Tom Topp: ja det är ju absolut inte omöjligt att du förklarar orsakerna.
Skillnaden mellan fågel och fisk är ju så sjuuuuukt små!
Detaljerna i spelet är ju delar av sekunder på reaktioner.
Hade Eronen vridit sitt huvud några grader till vänster innan han styrde in en puck i egen kasse så finns det inte på världskartan att den hade blivit mål.
Hade Erixon legat 3 hundradelar av en sekund före i sin reaktion hade han kunnat lyft en klubba och inte åkt bakom och sett LHC göra ett enkelt mål i PP.
Sjukt små detaljer.
Är spelarna inte optimala så kommer de efter. Det är väl det konststycket Olli ska hitta. Vad ger den optimala förberedelsen liksom.
söder över: jag vill se det så här, urladdning på lördagen mot länsrivalen inför en fullsatt arena. Dubbla pass måndag tisdag och bussresa ner till Linköping, där vi möter ett taggat hemmalag som vill visa hemmapubliken att dom kan vinna. Lite motstuds och några individuella misstag, men annars såg spelet stundtals bra ut! Ikväll tror jag att vi får se ett Timrå som har dom där extra procenten som saknades i torsdags!
sargad: hahaha! Japp! Endast se och diskutera eller processa en sak i taget och det får inte vara känsligt eller negativt för det är obra!
Haha!
Ok!
Laget blev för långt, vi fick inte till någon broms effekt alls för LHC, vi kom inte heller riktigt in i skottbanorna i egna zonen heller och framför JJ svek kamperna lite.
Framåt var det lite för mycket försök att etablera och för lite lita på kompetensen och tryck på kassen.
3-4 linan var mer rakt på mål och det blev skakigare hos LHC då.
Det kan främst Dalle EP och Hartmann ta med sig. Inte fel att ta pucken till målet snabbt ibland. Annars blir det ganska lättläst med ingång-tvärnit pass centralt mot blå eller rakt upp till blå om och om igen!
Så ikväll: bättre gap controll igen och högre desperation i egen zon avslutningsvis lite rakare anfallspel och det kommer kännas som SM guld igen!
Tycker det är för stor fokus på en spelare nu. Och då menar jag inte Oliver Kapanen.
Lite mer intressant är det att se l a g e t pröva vingarna mot stabila konstanten Skelet. Den här matchen kan möjligen ge tydligare fingervisning på stabilitet och efter slaget i Stångebro vår tillbakastudsakvalitet.
DenRöda: Tycker peronligen som många andra att Erixon bör vara petad ikväll efter han insats senast. Om man ska gå efter vad Jokinen sagt att man måste bevisa sig själv för att få spela så bör så vara fallet. Han bevisade sig inte direkt mot Linköping. Men med tanke på att han fick spela så mycket direkt så verkar inte Jokinen stå för sitt ord gällande detta.
Kan köpa att han får en till chans ikväll, det skulle inte förvåna mig. Man har nog överseende att han varit borta och skadad länge och vi behöver kroppar på backsidan och rutin som Tim har. Men gör han en dålig match igen bör det bara sista chansen och bänken trots hans höga lön.
Det kan inte bara vara en slump att vi vann de fyra matcher som Erixon saknades i. Han är för seg på denna nivå och passar inte in i Jokinens spelsystem det ser man med lätthet. Nu beror det självklart inte bara på honom, men en starkt bidragande orsak anser jag att det är då det sprider sig i hela laget och över hela planen.
Hårda ord men det är vad jag känner och tycker. Har full fötståelse om andra tycker annorlunda.
Jag anser att vi bör försöka hitta en back så snabbt som möjligt. Ingen panik såklart. Men hittar vi något bra och ekonomin finns så slå till.
Costanza: jag hörde av kunden vi har inom BAE som trodde att modo tränare inte blir kvar. Sedan om han är på väg bort nu eller efter säsongen sades inte men kanske behövs ny frisk fläkt trots allt med tanke på läget.
Sanyet: Varit en del "kaos" i klubben med kapten, VD, bäste backen, dyraste snipern och överlag dåligt spel. Borde jämna ut sig med tanke på spelarbudgeten MoDo har. Imponerad av er start i SHL. Kul för den nye tränaren att det kuggar i.
Costanza: jag har dålig koll på moso. Sist jag följde er var på foppas tid o sedinarna Jag har noterat att ni ligger tråkigt till i år och det verkar inte finnas några räddningsplankor. Är det defensiven som inte är bra hos er?
kulltorp: Nu är jag här! Ska se om ni kan lära MoDo hur man lirar hockey. Ert prisskåp ekar tomt, men kan ju ändras när ert nu framtunga lag tar er garanterat till slutspel.
