1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

592855 inlägg · 6217 ämnen

Arenafrågan - bygga nytt eller stanna kvar?

« · 1064375 · » Till forumet

Sv: Arenafrågan - bygga nytt eller stanna kvar?
Per HApps: Att spela matcher på samma is man tränar på, är inte det lite av grundkonceptet med en hemmaarena? Nu menar jag den viktiga trygghetskänslan att spela på hemmais, den rent sportsliga biten, utan att lägga näsan i någon allmän flyttdiskussion.
Kommentera

Skulle vara spännande om Jimmy eller nån på Tikare.se ringde runt till samtliga medlemmar i styrelsen och marknadspersonalen på kansliet och förhörde sig om vad dom tycker i frågan.

Om majoriteten är för så tycker jag att man skall frysa dom planerade 70 millarna i renovering och tokfokusera på att få stånd ett beslut om nybyggnation.

Det känns om  klubben står vid ett vägskäl just nu, och ett beslut i ärendet  på.

Vad tycker en sån som Bölla som varit i föreningen dom senaste 30 åren?
Ser Rolf Norrbom marknadsmässiga fördelar i en flytt?
Vad tycker Per Styf om funderingarna?

Kommentera

Olle: I och för sig vore ju en arena i Sundsvall mer av en hemmaarena för merparten av spelarna. Det är väl typ finnarna, Lander och Pääjärvi som bor i Timrå. Resten bor ju i Sundsvall.

Finns ekonomin att dels betala av Eon och en ny arena i Sundsvall? Kan tänka mig att driftskostnaden är ganska stor på en arena. Och att stå med två stycken kan ju vara lite crazy. Timrå Kommun lär ju knappast vara jättelyckliga att betala av en arena som representationslaget inte nyttjar annat än till träningar samt J20-spel.

Jag är dock för en flytt av arenan. Finns liksom inget alternativ. Tänk vad lätt det blir för alla hockeyreportrar. "Sundsvallslaget Timrå".
Kommentera

Per HApps: Det kan ju inte vara några större svårigheter tycker man att finansiera ett bygge i Birsta eller Sundsvall. Och kan Modo ha två hallar så kan väl vi också. Kempehallen används ju till junior och pojklag samt konståkning. Det skulle ju E.ON Arena kunna användas till också.
Kommentera

Olle: Har inte typ samtliga lag I NHL en träningshall?
Kommentera

Kerstin_k: Jag kanske drar för stora växlar av resonemanget men jag inbillar mig att spelarna skulle binda sig till arenan, emotionellt och psykologiskt, om man verkligen tränade på samma is som man spelade på. Att träna i Eon och spela i stan skulle kanske avdramatisera känslan av det där lilla extra som definerar termen "hemmafördel".

I övrigt håller jag med dig men det är kanske lätt för mig att säga, som inte gått på hockey i Timrå sen jag var 5 år gammal, att se den rationella och ekonomiska självklarheten i att ge klubben möjlighet att expandera. Vill man vara med och slåss med dom stora grabbarna oh sikta på toppen av serien så måste man nog "spela deras spel" och kopiera deras koncept. En spontan känsla är att Timrå IK har maximerat framgångarna som går att få ut av den rent sportsliga biten, utan att ta hänsyn till möjligheterna av storskalig ekonomisk tillväxt. Vill man slita en spelare som exempelvis Hlavac ur näven på LHC's sportchef innan det kritas på så måste man ha stålars och tillräckligt mycket stålars finns inte om man inte expanderar.

