Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen

Säsongen 16/17

Sv: Säsongen 16/17
{7804}: Jimmie är det största filmaren i SHL, minns bara i våras en solklar situation under en av finalmatcherna då han flög flera meter efter ett touch men inte blev han utvisad för det.
Minns Joel kallade han för jämnfota hopparen :)

M.Lemiux:

jag har inte sagt att Ahlbrant filmar hela tiden, även om han ofta ramlar enkelt. Antonia har jag däremot sett bli utvisad flera gånger för filmningar under de senaste åren vilket guld-Jimmie inte blitt.

{7804}: Borde ha haft massor....inte så svårt att se att han faller enkelt. Eller så är han jävligt dålig på skrillorna.
Då kan jag kontra dig då....du som tycker Anton Rödin och Arlbrandt filmar hela tiden, hur mkt har dessa två herrar blitt utvisade för det?
Tyvärr är det fortfarande så, fastän det har sagts att domarna ska hålla koll på filmningar, att det missas allt för ofta. Och det granskas sällan efteråt heller, annars skulle eran "Kapten" vara avstängd 20-30ggr/säsong.

Har aldrig sett guld-Jimme drabbas av en sprattelattack på isen i alla fall

M.Lemiux:

Hur många utv för filmning har guld-Jimmie haft de senaste 5 åren?

{7804}: Öööh, Jimmie förstärkte tidigare i karriären...då måste tidigare i karriären vara förra matchen ni spelade, för vad jag sett förstärker han än, den lille skådespelaren till "Kapten".

Daddeh:

"1,5 år sedan han blev avstängd för huvudtackling skulle det stå."

så vitt jag vet så är det ej ett och ett halvt år mellan Aug 2016 och Nov 2016?

Förstår att andra lags fans inte gillar guld-Jimmie. Spelar ofta på gränsen, kan alla tjuvtrix i boken, har ett mäktigt hånflin, förstärkte ofta situationerna tidigare i karriären.

Juniorsläckar-Hedman är däremot en spelare som är ond på riktigt. Hur många karriärer har han på sitt samvete? Hur många idiotsmällar emot huvudet har han delat ut?

Man får inte tackla folk i huvudet, och denna bedömning blir hårdare om man kommer in som tredjegubbe och riktar kraften i tacklingen uppåt rätt i skallen. Klart att juniorsläckar-Hedman får hårdare bedömning av diciplinnämnden. Så ska det vara när man är serieförbrytare och gjort sig en karriär på kriminella aktioner.

{7804}: 1,5 år sedan han blev avstängd för huvudtackling skulle det stå. Något ni påstår han frekvent gör. Den han åkte på nu senast tänker jag inte ens räkna som en avstängning för där är alla utan cyklopögon eniga om att det är en 2-minutare på sin höjd.

Du verkar duktig på att räkna upp matchstraff. Ska vi jämföra Hedman vs Jimmie Jump igen? Där har du SHL:s smutsigaste spelare :)

{6984}: Hmm måhända att han har lite hög fart men i övrigt ser jag inget fel på den där tacklingen. Att han bröt armen där är däremot otur. Jag kan bara minnas en annan gång som en armskada inträffat av en tackling och det var OKT på Per Ledin.

Läser att självaste Bud Holloway är aktuell för en återkomst i dynastiernas dynastiföreing. Mamma mia! Hoppas hoppas hoppas, det skulle vara helt grymt om han kom hem.

Daddeh:

"1,5 säsong sedan han senast blev avstängd i SHL."

Avstängd i mitten av Februari för boarding på Hetta, avstängd för huvudtackling mot Saipa i Aug, avstängd för huvudtackling nu mot Almqvist. Tre avstängningar på nio månader, fast med ett uppehåll emellan. 3 avstängningar på 4 till 5 månaders effektiv speltid.

Så har det iofs alltid sett ut när juniorsläckarHedman är på isen.

{6984}: Ja, men då är vi ju överens. Skrolla ner så ser du att jag håller med om att tidigare hjärnskakningar har betydelse men att den sista självklart avslutade hans karriär. Av alla alternativ som Gustafsson hade så tycker jag dock att han valda det värsta av dem alla och det är inget han får betalt av Frölunda för att göra.

