1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Truppen 15/16

« · 1689811 · » Till forumet

Sv: Truppen 15/16

Sven Tuta: Jag tror att vi kommer att spela ett mer defensivt spel, men med snabba spelvändningar. Ifjol ville vi helst stressa sönder/spela ut alla lag, även om vi inte hade spelarmaterialet för det, Lag som Skellefteå och Växjö som var oerhört taktiskt drillade kunde hur lätt som helst spela förbi oss. Jag tror inte att vi kommer att bjuda på alls lika mycket kommande vinter, men om det räcker för att spöa de bästa lagen återstår verkligen att se.

Vad gäller spöken så kommer det in alldeles för mycket spets och ledarskap för att påverkas så mycket. Jag tror inte att vi kommer att torska matcherna för att vi historiskt ofta gjort det, men givetvis är vi knappast favoriter mot de lag som rimligen bör hamna högre upp i tabellen.

Kommentera

J F K:En av många undringar som jag har, är hur kommer vi att kunna stå upp mot våra "spöken". Tänker närmast på SAIK och Växjö som vi hade stora problem med förra året. Kan Huras hockey och de nya spetsarna lösa upp de psykologiska murarna som blev förra året?
Kommentera

dempa: Jo, man kommer väl betala den där slanten för varenda försäsongsmatch som det kostar. Man kommer att svära över den usla sändningen och man kommer att vara förbannad på okunniga kommentatorer. Man kommer att sucka över att man inte riktigt känner igen alla spelare och man kommer att besviket sucka "ja, men det är inte ännu som man ska vara bra".

Nåja, jag längtar i alla fall...

Kommentera

Fy sjutton vad man längtar till att se grabbarna på is!

Btw, kör vi på samma dräkter som förra säsongen eller? 
Kommentera

Silly: Lägg där till att Possler är ritkigt bra i BP. Ludde Nilsson är nog inte dålig heller, vet inte hur spelkänslan hos han är? Men har ska ju spela väldigt uppoffrande, och det räckte ju rätt långt för K-fop.
Kommentera

mr_brasco:

Visst kommer man sakna Önerud och Pålle. Men jag är inte orolig på boxplay jobbet där. Byron & Kyle skall vara skickliga på jobbet bakåt också. Bill T. skulle ju också vara en riktig slitvarg. Sedan har vi ju BP starke Scröder

Nog är väl vår 4:e lina en Power kedja eller är jag ute och cykla nu.

C. Grundström -  P. Öberg. - C. Bengtsson eller Ludvig Nilsson om det kommer in en till forward in i truppen.

Torp kommer växa ett steg till denna säsong.

Kommentera

mr_brasco:

AF inspirerades av Skellefteå, vilket var naturligt med tanke på att han kan ha varit fadern till det spelfilosofin. Men inget antyder, enligt mig,  att Huras inte har integritet att tro på sin egen spelidé.

Kommentera

Hej! Jag har läst inlägg här på hockeysnack en längre tid och tänkter f.o.m. nu bli mer aktiv här själv eftersom jag tycker att det verkar för det mesta vara seriösa inlägg.

jag är född och uppvuxen i Ö-vik så vilket vilket lag hjärtat slår för kan ni räkna ut.....Jag är liksom de flesta här upprymd efter alla nyförvärv men samtidigt lite orolig för föjande:

Vilka forwards kan ta Önerud och Påhlssons jobb i boxplay?

Känns det inte som att vi inför säsongen kommer att starta med ett av de svagaste målvaktsparen?

Det har pratatas mycket om att Modo måste hitta ett sätt man vill spela. Jag vet inte varför men jag har fått kännslan av att man vill spela SAIK hockey, vad tror ni? Tittar man på värvningarna får jag kännslan av att man övergett det och letar fortfarande?

Jag tycker att man saknar en uppsättning mend powerforwards för en 3:e / 4:e lina. Det brukar betala sig även om de inte gör mycket poäng, har vi dessa i uppställningen som den ser ut nu?

Tänkte skriva något kritiskt om den som coachar Torp och Hedman, då det slog mig jag har ju svaret på  min första fråga, släng in Torp som forward i boxplay:)

Kommentera

Sven Tuta:

I stort sett det som är kvar är väl nyförvärvet Huras magi att få allt att arbeta i samklang. Det är ju det han har betalt för. 

