1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590497 inlägg · 6216 ämnen

Allsvenskan 2013/2014

« · 1586122 · » Till forumet

Sv: Allsvenskan 2013/2014

Är jag den enda här som tycker att Oscar Johansson inte visat något alls. Ser ut som att han har kritat på ett 5-års kontrakt nyligen istället för ett try-out kontrakt.

Trodde verkligen att han skulle vilja visa under försäsongen att han var värd ett kontrakt.  Han är nämligen inte påtänkt som en gnuggare utan som en av de producerande spelarna man ska kunna lita på.

Han har visat tidigare säsonger att han kan göra mål i AS men har inte visat det under den här försäsongen öht.

Kommentera

mikenomad: ....pers per match tänker så nån oro för ekonomin pga bristande intresse att se Timrå IK förlora även i AS tror jag inte man behöver oroa sig för.

Skulle det stå på slutet.

Redigerad kommentar

Kommentera

Fast jag bryr mig inte så mycket ifall vi vinner eller förlorar, gör mål eller inte. Så länge jag har ynnesten att få se dessa glada, frejdiga ungdomar i Timrå IK åka runt på isen och charma med gladhockey och kämpaglöd så sätter jag mig tacksamt på läktaren match efter match. Så tror jag med lätthet minst 3200Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Vargher85:Där kan allt hända. Har dålig koll på övriga lag. Hoppas lite på Västerås också för nostalgin:)
Kommentera

mikenomad: 2-0 Löven
Kommentera

250kg kärlek: Ja trots avsaknaden av pengar och allt det där; ska vi nu ändå göra det här på allvar så måste en sådan vital del åtgärdas. Pengar till nån med förmåga att producera M.Å.S.T.E skakas fram!
Kommentera

Jockz: jag hoppas att man inte väntar för länge med en utpräglad målskytt. Det är inte otur att man förlorar matcher p g a för få gjorda mål. Inte när man gör det gång efter gång. Det måste skakas fram pengar till en sniper. Annars går det nog åt helvitta.
Kommentera

Vargher85: Vi lär nog kunna lägga beslag på 0 mål gjorda efter x antal minuter rekordet i Allsvenskan också! :)
Kommentera

Gurra88: Förväntningarna är låga - en plats i play off vore en jätteframgång. Förhoppningarna däremot är enorma.

Redigerad kommentar

Kommentera

Vad fan är det för jävla skämt till domare? Herrejävlagud vilka utvisningar dom tar. Kommer de vara så här hela året så kommer hjärtat lägga av efter halva säsongen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Dream Team:???
Kommentera

TD: Om vi åker ur Asien så är fiaskot totalt.
Kommentera

T T: Verkar som att vi är lite tama i avsluten. Känns mer och mer som att förra säsongens stora, utkristalliserade akilleshäl hänger med även i år. Frågan är om den åtgärdas den här säsongen...
Kommentera

TD: allsvenskan ska det vara
Kommentera

Dream Team: helt riktigt ett lag vi får vara nöjda så här långt undvika att åka ur Asien är målet
Kommentera

mikenomad: Får hålla tummarna att det blir kvalserie iallafall!
Kommentera

Gurra88

Känns väl som de är 50/50 att nå den där 7e platsen

Kommentera

Dream Team: Försökte skriva bubbla till dig. Fick du inte det?
Kommentera

Gurra88: Den absoluta toppen har jag mycket svårt att tro att vi har nåt att göra med.
Kommentera

Gurra88: Vi har ett lag, vi finns, ungefär så.
Kommentera

mikenomad: Men nog ska ni vara med i toppen?
Kommentera

Gurra88: Rimliga. Nedtonade, inställda på....ingenting.
Kommentera

mikenomad: Hur är känslorna inför säsongen?
Kommentera

1-0 till Löven
Kommentera

Laken: Självklart är det reklambyråns fel att vi åkte ur, vilket lag kan prestera efter en sån töntchock?

Seriöst; En skittöntig, värdelös reklamslogan är en skittöntig, värdelös reklamslogan. Liksom att ett kasst hockeylag är ett kasst hockeylag. Det ena utesluter inte det andra.
Kommentera

Laken: Det är den där totalt ödmjukhetsbefriade attityden jag inte gillade alls
Kommentera

Timrå Icon: Icke! Det är inte reklambyråns fel att laget presterade som sämst när det gällde som mest.
Kommentera

Laken: Icke! Den hade sugit älg-dase oavsett!
Kommentera

"Herre på täppan"-slogan hade varit bra bara laget presterat och vunnit.
Kommentera

Hahl Bundy: Du, det där jävla pekoralet är jag inte skyldig till. Hubbe är sugen på mig av helt andra orsaker....
Kommentera

Timrå Icon: Nomaden? :)
Kommentera

Bragd-Birger: Att vi fortsätter vara herre på täppan....?

Den som uppfann denna slogan hoppas jag blir uppäten av Hubbenorlen

Redigerad kommentar

Kommentera

Hahl Bundy: Elitserielaget Timrå mot division 1-gänget Björklöven...kan bara sluta på ett sätt.
Kommentera

mikenomad: Vi bör vinna ikväll o pinka in reviret.
Kommentera

El Maco: Samma här. Skiter i skrock som "dåligt genrep ger bra premiär". Vi behöver vinna mot lag som Löven, alltid. Det går inte att ha ett för bra mentalt övertag mot dem.

