NHL

14642 inlägg · 804 ämnen

Forum

« · 2712273 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs: är det med de nya miljonerna som bettman lovade för nästa säsong?

Shit!!! Missat att McDonagh hade 6.75!!! Trodde han hade 4.5 som max. Galet, hur tänkte de där?
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
dempa: Stamkos kommer nog behöva ta en rejäl lönesänkning i såna fall. Tampa trejdade ju tillbaka Ryan McDonagh och hans 6.75M nyligen också.

Stammer gjorde ändå 40 mål i år (igen), så har svårt att se hur dom ska komma fram till något som passar både Tampa och Stammer. Hoppas dock jag har fel och att man löser det.

Fleury till Vegas, Bourque till Colorado, Alfredsson till Detroit och Sundin i Vancouver (och många fler) är ju fortfarande saker som gör ont på näthinnan. Stammer i vilket annat lag som helst skulle kvala in på den listan också.

Edit: Kollade upp ordentligt, Tampa har 5.335.000 i cap space just nu. Stamkos är värd minst 8M på marknaden skulle jag tro. Finns säkert lag som kan ge honom redigt med term också. Tror dessvärre det blir skillsmässa. Speciellt när kontraktsförhandlingarna har dragit ut på tiden såhär länge.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs: oj det finns så mkt jag vill skriva här.

Vi börjar med Oilers, vilken match! Noterade en väldigt intressant statistik, 3 gånger har Edmonton förlorat 3 raka matcher denna säsong, men varje gång efter tre raka torsk har de vunnit väldigt många i rad, som minst 5 - som mest 16!

Blir en sjukt kul 1 juli när FA startar.
Men redan kul med Markan till NJD, får hålla med om att Devils känns som ett skit tråkigt lag som ingen hejar på, i en förort där man sina Cuper firat på asfalterade parkeringar tidigare. Men dagens Devils är ju ett ytterst sevärt lag och jag är övertygad om att man kommer vara ett slutspelslag tack vare Markan.

Slutligen tror jag att Tampa och Stammer löser nånting tillsammans. Han blir kvar.

Puss på er!
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs: Är inte insatt men hade hoppats få se Markan i Toronto eller Edmonton. Devils har dock ett väldigt talangfullt lag på pappret och komme säkert bli ett räkna med framöver. De har ju också en fin målvaktstradition.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Ja, stackars Calgary.

Man har ju fortfarande Huberdeaus obegripliga 10.5M cap hit fram till 30/31 också. Kadris kontrakt är väl ok i några år till, men det kommer också åldras med ovärdighet. Weegar lyfter också en hög lön i många år till.

Förhoppningsvis får Dustin Wolf nu äntligen chansen att slå sig in i laget på allvar. Han har varit i målvaktstoppen i AHL i tre år nu och har verkligen jobbat hårt för det här. Har svårt att se att man går med Ignatjew före honom, då kan man lika gärna trejda Wolf direkt.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Peja:

Du hann före, Devils är så tråkiga tycker jag, men nu blir förmodligen Calgary sämre när Jacob lämnar vilket är bra såklart för mig som gillar Oilers ;)

Devils kommer såklart bli bättre med honom i målet men frågan är hur långt det räcker kommande säsong
Kommentera


Sv: Allmän tråd för NHL
tekarn1968: Det riktigt intressanta är ju hur Edmonton har hittat ett sätt att vända matchbilden så totalt. Vad som såg fullständigt kört ut för Edmonton vid 3-0 i matcher till Florida, där Oilers inte lyckades med någonting alls, till det vi sett i två matcher där Panthers ser precis lika bortkomna ut som Oilers gjorde i match 1-3. Man skulle ju fullständigt älska dels om Kanada äntligen fick vinna en Stanley Cup för första gången sedan 1993, men mest om ett lag i modern tid (ingen skugga alls över Torontos vändning 1942, men hockeyn på den tiden bara går ju inte att jämföra med vad vi ser nu) skulle kunna vända ett underläge med 0-3 i matcher.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs: Det får vi se 😉
Knoblauch har hittat receptet på att bryta Florida intensiva forecheck (En gubbe ligger på offensiv blå och rullar) och Florida har inte hittat vägar att kontra det i 2 raka matcher.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs: Men tänk vilken hause det blir för ligan om
1. McDavid, ligans omslagspojke, blir mästare
2. Ett lag vänder 0-3 i finalserien, vilket inte hänt i modern tid.
3. Ett lag från det mest hockeyinstresserade landet av dem alla, Kanada, vinner efter 31 år.