Fan nu började jag prata om saker jag inte riktigt är insatt i ändå...
Kommentera

jonmannen: Och då menar du att termen "klubbkänsla" är vanligt förekommande i NHL's klubblag? Nu drar jag förvisso bara en lapp ur hatten men kollar man på hemmastatistiken för vissa lag i NHL så får man ju intrycket av att det inte alls spelar någon roll var dom spelar och då menar jag det i negativ bemärkelse. Därmed inte sagt att det beror på att dom inte spelar på samma is dom tränar på.
Kommentera

Uno Gordon: Damerna kan ju spela i eon oxå,finns nog rätt mycke att ha den till.
Kommentera

Jag är så fruktansvärt kluven i denna Arena frågan i.o.m att jag tycker att Timrå ska spela i Timrå. Men jag vill ju att vi ska fortsätta växa och ett nytt arenabygge i Sundsvall kan vara den vägen vi måste ta. Kan man vädra den åsikten att man vill att vi ska spela kvar i Timrå utan att folk dömer en som en envis bakåtstävare? eller är det ok att man vill att saker ska vara som dom varit dom senaste åren. Frågan lyder ÄR flytten till Sundsvall det enda sättet som gör att Timrå kommer vara kvar i toppen/mitten av Elitserien i många,långa år framöver eller finns det andra alternativ som gör att vi kan få ut mer marginalåskådare till Timrå?
Kommentera

ChriZt3r: Bakåtsträvare! Utan ny central arena dör TIK en långsam död på alla plan.
Kommentera

Visst börjar vi växa ur E.On men flytta till Sundsvall hamn, äre lösningen? Visst alla vet vart en ny hall skulle ligga.... Vart ska alla som tar bilen parkera då? Taket på hallen? Finns ingen yta i dagens läge till det
Kommentera

Ambroo: Jag vill inte tro på det, men man måste kanske öppna ögonen och se den där flytten som nödvändig.
Kommentera

Väldigt glad att det äntligen växt fram igenom alla trånga hjärnor i STYRELSEN att det behövs en ny arena i S-VALL, ska vi säga att arenan är klar 2010 ev 2011 då kan vi börja sikta på SM guld..!
Kommentera

Detta är en så pass viktig fråga så jag tycker att TIK borde kalla till ett medlemsmöte under hösten så att alla medlemmar i Timrå får komma till tals. Och även att Tomas J och styrelsen får ge sin syn på saken. Ett förslag kan ju vara att ta det under kommande landslagsuppehåll.
Kommentera

frumarie: Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta när jag läser din kommentar, den är bara så hmm... sovjetkommunistisk. Har du hört talas om valfrihet och variation? I Sundsvall är utbudet av restauranger/barer/pubar av en helt annan dignitet. Man kanske vill ha några förtäringsalternativ innan man bestämmer sig. Ditt inlägg var humor på väldigt låg nivå!
Kommentera

Självklart ska Timrå IK´s nya hall ligga i Sundsvall, Sundsvall behöver en arena och vi behöver en ny ishall, tänk att kunna vandra ut i stan direkt efter match, suveränt!

Beijerområdet i hamnen blir KANON!
Kommentera

Per HApps:
Kommer du på medlemsmötet då.......du är väl medlem?
Kommentera

friskan:
På A säger ja, på B säger jag, löser medlemsskap på måndag på matchen. Detta är en an dom viktigaste frågorna i klubbens historia mångdubbelt viktigare är om klubbmärket skall vara en örn eller två träd.

Kommentera

Jag har förespråkat en flytt av hemmaarenan till Sundsvall ungefär sedan vi tog steget upp 2000. Då var det inte en käft som höll med. Snarare blev man fullständigt idiotförklarad. Den berömda vinden har uppenbarligen vänt...

Men! Det finns faktiskt andra aspekter än hockey. Ska Sundsvalls hamn verkligen ståta med den ena kolossen efter den andra samt öppna och blåsiga parkeringsytor därtill? Bildmontaget i Dagbladet-bilagan Nedsläpp fick mig att må lite illa. Vi snackar helt enkelt om ett fantastiskt läge i hamnen som borde användas till något helt annat. Gemytliga hamnkvarter innehållandes bostäder, caféer och butiker m m. Sundsvalls hamn är jävligt ful som den redan är och en gigantisk arena skulle förstöra den ännu mer. Det handlar om estetik. Finns det verkligen inga alternativ än just inre hamnen? Längs Universitetsallén? Det före detta slakteriområdet intill Nacksta Industriområde? Andra förslag...?

