1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Truppen 15/16

« · 1697041 · » Till forumet

Sv: Truppen 15/16
Cyklob: Det där var jobbigt. Mot Skellefteå förlorade vi mot ett bättre lag, men att torska mot ett Brynäs som förmodligen kommer att slåss för att undvika kval är inte bra.
Kommentera

S-vikaren: Tydligen är det en strategi ni tror på, så kör hårt på det! 
Kommentera

J F K: Ja allså släppa in 14 mål på 2 matcher är inte bra, och kollar man hela försäsongen så har vi väl i snitt släppt in 4-5 mål per match. Det håller inte så enkelt är det bara. Spelar ingen roll om man spelar ut ett lag medans det andra laget gör fler mål och med dom målvakter vi har idag ska vi nog vara glada över att det inte vart 1-7 i baken mot Sundsvall istället för resultatet 1-2.
Kommentera

Cyklob: Asså jag förstår planen. Reideborn i år som skulle ta klivet. Bjurö nästa år och året efter det är det Olssons tur.
Tror inte Olsson är redo för SHL än. Har dock knappt sett honom så jag kan ju ha fel. :-P

Borde ju bli någon ledig från camperna kan tyckas...
Med det sagt är det tråkigt det blev såhär. Trodde Adam skulle ta steget i år. Samtidigt är det ju fortfarande försäsong men.
Ingen bra uppladdning med 14 insläppta på 2matcher.
Kommentera

Jesse: Är din mamma stolt över dig?
Du har på fullaste allvar inte skrivit en enda vettig mening på HS än.
Har full förståelse för att JFKs enögdhet ibland kan provocera. Men kom igen, du kan bättre än såhär.

Redigerad kommentar

Kommentera

Cyklob: Sundsvall skapade mer än Brynäs så kanske Bjurö är den bättre målvakten.
Skämt åsido så ser spelet på banan ok ut. Vi skapar mycket mer av egen kraft än Brynäs.
Dock är vi horribla defensivt. Backarna strular. Reideborn var usel och vi bjuder Brynäs på nästan varenda mål.

Det positiva är att vi skapar fler målchanser än ifjol. Det negativa är att vi bjuder på fler chanser och har ett ännu sämre målvaktsspel än ifjol.
Kommentera

Monno: Kan köpa att man ville ge Adam lite mer matcher i år, men samtidigt borde man förstärkt med en andra keeper som varit med ett tag och inte chansa. Jag skulle inte vilja vara tränare och välja en målvakt som ska stå i premiären. För det finns ju liksom ingen som visat framfötterna alls. Nu är det som tur försäsong men jag kan inte på något sätt se att man ska kunna få struktur på detta innan torsdag tyvärr.
Kommentera

Cyklob:

4 mot Luleå

4 Mot Brynäs

5 Mot Saik

7 Mot saik

7 mot Brynäs

27 insläppta mot SHL motstånd på fem matcher. Huras får nog tänka om lite hur han vill ha försvaret. Det kanske har funkat i sämre ligor där motståndarna inte är lika skicklig med pucken. Här utnyttjar motståndarna ytorna direkt. Bara hoppas att spelarna i laget taggar till på torsdag. Just nu har vi faktiskt lika många poäng som serieledarna i SHL.

Kommentera

Monno:
Det finns anledning och vara orolig.
Kommentera

Monno:

Du kan inte lära en sådan gammal hund att sitta.

Redigerad kommentar

Kommentera

J F K: Det är så jag ser på det med, framåt är vi riktigt bra. Men man ser på försvarsspelet att man ej litar på målvakten heller. Man såg samma sak ifjol när den biten svajade då vart det rena hönsgården bland backarna. För att sedan när Linus hittade formen bli ett betydligt bättre försvarspel direkt.
Kommentera

Gusse: Självklart måste man ändra på en hel del saker. Men tyvärr måste det göras något åt målvaktssidan med. 
Kommentera

Cyklob: Jo, försvarsspelet och målvakterna hör liksom ihop. Jag är fan mer orolig för den biten ön man var ifjol. Brynäs var usla ikväll, men ändå hittade vi en väg att förlora rätt klart också.
Kommentera

J F K: inte nog att vi inte har ett försvar, vi kan inte göra mål i pp heller. med så bra offensiv ska vi kunna göra mål även under pre season
Kommentera

J F K: Hade man haft Welch på plats från start samt att man värvat en rutinerad keeper istället för värvat så mycket anfallare tror jag det sett helt annorlunda ut. 

