1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

494262 inlägg · 4086 ämnen

Växjö - MoDo 121113

1534137 · » Till forumet


Sv: Växjö - MoDo 121113
Berka:Jo men 24 avslutade ju snyggt i pp, han sökte o fick till slut RR att smacka på från blå, i mål. Även Ahnelöv var bra mkt bättre än före uppehållet, en par uppåkningar i anfallszon, där han höll puck bra. Med tanke på hur många ggr MoDo helt tappat form under uppehåll, o startat med katastrofmatcher, får väl gårdagen ändå anses någorlunda. Dock har jag inga som helst förhoppn mot Schtaaan imöra, de HV o Lulä får väl anses som de bästa just nu.
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo 121113

Berka: Nu har väl Skröder under alla år kastat iväg mer eller mindre livsfarliga puckar. Favoriten är när han från en position framför det vänstra sarghörnet drar den rakt igenom slottet, vilket han har gjort var och varannan match sedan han kom. Visst, de har varit hårda och därmed svåra att bryta, men varenda en har varit potentiella indianare.

Det är väl också beroende på form. Man är lite lite långsammare, tar lite längre tid på sig att kontrollera pucken, får mindre tid att behandla den, mindre tid att titta upp osv.

Kontentan är att jag inte tror att det har ett dyft med inställning att göra egentligen. Killen vill nog vinna precis lika mycket som förut.

Sedan har tyvärr Skröder inte gått på mål på många år. Han har väl ända sedan Morison-tiden egentligen försökt varit lite mer lirare och lite mindre powerforward. Synd tycker även jag, för killen är väldigt duktig framför mål och skulle göra ännu mer nytta där än att försöka slå mackor åt andra.

Kommentera

Sv: Växjö - MoDo 121113

J F K: känns ju så märkligt att detta fenomen med att slänga iväg puckar och skröders totala felpassningstatistik kommit till pga. sämkt självförtroende, dessutom fick man ju bästa möjliga start igår. Sen tycker jag sundström överarbetar precis allt, han söker ständigt de snygga avgörande passningarna i offensiv zon och i PP och med den formen har är i nu så går det ofta inte som tänkt, sen skulle jag vilja ha tex skröder framför kassen oftare, ja det gäller ju i varje uppställning, mer puckar mot kassen och alltid en gubbe framför på styrning och ev returer, känns som att modo måste gå tillbaka till de enklaste av de enkla i spelväg för att på nått sätt komma tillbaka till den lysande formen vi hade för en tid sedan.

kul att se ungdomarna iaf, dom gör mål och ett gott intryck, det saknas lite till en bra es-nivå men va fan dom är unga och oprövade så på sikt så kan vi ha en 3-4 riktigt kompetenta es-spelare och kanske mer, sen bara måste man hylla kyle, oj vilken extra dimension det blir i anfallspelet med en såpass skriskoskicklig och med pucken kylig back som fyller på och göra sin gubbe om det behövs.

Kommentera

Sv: Växjö - MoDo 121113

Berka: Jag kommer aldrig någonsin tro att Skröder inte kan slå ett pass för att han inte vill göra sitt bästa. Det finns liksom inte på kartan. Däremot tror jag fortfarande på att form och framförallt självförtroende är oerhört viktigt.

Sedan är det inte så lätt alla gånger. I egen zon vet man långt ifrån alltid hur mycket tid man har på sig, ska man kasta ut pucken där man inte tror någon motståndare står eller ska man vara kylig och titta upp för att sikta? När man inte känner självförtroendet får man liksom mindre tid med pucken och man blir stressad. Då blir det ofta att man kastar iväg pucken och jag kan lova dig att Ritola kanske har hygglig kontroll på motståndarna, men att han inte tänker ett ögonblick på var domaren är. Det är lätt att säga att man ska vara kall och titta upp, men då kunde kanske någon snott pucken av honom innan han skickar iväg den. Nere på isen har man djävligt långt ifrån samma överblick som från läktaren:)

(Nu tänkte jag inte specifikt på detta fallet, utan generellt.)