Jag vill sannerligen Timrå IK:s bästa, men det vill jag även Sundsvalls inre hamn. Och den ser redan nu förjävlig ut. En gigantisk koloss till arena gör knappast saken bättre...
Kommentera

DJ Hemp: Om Mäkiaho kommer upp i gammal god form röstar jag på slakteriområdet ;)
Kommentera

DJ Hemp: Lite funderingar. Parkeringsytor finns i massor i centrum. Då bör en ev. arena finnas på promenadavstånd.
Lite mer funderingar. Är klubben mycket uppknuten av en massa sponsoravtal som är förknippade med nuvarande arena och en massa år?
Kommentera

Dunc:

Jag anser att före detta Fabriksgatan och slakteriområdet ligger inom promenadavstånd från centrum. Ännu mer än nuvarande E.ON Arena ligger inom motsvarande avstånd från Vivsta centrum till och med. Är man ett fan av ett idrottslag bör man vara beredd att ta några steg själv, det är min devis...

Mappe:

Touché!

För övrigt! HS3 fungerar inte alls bra ihop med min gamla skrothög till dator. Hur segt som helst. Måste nog lägga ner verksamheten här alternativt byta dator. Jaji...
Kommentera

DJ Hemp: Inre hamnen är j-ligt fin om man bortser från ett gäng skrytbyggen som inte ens är avsedda att bo i (inte en vägg som är rät) för övrigt så uppfyller dessa skrytbyggen alla kriterier på film reklam, sjö utsikt visst så j-la nära vattnet och likt f-benat måsste man ha en spegel för att se skiten.

Men annars är hamnen j-ligt vacker fins ju en vacker hamnträdgård och båthamn så håller med dig tottalt i att sätta en koloss til arena där, är att förstöra det lilla fina de lyckast med, bara dom river det rucklet till fd ranchen är bara uteliggarna som bor där numer,,

Idealiska stället för en ny arena naturligt Birsta, mycket folk stora parkeringar och nära till allt
Kommentera

Anonymous:

Matfors Truckservice ligger i Skönik, att dom inte bytte till Skönviks Truckservice när dom flyttade är en gåta för mig. Undrar om posten kommer fram!

Kommentera

Poffa: Bra inlägg Poffa! Jag håller med dig.
Generalen kan sitta kvar hemma och tjura medans vi hockeyälskare fortsätter att stötta laget i vått och torrt. Förresten så kan vi lösa Generalens kommunproblem om vi i ett första steg, innan ett arenabygge, slår ihop Sundsvall och Timrå till en kommun. På så sätt flyttas sedan laget, inte till en annan kommun, utan bara mer centralt med allt vad det innebär för tillgängligheten för den största andelen åskådare. Sist men inte minst närheten till pubar för sammankomster före och efter matcherna.
Kommentera

Per HApps: Huljen.se ligger även de i skönvik. undra hur det går då hyra ut bilar hittar folk?,,,,Matfors truck naturligt har dom en postbox på ica i matfors som lilla postbilen kan åka till och lägga små fina brev i,,Undra om den lilla bilen är uthyrd av Huljen.se???
Kommentera

DJ Hemp: Glöm Nacksta som alternativ. På tok för långt från stans centrala delar.
Kommentera

John K: Slagit ihop Sundsvall med Timrå borde man ha gjort för länge sedan.
Det var något som Kenneth Westberg ville, Ewa L verkar vara mycket emot det, hon vill snarare vända sig norrut. Tråkigt för henne att Härnösand vill ha mer samarbete med kommuner söderut och då gärna med Sundsvall.
Synd för oss timråbor att Sundsvall dragit på sig så mycket lån bara.

