1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Truppen 15/16

« · 1695517 · » Till forumet

Sv: Truppen 15/16

Icing-Ove:

Om Reiderborn floppar, så slänger man in nr60. 

Trodde det bara var fans som kallade Hannu för Pikkarambo. Inte han själv också. 

Redigerad kommentar

Kommentera

S-vikaren: Tror Pikka är rätt nöjd med sina 63p på 74 matcher och att få lira med Foppa, Näslund och Zuccarello.
Kommentera

S-vikaren:Nr 60=Ludvig Nilsson
Kommentera

Monno:

Och Noah kommer från start nästa år, enlig Svartvadet

Kommentera

Intressant utläggning av Whitney om nycklarna till ett lyckat powerplay. Ska vi gissa att Modos ändlösa och sekellånga ökenvandring i powerplay är över? Man kan hoppas i varje fall

Kommentera

hellge: Hade vi inte bäst PP i ligan sist Byron var här? :-)
Då vi spelade kvalserie. :-P
Kommentera

Monno:
Var det så? Det hade jag förträngt. Nåja, det bådar i så fall gott. Kanske t o m två pp-uppställningar värd namnet
Kommentera

hellge:Under AF ledning så kändes det som om de som satt närmast båsdörren fick hoppa in. Ingen struktur alls.
Kommentera

Sven Tuta: Fast äras den som äras bör. Det var Gradin som var (o)ansvarig för PP.
Kommentera

J F K:

Även fast man inte hade bästa materialet ifjol så ska man kunna prestera bättre med ett uppstyrt pp.

Kommentera

J F K: AF var väl ytterst ansvarig ändå
Kommentera

Man kan inte annat en att imponeras av Skellefteå, vi har mycket kvar innan vi kommer upp i deras kapacitet.
Kommentera

Cyklob: Håller med.. Man ser så tydligt att alla vet exakt vad de ska göra i alla sekvenser

Kommentera

Cyklob: vad sägs om att vi faktiskt bedömer spelet efter serien börjat?
Kommentera

Kråkan: Exakt nu har vi ju många nya och nytt spelsystem osv. Men så här ser det ut år efter år mot just Skellefteå. Så man kan liksom inte skylla på det heller. Tyvärr tror jag många överskattat laget i år. Vi kommer absolut inte göra en lika dålig säsong som sist men vi får nog inrikta oss på slåss i botten endå.
Kommentera

J F K: Det är samma visa hela tiden så fort man skriver något negativt. Alla har rätt att ställa krav. Och det är ett fritt land att tycka vad man vill. Du måste lära dig att ignorera och slappna av.
Kommentera

Cyklob:
Av det jag hört så verkar vi ha samma presspel som förra säsongen... Med allt vad det innebär.
Kommentera

Cyklob: Problemet är ju att du alltid skriver bara negativt. Det finns säkert en poäng när serien kommit igång, men nu gör man en oinspirerad period som säger exakt noll. Det är som att gnälla på att en film har usla trailers och reklam innan den börjat.
Kommentera

Cyklob: så följ ditt eget råd och slappna av, tack.
Kommentera

J F K: Det är ris och ros som gäller från min sida :)
Kommentera

J F K: 😂😂😂😂 alltid samma argument.. Träningsmatcher är inget att fästa sig vid. Tror nog att det bara är Modos supportrar som resonerar så... Vinnarhålet måste väl ändå vara strävan..
Jaja... Jänkarna mot plantskolan, plantskolan har styrt allt denna period. Nu blir det nog lite reaktioner igen
😀
Kommentera

J F K: Jag är alltid avslappnad skål påre :)
Kommentera

Jesse: Kanske för att man vet att försäsong är försäsong. Jag kommer inte hjula om vi vinner mot Brynäs på fredag, men jag bryr mig inte nämnvärt om vi förlorar heller. Leksand vann väl varenda match en försäsong och seglade upp som fsvoriter, men när serien startade blev man toksist. Givetvis är det inte alltid så, men förra säsongen var Växjö rätt dåliga och missade slutspel i CHL. När shl var slut hade man enkelt spöat Skellefteå och vunnit guld.
Kommentera

J F K: hoppet lever det ska det göra 🍻
Kommentera

Cyklob: Nu syftade jag på skellefteå. Jag har full förståelse för att det kommer ta en bit in på säsongen innan man börjar se att Modos spel börjar klaffa, och ännu längre innan det sitter helt. Det är inget konstigt enlight mig

Kommentera

J F K: På försäsongsmatcherna delat det inte ut poäng, men nog fan är det viktigt att vinna. Om inte annat för självförtroendet. Sen kan man förlora på många olika sätt. En förlust pga fulkständigt ointresse är inte acceptabelt, läs Sundsvallsmatchen.
Kommentera