Hedman har varit en väldigt ful och vårdslös tacklare men tycker han blivit mycket bättre. 1,5 säsong sedan han senast blev avstängd i SHL. Jag försvarar honom för denna tackling som jag tycker det är störtlöjligt att han blev avstängd för. Jag kommer däremot inte att försvara honom om han manglar någon på ett regelvidrigt sätt. Så pass enögd finns det andra i Skeåboken som har ensamrätt på.
Jag har inte sett tacklingen mot Enterfeldt, som var lite av en favoritspelare under sin tid i Luleå, så den kan jag inte uttala mig om. Vore hemskt tråkigt om han tvingades avslutade sin karriär. Jag önskar honom lycka till.

Daddeh: Får man EN hjärnskakning så brukar man klara sig efter vila. Får man flera så blir varje hjärnskakning medräknad och brukar även förvärra varje hjärnskakning. Givetvis var det den sista hjärnskakningen som avslutade hans karriär. Precis som att den sista skopan får bägaren att rinna över. Det jag menar är att det oftast är kombinationen som är avgörande. Så att ensam ge Gustafsson hela skulden är därför fel.. Sen om det gör mig till ett troll så är det väl så.

Hur många karriärer har Hedman avslutat? Som det verkar så ligger Enterfeldts karriär i fara. Sen om Hedman gjorde det i FBK tröja eller Luleåtröja är HELT ointressant. Nu är det HEDMAN vi pratar om inte laget han företrädde vid tillfället. Och honom försvarar du...
Sen håller jag med att den sista avstängningen är helt fel. Det är på tok för hårt. Sen kan man visserligen diskutera vad Hedman ville uppnå med tacklingen. Den gav ju knappast en taktisk fördel. Det känns mer som att han såg chansen att dela ut en fegsmäll..

{6984}: Heads up ja...tittar spelaren ner så skit i all respekt och dräm på dem i skallen så hårt det bara går. Jag skulle vilja se hur du spelar hockey då pucken är nära skridskorna.
Vad Gustafsson skulle ha gjort istället? Nu börjar jag misstänka att du är ett troll.
Vad gör varenda back när en motståndarspelare kommer in i deras försvarszon?
Du ska få en ledtråd...de satsar inte fullt mot huvudet på motståndaren och riskerar matchstraff och avstängning.

Ditt resonemang att det inte var den sista hjärnskakningen som avslutade hans karriär är så korkat att jag åter igen misstänker du är ett troll.

Hade Cam spelat vidare om Gustafsson inte huvudtacklat honom? Klart som fan han hade!
Försök nu att förstå...den som avslutade Cams karriär var Gustafsson! Vore det inte för honom så hade Cam haft många skridskoskär kvar i sin karriär.

Gå in på Djurgårdens forum och skriv att det inte var Forsbergs tackling som avslutade Fernholms karriär, eller varför inte på Philadelphia Flyers forum och skriv att det inte var Scott Stevens som avslutade Eric Lindros karriär. De kan säkert idiotförklara dig bättre än vad jag kan.

Daddeh: Ishockey är en kontaktsport. Man skall hålla upp huvudet och vara beredd på att får en tackling, i synnerhet när man är puckförare. Men du kanske kan ge en förklaring om VAD Gustafsson skulle ha gjort? Vikt undan och gett honom fri lejd mot mål? Försökt tackla honom lösare och riskera att det blir en bentackling? Gustafsson gör precis det han har betalt för att göra. Att tacklingen tar olyckligt ÄR en kombination av otur och det faktum att Cam stirrar ned i isen.
Sen är det så att det inte är den SISTA hjärnskakningen som orsakar att hans karriär tog slut utan det är ALLA hjärskakningar tillsammans.

Vilken kunglig kommentar av den eminenta kommentatorn Lars Lindberg

Juntila skriker till Rydal ge mih puckilainen

{6984}: Med tanke på att Cam redan har två spelare runt sig och Gustafsson är klart längst bort...så ja. Gustafsson kommer in i situationen som fjärde gubbe. Man kan inte förvänta sig att Cam eller någon annan spelare ska kunna hålla reda på så många faktorer för att inte bli dräpt på isen.

