1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590531 inlägg · 6216 ämnen

Allsvenskan 2013/2014

« · 1583805 · » Till forumet

Sv: Allsvenskan 2013/2014

SuperMupster: Fan vad gött! Det där är guld värt för en annan som inte kan vara på plats.

Vem var det som körde med Gunnos tröja? Domderade hårt i andra klippet.

Kommentera

SuperMupster: Tack! :)
Kommentera

håll till godo,

3-0 respektive 4-0 målen av timrå :)

Kommentera

Laken: Vi var knappt 650 på plats, och vi fick se en bra prestation från Timrås sida. Visst, jag är fullt medveten om att det var första matchen på försäsongen, men det har varit ganska mycket mörker över Timrå-hockeyn under en lång tid så det känns gott att kunna vara lite glad. Vill lyfta fram några saker jag fastnade för:

Molinder och Hallin spelare i samma kedja. Molinder satte två, Hallin ett.

Hult var riktigt bra ikväll.

Bland de yngre vill jag plussa för Pettersson, Boyce, Öhrn och Wedin.

Iilathi gjorde ett stabilt intryck i målet.

Backarna såg stabila ut, men jag tyckte att offensivt skicklige Wade Bergman vägde lite lätt i närkampsspelet. Nils Bergströms indianare i egen zon var inte heller vidare snygg.

Sammantaget fick jag dock positiva vibbar. Särskilt av det faktum att spelare som Hallin, Molinder, Hult och Hundertpfund verkar veta att det kommer få bära ett tungt ansvar i vinter.

Löjligast under kvällen var när Björklövens högljudde supporter skulle slåss med mig efter matchen. Han ska vara innerligt glad att jag tillhör kategorin som inte tycker att supportervåld hör ihop med idrott.

Kommentera

Hahl Bundy: Lovely. Vi slår Löven med 5-1 och är alltså redan bättre än Modo, Luleå och SAIK. Bådar gott, AS blir a walk in the park.
Kommentera

Nya Timrå vann. Nu bygger vi vidare. Känn känslan.

Redigerad kommentar

Kommentera

Hälge och alla andra: Det kommer TA TID att locka tillbaka folk till arenan. Det finns så många som sett 7-8 förluster i rad på hemmaplan och alltid tvingats vända hem besvikna. Därför börjar vi nu om!

Att börja vinna på hemmaplan och ge publiken glädje och underhållning är viktigast av allt! Förtroendet kommer ta tid att bygga upp igen.

Kommentera

Kommentera

Hälge:
Uppladdat:

450x300-dsc_0061.jpgdsc_0061.jpg

Kommentera

Hade väntat mig några fler på läktaren.
Kommentera

För oss som inte kan gå, visas matchen någonstans? Ser inte nån länk!
Kommentera

Hahl Bundy: Mysko bild
Kommentera

T T: "Resterande matcher planeras att sändas i Hockey Allsvenskan Play" Så man kommer kunna se alla matcher verkar det som.
Kommentera

mikenomad: Helt ärligt så tror jag på dyngstryk. Vi kommer garanterat att få träna på defensiven om man säger så....

Men men. Jag hoppas ändå på lite fart. Eller what a fart som amerikanarna säger

Redigerad kommentar

Kommentera

Timrå Icon: Haha....mina autistiska drag gör att jag har svårt att förstå ironi. Vet inte hur det är med puben faktiskt. Själv kör jag ju bil vilket gör puben rätt ointressant...
Kommentera

mikenomad: Prickräkningen var ju helt grym! Snacka om rainman hahaha
Kommentera

mikenomad: Jo jag skojade bara. Ironiska generationen du vet ;-)

Japp jag ska dit! Är puben öppen förresten.....?