Redigerad kommentar

Kommentera

mikenomad: Jag skulle gilla en Timråseger... To state the obvious.
Kommentera

Hahl Bundy: Kvällens match blir en intressant värdemätare. Förra mötet med dem är knappast representativt då de kom mentalt och fysiskt slutkörda efter en derbyurladdning mot SAIK kvällen innan.
Kommentera

Laget ikväll bör ju vara det lag som spelar i premiären om inga skador tillkommer.

Det betyder väl att Norja är 1:e målis... till att börja med.

Moe 7.e back dessutom...

Redigerad kommentar

Kommentera

mikenomad: Själv har jag aldrig gillat Löven. Kan bli mycket agg känner jag.
Kommentera

Knylan: Jag hatar Lavander. Känns som att han alltid varit bra mot just oss. Hatet mot Löven ligger annars rent allmänt nära ytan hos mig. Det kommer bli speciella matcher, minns en match på 90-talet när Lövensupportrarna kom i t-shirts med "Sulfat, sulfit Timråskit" på. Ett annat minne är trollgubben Rolle Westins solomål till 2-1 i en match när han lurade arslet av två Lövare vid sargen och sedan hängde in pucken.
Kommentera

Kul artikel det här ändå. Jag tror att det ganska fort kommer uppstå känslor gentemot Löven med tanke på hur mycket hat som fanns under 90-talet. Sen finns den där extra kryddan i Sundsvall vs. Umeå. 

Ingen Jörgen Wikström och ingen Johan Boman men känslan säger att det kommer bli ganska lätt att hata Alexander Hellström. Bättre koll har jag inte på Björklöven, än. 

Kommentera

El Capitan. Per Hallin.
Kommentera

Hallin som kapten? Nja.

Kommentera

SuperMupster: På onsdag ska det bli kul att se oss mot mer värdigt motstånd. Vann inte Ässät finska SM-Liiga ifjol? Då kanske vi får se hur Norja är i målet också.

Skönt att det är igång!

Kommentera

Här kommer 2 klipp till :)

Det andra klippet är den sekvens som fixar utvisningarna som leder till 4-0 :) 
Kommentera

250kg kärlek: Ja precis. Råkade skriva exakt samma samtidgt som Du såg jag nu. Jo visst kanske Löven såg lite segare ut än mot Modo men jag tror vi stressade dem mer med mer fart än MoDo gjorde. Dessutom är väl Löven ganska intakt och ihopspelat sedan ifjol? Vi är ju lika färska som hembakt på Lidl hehehe

Kommentera

Dream Team: Undra hur de nya tröjorna ser ut?

Träffade PerHApps igår på matchen och vi konstaterade att det känns oerhört skönt att det kanske kommer att skrivas något positivt om oss i pressen nu. Det var länge sedan. Det behövs. Det som också känns bra är att vi fick en vinnande stämning i vår egen arena redan nu. Bra start!

Kommentera

Timrå Icon: På förhand trodde jag faktiskt att vi skulle torska. Lövens facit mot bra elitseriemotstånd, trots försäong, imponerade på mig. Men det var nog rätt trötta ben och huvuden hos Lövenspelarna igår. Matchen jag såg dem spela mot Modo surrade de omkring som bålgetingar med en betydligt högre intensitet än de gjorde igår. Samtidigt bör 3 tidiga försäsongsmatcher ha spelat ihop deras lag på ett betydligt bättre sätt än en jippoliknande match som Timrå hade i bagaget.
Jag förringar inte alls den prestation laget utförde igår, jag tyckte att det på vissa håll såg riktigt bra ut. Framförallt kan man nog redan nu se hur en sån som Hult kommer att bli betydelsefull längre fram. Fler också som ska ha credit för gårdagens matcher.

Tänk vad kul det är att se laget få vinna hemma i E-On, det är man inte särskilt bortskämd med. Man inser också hur otroligt viktigt starten av SA kommer att bli för fortsättningen av årets säsong. Kan laget starta på ett övertygande sätt kommer nog folket tillbaka. Om inte kanske hallen förblir lika tom (nästan) som den var igår. Bäva månde.

Kommentera

Vargher85: Ja det såg faktiskt riktigt bra ut! Backarna hjälpte varandra och Hultarn var som sagt grym! Ilahti var också bra placerad och rapp med plocken. Släpte inga många jobbiga returer. Nu såg iofs Löven lite halvslitna och sega ut eller så var det helt enkelt vi som gjorde dem dåliga. Det var länge sedan man såg oss spela ut ett lag. Men ska man vara petig så var det iofs ett es-lag som mötte ett div 1-lag. Men det har flutit mycket vatten under broarna sedan dess. Vi är ett totalt nytt oprövat lag. Men efter detta känner jag mig lugnare. Bara snabba träningsvilliga grabbar och en äldre tränare. Det här blir kanon!

Ja den där supportern höll på att hjula förbi oss nästan. Det som var lite tråkigt var att de besudlat den svenska fanan.

Kommentera

Knylan: Emil Pettersson.
Kommentera

« · 1586122 · »