Kråkan: Jo, Skellefteå har en stor fördel mot nästan alla lag. Man har behållit stora delar av stommen och har samma spel som man haft i många år. De kommer att vara riktigt bra även i år, framförallt hat man en jättestor fördel i inledningen av serien.
Kommentera

Cyklob: Skål, fan är så uppe i matchen, glömde att hälla upp ;-)
Nu är det åtgärdat
Kommentera

Sven Tuta: Jag har pratat med så många spelare och även några ledare som i alla fall till mig sagt att det är inte alls så viktigt. Man skakar av sig det där rätt lätt just för att det inte betyder något.
Pratade förra veckan med en spelare som sade att de rutinerade tog det lugnt på försäsongen och han tyckte inte att man skulle ta så hårt på resultaten.
Kommentera

J F K: Fast hade man vunnit mycket skulle man kanske sagt annorlunda för att pumpa upp sitt självförtroende...
Kommentera

J F K:

Ser iaf betydligt bättre ut i andra perioden. Förutom målet har man skapat en hel del samt lyckats pressa skellefteå bättre.

Kommentera

Sven Tuta:

Skål på dig, stor skillnad nu i andra

mer fart och nu hittar man varann lite bättre

Kommentera

Ben Perrault:

1-3 men bilden blir så förbannat suddig ibland, missade de helt

Kommentera

Ben Perrault:

Trots att man varit nära 2-2 flera gånger så sticker SAIK upp och gör 1-3. Kejdan Grundström - Lapierre - Butler ser intressant ut.

Kommentera

Rytter:2-3

MMMMAAAXXXIIMMUUSSS:)

Kommentera

J F K: Förlåt men jag tycker att man fel inställning ifall man säger/ tycker så. Jag kanke har för mkt vinnarskalle i mig. Efter hockeyn har jag fortsatt med individuell sport. Hatar att förlora i alla lägen, har ingen betydelse om det är en sketen träning. Finns bara fördelar med en vinst.
Kommentera

Ben Perrault: fan vad nice! fortsätt uppdatera matchen :)

go max go!

Kommentera

snowden:

2-4 nu efter slarv av Heska i 4 mot 4. Inte ett rättvist resultat med 2-2 i andra perioden som modo faktiskt varit bättre. 

Kommentera

snowden: 2-4 i spel 4 mot 4

svagt pass i egen zon som gör skellefteåspelaren fri

Butler är otroligt bra och lapierre inte mycket sämre i andra

Kommentera

Kanske den bästa perioden denna försäsong. Tycker inte resultatet speglar matchen heller. Men bara hoppas vi kan spela som vi gjort denna period.
Kommentera

Rytter: Frågan är bara vad Alavaara tillför? Jag as r aldrig sett honom kommunicera med spelarna trots att man har riktigt stora problem i egen zon. Man jobbar inte klart situationerna, utan släpper sin kille direkt han släppt pucken. Därför är det alltid lätt att spela give and go för saik.
Den dag vi skaffar en riktigt andrecoach istället för de två nickedockorna kommer jag jubla.
Kommentera

Cyklob:när spelade vi senast bra i 3 perioder? vilket år?
Kommentera

Ben Perrault: Tror Lapierre kan ligga något efter med försäsongsträningen. NHL brukat starta senare och då har man ett camp på sig att komma med ikapp.
Kommentera

J F K:

Håller med, konstigt att inte vår huvudtränare får välja sina assisterande själv. Men man tar nog chansen att inte förnya kontrakten nästa år när de går ut. Hur ser det ut i J20 lagen har vi någon tränare där som är mogen att vara assisterande i A-laget?

Kommentera

Rytter: Styf tror jag på, men Högström inte en sekund...
Kommentera

J F K: kanske det som är problemet att spelarna och ledarna har den inställningen att inte vinna på försäsongen är sekundärt.. Märkligt
Kommentera

J F K:

Tredje har vi börjat riktigt uselt och stirrar puck så SAIK kan göra 2-5.

Kommentera

Rytter: Fattar inte varför man parar ihop Heshka med Carlson? Den sistnämnda är ju helt yr. Heshka skulle ha spelat med Persson eller Runesson,dom två vet sina gränser och spelar enkelt.Modo hade behövt värva in en till målvakt så,Reideborn och Bjurö håller inte så är det bara.

Redigerad kommentar

Kommentera

Rytter:

FAn vilket mål av butler!

Kommentera

modomille: 3-5

Butler friläge, gör bort svensson så han blev vimsig

Kommentera

« · 1695517 · »