Kommentera

mikenomad: Jo det håller jag med om. :-)
Kommentera

Timrå Icon: Jag är rätt övertygad om att vi åker på pisk ikväll. 4-2 i arslet!
Kommentera

mikenomad: En sak dom ligger klart före oss i är sålda årskort iaf, styvt 1700 ser jag, samma priser som oss ungefär.
Kommentera

Hahl Bundy: Iconens "live"rapportering samt Blizzards prickräkning...där har du två av mina "all time high" härinne. :)
Kommentera

Timrå Icon: Missförstå mig inte, jag tror definitivt inte att vi får en lätt match ikväll. Vinner vi är jag jättenöjd. Men svårt att säga vilka som har fördel (nu är det ju bara en träningsmatch men man är svältfödd, analysera det som analyseras kan), vi som är spelsugna men rostiga och matchotränade eller Löven som blivit varma i kläderna men som rimligen borde vara aningen fysiskt och mentalt trötta efter gårdagens urladdning?

Ska du dit?

Redigerad kommentar

Kommentera

mikenomad: Jag tror inte vi får det sååå hiiiimla lätt ikväll. Skulle tippa att vi vinner med max 5-2 eller något sånt......
Kommentera

mikenomad: Bobcats spelar snart sin.
Kommentera

4 veckor (+1 dag) kvar till seriepremiären! Härligt! Underbart! Spännande!

Kommentera

Löven borde vara lite slitna ikväll efter att ha spelat säsongens viktigaste match igår.
Kommentera

kennas: Jag hade torsdag igår, har du onsdag idag?
Kommentera

dr-nix:Hoppas det blir en liten klack imorgon!!!
Kommentera

dr-nix: Nice, då är det bara att gå på matchen imorgon då :)
Kommentera

mikenomad: Kan ju ha att göra med att vi inte kunde börja signa spelare innan vi visste om vi ens fick vara med och leka i år.
Men men. En bra försäsong=usel serie ;-)
Kommentera

Är det någon som vet om det kommer att gå någon buss från Sundsvall till matchen imorgon, eller blir man tvungen att gå från Timrå centrum?

Kommentera

Timrå Icon: Men i morrn är det alltså dags för första "riktiga" matchen. Varför känns det alltid som att vi är lite sent ute och sedan dessutom matchar sparsamt på försäsongen jmft med övriga lag? Inget jag har belägg för utan bara en känsla att det är så och att det varit så några år. Löven t.ex spelar väl sin 3:e match ikv, alla mot SHL-motstånd...och i morrn i 4:e mot ES-motstånd.
Kommentera

Hahl Bundy: Haha! Nä det var inte jag.
Jo möjligen i ett tidigare fullare liv från då man dränkte sina sorger över den usla tabellplaceringen.
Kommentera

mikenomad: Ja det var bland det roligaste man upplevt härinne...när Iconen satt o kommenterade" Live". Skrattade mig harmynt.
Kommentera

mikenomad: Hahahaha!!!
Ja tänk vilka plattnackar det finns :-)
Kommentera

T T: Det är tydligt det.
Kommentera

mikenomad: När Zlatan spelar är det aldrig ointressant.
Kommentera

Hahl Bundy: Hmm...försöker känna tillstymmelse till ryckning i intressenerven men icke..
Kommentera

Timrå Icon: Ja. Nästan som om man tittade på en gammal match i tron att det var live.

Eller dum jämförelse kanske, det är ju så orealistiskt korkat haha
Kommentera

mikenomad: Annars hade det varit rätt komiskt om du stått där och ryckt i dörrhandtaget ikväll precis som a-team på bolaget en måndagmorgon hehe
Kommentera

mikenomad: Japp Sverige-Norge i fotboll...
Kommentera

mikenomad: snygg räddning ;)
Kommentera

Timrå Icon: Ja...jag hade torsdag idag för ett kort ögonblick. För så mycket visste jag, att det var på torsdag.
Kommentera

mikenomad: Ja jag ska då iallafall gå imorgon jag
Kommentera

Timrå Icon: Förresten...GAMEDAY!!!

Eller är jag ute och cyklar nu?
Kommentera

mikenomad: Ääääh SHL.....jädra lullarliga....
Kommentera

« · 1583805 · »