Otur? Fredar sin del av isen? Tolkar jag dig rätt så tycker du det är okay att med all kraft du bara har att drämma in axelkåpan rakt i nyllet på en spelare som redan är upptagen med 2 andra spelare plus puck? Det är absolut inget med den där tacklingen som är otur. Gustafsson tvärvänder riktning, kryper ihop och reser sig sedan snabbt vid tacklingstillfället med all kraft riktad uppåt mot Cams nylle. Cam stupade som en klubbad oxe ner i isen med blodet sprutande, HV-spelaren fixade till hjälmen och fortsatte spela. Det var 0 procents risk att Hedmans tackling i styrfart skulle kunna åstadkomma lika stor skada som Gustafssons.

Sedan är din sista fråga jäkligt konstig. Tidigare hjärnskakningar är självklart bidragande, precis som när spelare lägger av vid t.ex. upprepade knäskador, men det är väl fan solklart att det var just den tacklingen som avslutade hans karriär. Tror du Cam hade lagt skridskorna på hyllan efter det där bytet och levt lycklig i alla sina dagar om han aldrig blivit tacklad? Min åsikt är att han hade spelat än idag.

M.Lemiux:

Så de tycker inte att regelverket ändras när straffskalorna förändras? Just runt huvudtacklingar har det ändrats väldigt mycket.

Jag tycker inte att det är en snorful smäll. Utan en huvudtackling riktad uppåt av en spelare som kommer in som tredjegubbe.

En tämligen solklar avstängning. Den andra huvudtacklingen på kort tid av fanskapet. Den hundronde under juniorsläckarns onda karriär. Klart han förtjänar ett hårdare straff än random spelare. Jag hade själv gett något mellan 80 matcher och livstid

M.Lemiux:
Jo att... :)
Måste snart vara läge för en "best of" utgåva... hihihi... ;)

{7943}: Haha, ja...då vet jag en som skulle gå bananas här inne :)
Men, med all rätt förvisso

{6984}: Precis, och därför är avstängningen felaktig. Man kan inte döma avstänging på Hedman i en situation som för andra spelare klarar sig undan. Återfallsförbrytare ska INTE straffas hårdare av en harmlös situation, då är DIFiplinnämnden ute på jävligt hal is.

M.Lemiux:
Den svadan av förklaring skulle vara intressant att läsa!!

Zappaholic: Håller med vad du säger, man kan iunte döma bara för att det är Hedman utan man måste se i situationen i sig. Bara denna säsong har jag sett minst 10 talet situationer som är liknande eller värre men har inte renderat i nått.
Visst är Hedman vårdlös ibland, det säger jag inget emot och de flesta avstängningar han fått håller jag fullständigt med om och återfallsförbrytare ska få strängare straff efter varje gång de stängs av för vårdlösa tacklingar men i detta fall är avstängningen helt fel.
Man kan inte döma en situation hårdare bara för att det är Hedman och friar andra för samma tilltag. Fattar inte ens att denna situation diskuteras, den är inge allvarlig alls.

Zappaholic: Det är knappt utvisning på just den situationen

Zappaholic:
Helt rätt det Du säger, skulle vara intressant om denna händelse skulle skickats över till NHL och låtit dom titta på och bedöma den!

En "Hedman" finns i de flesta lag, mer eller mindre och hyllar INTE hans dumma tacklingar och denna tackling tillhör inte dessa, det räcker att det är han som delar ut den!

Om ni ser eller överhuvudtaget sett tacklingen, vilket jag betvivlar att alla har gjort så kan man tydligt se "hur Hedman nästan överdrivet håller armen mot kroppen och kommer visserligen som andra gubbe in i situationen och INTE från blindside!!
Spelaren blir INTE skadad, men visst kunde han blivit det när en sådan här tackling utdelas flera gånger under en match!!
Nu "råkade" det va Hedman och det är därför den blir uppmärksammad!!
Det är många händelser som händer där ute på isen och "vissa" spelare "råkar" vara i närheten eller i centrum av situationen, så att kalla honom för en "ond" spelare blir lite som att "kasta sten" i det berömda glashuset när det händer för ens egna spelare!!

Det som INTE ser det hoppas jag INTE kör bil för den betraktaren måste vara blind, misstänker att filmen av tacklingen som finns på Youtube INTE är "klippt och klistrad" i......