En trestegsraket som bygger upp intresset inför nästa års turnering med NHL proffs och 2026 års OS.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Jan-Erik : Kul för er Oilersfans att det reducerades ytterligare inatt! Dock tror jag Florida vinner nästa och säkrar bucklan. Dom är för bra för att tappa det här nu.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Tarasov: Helt rätt som du skrev redan inför matchen Tarasov, klass slår oftast vilja. Ett lag med Mc David har klass!
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
tekarn1968: Trodde faktiskt att Panthers skulle vända i 3e! Men vilken insats av Oilers (läs McDavid)

Hoppas på en game 7! Skulle va så jävla spännande!
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Jan-Erik : Draisaitl måste vara sjuk eller skadad, ser oerhört blek ut och trycker inte till i hörnen som han brukar
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Pressen hemma klarar man, hoppas bara på att Leon Draisaitl levererar, finalseriens sparkapital.

Det är väl sista matchen när även Oilers kan drabbas av frossan att se Bucklan som är det mest kritiska? Samtidigt, för Florida, att känna rädslan att bli första lag sen 1942 att tappa 3-0, är nog ännu värre...
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Jan-Erik :

4 poäng av Bouchard och McDavid

Klarar man pressen hemma i nästa match?
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
tekarn1968: Wow lyckades somna från matchen men viljen glädje! Oilers!!!
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
The McDavid show!
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby: McDavid 2+2 i matchen, avgör med mål i öppen kasse. Match 6 i Edmonton på midsommarafton.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby: Oliver Ekman-Larsson gör 3-4 efter ett slagga på en magnifik pass från Tkachuk. Game on!
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby: Florida med Tkachuk i spetsen hittar något i mitten och slutet av andra och vi har 4-2 Edmonton inför tredje. Nu åker vi!
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Jugge: 5 minuter in i andra och McDavid gör 3-0 för Edmonton. Godnatt Florida. Snacka om att Oilers har läst sönder Panthers spel. Vid 3-0 såg Florida helt oslagbara ut. Vi ser väl inte direkt detta nu längre. Och McDavid, 40 poäng i slutspelet och ändå har han sett "dålig" ut. Eller hur... haha
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Skulle kännas jäkligt märkligt att se Stamkos i ett annat lag än Tampa. Det finns liksom inte.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Jugge: Nu gäller det! Go Oilers!!!

– Vi tar det dag för dag, en match i taget. Det är allt vi kan göra. Om man tittar mot toppen av berget nu så är det ganska brant, men tar man det en dag i taget då låter det inte så dåligt. Det är vårt mål. Det är vårt fokus just nu, säger Leon Draisaitl.

Oilers siktar på att bli första lag sedan Toronto Maple Leafs 1942 att vända en finalserien från 0-3 till 4-3.

ED: OCH DE KOMMER ATT LYCKAS!
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Tycker att Lindholm till Bruins är den mest väntade övergången att vänta. Båda har velat samma sak ett tag nu. Om någon inte är villig att överbetala enormt för Elias vill säga.
Kommentera


Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby: Jag tror Florida ”återställer” ordningen i kommande match hemma i Sunrise och blir mästare mycket välförtjänt.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby: Fast för Oilers del är det ju kniven på strupen i alla tre kommande matcher. Klarar man av att bära den pressen?
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
tekarn1968: Jag stängde av vid 4-1. Redan då fattade jag att Florida inte skulle gå fullt för det längre. Att Edmonton går från att knappt kunna göra mål alls till att göra mål på i princip allt beskriver det väldigt bra.

Men det är "inte bara" att vinna för Florida. Nu är det bäst av tre som gäller, med 2-1 i hemmafördel för Panthers. Det ska bli väldigt intressant att se fortsättningen på finalen. Jag tror inte Oilers kan göra om matchen man gjorde i natt flera gånger på rad, vilket är vad som krävs. Hemmaplan i Sunrise kan ge Panthers energin tillbaka.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Edmontona offensiv har vaknat, och Bobrovsky visade sig mänsklig, nu åker vi
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby: "Hela listan" med bara fyra tillfällen sedan 1893 var väl lite att ta i haha
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: I en final har det har bara hänt 1942.

Hela listan för lag som hämtat upp 0-3:

1975: Kvartsfinal, Islanders - Penguins
2010: Eastern conference semi, Flyers - Bruins
2014: Första rundan, Kings - Sharks
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Jan-Erik :
Klass slår oftast vilja.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby:

I final då?

Kings - san José var kvartsfinal eller semi vill jag minnas?
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Sist det hände i en final var 1942 när Toronto vände 0-3 mot Detroit.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Om man kan förlora med 0-4 i matcher borde man ju också kunna ligga under med 3 matcher och vinna fyra. Visst är det mycket svårt i och med att man inte har råd med några misstag (och att målisen behöver vara lika bra som idag) men om Oilers kan vinna nästa match så kan det gå nerv i matchserien. Förutsättningen är nog att de får första målen för Edmontons styrka är deras snabba kontringar, något som de lättast får om de redan leder. Nu gäller det bara att även Draisaitl, får mål på sina chanser, nu kom i alla fall de första finalassisten. Där finns ett sparkapital.