Så om laget Timrå flyttar söderut, till Sundsvall, men kommunen Timrå vill vända sig åt andra hållet, dvs norr så kanske det slutar med att Modo får bli timråborna nya elitserielag...
Kommentera

John K:

Vem har snackat om Nacksta? Jag förde den gamla slakteritomten intill industriområdet på tal. Den ligger fan inte långt ifrån stadens centrala delar och förmår man inte masa sig dit är det för jävla dåligt...

Cartman:

Kriminaliteten i Nacksta känns helt irrelevant. Dels är den nog inte värre än någon annanstans och dels föreslog jag inte att arenan skulle ligga i detta område...

Harryhaffa:

Hamnträdgården är ingenting annat än en öken. Alldeles steril och helt jävla skittråkig. Om den trädgårdsmästaren vore min så skulle jag avskeda denne omedelbart. Nu bor man inte i en villa, men ändå...

Sundsvalls kommun har ingen som helst koll på estetik. Så jag antar att E.ON Arena kommer att placeras centralt i inre hamnen. Men en gigantisk parkering intill. Så man slipper anstränga sig för att skapa en vacker stadsnära miljö. För en sådan är man ju totalt ointresserad av...
Kommentera

DJ Hemp: Är det tomten som ligger nära selångersån? i så fall är den inte speciellt stor.
Kommentera

Anonymous: Varför överhuvudtaget flytta arenan, tycker jag är j-ligt onödigt står bra där den står tycker jag, och för den delen snabb överblick,,,den ser j-ligt tung ut,,,men en närmare eftertanke så hur många sysselsatta arbetslösa går det åt för att man ska flytta hallen,,hmm många och värst dyrt behöver det inte bli heller, för tar man långtidsarbetlösa och annställa dem som projekt då kan man söka eu bidrag på det som projekt, tanke 2, då man sysselsätter så många så minskar ju kriminaliteten då ungdommarna är sysselsat, och sådant går att söka bidrag för med
Kommentera

Harryhaffa: Tror det är tyngre att flytta föreningen än hallen.
Kommentera

DJ Hemp: ett alternativ vore ju att bygga Arenan estetisk, ett konstnarligt alternativ, typ Sydney Australien har ju ett mycket kant landmarke som kanner tecknar deras stad,om jag inte har helt fel sa har val dom ett opera hus dar som ser ut som natt slags vindsegel i deras hamn delar, finns manga exempel pa stader runt om i varlden med kanda landmarken, nu menar jag inte att lilla sundsvall skulle bli lika kant som sydney men kanske skulle bli natt man annu mer kanner tecknar Hockeylaget Timra ik och staden Sundsvall med i allafall tror jag det skulle uppmarksammas mycket i varat avlanga land i media om man desutom bygger sa centralt sa det ar natt man passer via E4an sa skulle det vara en sak som folk lagger marke till och kommer ihag nar man passerar Sundvall och i sin tur forknippar med Timra IK....och ar det nanting som raggar sponsorer sa ar det en stark identitet och nagot som alla kanner till...vet inte jag kanske ar ute och cycklar kanske skulle det ge motsatt effekt ocksa, men det ar upp till nan smart manniska att rakna ut.

Jag foresprakar starkt en flytt av Arean in till Sundsvall city, helt enkelt en nodvandighet for varan overlevnand.
Kommentera

Fortsätter tokhysterin i Birsta så kommer en ny arena att finnas i Birsta och Sundsvall. Östra Birsta plöjer ner allt som står i sin väg. Nästa lilla etablering ser ut att bli Wal-Mart, ett företag som förra året redovisade intäkter på 2272 miljarder kronor vilket ger en större omsättning än många länders BNP. 

