitet, utan att det inte fanns någon röd tråd mellan ledarstab, spelidé och spelare. Nättinen och Nordgren passade bra in i Perras spelssystem, Flanagan, Hari, Olofsson och Kempe passade bra in i Forsbergs spelsystem.
Givetvis hade saker kunnat göras bättre med samma pengar. Därmed inte sagt att det var en enkel uppgift han hade, framförallt inte om det nu stämmer att budgeten minskades efter att han hade värvat Ahnelöv. Jag står dock fast vid att han gjorde ett dåligt jobb. Förhoppningsvis har han (och resten av ledningen) lärt sig av sina misstag.
Blake:
Vi kan även jämföra med hur laget såg ut 05/06 (då Zajkowski var uttalad förstemålvakt innan han skadade sig). Givetvis är det möjligt att koka soppa på en spik, även om det ofta behövs lite tur.
Redigerad kommentar
J F K:
Precis. Är det inte på tiden att MoDo sätter upp en långsiktig röd tråd som löper genom hela föreningen, juniorverksamheten inkluderat?
Nu känns det lite som att visionerna om vad MoDo ska stå för och hur de ska spela ändras så pass ofta, att det aldrig hinner bli riktigt bra innan det är dags för någonting nytt.
J F K:
Misstaget man gjorde att inte få ett tydligt skriftligt avtal i Nylander-frågan (dvs "Vi släpper Lööv och ni skriver under på att Nylander stannar hos oss hela säsongen"). Nu påstår du att Nylander i princip hade spelstrejkat under Perras ledning, men det hade ju fortfarande varit trevligt om MoDo hade haft någonting att säga till om.
Redigerad kommentar
modomille: Nu kommer det här att låta jävligt löjligt, men efter att ha gjort det där inlägget igår stötte jag idag på någon på stan som var väldigt lik Alexandre Picard haha. Gick hem från jobbet vid lunch, och när jag korsade torget stötte jag ihop med ett par som flanerade runt,. reagerade på att killen kändes jävligt lång, såg dock inte ut som en hockeyspelare dock men han kändes bekant. Gick hem och bilgooglade på Picard, och jag tror fasen att det var han jag såg hehe.
Som sagt, ta det här inlägget med en STOR nypa salt, för det låter som en klassisk hittepå-historia, men det var då likt honom, men mitt minne kan svikta då det gäller utseendet på killen jag såg, och han såg inte speciellt grov ut, dock lång!
Confusius: Ähh när det är så dött som det är denna Silly Season så är det ju kul med rykten än hur dåliga dom är. Lite Joe Sakic på stan vore inte fel!
Nästan trevligare det än alla syrliga spydiga inlägg som varit senaste tiden. =)