1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590479 inlägg · 6216 ämnen

Allsvenskan 2013/2014

« · 1586431 · » Till forumet

Sv: Allsvenskan 2013/2014

Om Almtuna och Asplöven går kräftgång,har jag förhoppningargar om att slippa ett kval...

jobbbigaste säsongen kommer det bli sen klubben bildaddes...i särklass....

Kommentera

Dragskott rankar oss 7:a. Det får gärna stämma...
Kommentera

Timrå Icon: sant , men Modanos inlägg kan man fan lägga ett karbonpapper bakom och sedan slänga in dom med jämna mellanrum. Och då föredrar jag att han loggar in och sättet sig med armarna i kors.
Kommentera

Per HApps: äääh rita en arena ;) haha :p jag har fan börjat digga hans sköna inhopp, dom är så jäkla rakt på bara, ALLT är fel :D

( och egentligen är fan allt fel med timrå om man ska vara ärlig)
Kommentera

mikenomad: haha jag läste puss :p

Timrå icon: schyyy ;) nu blir det öl efter 7 dagars arb vecka :)
Kommentera

Vargher85: Ja jag håller med dig till 100%
Kommentera

Timrå Icon: Lundberg skulle i mina ögon kännas... sådär, vilket kan jämföras med känslan jag hade när André Hult värvades (att Hult sedan har överträffat mina förväntningar hittills är en annan historia). I Lundberg vet man ungefär vad man får. Det rör sig knappast om något utropstecken i Allsvenskan, men jag har svårt att se att han skulle floppa.
Kommentera

Timrå Icon: Pluss, pluss och PLUSS!!! Fan, höll på att skriva puss...:P
Kommentera

Per HApps: Jo men alla som bidrar och gör forumet levandet tycker jag ändå tillför något mer positivt än de som loggar ut och sätter sig med armarna i kors bakom tangentbordet
Kommentera

mikenomad: Ja och vi har väl nästan alltid dessutom gjort en sämre säsong än försäsong?
Tror tyvärr Vargher85 är på rätt spår med Emil Lundberg

Redigerad kommentar

Kommentera

Modano:
Det är sånna som du som gör att man knappt orkar sig in på HS längre. Heder åt er som orkar.
Kommentera

Timrå Icon: Kanske en av de 1:a, annars var nog Skarin allra först härinne att predika riskerna för en ny Golgatavandring. Och där är vi alltså nu.

Men jag gillar läget och nöjer mig med att vi åtminstone är med och tävlar en säsong i Sveriges näst bästa liga, sen får vi ta det därifrån.

Nu väntar vi på den utlovade sista forwardsförstärkningen. Med lite tur är det nån som "har det i sig", det här med att göra lite "enkla" poäng. Då tycker jag ändå att det ser anständigt ut. Mittelimitten av AS-anständigt ut. Blir det så att vi flyttar upp en av våra yngre istället för att värva, ja då är inte gapet nedåt större än att jag tror att vi kommer fightas i botten.

Resultaten nu på försäsongen är ju klassiskt relativt oviktiga, i år för vår del mer än någonsin. Med det unga, oerfarna lag vi har bryr jag mig inte särskilt mycket, snarare tror jag att för bra resultat nu hade legar oss i fatet.

Vad man än tror är det svårt att inte påverkas om man radar upp segrar mot meriterat motstånd. Och ju oerfarnare lag, desto lättare att få in för mycket luft i skallarna och inte inse sådana segrars rätta dignitet. Som är av det obetydligare slaget.
Kommentera

mikenomad: Jo jag vet.
Du var nog faktiskt den förste som sa det också
Kommentera

Timrå Icon: Faktiskt jag också, även om det kanske inte alltid verkar så.
Kommentera

Ett skott från höften: Emil Lundberg är kontraktslös. Skulle inte bli förvånad om Timrå gör ett försök att värva honom.