{7804}: Experten har talat ;)
Nej, regelverket såg INTE annorlunda ut då, däremot staffskalan som utdelades av DIFiplinnämnden var mildare och med all rätt har det blivit hårdare och återfallsförbrytare ska straffas hårdare.
Om du nu bortser från att det är Hedman, skulle du tycka att det var ett befogat straff om er "Kapten" åkte på tre matchers avstängning för den situationen? Ej hög fart, ej blindside utan rakt på, samt ingen armbåge och tacklingen ej riktad mot skallen?

{6984}: Tycker du tacklingen var brutal? Är den verkligen värd en avstängning? Jag är väldigt tveksam till det och jag tror att det blir avstängning endast av det faktum att det är Hedman som delar ut den. Tror du att det blivit avstängning om någon annan tacklat. Det tror inte jag.

Missförstå mig inte. Hedman är den spelare jag tycker om minst i SHL, han har skadat tillräckligt många spelare redan tyvärr och ändat deras karriärer. Men om man isolerar tacklingen och bara tittar på den rent objektivt, utan att ta hänsyn till vem som tacklar, så blir i alla fall jag tveksam till om rätt straff utdöms...

{6984}:

I min bok är juniorsläckar-Hedman en dålig, klumpig, vårdslös, ful och ond spelare. Med en lååååång historik. I NHL stängde de ju av någon ful buse för 80 matcher eller vad det nu var efter upprepade huvudtacklingar, något sådant borde även juniorsläckar-Hedman fått. En livsfara för sina motståndare.

Men Börje han tycker ju att juniorsläckar-Hedman nästan aldrig sätter en fot fel? Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta? Innan satt han ju och bölade om att tacklingar borde förbjudas likt inom damhockeyn, det skulle vara roligare och bättre. Sen när juniorsläckar-Hedman delar ut vårdslös huvudtackling nummer hundra så svänger idioten och börjar babbla om DIF och annat tjoller. Qatar har det inte lätt alltså.

{7804}: Klart att de ska överklaga. Jag menar ALLA ser ju att det är en konspiration mot Luleå efter deras stora misstag att slå ut Djurgården i en kvartsfinal för över 5 år sedan. ;-)

I så fall känns risken större att Cam's omdöme har påverkats negativt efter upprepade hjärnskakningar ;-)

{M.Lemmmmiöx}:

Cam sitter i referensgruppen. Som behandlar tacklingar emot huvudet.

När Joel tacklade Olausson såg regelverket annorlunda ut.

Just juniorsläckar-Hedman är den spelare i SHL som stått för överlägset flest skador genom åren - efter upprepade och vårdslösa smällar emot huvudet bland annat. Han borde stängas av permanent. Han kommer aldrig att sluta med sådant. Han verkar vara ond på riktigt. Måste någon avlida för att fanskapet ska plockas bort?

Ska ni överklaga?

Daddeh: Kommer in som fjärdegubbe? Gustafsson håller sin position och fredar sin del av isen. Man kan ALDRIG bedöma en situation baserat på följden. I den situationen åker Cam och stirrar ner i isen och ÅKER i princip rakt in i Gustafsson.

Att den situationen gör att Cam skadas illa är otur och väldigt synd. Men var det just DEN hjärnskakningen som avslutade hans karriär eller var det någon av de fem han haft innan?

Daddeh: Men skillnaden är ju att Cam spelar i Luleå och Gustavsson i Frölunda. Luleåspelare får man huvudtackla och avsluta karriären på utan påföljd, det har DIFiplinnämnden bestämt bestämt sedan Luleå skickade ut ett på förhand guldtippat Djurgården ur slutspelet 2011.
Men Luleåspelare får avstängningar för små knuffar som inte ens renderar i att utsatt spelare knappt reagerar.
Joel Lundqvist har också dragit en klockren ful armbåge blindside i Olaussons skalle utan påföljd....men som sagt, det är skillnad på lag och lag. Hade det varit samma påföljd för varje spelare som gör sånt har skulle jag inte säga nått, men då vissa klarar sig med betydligt fulare saker börjar man fundera.

HitTheLights: I grund och botten så håller jag med dig men då måste de lära sig att vara konsekventa med avstängningarna, vilket vi alla vet att de inte klarar av. Exempelvis Joel Lundqvist, Djurgården och FBK blir ytterst sällan drabbade av såna här avstängningar utan där krävs det rena överfall med skador som följd.