Men nu har Svartvadet valt denna väg och man får ju lita på honom helt enkelt. Men tror nog han börjar fundera han med om han gjort rätt val.

Kommentera

J F K: håller med om att vi var usla, så usla att vi bara lyckades göra sju mål på ett otroligt bra MoDo, tänk om vi haft en bra dag idag. Då hade vi vunnit med minst sju mål till. Allvarligt talat! Detta Modo var fan det sämsta jag någonsin sett. Fick ni ens iväg 20 skott idag?
Kommentera

J F K: Humor! Brynäs gjorde en bra match.
Kommentera

Cyklob: Efter att ha sett alla träningsmatcher den här säsongen känner jag mig bäde ledsen, besviken, och lurad.

Offensiven håller definitivt måttet men defensiven ser minst lika katastrofal ut som ifjol, och då var den seriens sämsta. :(

Vi har en 4-5 backar i Heshka, Torp, Hedman, Djuse, och Albin Carlsson som inte klarar defensiven, dessutom gör dom en jäkla massa misstag MED puck.

Det spelar liksom ingen roll hur stark offensiv vi har när vi är såhär jävla enkla att göra mål på, det behövs MINST 2 defensivt starka backar till den här truppen. Idag var vi bättre än Brynäs offensivt i 2 perioder, ändå förlorar vi med 3-7 det säger ganska mycket.

Det här blir återigen en mörk säsong om inte Svartvadet agerar.

Det som dock stör mig mest är nog att vi allt sedan guldsäsongen 2007 haft enorma problem med defensiven, uppenbarligen har ingen av våra GM´s/sportchefer sett detta antar jag eftersom man inte kunnat åtgärda det på 7-8 säsonger!

Framgångsrika lag byggs bakifrån, det tycks dom ledande i klubben inte fattat, utan allt som oftast satsat pengarna på forwards eller "offensiva"backar!

JA jag är jävligt besviken just nu, men mest av allt ledsen och uppgiven över att vi inte på 7(!) säsonger lyckats få till en backuppsättning som håller defensivt :(

Kommentera

honken21: Då beklagar jag. Mot ett bra shl-försvar hade ni inte gjort ett enda mål ikväll. Nu mötte ni seriens klart sämsta.
Kommentera

Confusius: Försöker förstå hur ni kan vara så nöjda med spelet, och er offensiv. Antar att ni ställer det i perspektiv till andra sämre matcher och att ni nu faktiskt lyckades etablera lite spel i anfallszon. Men särskilt farliga kändes ni inte.

Redigerad kommentar

Kommentera

honken21: nu bryr vi oss inte om vad korkade människor skriver.
På egen hand skapade vi klart mer än Brynäs.
Dock bjöd vi på fantastiskt mycket mer och har en målvakt som var usel.
Kommentera

J F K:
Oavsett lär vi varit sämre än BIF.... Går in i säsongen med spänd förväntan på hur Huras skall ta oss ur det här.
Kommentera

J F K: Är det självaste Anders Forsberg bakom detta konto? #bagdadbob
Kommentera

ivandrago: Mer invecklat  än så behöver inte en analys vara. Har inte sett en enda träningsmatch men torskar man med 7-3 så är man sämre punkt slut. Tycker man kan lyfta på hatten och acceptera att man förlorade mot ett bättre lag.
Kommentera

ivandrago: Ja, jag är mer orolig än förra säsongen. Vi torskade stort mot ett uselt Brynäs:(
Kommentera

jämtland: Försvarsspel och målvaktsspel är nog minst 80% i att ett lag spelar bra. Tydligen är vi bra till en femtedel men klappkass i övrigt.

Kommentera

jämtland: Det hade nog hjälpt analysen av att se matchen... Ja jag lugnt säga
Kommentera

J F K: Skapade fler chanser än Brynäs... Du är faan inte klok.. 😂😂😂
Kommentera

ivandrago:
Och varför är det bara han som ska det? Gradin och Alavaara är väl tränare också och får en lön, kanske dags börja göra rätt för den.
Kommentera

Amitiel: Det är väl ändå Huras som har yttersta ansvaret? Lr ja Svarten då.
Kommentera

Nu har jag sett tacklingen som ledde till att Wilson fick en 5:a. 