Kommentera

J F K:Vi har väl inte värvat något från Ingolstadt (Huras)? Var det inte snack om att det kanske skulle komma något därifrån?

Håller med, ser mkt trevligt ut. Jmf vi mot många andras på trupper så ser vi hyfsat starka ut. Men, teori och praktik........

Kommentera

sargad: Va? Inga roliga nyförvärv idag? Lite besviken:)

Vad fasen var det som hände förresten? Hur kunde vi för första gången på måååånga somrar få en riktigt bra silly season? Jag tror vi landar en eller två forwards till, men även om vi inte skulle göra det så ser det bättre ut än på riktigt länge.

Kommentera

leo:..ha, ha, ha. Nu går de så bra. För Olofsson å Pettersson å Grundström å jag ;-)

Hoppas verkligen Pettersson slår igenom rejält.
Kommentera

ULTIMAVICI: Kul att någon styr upp MODOs svenskafans. Har använt sidan, mestadels för fotboll, i en herrans massa år och gillar den mycket. Synd bara att inte FANTV har något program med hockeysnack.

Förövrigt, sjukt vad intressant vår trupp är. Flera nyförvärv som gjort det bra i Europa. Tror Pettersson, Olofsson, Grundström, Possler, Carlson och Djuse kommer ta stora kliv i år. Egentligen bara målvaktssidan man är lite tveksam på men Reideborn gav ändå ett hyfsat bra intryck förra säsongen och det finns mer att hämta där. Med en stabil backuppsättning framför sig blir det nog bra. Bjurö också intressant.

Redigerad kommentar

Kommentera

Blev väl kanske inte riktigt i rätt tråd. Ber om ursäkt. Kan väl då när jag ändå är inne säga att er trupp ser spännande ut, men inte kan väl fw-styrkan vara komplett än?
Kommentera

J F K: Så, det tog visserligen en stund... Men äntligen tar Modo sitt förnuft tillfånga och bjussar bortafansen på en anständig plats att stå på. Bra!
Kommentera

oj vilken jävla kanonvärvning! Grattis!

det där var inte kul...men som sagt..grattis! 

Kommentera

ULTIMAVICI: Ang. bästa laguppställning sen 2007. Ja såhär bra har nog inte truppen sett ut sen 2010. ;-)

Nä men för å va seriös. Det känns ju sanslöst skönt att vi har en stabil center uppsättning för en gångs skull. Backsidan går inte att gnälla på heller. Fler toppbackar på det här så blir det spelare som kommer få ut långt ifrån max.
Nån topp fwd till för att slippa lita på att nån junis måste producera vore fint. Eller bara en elak jävel vore kul a.:-)
Kommentera

ULTIMAVICI: bra artikel,inte så dåligt som jag brukar skriva 😋
Kommentera

Det är kul att läsa rubrikerna nu, jättevärvning till Modo, annars har det förr om åren skrivits om busar till Modo mm. Nu får man gå och småle .
Kommentera

hanzon: Tack så mycket.
Kommentera

ULTIMAVICI: Äntligen rätt man på rätt plats.
Kommentera

ULTIMAVICI:Mkt bra skrivet.
Kommentera

Silly: Slänger in min första artikel på SF. Trevlig läsning.
Kommentera

Silly:

Det är mäktigt irreterat nu på Brynäs Forum.. Undrar varför?

Kul om Kyle och Ryan stänker in några kassar på dem i 1:a mötet. :-)

Tack för kaffet!

Kommentera

Sven Tuta:

Det går hand i hand.. man upplever dem oftast ihop:-)

Kommentera

Silly:Nu får vi på truten när vi pratar whiskey på kanske fel sida, men Modo och whiskey är två av livets goda ting ;-)
Kommentera

ivandrago:
J F K:hittat:) han sågar väl iofs inte värvningen. Robert P är vassare än så, Uffe B sitter däremot i skiten. Han hävdade att Welch med lite god vilja är en topp 10 back i SHL....
Kommentera

J F K:hittat:)
Kommentera

J F K:

Det var länge sedan man såg fram emot säsongen redan i Juni. Blir intressant att se vad Larry kan göra av detta.