2015 skedde denna tackling (se länk nedan) på Cam Abbott, som knäckte näsbenet på honom och dessutom renderade i en kraftig hjärnskakning som avslutade hans karriär. Abbott hade fullt upp att fokusera på puck och de två spelarna runt honom när tacklingen inträffar så Gustafsson kom tom in som fjärde gubbe med den tacklingen.
Gustafsson fick matchstraff men friades helt från ytterligare avstängning. På vilket sätt är Hedmans tackling 3 matcher plus böter värre? Detta är endast cirka 1,5 år sedan så jag undanber mig Yodas grammofonskiva om "nya hårdare regler mot huvudtacklingar".
www.youtube.com/watch?v=IDEHYb_28aY

Daddeh: Jag kan ärligt säga att jag har inga problem med avstängningar för tacklingar lite Hedmans. Tar den i huvudet = farligt spel och ca 3 matcher känns rimligt.

HitTheLights: Japp den tacklingen är onödigt hög och tar mot både kropp och i huvudet via Hedmans axelskydd. Jag har aldrig påstått annat och jag tycker 2 min eller 2+10 hade varit korrekt.
Det jag stör mig på är att Yoda alltid ska ljuga. Han påstod det var blindside (det går fan inte att tackla någon mer rakt framifrån) och armbågstackling. Det är en klumpig tackling men den är inte speciellt hård, och vill vi ha en hockey där varenda gång en tackling tar delvis i huvudet så innebär det avstängning? Visst om det blir skada eller om det är våldsam satsning, men HV-spelaren rättade bara till hjälmen och fortsatte spela. 3 matcher är åt helvete för hårt straff för en felaktig tackling i halvfart.
Jag har sett Luleåspelare ta emot minst 10 liknande tacklingar denna säsong, utan utvisning, åtgärd eller reprisvevande i Cmore.

{7804}: Ja fast nu ser ju Almqvist att Hedman kommer eftersom han kommer rakt framifrån.

Jag säger inte att det är fel att stänga av. Jag säger bara att du tar fel utgångspunkt när du diskuterar situationen.

Zappaholic:

Nu kan jag komma ihåg fel, men jag har för mig att jag läste om “regelförtydligande” angående att komma in som tredjegubbe. Det skulle likställas med att komma in som blindside eftersom motståndaren inte ges chans att försvara sig. Juniorsläckar-Hedman kommer in som tredjegubbe, och den tar rätt i skallen. Usch! Men inte oväntat att Qatar försvarar den, de kommer även att försvara Engsunds framtida knätacklingar eftersom de gillar sånt där uppe. Finns nog ingen annan anledning till att de köper in honom förutom att de lider av fobi av att ge egna spelare chansen förstås.

Väntar nu bara på att ett koppel ding-ding-världare ska slå till med: Wingerli är en fulare spelare än juniorsläckar-Hedman.

{7804}: Tacklingen tar i huvudet. Hedman går in med full kraft men håller armen längs kroppen är han tacklar.

Jag köper att han stängs av. Allt våld mot ska beivras. Bra så.

Däremot kan du hålla dig till sanningen när du diskuterar. På vilket sätt är tacklingen blindside och med armbågen före?????

Daddeh: Men det är ju en huvudtackling eller hur? Hade det varit blindside eller armbåge hade han fått 5+ matchyers avstängning.
Sen är ju frågan varför Hedman måste resa upp överkroppen när han tacklar Almqvist som väger typ 65 kg? Är han rädd att bli golvad av fysmonstret Almqvist eller är han sugen att "markera lite"? Satsar man på kroppen som han säger att han gör ska fan inte tyngdpunkten ligga där den ligger i tacklingen han utför, punkt!

Daddeh:

var träffar tacklingen? Kommer han in som tredjegubbe?

Men i en ding ding värld får man göra sånt på en hockeyplan. I en ding-ding värld är juniorsläckar-Hedman en renhårig spelare. Hur många karriärer har han på sitt samvete? Hur många avstängningar för tackling emot huvudet har han?

Jag tycker att han borde stängas av på livstid, och att böterna borde vara alla blodspengar han tjänat på sin grova brottslighet.