Kommentera

Sv: Växjö - MoDo 121113
Berka: fast jag måste gnälla med tillförsikt då gårdagens match faktiskt var ett fall framåt, litet men ändå!
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo 121113
zigge: Ibland undrar man faktiskt om vissa spelare ens försöker ge 100%, tycker det finns ingen kylighet i så många lägen, ritolas idiotförsök till rensning i eget sarghörn trots ofantligt mycket tid så slänger han som så många andra bara iväg pucken som fastnar på en domare sen till en växjö spelare som kan lägga mot mål och urbas kan lyfta in kvitteringen. skröder är en annan som HELT tappat allt var finess stavas och är, karln kan ju inte längre slå en finesspassning, sargpass eller liknande, nu åker han mest omkring och trampar vatten. uj uj det är sååå många ledare som måste bli bättre, att ha en första kedja med spelare som inte skapar ett dugg framåt håller tyvärr inte.
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo 121113

Salle: Ujuj, så härligt att kunna VINNA en sån skitmatch, för en gångs skull! När Urbas kvittera, trodde jag det skulle bli 0 points. Tack Starkbaum, räddade oss ikväll!

Men spelet? Med detta på torsdag slutar det 0-11!  Tillbaka på ruta1, som första matchen mot TIK, slarv, felpass, inga linjer. SKÄRPNING, Gubbs!  Dock verkar Ahnelöv fått lite  bättre ordnung.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Växjö - MoDo 121113
Lumber Jack: Det var En Ström vi skeppade till Kullaland. Och jag misstänker att förnamnet började på T.

www.eliteprospects.com/player.php?player=1303
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo 121113
Lumber Jack: Vi skickar alla Enberg till honhundarna tycker jag.
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo 121113
NuMo: Wall Enberg, skeppade vi inte honom till honhundarna? Eller var det Leksand? 
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo 121113
Vallin: Ja precis. Nu klack det till. Tack.
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo 121113

NuMo:

Jönssonligan va?

Kommentera

Sv: Växjö - MoDo 121113
bj21: Fast...Jag kommer fan inte på vilken film. Sällskapsresan, eller?
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo 121113
NuMo:401 som sagt! :-))
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo 121113
NuMo: Fan! Det blev visst på tyska på svenska.
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo 121113
bj21: Jag hoppas du förstod min knapriga tyska. Det där är det enda jag kan och det från en film.
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo 121113
NuMo:Hahaha. Det är med sådana kommentarer som man verkligen saknar tugget på 401!
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo 121113
Snipan: Vare mkt snack om 4de linan här tidigare. Men idag var dom riktigt stabila tkr jag! (var för övrigt 3de lina idag kom ja på)
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo 121113
NuMo: Ja, det var en skänk från ovan. Otroligt att få poäng (tom 2 p) när man spelar så uselt. Dock riktigt skoj med Starkbaum
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo 121113
NuMo:Skönt säsongens första suddenseger om jag inte misstar mig.
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo 121113

bj21:  Ser du sjön?

Susse trädde in i zon, gjorde en tveksam inbrytning som borde gått mot mål, men det hela slutar istället med ett fantastiskt mål.

Den matchen stal vi tillslut.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Växjö - MoDo 121113
NuMo:

Tack Rosén!
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo 121113
NuMo:Ta chansen nu då!
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo 121113
NuMo:

Rosén får nu chansen att avgöra, fast för Modo.
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo 121113
NuMo: Om det inte är till vår favör vill säga. Rosén utvisad.
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo 121113
bj21: Växjö mot kvinnligt juniorlag 2-2
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo 121113
bj21: Rosén äger Modo ikväll. Hoppas att han inte avgör.
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo 121113
känns som vi ska vara mycket nöjda om vi lyckas ta detta till förlängning!
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo 121113

NuMo: Ja vad ska man säga...?  Nu kan man ju bara hoppas att vi får igång målskyttet på dom som ska göra mål, tycker att man ska lägga mer puckar mot kassen, nu blir det invecklat och man söker omöjliga avgörande passningar. 

kanske inte konstigt att målskyttarna är en junior i sin 2:a match och kristian forsberg, dom funderar nog inte så mycket!?!