Kommentera

Blizz...eeeh...TikAlltid:

Ja nu krökar vi till!
Kommentera

mikenomad: Ja precis.
Nu vill man ju inte tjata sig hes om det här men under de här omständigheterna hade jag varit glad om till och med laget bestått av Kalle Anka & Co
Kommentera

Modano: haha sköning! Du hetsar upp dig så mycket så du kommer på bredställ över tangentbordet! :D hockey är en skitsport, nu super vi :)
Kommentera

Timrå Icon: Visst. Och för att vara lite seriös; jag tror Nubben o co gör den satsning man mäktar med, dvs en minst sagt medioker. Nog hade jag önskat mer storlek på backsidan men frågan är på bekostnad av vad...i vårt läge får vi välja antingen eller. Det jag surar ihop lite över är falsk marknadsföring men kommer det en spetsförstärkning så kan jag släppa det en aning. Den tidigare utlovade spetsförstärkningen kan tilläggas. Att prata play-off med nuvarande lag (vilket som bekant är målsättningen) är inte realistiskt anser jag. En rimligare målsättning vore att landa och bli ett stabilt AS-lag, allt över det är megabonus.
Kommentera

mikenomad: Billigt och villigt var nog ledorden
Kommentera

Modano: Ja skjut inte mig. Jag håller med dig i stort
Kommentera

Modano: Jävlar vad vi är överens om mycket märker jag nu när jag lärt mig tyda dina inlägg...
Kommentera

Timrå Icon: Ja tyvärr har vi fortfarande bara dvärgar på backsidan som pajas Nubben får stå k--- på. Hur i helvete kan ni hylla inavlet i  föreningen skål boys. Jag ska vara sportchef så det blir slut med dvärgar inavelsvärvningar som crippe syfröken moe stall O johansson mfl.
Kommentera

Bragd-Birger: Det är den tillåtna kritiksfären vi rör oss inom här, det du sätter ord på där. Starta från botten med "men vad kul att vi har ett lag hörrni!!1" till obegränsat med cred och lovsång to the mighty Nub.
Kommentera

Bragd-Birger: :-)
Kommentera

Gurra88: Du har nog blandat ihop moderatorer med jourhavande medmänniska?
Kommentera

Timrå Icon: Som jag förstått det är det här med en backuppsättningen en medveten strategi. Det snackades ju om en ny variant av rörligt försvarsspel, och då kanske det tarvas spelare av hobstorlek. Den som lever får se om det var ett genidrag eller om det hamnar på 'men vad kul att vi har ett lag, hörrni!!1'-kontot.

Kommentera

Dream Team: Varför svarar inte ni moderatorer på tilltal. Är inte det eran uppgift?
Kommentera

Berglund: Jag känner inte riktigt att jag kan antaga att vi slipper kval nedåt denna säsong. Jag har dock dålig koll, hoppas att du har bättre koll och det finns fog för ditt påstående.
Kommentera

Timrå Icon: Han har rätt i sak när det gäller mycket, Modano. Däremot lämnar hans retorik en hel del i övrigt att önska när det gäller att kommunicera med andra. Man undrar om det bara handlar om att uttrycka sig anonymt i skrift eller om dessa svårigheter slår igenom även irl...
Kommentera

Berglund: Ja visst. Och om jag inte minns helt fel så var någon Modano inne och nosade runt ämnet gällande det här med backarnas storlek redan ifjol och höjde försynt ett varnande finger inför framtida värvningars tillkortakommanden.
Kommentera

mikenomad: Nu förstår jag ju hur et är med ekonomin och att vi ska vara glada för att vi har ett lag och att det antagligen kommer att kunna slippa ytterligare kval iaf. Men jag kräver fortfarande att en trupp ska ha minst 1 utpräglad målskytt av bra Allsvensk klass.

Ett annat orosmoment är storleken på våra backar. Carlsson på 185cm och lite tyngd. 6st på 180cm eller under vilket kan va nog så svårt när en kedja större och tyngre forwards är på besök i zon.

Kommentera

Bragd-Birger: Lite som du är inne på, man ska vara rädda om varumärket. Eller rättare sagt; man skulle varit rädd om det, vårt nuvarande gör inte många stolta och glada. Varken på eller utanför isen. Det är i kraftigt behov av varsam återuppbyggnad och min frustration över beige trupp till trots, jag förstår att det är nåt i den stilen man försöker göra nu.