En ny arena kommer sannolikt inte att stå klar förrän 2010-2011 och då är säkert Sundsvall stad ihopbyggt med Birsta i den takt etableringarna sker idagsläget. Har vi lite is i magen så kanske Timrå också sitter ihop med den där klumpen och då behövs ingen flytt av arenan då den ligger i "smeten". Bara riva och bygga nytt på befintlig plats.

Skämt å sido. En flytt känns naturlig även om jag tycker att man måste iakta största försiktighet. Det är enorma investeringar det handlar om som kan komma att göra riktigt ont om framgångarna uteblir. Förhoppningsvis är Timrå IK ett så starkt varumärke som drar så pass många åskådare och sponsorer att en flytt och uppgradering av arena kommer att kunna finansieras. För att återgå till Birsta så ser man hur det går med "mindre etablerade kedjor/butiker". De avvecklar och lägger ner en efter en. Det är de stora företagen som orkar vara kvar (trots att många av dem gör gigantiska minusresultat). Men bakom dem finns ekonomiska muskler som torkar med år av förluster.

Kanske fel jämförelse men vad jag vill säga är att föreningen verkligen måste tänka till innan man bestämmer sig. Vända på varje argument och vara så säker man kan vara innan man stänger E.ON och packar flyttlasset.

Kommentera

250kg kärlek: Om ni ska bygga en arena i sundsvall kommer Sundsvall Kommun kräva en motprestation, om inte kommer marknadskrafter råda och då kommer ni ha byggt sveriges dyraste arena, och klarar ni av det?
Kommentera

250kg kärlek: Birsta är ingenting som jag tror på. Tanken med en flytt till Sundsvall är att det ska vara mer bekvämt att gå på hockey. Gå och ta en öl innan matchen någonstans och sedan bara traska vidare till arenan. på så vis kommer fler att vilja gå på timrås matcher, bekvämligheten och närheten är nyckelorden.

Jag tycker att ta bilen till eon där den ligger idag eller ta bilen till birsta inte är någon skillnad mer än att du kan gå på ikea innan du ser matchen:P

nä, ska den byggas om så SKA det vara i stan väldigt centralt. annars ser jag ingen större ide med ett nybygge.

dessutom med parkeringar. jag tycker att det redan är mycket bilar som det är idag i birsta. slänga dit några tusen bilar till vid varje hemma match skulle vara olidligt.
Kommentera

Bigthelin: Nja, jag skulle föredra om arenan låg i Birsta. Glöm inte bort att det finns stora åskådarmassor norr om Sundsvall också. För deras del finns många fördelar med en flytt till Birsta. För dem som vill ta en bira eller äta en bit mat så förutsätter jag att arenan kommer vara utformad så att förutsättningar ges för alla plånböcker. SSKs nya arena ser ut som en restauranggalleria med massor av möjligheter att börja kvällen/eftermiddagen i arenan.

Sundsvall har antagligen det största primärområdet vad gäller åskådare men det är antagligen en förhållandevis liten klick av den totala massan.

Närhet och bekvämlighet är viktigt men det tror jag att man åstadkomma i Birsta också.

Kommentera

Lägg ner! Timrå ska spela i Timrå så klart. Det finns inget annat alternativ.
Kommentera

250kg kärlek: Jag håller med dig om Birsta skulle vara bästa läget om det någon gång skulle bli aktuellt med en ny arena. Jag antar då att  Timrå IK och Norrporten bygger en riktigt maffig evenemangsarena för hela regionen.

Fördelar med Birsta
Parkeringar i överflöd
Det finns gott om mark att bygga på
Nära till Timrå IKs hemmarker i Sörberge och det ligger centralt i Sundsvall/Timrå regionen.
Trafiksituationen skulle lösas

Nackdelar med Birsta
Inte gångavstånd från något större centrum.

Fördelar med centrala Sundsvall
Närhet till den största delen av publiken och marginalåskådaren.
Tillgång till Sundsvalls hela nöjesutbud, krogar etc.

