Denna tråd startades den 22/11-04.
1580 dagar och 1706 inlägg senare är det fortfarande en het potatis.
Har vi kommit till någon sorts konensus?
Icke skulle jag vilja påstå, det finns dom som vill vara kvar i Sörberge till vilket pris som helst och sedan finns det dom som vill att det skall byggas nytt i stan.
Skulle inte förvåna mig om vi sitter och debatterar samma fråga om 4 år med samma argument. Förhoppningsvis finns vi kvar i elitserien.
Alternativet vill jag inte ens tänka på..........
Et tu Brute:
Jo men om det sitter fullt på sittplats och sedan är fullt på eran ståplats. Samtidigt som det är tomt eller halvtomt i akvariet så kan det ju omöjligt vara lapp på luckan.
Eller kan det vara så att eran marknadschef tycker det är trevligare att säga att ni har så och så många slutsålda matcher under en säsong. Trots att det inte är i sanning överensstämmande.
Dunc:
Nää, publikintäkterna står för ca: 25% av omsättningen.
Sedan är det bara att konstatera att dom sk. storklubbarna drar ifrån oss bigtime när inte ens Zetterbergs "A" på bröstet räcker för att locka Detroit till hans andra "hemma-arena". Den första är väl Modin/Zetterberg-hallen. Hade bara fattats att det hade blivit Swedbank
Hahl Bundy: Om det ändå vore så enkelt som att bara hitta en tom plats för arenan, skaffa finansiering och börja bygga som i spelet Sim City. Detaljplanen för Inre Hamnen har man jobbat med i många år och jag tror inte att dom ändrar sig så lätt bara för att Timrå eventuellt ska bygga en arena i Sundsvall.
För er som är intresserade av byggplanerna i Sundsvall så är det bara att knata till kommunhuset, registrera er i receptionen och ta hissen upp till stadsbyggnadskontoret. Det är offentliga handlingar som vi medborgare har rätt att se på. I korridoren så visar dom upp de pågående projekten. Då jag och en kompis var där så var man väldigt hjälpsamma med att visa planer och ritningar dels för satsningarna i hamnen samt även andra områden som vi var intresserade av.
Detta ställt i relation till amortering på en gigantisk kostnad, går ju naturligtvis inte ihop.
Men nu var det inte det frågan gällde - utan du tycker att alla som gillar hockey skall masa sej till Arenan i Timrå - det tycker jag också...
Men nu är det inte så enkelt, det gäller att locka dit dom som i vanliga fall inte går på hockey, och med det upptagningsområde som Sunsvall har så borde men kunna öka publiksnittet till runt 7000 - och kanske drygt det också...