1150x200-hockeyicerinkfornhlteamsby_0.png

Support

4750 inlägg · 375 ämnen

Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september

« · 1065354 · » Till forumet


Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Stigsson: Fast det kan du ju redan genom att kopiera. En sorts nödlösning men dock.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
T T: ....och möjligheten att flytta inlägg som hamnar i fel tråd.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Felstavningar i trådrubriker och fel datum på matchtrådar är ett par exempel på något jag önskar gick att ändra.

Alltså en edit-funktion för moderatorer endast avsedd för ämnesrubriker.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Nu fungerar omröstningarna som dom ska.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
T T: Det ska vara så. Så att folk kan kommentera omröstningen.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
T T: Det stör mig inte, iaf inte de som man kan kommentera. Däremot att det inte går att rösta direkt i ämnet som blir stör mig.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Det känns också onödigt att varenda omröstning måste bli ett eget ämne i alla forum.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Känns onödigt att testboksinläggen kommer med på forumöversikten.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Salle: Det blir nog en ny statistiksida.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Marcus: Hittar inte den lite småintressanta statistiken från HS2's förstasida. Finns den nånstans eller kommer den tillbaka?
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Marcus: Gjorde det igår tillsammans med cookisarna. Nu när jag kom hit så verkar allt fungera som det ska dock.... så då passar jag på att lyfta på hatten för ett väl utfört jobb med HS3!
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Captain Crash: Radera bort alla tillfälliga filer. temporary internet files. Det borde göra susen tycker jag. verkar konstigt att den inte laddar css'en tycker jag.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Captain Crash: Tillägg: Uppdaterar jag sidan går den till sig direkt men det blir lite jobbigt i längden kanske..
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Marcus: & Poffa. Rensade bort kakorna igår, utan skillnad. Nu gick det dock till sig i denna bok men nu när jag skriver denna kommentar så blev det samma "skit" igen på forum_write sidan. Mera förslag? :-)
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Paddan: Jag ska lägga till det sedan.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Captain Crash: testa att trycka CONTROL+F5 som betyder att du laddar om sidan "rent". alltså att den inte använder cachen.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Poffa: Var det inte så tidigare att man kunde gå in på "ändra forum" och där se om det var några gröna lampor på de forum som inte rymdes att visa under "mina forum"?

Vad jag kan se är denna möjlighet nu borta utan man måste då gå in på respektive gästbok som inte syns i rutan "mina forum" och se om där är några nya inlägg som man inte läst.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Captain Crash: Rensa ut cookie:n som du har från hockeysnack. Det har hjälpt för några stycken andra.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Hemma ser sidan bra ut, men nu när jag sitter på jobbet ser det helt knäppt ut! Precis som att sidan inte tar css:en. Mycket märkligt. Nån som har nån klok idé om varför?
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Poffa:

Och jag har en ny och värdelös skärm... ;) Men som sagt, på min skärm hemma är det lika illa.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
knaskamilla: Okej. Ja, jag har iofs två väldigt nya och bra skärmar som jag sitter vid, och på dessa är det en njutning att sitta vid HS3.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Poffa:

Fast det verkar ju vara fler än jag som har problem med det. Jag har olika kontrastinställningar hemma och på jobbet, och det är lika jobbigt på bägge ställena.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
knaskamilla: Själv anser jag det vara helt gudomligt när det ser ut som det gör. Pröva att justera kontrasten på skärmen.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
knaskamilla: Håller med, den gamla var bra mycket tydligare...
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Apropå nya HS: går det inte att göra något åt färgskalan så man slipper bli snöblind av att hänga här?
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Salle: Och vad är chansen att funktionen blir rätt använd? Majoritet är liten garanti för kvalitet. Säg att t.ex. spud skriver ett lysande och giftigt inlägg i tikareboken. Hur stor chans ger du det inlägget att klassas som "bra"?
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
difzi: & T T: Funktion, rätt använd, är ett sätt att belöna bra skribenter och bestraffa idiotinlägg och dylikt klotter.
På lång sikt kan det nog ge en, behövd, kvalitetshöjning på inläggen.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september

T T:

Kan hålla med dig, men det är det som gör den funktionen roligt :)
Tar tid att vänja sig lite vid de nya HS men en klar förbättring.
Dock så saknar jag liite den gammla HS loggan, får nöja mig med den skapligt lika tyglikande stycket i garderoben som minne :)

Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september

T T:

Det var 3 stycken som inte höll med dej;)

"Idag kl. 16:35 | -3"
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
65selander: Kan bara stämma in lovorden. Ser riktigt proffsigt ut! Tack Marcus för att du orkar hålla på! :)
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Är det bara jag som tycker att det här med "bra inlägg" är ganska fjantigt?
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september

Marcus:

Att ladda om har inte funkat än för mig, men skyller helt på datorn då ;)

Tack, fick även samma svar bubblat till mig :) Varför shift av alla knappar och inte etrl t.ex? Dock verkar shift som en trevlig liten knapp som börjar bli min nye bäste vän i många sammanhang ;)

Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
difzi: Hej och tack för berömmet. Jag fick samma fel i FF en gång. det räckte då med att ladda om sidan så blev det bra igen.

Gör enkla radbryt med SHIFT-ENTER istället för bara ENTER. Det är editorn som bestämmer att det ska vara så.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september

65selander:

Mycket bra jobbat, betydligt bättre än HS2. Har inte klämt och känt på alla funktioner än men ser riktigt lovande ut!

Dock en sak eller två :) Är det bara jag som inte kan öppna HS3 i FF? Allt radades upp efter varann, blev helt förskärkt och trodde att de va nya HS men sedan testade jag med IE och fann till min stora glädje att det inte va fallet :)

Den andra saken är att då jag trycker enter för att skapa en ny rad, hoppar den automatiskt ner två rader och de går inte ta bort en utan man raderar hela returslaget.

Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Marcus: Ser väl trevligt ut det här med det nya HS. Bra jobbat.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Marcus: Det är nog många fler än mig glada över.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Dream Team: Klockan går nu rätt.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Jag noterar att HS klocka går några minuter för snabbt. Att tänka på inför matchtipstävlingen som är en dryg vecka bort. (Min klocka är i nuläget 21.10)
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
hellge: Jag tycker dessuton att det var en väldigt bra jämförelse mot just tv
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
hellge: Du vill få det att låta som det bara var åt ena hållet.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
73Sjöbba:

Nu är det inte retstickor jag diskuterar. Att retas och upprätthålla rivaliteten mellan MODO och Timrå ser jag som något oundvikligt, ja till och med något önskvärt. Det jag avser ligger närmre systematiskt förtal.

Nog kan jag hålla med om att Birger både kan hålla hög klass, glimt och humor, ja även litterär kvallite. Men hans närmast patologiska besatthet av att det skulle finnas inavel i Ö-vik beskriver något helt annat än glimt, kvallite och humor. Jag menar människan har ju hållit på så där sen början av 2000-talet.

Det konstiga är inte att det finns personer som hakar upp sig, som har hack i skivan och återkommer till samma lögner dag efter dag fem år i rad. Det konstiga är att ledande personer försvarar det.

Du säger att man kan välja att inte läsa. Javisst är det så. Men bokstäverna står fortfarande där, öppen för alla att läsa. Jag tycker inte att man likställa det med t ex TV, där man kan byta kanal.

Jag tycker inte det har framkommit något tillräckligt bra argument som kan motivera ovan nämnda tik-profils decenniumlånga ljugkampanjer.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
73Sjöbba:
Ambroos skitinlägg är det ibland bara att plocka bort. Men Birgers tycker jag håller oftast hög klass
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
hellge: Vad jag vet så är det första gången som du påpekar själv att du är inte är någon ängel.

"Nöjd skulle jag bli om någon modig jäkel med tik-anknytning skulle sätta stopp för Bragd-Birger, Ambroo, snoop och några andras halvdecenium långa korståg med inalvelsnack om Ö-vik och Modo och annat."

Nu kan jag tycka även som Poffa skriver att det finns minst lika många retstickor i Modos supporterskara så som: hellge(fast det var ett tag sedan), scim, NuMo, bisterfinnen, Wayne Gresky, Icing-ove, spud, Shinzawai + några till.

Jag kan hålla med om att det är en låg nivå många gånger men man ska samtidigt inte kasta sten i glashus.

En liten poäng i saken är att om man nu stör sig på så många andra lags supportrar så behöver man inte läsa deras gästböcker om nu det är så jobbigt, det skulle inte jag göra i alla fall.

Dom där verbala råsoparna brukar i regel komma när någon i regel "har försökt släcka elden med tändvätska".

