1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Truppen 15/16

« · 1686872 · » Till forumet

Sv: Truppen 15/16

J F K:
Tror du spelare i ett visst åldersspann hade vägrat komma till Modo? Regler fanns och vi hade kontrakt. Nu vet jag inte vad ni andra anser men själv tror jag Lööv hade kunnat tillföra mkt. Det hade varit en annan sak om det gällt Hägg. 

Kommentera

Confusius:
Klart inte det är löjligt :) det är kul:)
Kommentera

Confusius: Ähh när det är så dött som det är denna Silly Season så är det ju kul med rykten än hur dåliga dom är. Lite Joe Sakic på stan vore inte fel!

Nästan trevligare det än alla syrliga spydiga inlägg som varit senaste tiden. =)

Kommentera

Monno: Haha ja utgå ifrån att jag såg fel, vill ju inte göra folk besvikna. Fan skulle aldrig ha sagt något haha. Men som sagt, vore ju kul om man spottat rätt ;)
Kommentera

Confusius: Funderar mest på att du reagerade på att han var lång. Reagerar man verkligen på någons längd idag om dom är 189? Visst det är en lång snubbe, men är det så man rakt tänker på det?

Vore ju faktiskt rätt kul om det nu var han och du satte en sån här spaning. :-P

Men glädjedödare nr 2. Är verkligen jänkare utanför staterna på sommaren? Dom brukar ju vara duktiga på hålla sig hemma då.
Kommentera

RagnarLodbrok: Som sagt, ta det med en STOR nypa salt! Vill ju inte få pöbeln efter mig ;)
Kommentera

Confusius: man kan alltid hoppas :)
Kommentera

Confusius: Låter spännande ändå i denna döda silly precis sånt rykte man vill höra :) 
Kommentera

ivandrago: Då tror vi fullständigt olika. Tollefsens förfrågan kom väldigt sent och hade ställt laget i en väldigt svår situation, vilket var en helt annan sak än vid Victor Lööv. Här var det en helt annan sak, för du jämför äpplen med päron. Det hade varit fullständigt vansinne att som enda lag gå emot spelaren (Löövs) vilja.
Kommentera

modomille: Nu kommer det här att låta jävligt löjligt, men efter att ha gjort det där inlägget igår stötte jag idag på någon på stan som var väldigt lik Alexandre Picard haha. Gick hem från jobbet vid lunch, och när jag korsade torget stötte jag ihop med ett par som flanerade runt,. reagerade på att killen kändes jävligt lång, såg dock inte ut som en hockeyspelare dock men han kändes bekant. Gick hem och bilgooglade på Picard, och jag tror fasen att det var han jag såg hehe.

Som sagt, ta det här inlägget med en STOR nypa salt, för det låter som en klassisk hittepå-historia, men det var då likt honom, men mitt minne kan svikta då det gäller utseendet på killen jag såg, och han såg inte speciellt grov ut, dock lång!

Kommentera

J F K:
Har för mig att man gjorde så med Tollefsen en säsong. Tror att agenter mm förstår att man måste se till sina egna intressen, inget lär ju isf hindra dem från att skriva in klausuler i kontrakten.

Det finns klubbar som låter folk träna med juniorer när man vill bli av med spelaren ifråga. De klubbarna verkar ändå kunna plocka in spelare.

Har man en attraktiv helhetslösning för spelarna tror jag inte de skulle påverka
Kommentera

J F K:

Misstaget man gjorde att inte få ett tydligt skriftligt avtal i Nylander-frågan (dvs "Vi släpper Lööv och ni skriver under på att Nylander stannar hos oss hela säsongen"). Nu påstår du att Nylander i princip hade spelstrejkat under Perras ledning, men det hade ju fortfarande varit trevligt om MoDo hade haft någonting att säga till om.

Redigerad kommentar

Kommentera

ivandrago: Man hade tappat massor på att behålla Lööv. vi skulle fått uselt rykte bland juniorer och kanske framförallt agenterna om vi som ända klubb hindrat en övergång. Fbk, saik och en tredje klubb jag nu glömt hade redan släppt sina spelare.
Kommentera

Bad_Brett:
I nån podcast gick Svartvadet igenom vad som hänt under säsongen och varför det blivit som det blivit på ett ganska bra sätt. I den gav han bra svar på vad som saknats och hur det tänkta, samt hur saker och ting snabbt kan ändras från säsong till säsong. Tycker det var synd att man lät V. Lööv stanna kvar i Toronto, tror att han kunna göra mkt nytta under säsongen.  
Kommentera

J F K:

Precis. Är det inte på tiden att MoDo sätter upp en långsiktig röd tråd som löper genom hela föreningen, juniorverksamheten inkluderat?

