JimmyH:
Ska maila kommunjuristen på Sundsvalls Kommun och fråga om det sk förmånsproblemet stämmer. återkommer i ärendet.
John K:
Det känns som om man måste identifiera alla presumtiva käppar som skulle kunna sätta P för en etablering inne i City / Birsta eller vart nu TJ och styrelsen vill ta första spadtaget tillsammans med Anita & Eva.
Vem vet kanske detta är katalysatorn som leder till att våra kommuner slås ihop till en. Som på sikt känns som en naturlig lösning för regionen.
NuMo: Gick de inte upp till elitserien 2003 ?
Enligt deras storslagna vision borde de ha gjort det iaf.
spud:
Du skrev i går kl 17:27 följande:
"Sundsvall kommun får inte gynna en klubb/företag/enskild om det inte föreligger alldeles särskilda skäl som gynnar medborgarna i kommunen"
Jag pratade med en jurist på Sundsvalls Kommun idag, jag blev ju nyfiken på ditt påstående angående att Övik skulle ha gynnat Modo, men att Sundsvalls kommun inte får göra det med hänvisning till någon paragraf i nån kommunallag som du hänvisade till.
Personen som jag pratade med kände inte till någon sådan paragraf. Så med andra ord, Sundsvall kan visst sälja mark till ett företag men till ett marknadsmässigt pris, lika mycket som att Ö-vik måste ha sålt marken som Swedbank Arena står på för , just det ett marknadsmässigt pris.
Du snackar även om offentlig upphandling, det gäller liksom endast när det skall handlas upp saker, till exempel bygget av en fastighet och inte när det gäller försäljning av tomter.
Om tex Conferera nu själva väljer att vara byggherre så skulle jag kunna tänka mig att dom sköter sin egen upphandling av bygget.
TIKbiff:
Nu vet inte jag om Ewa Lindstrand hade Hugo Bolin som geografilärare, men han lärde mig hur skalorna fungerade på en karta, och om jag inte läst fel så är det 14 km mellan Timrå Centrum och Sundsvalls Centrum. Medan det är 110 km mellan Ö-vik och Umeås dito.
Det är ju för fan nästan en faktor 10 fel. Vi får väl hoppas att det människor med bättre sifferkontroll uppe på kommunhuset, annars blir man ju mörkrädd.
Detta står att läsa på Timrås hemsida, ett uttalande av Ewa Lindstrand på en direkt fråga angående en ev. flytt till Stan.
"Om Timrå IK stött på bekymmer med själva EU-ansökan så är vi beredda från kommunen, vilket vi även gjorde vid förra tillfället när arenan byggdes om, att hjälpa klubben för att få igenom EU-ansökan. Jag förutsätter att klubben som alla andra gånger de behövt hjälp hör av sig till oss i kommunen! Det finns personer som har en mycket hög kompetens om EU:s regelverk som vi kan användas oss av."
Och sedan står detta att läsa i dagens media.
"– Vi har inte den kompetensen som behövs i kommunen men vi har den i regionen och vi är beredda att hjälpa till och har erbjudit vår hjälp, säger Lindstrand."
lägg ner det där med lagsnacket, tror nog att ev byggherrar och föreningen kan mer om vilka regler som gäller än vad som behövs.