Per HApps: Att vara djurgårdare de senaste typ 10 åren är endast förenat med skam. Fy fan vilken jävla skitförening det där är! Strunt samma att vi inte har några SM-guld, att vi pissade på dem och var laget som förnedrade dem ur SHL smäller högre än 10 guld tillsammans. Fan, vi borde ha en specialdesignad jättepokal i prisskåpet för det
neutral: jag befarade på förhud att Erixon skulle vara en av spelarna som kunde få problem med Jokinens spelfilosofi. Han var som bäst för två säsonger sen, när Timrå (med framgång) spelade en väldigt defensiv hockey och backarna hade en helt annan roll än idag. Det passade honom utmärkt, medan en sån som Svensson hade betydligt svårare.
Vi får väl se om Jokinen kan få Erixon att passa in i systemet. Jag tyckte att det gick hyfsat mot LHC i spel 5-5, däremot var han ju helt lost i BP. Hans positionering och felhantering av situationerna bidrog i högsta grad till båda målen. Misstänker att det blivit en del filmtajm för honom.
Rönnen ska vi inte hajpa sönder eller stressa med. Han gjorde det jättebra när han fick hoppa in. Kanon, och han lär få fler chanser framöver. Men langsamm, bitte. Han har nog en rejäl resa kvar innan han - förhoppningsvis - blir en stabil SHL-back. Men spännande är han. Jag får mer pirr av honom än Melander.
sargad: CHL som turnering kan kvarstå och de lagen som önskar deltaga (av de kvalificerade) skall stå fritt att delta tänker jag Nu är det väl tvång att spela om man kvalificerar sig
Flera av de andra länderna ser nog inte samma problematik som finns här i Sverige
Men förstår Sanny han behöver en klatshig rubrik som lockar klick
mikenomad: Förviss har den andra Timråbekantingen Hellsten gjort det bra i Leksand än så länge. Men om han går sönder och nån av de där två är alternativen så hade min puls nog varit rätt hög som Leksing..
DenRöda: Vad gäller Erixon så har han inte och kommer inte någonsin att hitta ett matchtempo som håller för ett topplag i SHL. Han har många fördelar med sin rutin men uppträder mer som en alibi spelare utan driv och speed. Bättre skola in någon yngre med fart och vilja. Inget ont om personen Erixon men här har bäst före datum gått ut för en spelare på toppnivå i SHL. Hoppas jag har fel men då får nämnde person upp till bevis.
Äntligen tar Sanny upp det här med dyngturneringen, CHL.
Champions Hockey League gör ingen särskilt glad eller rik. Så varför fortsätter det år efter år? Jag ser ingen framtid för turneringen det är dags att skrota den en gång för alla.
DenRöda: Det är ju ändå så att vi om ekonomin tillåter är ute efter en back. Skulle vi få in en sådan så är Erixon den som får stå åt sidan som 7:e back i allafall.
Sputnik1: Håller inte alls med i att kicka Erixon som många andra härinne. Han är nyttig i vissa delar av spelet. Anledningen till varför Rönnelöw fick stå åt sidan efter ett par byten var pga av den stora skillnaden på rutin. Erixon har ändå helt okej passningsspel, helt okej i närkamper. Det kommer ta en liten stund innan han kommer in i matchtempo. Rönnelöw kan absolut komma in i slutet av matcherna vid stora ledningar, men att spela för att jaga mål på SHL-nivå, nej inte där än.
Olli Hahl: För att försvara Erixon lite till det sociala kring intervjuer. Så har jag alltid, i allafall i Timråtröjan upplevt Erixon som att han inte alls trivs bakom kameran och känns rätt atel i intervjuer och sådär.
Annars är du spot on kring själva spelet i sig!
Hehe, sen undrar man ju om Jokinen varit på Erixon lite med. Tanke på hur Erixon själv trycker på individuella misstaget..
"Gång efter annan kommer han tillbaka till en situation. Linköpings fjärde mål när Tim Erixon var inne i numerärt underläge och tycker att han borde ha fått undan pucken.
– Personligen känner jag bara att jag skulle ha gjort det bättre i den situationen. Som sagt, det är ett lite rostigt beslut, säger han."
Sputnik1: Ja Kimmo kommer att kräva svar från Montreal hur de tänker angående hans son och Timrå. Lite tidigt att säga innan vi vet hur det gått i kommande matcher. Men bra att ha svart på vitt om man känner den minsta osäkerhet.
Rip Kirby: Man tackarrr som panchis o ja jag har blivit stopplig sen ja blev pensionär har ramlat o knäckt lite revben!!! OBS!! grym ironi från Lilla farbrorn!🤣🤣😎🇺🇿