Nu känns det lite som att visionerna om vad MoDo ska stå för och hur de ska spela ändras så pass ofta, att det aldrig hinner bli riktigt bra innan det är dags för någonting nytt.

Kommentera

Bad_Brett: Och Södertälje hade nog hellre haft en betydligt sämre klass på truppen på papperet och en tydlig röd tråd. Näst dyraste och namnkunnigaste truppen i allsvenskan, men hur långt räckte det?
Kommentera

Blake:

Vi kan även jämföra med hur laget såg ut 05/06 (då Zajkowski var uttalad förstemålvakt innan han skadade sig). Givetvis är det möjligt att koka soppa på en spik, även om det ofta behövs lite tur.

Redigerad kommentar

Kommentera

Bad_Brett: kolla bara på vita hästen, hur viktigt det är att hela laget passar in i spelsystemet. Med Huras känns det lite positivare inför nästa säsong.
Kommentera

S-vikaren:

Vilket trams. Ett av de största problemen var inte spelarnas kvalitet, utan att det inte fanns någon röd tråd mellan ledarstab, spelidé och spelare. Nättinen och Nordgren passade bra in i Perras spelssystem, Flanagan, Hari, Olofsson och Kempe passade bra in i Forsbergs spelsystem.

Givetvis hade saker kunnat göras bättre med samma pengar. Därmed inte sagt att det var en enkel uppgift han hade, framförallt inte om det nu stämmer att budgeten minskades efter att han hade värvat Ahnelöv. Jag står dock fast vid att han gjorde ett dåligt jobb. Förhoppningsvis har han (och resten av ledningen) lärt sig av sina misstag.

Kommentera

Frontschwein:

Av ekonomiska skäl kunde man inte ha en bättre trupp. Hur många gånger ska det behöva skrivas?
Han var kanske nöjd med att kunna prestera ett dylikt lag med den lönebudget han hade att tillgå. 

Redigerad kommentar

Kommentera

spud: har aldrig påstått att jag ser Ritchie som en spelare för tredje.. däremot står jag för att det har spelats åt helvete för mycket juniorer och att ledningen haft en övertro på dessa. Ritchie är en BRA värvning i mina ögon. Däremot är jag orolig att vi inte kommer få ihop ett lag om man drar ut på värvningarna in i det sista. Har gm en massa klart som han påstår , fine.

Svartvadet var ifjol innan säsong nöjd med ett av dom svagaste lagupställningar modo haft på 30 år och du kan ju inte förneka hur det slutade.. jag tror inte på svartvadet men han får gärna bevisa mig fel.
Kommentera

spud:
Tror inte Ritchie är värvad som tredjecenter, antar att du läste parantesen"(det troliga är väl att de kommer vara vår andralina)" . Min förhoppning är att vi för in 3 bra centar som är relativt likvärda och därmed kunna skapa ett "jämt tryck" med 3 kedjor och en femma som avlastar. 

Vilka är dina förhoppningar och tankar kring truppen nästa säsong? Några spelare i dagens trupp du tror skall kunna ta ett kliv framåt?

Redigerad kommentar

Kommentera

Frontschwein: din världsbild måste vara helt frånkopplad från verkligheten.

Du kommer bli besviken på utfallet, det kommer drago också. Om ni tror att byrån är värvad som 3e center..

Och helt ärligt tror jag du är medveten om att du är helt snett ute eller rättare sagt hoppas jag att ingen är så jävla korkad som ditt inlägg ger uttryck för.

Om du hade varit sportchef hade Modo gått i konkurs innan midsommar. Eller du kanske vill spela i div 3?
Kommentera

ivandrago:tycker den här backen är intressant lämnar Tappara nu, bra till andra back par tillsammans med Djuse kanske?