Nackdelar med centrala Sundsvall
Arena i hamnen: Idiotiskt att förstöra hamnen ytterligare med en stora arena och parkeringsplatser.
Långt till Timrå IKs hemmarker i Sörberge och ur-supportrarna.
Kommentera

Finns det inget tråkigare att diskutera än ett ämne som inte kommer vara aktuellt på ett antal år.

Timrå kommer förmodligen göra en omfattande ombyggnation av E on Arena, till nästa säsong, om man kalkylerar detta som nädvändigt,

Bättre med en Egen Arena där alla intäkter tillfaller klubben, än en där kommunen i Sundsvall även vill ha en del av inkomst kakan.

Visst blir det fler intäkter med fler åskadare och Timrå får på sikt ett bättre eget kapital, dock finns det ingen motivation att anlägga dagens egna kapital på att investera i en nya arena sålänge dagens arena inte fullt betald och besöks av 6000 åskådare varje match. Visst måste Timrå bli starkare ekonomiskt för att slåss med de stora klubbarna, men till att börja med kan man som supporter se till att arenan inte besöks av ca 5500 utan 6000.

Min ståndpunkt är denna, hur kan man säga att Eon Arena vuxit ur kostymen när den inte ens var proppfull, på premiär afton, skamligt!

Enda steget och påverkan vi supporters kan göra i dagsläget är att se till så arenan blir full varje match och visa Timrå att arenan måste byggas ut för att alla som vill se hockey live, ska kunna få denna möjlighet.

Sålänge den inte år 6000 åskådare finner inte jag något argument för att kunna anse att Eon Arena blivit för liten.
Kommentera

lungan:
Det känns som om denna fråga är aktuellare än på många år, och att det finns en tanke bakom Tomas och Christers utspel. Varför skulle annars Helene Westerlund (x) väljas in som ordförande i Conferera. Varför uttalar sig TJ med en helsida i Dagbladets hockeybilaga som delades ut till alla på sittplats i torsdags.

Klart som fan att det är grejor på gång, och ju förr desto bättre.

(x) Jobbar inom Sundsvalls Kommun med Arenafrågor, se länk
http://www.sundsvall.se/download/18.51f2aaf8116561500ea80003685/Hamnarena+f%C3%B6r+idrott+och+kultur+april.pdf

En av slumpens skördar? Knappast

Kommentera

Per HApps: Oj vad aktuellt det såg ut med april 2006. Vi är liksom i ett helt annat ekonomiskt läge idag än vi var för två år sedan. Är betydligt svårare t.ex att få lån idag än då, de ekonomiska kalylerna för att få lån idag är benhårda.
Kommentera

lungan: Utvecklingen av internet och digital-TV avstannar inte. Bensinpriset går säkert inte ner heller för den delen. Jag tror att en arena där kanske 5.000 potentiella åskådare bor på pubavstånd/gångavstånd gör att man går på livehockey oftare. Människan är i grunden lat av naturen, så även jag.
Klart borde ju de flesta inse, är att vi vinner fler än vi förlorar.
Kommentera

Uno Gordon: Det glädjer mig något enormt att du börjat inse vad som är bäst för Timrå IK i arenafrågan.
Jag kan sätta allt jag äger och har på att argumenten för en flytt till Sundsvall vinner med hästlängder. Löjligt enkelt skulle jag vilja säga.

Förhoppningsvis kommer sådana som fru marie och General Moisio också komma på andra tankar så småningom. Förhoppningsvis vill även de ha ett elitserielag även i fortsättningen. Ett lag som kan och vill satsa. Ett lag som vill vara ett topplag. Ett lag som har chans till SM-Guld varje år. Ett lag som lockar publik. Ett lag med en toppmodern arena som tillhör en av sveriges vackraste och bästa.

Resonemanget att "det är ju aldrig fullt i Timrå, varför skulle det bli mer folk i S-vall" tycker jag är lördagshumor.

