frumarie:
En förutsättning för att den skall ramla in EU-pengar är ju att klubben och dess sponsorer skall pumpa in lika mycker pengar som själva EU-bidraget.
Så om jag inte är ute på hal is och hare det glatt, så måste Timrå IK och dess sponsorer pumpa in 35 millar för att det skall falla ut 35 miljoner i EU-pengar.
Tillåt mig tveka men, hur skall Tik kunna krama ur dessa pengarna om sponsorerna vill bygga nytt i stan.
mikenomad:
Läser i dagens ST en debattartikel skriven av Kegas Westberg där han oroar sig över den nya regionsindelningen, men det positiva är att även han förordar en flytt för TIK in till stan.
Keep up the good work.
spud:
Nu har du snackat om kommunallagar i ett bra tag, har fortfarande inte sett något bevis för dina teorier.
Jag till skillnad för dig har pratat med en jurist hos Sundsvalls Kommun, och han ser inga hinder för TIK att flytta in till Sundsvall.
Vidare så vet jag att det jobbas på ett förslag som går ut på att bygga en arena i Sundsvalls Hamn ute på det gamla Ranchområdet.
Per HApps: Idag var Läkerol Arena endast 1000 personer kort för att det skulle vara lapp på luckan. Brynäs som inför kvällens match överaskande låg etta. Man möter ett förmodat topplag i Linköping. Lördagsmatch, m.a.o. upplagt för fullsatt arena. Okej, jag vet, Gävlebornas förtroendekapital till föreningen efter år av misskötsel gör kanske att det tar tid att locka tillbaka dem.
Men: Det här med arenafrågan tål att stötas och blötas mer än ett varv. Finns många saker att väga in, ingen lär sitta inne med sanningen. Däremot är min övertygelse att så länge Timrå IK skördar framgångar kommer det inte att vara några problem med en ny arena. Om det däremot går grus i maskineriet tror jag att ett arenabygge lika gärna kan bli en riktig pärs. Å andra sidan går allt hand i hand.
Gasa eller bromsa, that is the question.
250kg kärlek:
Det som ligger Brynäs i fatet är att Läkerol Arena inte ligger så centralt som klubben kanske skulle vilja, det är för långt från centrum.
Men jag håller med dig om frågans komplexitet,
-Svårt fall, doktorn grät.