Wilson ska ha en femma för att söndagsåka mot sargen , där pucken är, med en försvarare i ryggen och inte vara förberedd på en tackling.

Här kan man snacka om att tacklingsmottagaren ska ha ett ansvar!

Är man inte beredd där och får en tackling ska man fan inte spela hockey. Gå in, ta tacklingen och spela vidare, är du skicklig har du pucken under kontroll hela tiden.

Kommentera

honken21: Jadu Honken jag vet inte, tydligen håller några med mig i min analys! Ja jag jämför naturligtvis med förra säsongen, där både offensiv och defensiv var under all kritik.

Och jämfört med förra säsongen så ser vår offensiv klart intressant ut, men det spelar å andra sidan ingen större roll när vårt försvar håller så låg klass att motståndarna inte ens behöver skapa egna chanser utan bjuds på 4-5 mål per match.

Vill dessutom minnas att vi ledde med 3-1 i första, hade bud på mer och tryckte ner Brynäs rätt bra. även i andra skapade vi snäppet mer än Brynäs, men ni gjorde målen. Men efter att ni gjort 5-3 så var det total utskåpning. Och blanda inte ihop mig med JFK, jag tycker att Brynäs till slut vann helt rättvist, dock med några 2-3 mål för mycket.

Och även er defensiv lämnade mycket att önska, både Pudas och Porseland ställde till det rejält för er ett par ggr, ni har ju dock en Anssi Salmela att se fram emot, och med honom och Jörgen Sundqvist tillbaka kan ni nog se fram emot en rolig säsong.

Kommentera

Confusius: Och Bertilsson..
Kommentera

Monno:
Ja och nej, nu är det inte Huras som fått välja Gradin och Alavaara så anser inte man kan lasta han om dom underpresterar på deras delar av jobbet.

Dom är anställda med samma krav som alla andra och sköter dom inte sin del så ska dom inte komma undan med det bara för att det finns någon med "större" ansvar.
Kommentera

Varför tycker ni att er offensiv känns bra? Ikväll hade vi en Starkbaum med otroligt låg nivå som släppte in två mål som han annars brukar ta. Vi hade tre ordinarie backar borta, två av dem våra bästa backar. Och ändå gör ni bara tre mål, där ni princip fick två mål gratis av Starky. 
Hade Sandström stått ikväll så hade det blivit 7-1.

Ni har lite att slipa på om man säger så.. och då har jag inte ens tagit upp er förskräckliga defensiv och målvaktsspel.
Hoppas att ni kan rycka upp er till seriestarten, annars blir det inte kul då ni blev utskåpade mot ett Brynäs som ska kämpa för att undvika kval (Enligt JFK). 

Lycka Till!

Hörs hej! 
Kommentera

J F K: I varje inlägg går du konstant in för att nedvärdera Brynäs och insatsen igår. Det är så roligt att läsa men lite sorgligt på samma gång. Att hävda att man varit det spelförande laget och att motståndaren var usla efter att ha förlorat med 7-3... Dessutom sköt Brynäs närmare 60% av skotten...

Du är missunnsam och bitter och din vrede över Brynäs lyser igenom och sätter en tydlig prägel på din analytiska förmåga. Ju mera sådana inlägg du skriver, desto mer myser de brynäsfans som letar sig in här, tänk på det...

Kommentera

bradberry: En klassisk reaktion när man är frustrerad och lite panikslagen över sitt eget lags uppträdande, särskilt när spelet borde ha satt sig mer vid det här laget och förväntningarna på Huras och alla nyförvärv verkar ha kommit lite på skam så här långt.
Då återstår bara att nedvärdera motståndaren eller skylla på domarna. Apropå domarna: Wilsons fula cross i nacken på en oskyddad och bortvänd Porseland bör anmälas för vidare åtgärder utöver 5+Game. Och det oavsett om domarna gjorde rätt eller fel när Porseland friades för sin tackling i momentet innan.
En tackling som Wilson naturligtvis VET ska komma och som dessutom ser väldigt "snäll" ut. Båda har samma glidfart in i situationen ch Wilson uppträder isf osannolikt naivt för att komma från NHL.
Man får känslan att han medvetet överdriver effekten av Porselands tryckare, ren filmning mao.
Att vi vinner så enkelt utan Salmela, Bertilsson och Sunken är lite märkligt, om vi nu är så usla som en viss modoit hävdar.
Kändes som en svårbedömd värdemätare då motståndet nog var det sämsta hittills, vilket naturligtvis borde oroa modoiterna rejält så här nära inpå premiären.
Kommentera