{7804}: Men snälla människa...har du ens sett situationen eller bara förblindad av ditt hat som vanligt? Det är varken blindside eller armbågstackling.
Varför kan du aldrig hålla dig till sanningen? Du har uppenbarligen inte sett situationen så länkar den nedan. Du påstår att HV-spelaren blir träffad från blindside och inte ser Hedman...lögn. Du påstår att armbågen är uppe...lögn.

3 matcher är alldeles för hårt straff för den där tacklingen som inte ens fäller omkull HV-spelaren. Håller med Arto att en tvåa hade kunnat vara på sin plats men knappast mer.

www.youtube.com/watch?v=EMLfIlsLCGs

Inte Hedmans första karriär han släckt och jag är nästan säker det tyvärr inte är sista.

Brynäs Enterfeldt ser ut ha fått sin karriär kraftigt förkortad av Anton Hedman. se länk.
Jag tror få klubbar vill ha Hedman gratis och ingen utom Qatar vill betala ca 150 tusen.
Ibland sker det olyckor men jag anser Hedman spelar systematiskt farligt och att han inte förstår eller klarar av ett säkert spel.
När det gäller Hedman anser jag det bara är en tidsfråga innan nästa skada.

{7603}:

Sam Marklund, det här kan bli hur bra som helst! Vill särskilt lyfta fram hans otroligt vackra efternamn och hans stamtavla. Spelar en hälften så bra som farsan sin så är succén given. Bara att fråga lövenhjonen vad de tycker om Lasse Marklund så börjar de darra och stamma. Kul med en till spelare från egna led, snart har vi nog 100% från den egna kommunen?

I första hand tror jag att föreningen tänker att de vill täcka upp för när våra stjärnjuniorer drar till JVM. Det lär väl blir en 3-4 stycken som vanligt. Med skadeproblematiken behöver vi lite bredd, och nu har vi en kille som brinner för klubbmärket. Ingen inköpt finne eller tjeckoslovak som är rädd för att få smuts under naglarna och det är såklart kul.

Nog får man lite fnitterattacker när man läser och synar Börjes senaste hatpredikan.

” Mycket sällan misslyckas han med att utdela en korrekt tackling och går över gränsen.”

Ja nästan aldrig? Har knappt hänt. Bara två avstängningar i år för övervåld mot huvudet. Samma mönster genom hela den onda karriären. Hundra matchstraff ungefär.

” Varför är då lärlingen och DN så beredda att döma Hedman, att de gör det även när han troligen inte alls gjort något fel, och dessutom så j-a klantigt att man motiverar beslutet men rena galenskaperna.

Varför?

Därför att det handlar om Viktor Hedman. “

Ja juniorsläckar-Hedman gör inget fel. Förutom att som tredjegubbe smälla en försvarslös kille rätt i skallen, med armbågen uppe. Obehagligt att se. För hundronde gången. Sen ska det skyllas på Viktor i Tampa Bay, helt oskyldig.

” Vi har alltså en hockeyjuridik som favoriserar vissa klubbar och som hänger vissa spelare, oberoende av vad som hänt, igen-kligen.”

Ja det verkar ha något emot juniorsläckar-Hedman. Han blir ofta avstängd när han mycket respektlöst smäller på folk i huvudet stup i kvarten, vissa blir invalider. Taskigt av hockeyjuridiken. Taskigt att ge skallkrossar-Foppa 4 matcher vid sidan av när han avslutar landslagsbacken Fernholms hockeykarriär och det hojtas ”låt han dö låt han dö” av Qatars klack. Taliban-Janne får 10 matcher när han försöker avskilja Bellemarklund huvud. Taskiga de är inom hockeyjuridien. Egentligen får man göra sånt! Näe nu blire å överklaga och anmäla! Varför tycker ingen om oss? hihihihi!

”Det kallar jag en rättsskandal.”

Ja vilken rättskandal alltså. Att han ska sticka fram huvudet rätt på juniorsläckar-Hedmans armbåge sådär, han måste ha haft ögon i nacken när juniorsläckar-Hedman kommer in som tredjegubbe? Allt är en komplott! Hihihihi!

Jösses vilket stolpskott Börje är. Eller stolpskott och stolpskott, en sargut är vad han är.