Det är väl mest det att jag tänker att eftersom det ändå är elitidrott vi tävlar i finns det ju en nedre gräns för hur beige en sådan satsning kan se ut. Vi är i desperat behov av (minst) en färgklick framåt.
Kommentera

Knylan: Absolut. Varumärken ska vårdas ömt. Men då vill jag se ineffektivitet gammal klassisk timråstyle, dvs att laget  surrar som bålgetingar, pepprar motståndarmålvakten men ändå lyckas torska med uddamålet. Inte det här nymodiga tjafset med feg-gnet iförda hängslen och livremmar.
Kommentera

dr-nix: Har man inte målskyttar så har man inte, däremot kan man kanske möblera om och hitta formationer som fungerar mer effektivt. Eller nåt. Har som sagt inte sett en sekunds träningsmatchande. Dock vidhåller jag träningsmatchernas oerhört ringa betydelse när det gäller prestationer i skarpt seriespel.

Sen är det klart att det blir en tuff säsong. Därom råder få tvivel. Blir det återigen en säsong där vi producerar minst mål av alla lag i serien, så...tja. Vi får väl tänka 'men vi har i a f ett lag på isen!' tills korna går hem.

Kommentera

Bragd-Birger: Lagets bristande förmåga att göra mål är inget som bara kommer lösa sig när säsongen drar igång. Jag är övertygad om att vi kommer se matcher där Timrå lirar "bra" och "är med i matchen" etc. men förlorar med 1-2 eller 0-2 för att de inte lyckats få in puckuslingen i mål i en match de bör ha vunnit med t.ex. 3-2 eller 4-2 under normala fall.

Det har man inte råd med den här säsongen, det kan bli riktigt jobbigt för oss Timrå-supportrar den här säsongen tyvärr.

Kommentera

Berglund: Vi ska ha 3st jämn defensiva kedjor. Man vinner inga hockeymatcher på att göra mål, den klyschan ha väl alla hört.... på med tvångströjjorna och fram med zobrilen boys
Kommentera

Bragd-Birger: Ja, jag håller med och jag säger det igen, man bygger på en målvakt och en riktig leading line. Något som Nubben tyvärr inte anammat sen mitten på 2000-talet typ.
Kommentera

Bragd-Birger: Det finns ju samtidigt något tryggt i att veta att vi kommer ha problem med effektiviteten även i år. Att det finns saker som ändå påminner om tidigare säsonger, trots nystarter och ekonomiska bekymmer. Det finns åtminstone något som är precis som förut.
Kommentera

Om vi bortser från de två första matcherna (jippot och tröttkörda Löven) har vi mäktiga 7 gjorda mål på 7 matcher. Nu är träningsmatcher just träningsmatcher och allt det där, men...lite stör det nattsömnen likväl.
Tränarna (och laget) bör jobba på rätt hårt fram till seriestart.
Kommentera

Timrå Icon: Kanonrulle, älskar när han mjölkat tjuren!
Kommentera

mikenomad: Ssssccch. Jag tittar på Kingpin
Kommentera

250kg kärlek: Ja men för 20 år sedan var det nästan bara Hallin i det här laget som var född
Kommentera

dr-nix: Tydligen saknas pengar att förstärka det här laget just nåt mer. Men jag håller med dig, får vi inte in nåt meriterat som spets i en 1:a femma kan det här sluta jävligt illa. Isf spelar man hasardspel och tror att kostnaden för ett sådant nyförvärv överstiger vad ett sportsligt fiasko i AS skulle kosta. Jag tror det är fel.
Kommentera

En sak som gör mig genuint orolig inför säsongen är att jag inte tycker att man har en förstafemma. Okej tekniskt kommer man ha en förstafemma mot Västerås men den lär inte vara vassare än 3:e vilket är ett jävligt underbetyg för lagbygget som är väldigt ungt (menar att juniorerna är bra men de är knappast världstjärnor än)

Jag hoppas att Nubben presenterar minst ett bra nyförvärv snart.

Kommentera

Timrå Icon: fy fan vilka vibbar man får. Löven som vi alltid hade svårt mot på 90-talet...nu är vi där igen. Det känns verkligen som om vi skruvat bak klockan 20 år.
Hövva.
Kommentera

mikenomad: Fantastisk fin passion du har där! Tror själv tyvärr inte att vi med lätthet snittar drygt 3200. 
Kommentera

dr-nix: skulle förvåna mig mycket om han blir kvar.
Kommentera

dr-nix: JO, Jag. Han ska i min mening inte vara kvar.
Kommentera

250kg kärlek: Ja inte fasen ska vi väl behöva bli nollade av ett sånt här dränggäng???
Kommentera

« · 1586431 · »