Kommentera

Sv: Växjö - MoDo 121113
NuMo: Nog för att Ritola missat några matcher. Men att gå från poängkung i AHL till att gjort mindre poäng än Kristian Forsberg är fan inte ok.

För övrigt, att Possler och K-fopp skulle bryta måltorkan lär ha gett mkt pengar...
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo 121113

Berka:

Foppa! Vicken akrobat!

Kommentera

Sv: Växjö - MoDo 121113
Blake: men madsen och susse, herregud vad har hänt?
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo 121113

Allvarligt. Spelet tyder på två bottenlag mot varandra. Inte roligt att se.

Kommentera

Sv: Växjö - MoDo 121113
Berka:

Jo starkbaum har ju verkligen varit dålig i
dag....
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo 121113
Berka: Det är lugnt, Possler gör ett till! 
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo 121113

Monno: starkbaum ska ju naturligtvis gå ut och plocka pucken som lobbas in.

jo det är ett mysterium, har aldrig sett en klarare filmning som för övrigt var ruskigt dåligt gjord

Kommentera

Sv: Växjö - MoDo 121113
Berka: Va?

Men hur fan kunde Torp åka på interference??
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo 121113
Men som vanligt har vi sveriges sämstra målvakter....  grattis modo
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo 121113
Blake: ÅÅH possler tackaaaarrrr
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo 121113

Dirigo: Låter ju bra det! Känns bra med junisar som knackar på dörren, allt från anfallare och centrar till backar och målvakter. 

Det där med storleken på spelarna tar jag nästan för givet att tränarna ska ha koll på. De har säkert ett kostprogram för spelarna att följa, sedan är det kanske lite si och så på vissa håll i den där åldern. 

Kommentera

Sv: Växjö - MoDo 121113
Blake: Gunnarsson är en mycket underhållande spelare att titta på. Han är en spelskicklig center med playmaking-egenskaper. Tyvärr är han inte särskilt stor till växten (ännu).
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo 121113
Blake: Nej nej du har ju missförstått det helt! Det är Flashback du tänker på. :-) ;-)
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo 121113
Blake:Gunnarsson är väl en klassisk centertyp med bra spelsinne som främsta egenskap, rightare. Tveksamt om han får speltid men roligt för honom att ens få åka med.
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo 121113
Blake: Jag förstår att det provas lite nytt. Måste ju röra om lite så det händer nånting.
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo 121113
Monno: Och jag som trodde facebook var källan till all kunskap. ;)
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo 121113
Blake: Står på mer källkritiska (nåja) sidor än facebook också så. :-)

allehanda.se/sport/modo/1.5285584-nya-lekkamrater-for-sundstrom-och-skroder
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo 121113

Frisco: Possler komma göra 20 mål och Ullmark spikar igen! 

Nämen, hoppas det går bra för juniorerna. Ser även att en ny yngling vid namn David Gunnarsson står med. Vad är detta för spelare måntro? 

Lite rykten via ansiktsboken som varit på träningen såg att Nagy spelade med Susse och Spina. Medans Skröder spelar med Ritola och Kempe. Spännande! 

Själv tror jag det kommer gå sådär, känns som att tyngden försvinner när Chefen går över till Ritola och Kempe. Nagy med Sundström? Ja, kanske det är lite passningar direkt på bladet som fattas för vår slovakiske sniper? 

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Växjö - MoDo 121113
renen: Jo det finns det. I verkligheten.
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo 121113
Frisco: Finns inte i hockey
Kommentera

Sv: Växjö - MoDo 121113

renen: Vi får kanske hoppas på självmål?

Kommentera

1534137 · »