{7804}:
Ursäkta men ser aningen bredare på det hela än vilket klubbmärke som sitter på tröjan, kan Du inte se det så be någon i din närhet förklara det för dig!!
Det var situationen som sådan, inte att det var just Wingeli eller en SAIK spelare som nu gjorde det!

{7603}:
Att diskutera Hedmans, Forsbergs eller Jimmies tacklingar och den sistnämndas klubbviftningar i magen kan vi och kommer vi att diskutera många år framöver tänker jag!!
Har någon tänkt på att det som hände för ett tag sedan att ett mål dömdes bort för att spelaren stod i det blå området framför vakten och att regeln säger att "det räcker att vakten söker upp spelaren med tex. handske så ska målet dömas bort"
Så säger regeln, hur konstigt den än låter!!

Hur kan det då komma sig att det blev så tyst om när Wingeli höll på att omedvetet dock trampa av Leksands vakten hälsenan??
Nu gjorde han inte det men vakten fick ändå en skärskada av Wingeli!!
Vad hade han där inne att göra?
Han har väl ansvar för vart han sätter sina skridskor!
Likt en spelare har vart klubban är.. eller??

Sen att det var en SAIK spelare bryr jag mig inte om, men inte ett enda ljud hördes efter denna händelse annat än att vakten "trodde" att han skulle vara tillbaka inom några dagar!!

Man måste erkänna att Forsberg har framträtt och sagt sinn ånger över vad han gjorde mer än de flesta andra som gjort liknande "dumheter" gjort!!
"Viss" spelare har utan att jag nämner något namn "gjort" sitt sätt att spela, agera med klubba och kropp till sitt "mantra" och när denna spelare inte spelar som han gör utan försöker spela ren ishockey så hamnar han på rygg och blir efter motståndaren!!
Detta kan alla se som kan hockey och säger inte att just det är rätt eller fel, kan dock säga att denna spelare INTE spelar på detta utstuderande sätt internationellt, där aningen hårdare spel dock tillåts men även att ett slagsmål inte beivras på samma sätt som det gör här i Sverige!!

Hedman kan vara en aningen opolerad visst, men han spelar på xakt samma sätt nationellt som när han har spelat i landslaget!!

Foppa är som tex Wingeli och som alla vet och även de inbitna SAIK fansen ingen ful spelare, det måste man erkänna men alla kan vi göra våra misstag som "igelkotten sa när han satte på rotborsten".....

{7804}:
Anton Hedman: "Jag försökte bara ta kroppen tycker jag."
Han lär sig aldrig,han förstår inte.

Jag tycker armbågstacklingen är mycket ful och lömsk och är snarlik Johan Forsbergs.
Böter 17000 innebär lön på 120-160k. Säg han har 150 och det är nog få klubbar som ser det värdet.
Nja ingen klubb ser det värdet och Engsund undrar jag hur många ryckte i förutom Qatar. Skrämmande.

Positiva signaler kring Axel och Pär L.
Innan jul säger Karin och det är 4 matcher nu innan uppehåll.
När det börjar om 21 december är det nog tänkt med comeback.

Burström låter som mitten på januari och det är visst något med armen så han borde kunna köra på is ordentligt.
Visst är det ett avbräck men undra om inte det blir väldigt bra han får ett uppehåll. Tidigare år har han ju matchats enormt och nu får han mental och fysisk vila som blir värdefullt i slutspel.

Sam Marklund tycker jag också låter bra. Inga stordåd att vänta kanske men just nu är han som klippt och skuren som bredd.

Ja serieförbrytarn juniorsläckar-Hedman delar ut en blindside rätt i skallen som trejdegubbe, armbågen högt uppe.

Men det var DIFiplinnämnden som vill ha sopan avstängd innan mötet med Djurgårn? Sen var det visst Joel som huvudtacklat någon random gnetfinne för 7 år sedan, innan reglerna runt huvudtackling infördes? Nämen juniorsläckarHedman är inte en buse, en renhårig spelare minsann!

Jaja... blire å överklaga måntro? hihihihihi! Jösses! Jag är då inte förvånad

{7804}: Blindsidetackling rakt framifrån? Du glänser som vanligt.

« · 1780507 · »