Redigerad kommentar

Kommentera

Frontschwein:Haataja presterande inte bra därför att han inte hade en bra center bredvid sig annars så är Haataja en klasspelare.Bobby butler som ska in är på gräns till NHL klass så.... jag är inte orolig iallafall sen ska en till topp center in också så tagga ner.
Kommentera

Frontschwein:
Det beror på vilka 5-6 spelare som kommer in, och om de kan få andra spelare att lyfta. Får vi en riktigt bra center till i kombination med exv Welch och Salmela så ser det plötsligt ganska bra ut. Dessutom ser jag potential i DP  

Kommentera

Frontschwein: Vi kommer att ha mer pengar att bygga med och därmed kommer det automatiskt - nästan - att bli ett mycket bättre bygge. Faktum är att jag är mer positiv än på flera år.
Kommentera

ivandrago: åt helvete för svagt lag. Vi måste ha spelarr som är minst en klass bättre än smolenak och haataja i första kedjan. Den enda back vi har av hyfsad klass är i mitt tycke Djuse. Hedman/Torp/Persson duger möjligen till tredje backpar.

lägg där till att vi har jävligt oprövade målvakter kan jag tycka. Gör Reideborn en Ullmark och vi ska lägga det defensiva ansvaret på en klassback (Welch?) Sitter vi gjutna i botten innan jul.

ALL SPETS SOM KÖPS IN I ÅR SKA HÅLLA EN KLASS HÖGRE ÄN FJOLÅRETS SKITBYGGE.
Kommentera

modomille:
Ang Olofsson,Pettersson,Possler,Nilsson,Bengtsson,Ottosson,Grundström...Så tror jag att Pettersson,Nilsson och Possler i dagsläget har en plats i laget, möjligen gäller detsamma olofsson.. de övriga tror jag får spela till sig en plats.

Ett rimligt antagande är också att Haataja, Pettersson, Ritchie samt någon/några/alla av Possler/Smolenak/Skröder är tänkta till topp 6. Mycket av det som händer beror på vilket budget man har att röra sig med. 

Men i dagsläget ser laget som följer

1 Haataja - Pettersson - Smolenak
2 X-X-Olofsson
3 Skröder -Ritchie-Possler 
4 Öberg  - X - Nilsson

"try out" Grundström, Bengtsson , Ottosson

Backar
1 Persson - X
2 Djuse - X
3 Torp - Hedman 
4 Runesson -Carlsson 

Så ytterliggare 4 - 6 spelare skall in såsom jag tolkar. Kan 3 kedjan vara Skröder /Ritchie/Posser (det troliga är väl att de kommer vara vår andralina) så ligger vi bra på det. Skulle vilja ha Possler högre upp än olofsson men vet inte riktigt var jag skall stoppa in Olofsson isf. När det gäller backar så skulle det vara trevligt om vi får Welch/Salmela men vi har antagligen inte råd med båda. Fw-sidan ser iaf bättre ut än den som började förra säsongen.  

Kommentera

Confusius: tycker att alla tre är intressanta,Brocklehurst är ju en spelskicklig back fast han har ganska mycket minus statistik än i vilka ligor han har spelat i.Tycker att Picard och Macmurchy är sannolika värvningar,Macmurchy har ju diskuterats mycket här på forumet och jag hade gärna sett han i Modo fast inte som en direkt spetsspelare...en spelare för andra eller tredje kedjan tror jag,fast spelare som Olofsson,Possler,Nilsson,Petterson och Bengtsson måste få chansen och då har vi ju ett problem,kan vi ge Macmurchy chansen i andra eller tredje kedjan? Vi har många unga spelare som vill få chansen,som Olofsson,Possler,Petterson,Nilsson,Bengtsson,Ottoson,Runeson,Grundström mm.Jag vet inte om vi kan ge Macmurchy chansen då tre ytterligare forwards ska in så kallade "spetsspelare" dom kommer spela i första linan antagligen.Picard är ju en bra värvning tror jag till andra backparet,stabil kan göra en del poäng han var ju godkänd i KHL med 1+1 på 11 matcher och 0 i +/- statistik ,han har en del rutin från NHL.

Redigerad kommentar

Kommentera

RagnarLodbrok: Huras gamla klubb Ingolstadt släppte fem spelare ikväll. Huras pratade ju om 2-3 spelare där han trodde skulle passa i MoDo, skulle det månne kunna vara backarna Aaron Brocklehurst och Alexandre Picard , och forwarden Ryan Macmurchy?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=21018

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8847

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15346

Kommentera

RagnarLodbrok:nån KHL klubb borde ta han om han lämnar Nordamerika fast tror inte att han har gett upp än... tycker den här är intressantare.
Kommentera

Smurfen: Det har du fan så rätt i.. Nada nada.
Kommentera

RagnarLodbrok: Han säger väl ingeting så det finns vä inget att lyssna på.

