Redigerad kommentar
Dunc: Resultatet? SM-guld och plussiffror totalt sett sedan vi fick nya arena. Jag förstår att du tackar nej till det, hellre en sunkig plyfa-lada i en förort och uteblivet SM-guld.
Jensen_12: Ett ytterligare problem är att det finns spelare som inte är intresserade av att gå till en klubb utan framtidsvisioner. Man vill inte gå till en klubb som är nöjd om man kan klara sig kvar i mittenträsket.
Sponsorer och övriga finansiärer tänker nog i liknande banor misstänker jag (vissa av dom iaf)
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Är det en ny arena Timrå ska driva igenom måste man nog utvärdera om en evenemangsarena. En arena för mycket mera än bara hockey.
Frågan om inte utbudet av evenemangsarenor i Sverige börjar bli många.
Vilken publik kapacitet ska man bygga för. 8000 eller 10 000 hur många kommer faktiskt att gå på hockey.
TV:n är en stor bov speciellt nu när alla matcher går att se på TV.
Sätmmningen är inte den samma.
Nä det handlar om så mycket mer än om bara en större arena för att Timrå ska nå framgång.
Som sagt man vet inte hur en ny arena skulle påverka. Då det är en stor investering så tror jag det är en fråga som man inte vill agera inom innnan en noggrann marknadsundersökning på ett antal år en genomförd. Arena frågan har varit upp många år nu och givetvis så börjar väll dena undersökning att komma till sitt slut.
Så svaret på frågan som alla väntar på är nu närmare än vad det var igår.
Jag skulle hellre vilja se en banbrytande trend från Timrå sida och inte bara stirra sig blind på publikantalet för att bygga Timrås framtid.
Outside the box brukar man säga.
Vilka inkomstkällor kan man se bakom den snöblindhet som nu infunnit sig i Timrå IK:s organisation.
Vad är det inget annat elitserielag gör som Timrå först på marknaden skulle kunna gör får att tjäna pengar. Det är frågeställningen som jag tycker man hellre borde fundera på än att endast följa mängden som bygger större och renare.
Sett till populationen i Timrå Sundsvall är den ingen monsterarena med 18 000 som kommer byggas, utan man får se hur mycket till antalet fler besökare på år och se hur mycket det skulle generera, därefter kalkylera denna riskfaktor och se om det inte finns andra möjligheter att tjäna pengar på.
Att våga för att vinna handlar inte om att följa mängden utan att göra nya saker och vara först med det för att ligga steget före.