Redigerad kommentar

Kommentera

JF K:
På Twitter? El i artikeln?
Kommentera

ivandrago: EnkelP pratade väl bara om att uttrycket Perra använde sig utav är malplacerat. Vad en spelare gjorde för fem år sedan är inte automatiskt vad man får ut nu. Han har rätt, men det är att sparka in öppna dörrar för det är så självklart på alla sätt. Hela grejen är väl att sportchefen vräker ut tonvis med floskler hela tiden...
Kommentera

Sven Tuta:

Hmm... låter helt okej, Jag var inte på en Laphroaig först men kände att det var dax att öppna Lagavulin flarran kvällen till ära! :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

J F K:
Tyckte väl inte enkelp sågade Whitney... Möjligen rubriken men den anspelar väl snarare på att killen en gång i tiden var spelade OS och hade en fast plats i NHL
Kommentera

J F K: Själv kan jag tänka mig att heshka mycket väl kan visa sig vara den bättre nordamerikanska backen, men whitney har helt klart en helt annan glans.

Vad jag förstår har Huras deltagit väldigt mycket i processen. Jag förstår att pengar självklart är viktigt, men det är långt ifrån den enda anledningen varför spelare går till ett lag.
Kommentera

ULTIMAVICI: Såg det. En rätt sparka in öppna dörrar grej såg jag.
Kommentera

J F K: Har redan enkelP hunnit med.
Kommentera

hanzon: Nu väntar vi bara på någon från hockeysverige att skriva en nedvärderande om whitney.
Kommentera

Jag blev bönhörd på mitt önskemål om Whitney
Kommentera

Monno:

Skit samma. Denna värvning är extremt sexig. Jag blev direkt sugen på att åka och kolla på bortamatcher och grejer, saker som inte fanns på kartan förra säsongen.

Kommentera

Silly:Helt okej, men inte tillräcklig rökig för min smak. Sitter nu och njuter av en Octomore istället ;-), måste bara firas.

Testa den, jävlars det smakar äkta nytjärad träeka.

Kommentera

ULTIMAVICI: Enda son oroar med Whitney är ju att han inte varit särskilt hel sen typ evigheter. Han lär säkert missa en 10-15 matcher iaf.

Är det bara jag som kan tänka mig Kabanov som "sista" forward in? Butler är väl kanske mer spännande. Men Kabben var en jäkla artist.
Kommentera

Modo startar även ett AB och flyttar elitverksamheten dit. Tack för det, ger även en förklaring till varför denna Silly season blev bättre än väntat.
Kommentera

Silly: Kommer faktiskt inte på något att säga om årets värvningar, för en gångs skull är jag helt stum...
Bra jobbat Svarten och Foppa.
Kommentera

Silly: Nu måste spelare som Hedman och Torp skärpa upp sig annars kan dom få stå åt sidan i vinter. Gissar på att Runesson också är sugen på en plats i laget.
Kommentera

Sven Tuta:

Fast inte bara pengar Larry har tydligen hjälpt väldigt mycket speciellt i förhandlingarna med kanadensarna :)

Kommentera

Bad_Brett:

Satan i gatan, Det här vågade man inte hoppas på!

När ryktet kom att han var på väg till SHL så vågada man bara tänka, hoppas att det är MoDo, men när den senaste forwardsvärvningen kom så tänkte man: Det blir inte en tung värvning till. Det blir nog Saik som nyper honom eller Brynäs.

Nu har vi 3 st riktigt tunga pjäser där i bak.

Våga man hoppas på en till klassvärvning på forwardsidan, Nä..? i så fall blir det en julklapp i stället. Så Nordgren får nog köra på nu 1 säsong till.

Det kommer bli ett Modo med massor av attityd i vinter kan jag känna jag på mig.   Från coachen ända ut på isen med dessa transatlanter och Torp.

Nä nu måste man hälla upp en lagavulin i kväll och njuta.

Kommentera

Haha alltså sportbladets kommentarsfält måste ju vara det löjligaste utav alla. Så många som tror att dom vet något och ska leka allan ballan.
Kommentera

Gusse:Fem miljoner extra att handla för. Men, denna trupp kan inte vara billig, så som du skriver måste det ha varit riktigt dyra kontrakt som vi satt på. Man blir verkligen paff när man ser vilka namn som landas.

Får nog stryka den där resan i höst till solen som jag lovade hustrun och åka till Ö-vik istället.

Kommentera

Gusse:du svävar inte för högt :)
Kommentera

Sven Tuta:

Charlotte tog upp det nu på årsmötet, kommer vara nytt möte nästa månad där medlemmar får vara med och där ska det klubbas igenom om inte för många är emot det totalt :)

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1689811 · »