Kommentera

Man skulle vara en fluga inne på Svartens kontor och lyssna på vad han har att säga
Kommentera

Gusse: Igår kväll stod den på Hamngatan utanför där dom flesta av juniorerna bor ,tror även en del studenter bor i huset .

Kommentera

Gusse:Kolla med hjälp av regnummer vem som äger den ;-)
Kommentera

Amitiel: Det har stått en Björklöven bil efter nygatan på morgonen nu i minst två veckor. Troligen någon av dom gamla Modoiterna i Löven som äger den.
Kommentera

Amitiel: Ja, eller så kanske Svartvadet diskuterar med någon om att utöka samarbetet. Nu har väl Modo skickat flera killar till Mora, men det känns lite sådär när vi har Björklöven på närmare håll.

Risken är bara att Löven är lite för stolta för att riktigt vara en lillebror. Helt lätt för självkänslan kan det inte vara att år på år se Modo och Skellefteå spela i högsta seriern...

Kommentera

Monno:
Kan ju varit någon av Wargh, Öhman och Edblom, fast MoDo sägs ju fortfarande vara intresserade av Palmebjörk.
Kommentera

J F K: Ja alltså att Svarten inte säger något innan allt är klart klart eller vad fan han har för plan är väl en sak.

Men man tycker det borde sippra ut lite saker ändå! Vanligtvis får man ju reda både på det ena och det andra innan något är klart. Även om dom bara ringt ett samtal till varandra.

Ingen har ju ens sett Joe Sakic på stan...

Jag såg en Björklöven bil på arenan förra veckan iaf, alltid nått. Än om det inte säger ett skit mer än att det säkert ska lånas lite hit å dit. Eller hälsade nån bara på.

Skit silly det här.. Det är ju inget silly nästan.

Edit: Stavning...

Redigerad kommentar

Kommentera

Monno: Det kan hända att Butler har en "out" om han mot förmodan skulle få ett envägskontrakt där borta. Iofs pekar ingenting på att han skulle kunna få ett sådant, speciellt inte efter senaste säsongen. Dock kan det vara en anledning till att man ligger lite lågt då chansen i alla fall teoretiskt finns. Därför torde man i sådana fall vänta till efter draften innan någoting blir officiellt.
Kommentera

Det är ju fasiken helt otroligt vad Svarten verkar vara duktig på att få folk att inte prata... Inte nå nytt.

Butler tycker man ju det borde smygas ut mer om när allehanda påstår han är klar. Det brukar ju alltid vara nån tidning i NA som snappar upp vad deras spelare är på väg...

Kommentera

spud: Ingen vits att skriva om skit, det blir ju bara skitsnack (-;
Kommentera

Carl Lejonkräk: du skriver inte om allt skit du kommit med?
Kommentera

spud: Vil man inte ta till sig det jag skriver då är det ju fritt val. Det var ju inga sensationella grejer jag kom med utan sånt som kommit ut i tidningarna några dagar senare. Angående Hossas lön så var min bekanta ju med och pröjsade så han lär ju veta om han nu inte bara skojade med mig. Sen såg jag tex inte härinne speciellt mycket snack om att Ahnelöv var på väg till KHL innan jag skrev att han var klar, ingen hade heller skrivit ett ord om Hari innan jag skrev att han skrivit på. Det är liksom märkligt att det jag skriver förkastas med motiveringen att alla visste det innan.
Kommentera

Carl Lejonkräk: nu kan jag inte svara för ultimavici, men det du kommer med och säger att det är en från en källa är sånt som alla som har en aning om hockey och Modo redan vet.

Klart att alla vill ha inside info, men det du kommer med betraktar vi inte som det. Mer att din källa blåser dig totalt.

Sen går det inte att i denna fråga förbise din historik som troll på detta forum.
Kommentera

Blake: men övervägde du aldrig lönefrågan när du skriver de namnen? Om du droppar namn och kontraktslängd kräver åtminstone jag att du kommit fram till att det finns en realistisk chans att genomföra. Ja det finns bättre spelare än Hedman torp, men de matchar oss i vad vi kan betala och de är för dålig för khl och NHL.

Jag sprang Gbg varvet, det gjorde mig knappast på bättre humör.
Kommentera

NuMo: Haha ska bli spännande när det blir dax att öppna kuvertet. Glöm inte att hålla oss uppdaterade år 2025(-;
Kommentera

« · 1686872 · »