Nåväl så länge det finns en glimt och en stor portion humor i det hela så tycker jag bara att det är roligt. Typ som Bragd-Birger.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Poffa:

Håller med, jag är själv ingen ängel och har säkert påpekat det ett antal gånger.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
hellge: Som sagt jag gillar inte de orden.

Men nog har MODO några retstickor som är snabba med att dra upp alkholismen i Timrå, osv. Alla lag har sina element.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Poffa:

Det låter spännande och trevligt med alla nyheter.

Jag är dock tveksam till att göra vågen ännu. Nöjd skulle jag bli om någon modig jäkel med tik-anknytning skulle sätta stopp för Bragd-Birger, Ambroo, snoop och några andras halvdecenium långa korståg med inalvelsnack om Ö-vik och Modo och annat.

Jag antar att det inte är ditt ansvarsområde, men jag vill ändå ha det sagt.

Men som sagt, det låter trevlig med alla nyheter
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
hellge: Jag tänkte försöka förklara min synpunkt i den här frågan.

Jag ogillar uttrycken modolider, timråalkisar, skånejävlar, renknullare och alla andra påhopp på lagens respektive supportrar. Ord som dessa tycker jag personligen inte hör hemma här på HS.

Men, jag anser inte att dessa ord på något sätt skulle hämma HS i sin tillväxt. Tuffa ord och lättare påhopp är nog snarare sånt som drar till sig de stora massorna när det gäller att skriva av sig. Dock kan det kanske innebära att några av de stora hockeykännarna drar sig för att skriva på HS. Det problemet ser jag dock som löst till HS3.

Med egna bloggar, tydliga undersidor för varje lag och klubbrelaterade förstasidor så kommer det bli riktigt, riktigt bra. Förutsättningen är dock att moderatorerna för respektive klubbsida tar tag och lyfter fram de seriösa diskussionerna i rampljuset. Och jag har förtroende för sidans moderatorer.

Jag anser också att det är mycket svårt att stävja alla dessa verbala påhopp och råsopar på ett rättvist sätt. Anledningen är att det som för dig och mig är ett påhopp är det inte för många andra. Vi har alla olika grundfilosofier att utgå ifrån och att på så sätt skapa det perfekta klimatet ser jag inte som möjligt.

Istället så hoppas jag att den nya layouten och de nya funktionerna kommer lyfta de viktiga diskussionerna och ta bort de oviktiga, och på så sätt skapa ett trevligare klimat.


--------

Någon (MetalGuru?) frågade också om vi gjorde något för att locka hit underrepresenterade supporterskaror. Som svar på detta så kan jag meddela att det kommer gå ut "pressmeddelanden" där vi försöker lyfta fram HS som den bästa sidan för att diskutera hockey, vilket den för övrigt redan är.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Frågan sägs ha ältats i 3-4 år.

Om det nu är så, att ledande personer på HS medvetet eller omedvetet skyddar de ljusskygga individerna. Det skulle väl innebära att båda gemensamt hindrar HS från att utvecklas.

Att frågan har debatterats i flera år tyder på att den har verkligen har relevans.

Då blir väl frågan, vilka är mest trånghuvad, de ljusskygga eller dess beskyddare?
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
hellge:
Förtydligande.

MIN mening är att modolid och timråalkis inte hör hemma i konstruktiva debatter. Det känns som om att när man har slut på intelligenta forumuleringar tar till sådana verbala knytnävsslag.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Principen med varje enskild gästboks självbestämmande tycker jag är bra. Dessutom ligger det i tiden i denna liberala era med personens och de små gruppernas autonomi.

Dock uppstår ett problem när en gästbok tillåts att gå över gränsen för det tillåtna och systematiskt förtala. Åtminstone sedan 2003 har dessa ”forumprofiler” tillåtits skriva om inavel, sex med familjemedlemmar osv. Detta har inget med hatkärlek att göra som Per Happs antyder. Jag tycker också det ska få finnas hatkärlek, men detta anser jag vara något annat.

Jag har skrivit om detta flera gånger tidigare och tycker att ledande personer har märkvärdigt svårt att förstå vad jag menar, eller så vill man inte förstå. Jag kan garantera att ledarna för denna sajt skulle ha mycket att vinna i både respekt och förtroende om man visade lite civilkurage och mod i denna fråga.
Kommentera

« · 1065354 · »