Chris11: Och varför är du så säker på att Sandström hade räddat vid ettan och trean? Två skott där målvakten har ett gäng spelare i skottlinjen som skymmer.
Mkt möjligt att Sandström haft tur och fått skotten/styrningen på sig, men att få målen till dåligt arbete av Starky känns väldigt märkligt. För att inte säga okunnigt.
I övrigt ett bra inlägg.
Kommentera

Huge: Modo är nog ett annat lag i premiären ska du se, deras legoknäktar har vad jag förstått gått på en skridsko under försäsongen (våran legoknäkt har som vanligt undkommit försäsongen). Jag är rädd att vi brynäsare kan bli besvikna då det inte går lika lätt i SHL som det gått hittills. Modo skall nog vara lite oroade över hur Huras skall hantera smarta tränare/spelare när det handlar om styrspel osv. i SHL. I alpligorna är det vad jag förstått mer av tuta och köra.

Kommentera

J F K: Brynäs har åtta raka segrar mot Modo. Sen när blev ni bättre?
Kommentera

Jesse: Trodde att det fanns bara ett HS- troll. Det kan bara inte vara sant att det har dykt upp ett till. Dina inlägg håller klart nivå med gruvtrollet från den gula, förmodligen har han skaffat sig ett nytt nick.
Kommentera

Amitiel:
Hade jag varit huvudtränare och ass inte gett respons hade jag gått in och gjort det, Jan-Axel har dessutom själv nämnt att de har mindre frihet nu under Huras. Om det går dåligt för laget är det ju knappast Gradins/ Jan-Axels fel
Kommentera

om man ska vara positiv så spelade dom bra i två perioder, iaf enligt dom själva. Det är ett steg framåt. 

Skämt o sido så från att ha sett fram emot premiären på torsdag har det gått över till ångest ist.. 

Kommentera

snowden: Vi brynäsare ska nog vara försiktiga med att spika fast Modo i bottenregionerna där vi själva tippas hamna av alla tyckare i media.

Nu tror jag ju att både Modo och
Brynäs kommer gå ganska så bra i år om Brynäs nyckelspelare håller sig skadefria samt om Modo hittar en duktig keeper. Reideborn och Bjurö kan inte bära laget långt.
Kommentera

ivandrago: Svarten och Huras har många sömnlösa nätter framför sig.
Detta var inte de svar som Huras ville ha från matchen. Ska vi tro att målvaktssidan kommer att förändras. Reideborn har inte imponerat på mig hitills.
Kommentera

ivandrago:
Ny huvudtränare, nya spelare, samma person som tränar backarna och samma dåliga försvars spel, ja det måste vara huvudtränaren.
Kommentera

Amitiel:
Vem ska rätta till det tycker du då? Vem sätter spelsystemet? Gradin?
Kommentera

ivandrago: För mig är det solklart. Den som sätter spelsystey är Huras. De som ser till att varje individ vet vad vad denna ska göra. Huvudtränaren kan idag inte prata individuellt med alla spelare, utan får koncentrera sig på helheten. Igår, ännu tydligare än tidigare, var det individer som tog felbeslut som ledde till det gigantiska debaclet. Där ska andratränarna jobba med de spelarna.
Kommentera

Huge: Växjö förlorade med 0-7 mot ett juniorspeckat Frölunda i sitt genrep. Man måste ta försäsong med en nypa salt. Ge det 10 omgångar så ser vi.
Med det sagt är jag ändå orolig över defensiv och målvakter. Defensiven främst för den var så dålig ifjol också.
Målvakterna för att än hur bra du är så är det aldrig bra för psyket att släppa 7st två matcher i rad.
Kommentera

J F K: Tycker du att de gör det?
Kommentera

« · 1697041 · »