Det finns inga vi och dom. Det finns bara vi. För vi har bara varandra.

När ska Timrå Kommun börja förstå det.
Kommentera

Tillägg: Att bygga en arena i Birsta är helt meningslöst och med all säkerhet inte ens aktuellt. Då är det bättre att ha kvar arenan där den är idag. Det blir liksom ingen större skillnad.
Kommentera

Skarin: Den enda fördelen med att bygga i Birsta är no att det skulle bli ett minde tryck på trafiksituationen då det finns mer alternativa vägar som leder därifrån.

Lockar knappast marginalåskådaren.
Kommentera

Är inte grejen med att ha ett lag som heter Timrå en anledning till att vara "hemma" i Timrå kommun?

För övrigt vore det synd att flytta till Sundsvall tex. Jag gillar derby i er arena. Förmodligen bäst tryck på läktaren i hela ES.
Kommentera

Tycker att man som Timrå-bo ska se en ev flytt av arenan till S-vall city som en expandering av Timrå, typ en lyckad invasion...som att sätta flaggan i fiendeland liksom. Snacka om att fullständigt en gång för alla trycka till bobbarna, att slutgiltigt visa var skåpet skall stå. En lyxig superarena i Sundsvalls kommun som inte huserar Sundsvall utan Timrå....mycket mer kan man väl inte förnedra lillebror.

Appropå ingenting-dagens värsta: "Claes Malmberg- Jag tog kokain på dagis". (Expressen el. Aftonbladet, minns inte vilken) Åsså gnälls det på dagens ungar.....
Kommentera

Erbjudande.
Varför nöja er med Sundsvall. Har ni hört med Uppsala? Dom behöver kanske ett elitserielag? Dom kanske bjuder över för dom har ju inget lag i de högsta serierna. Vilket upptagningsområde ca. 800 000 kanske. 10 000 lätt som en plätt. Nära till TIK 08 är det också. Vi måste tänka på föreningen. IRONI

Klubbkänsla.
Det har det skrivits om mycket här i forumet. Vissa spelare säljer sig för pengar. Vad är det vi gör nu? Det är inte många som kan bua när Ricky H och Nubben kommer på besök. Dom säger bara: Vadå vi ville bara tjäna mer pengar. Vi säljer oss till högstbjudande. Skillnaden är?

Överlevnad.
Vi måste tjäna pengar för att överleva. Hitta nya marknader. Expandera. Det tycker alla sk experter. Min fråga är? Överleva vadå? En nordisk liga? Elitserien? Allsvenskan? Vi vet ju inte vad som kommer att hända. Fredrik Söderberg hade en bra artikel i propellern i dag ang. detta. Läs den.

Sundsvall.
Dom har ju redan ett lag ( kissekatterna). Ska dom då satsa 300 till 400 miljoner på ett lag från Timrå, som ska heta Timrå IK, i en arena är ju skrattretande. Nä Sundsvall hockey vit är mer troligt.

Nu kommer det sentimentala.
Jag såg Timrå mot Lejonström (har jag för mig) och vi var 300 st. på läktaren i ladan för ca. 20 år sedan. Det var under den tunga tiden. Vad var ni då? Skyll inte på att ni inte var födda då era medgångssupportrar. Humor

Jag tycker att Timrå ska spela i Timrå. Ska dom spela någon annanstans får dom heta nått annat. Vi får väll starta nått nytt lag, Timrå if kanske. Jag kommer att se dom.
Kommentera

Joppe1: Klart Timrå IK ska spela i Timrå!
Byggs det en arena i Sundsvall bör väl laget heta Sundsvall Ik,,eller,,?
För oss som har en bit att åka spelar nog 1 mil mer eller mindre inte så stor roll och från Sundsvall är väl Hockeybussarna ett mycket bra alternativ om man vill gå på puben före.

Timrå hej Timrå heja på.....
Kommentera

« · 1064375 · »