Bjurman skriver:

"MÅSTE trumfar nästan alltid VILL, brukar jag tjata om i NHL-bloggen och menar med det att de som är absolut piskade att vinna slutspelsmatcher oftast också gör det mot de som bara önskar att få avsluta en serie fast de har ytterligare ett antal matchbollar att gotta sig åt."

och

"Hotade av en förödmjukande ”sweep” samlade sig Oilers inför sina tygellösa fans till finalseriens hittills klart styvaste insats – medan Panthers från Florida svarade för sin klart sämsta och plötsligt begick misstag de aldrig gör sig skyldiga till i vanliga fall. Konsekvensen: En förkrossande 8–1-seger för Alberta-stjärnorna."



www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/kw6W19/bjurmans-kronika-efter-stanley-cup-finalen-edmontonflorida
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Jan-Erik :

Snacka om urladdning

Tror dock ändå inte att Edmonton vänder detta

När vände ett lag 3-0 underläge sist i ett slutspel?

Kings gjorde det mot sharks vet jag

Även om Edmonton mot all förmodan skulle vinna nästa så blir det ju såklart svårt iaf

Frågan är vad Florida sysslade med i morse

Är dom så säkra på att avgöra hemma nattten mot onsdag?
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Jan-Erik : 6-1 efter två perioder. Redan inför matchen skrev Bjurman att Stanley Cup bucklan finns på plats inne på arenan och att det var Edmontons stora chans - att spelarna skulle börja darra då de inser att en livslång dröm är inom räckhåll och det stämmer. 1-0 av Janmark i numerärt underläge och sedan har det rullat på. 6 olika målskyttar dessutom och ingen tavla av "Bob", som ändå blev utbytt.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Brynäsaren05: Nu en match där alla mål kommer retroaktivt, t o m Nurse gör mål, 5-1och mer än halva matchen kvar.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Killen har inte spelat på 2 hela säsonger, klart att det inte blir lätt. Men är det någon som kan klara av det så är det Landeskog, sjuk tävlingsskalle på den mannen.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Byss:

Hoppas du har rätt om Landeskog men jag tror han lägger av, magkänslan säger det men jag har gärna fel.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs: får Avs in Ullmark ser jag dom som en stor favorit nästa säsong! Kommer dessutom Landeskog tillbaks är dom helt klart livsfarliga!
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Jugge: Kom att tänka på en intressant trejdkanditat för Ullmark som jag inte sett det skrivas något om; Avs!

Colorado har ju precis allt utom en bra och pålitlig målvakt. Vore ju en otroligt bra lösning för Ullmark. Komma till en riktig contender och vara den sista pusselbiten. Vad jag kan se har Avs inga dyra förlängningar att göra heller, så man borde kunna få in Ullmark under taket.

Georgiev kan man kanske dumpa om man kryddar med ett draftval eller två.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs: Övertygad att mattias - 74 menade Nurse kontrakt, och han har ju helt rätt att ingen annan klubb någonsin kommer plocka upp det kontraktet. Ett av ligans sämsta ”bang for the buck”, kanske i konkurrens med Dubois.

Vad gäller Markan så hoppas jag att han blir trejdad till en contender. Det är han värd. Calgary lär harva ett antal år nu under sin rebuild.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs: Alla vet att det är Real Salt Lake som är största klubben i Mormon state.

Kommer garanterat bli det korta lagnamnet, Utah Church of Jesus Christ of Latter-day Saints.

Tänk om Québec hade fått tillbaka sitt lag istället, då hade man kanske börjat titta på NHL igen.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
SuneMangs: Tror vi pratar om Nurse? Eller? Markström är en bra NHL målis medans Skinner är en okej NHL målis.
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Idiotkontrakt vet jag inte om det är. Det är två år kvar på det till en rätt rimlig lön för en förstemålis.

Han hade ett dåligt år i fjol, men året innan var han Vezinabra och i år var han absolut godkänd.

Tror han trejdas i sommar. Calgary kan säkert retaina en del av lönen om dom får ett draftval som tack.

Edit: Insåg att du förmodligen pratar om Nurse. Jag backar sakta ut ur rummet igen...
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Brynäsaren05:

Finns ingen klubb som är så dum att de tar över hans idiotkontrakt
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: in med Markström!! Och bort med Nurse!!
Kommentera

Sv: Allmän tråd för NHL
Byss: Färgerna kommer behållas även efter den här säsongen, som jag fattade det.
Kommentera

« · 2712273 · »