1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

586447 inlägg · 6217 ämnen

Årsmöte 2002 SK

« · 95810 Till forumet


Sv: Årsmöte 2002 SK
Förstå mig rätt i det inlägget... hmm
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Jag:
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Knylan: Tycker det låter som på er, HF att ni är dom enda som skriker och hejar, vilket är helt fel... Ni kan ta åt er äran för tifo och kalas, även om det inte kanske var många fler en er som tjoade så var det åtminstonde fler en bara HF. Tror dessa blir hyffsat sur på er så som ni pratar.

Iof har du rätt i att klacken var urdålig i vintras, men jag gillar inte det snack som ni pratar...
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Knylan...
där har du en poäng... men om Marcus är kvar
någonstans i kulliserna så vet jag att det skulle
lösa sig...med tanke på vilka som anmält sig...
innerst inne så tror jag att Marcus INTE släpper
all teknik hur som helst..
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
gud: Jo jag tror inte heller att det kan stypa i att det är svårt att få tag på folk, svårare att få tag på folk får just ett endamål, det tekniska. Men det ska gå, bara någon sätter igång och får allt att rulla.
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Knylan...
jag vet att det är minst 2 stycken som anmält sig
frivilligt till den "gamla" Webbgruppen men inte fått
några svar från dom..det är säker fler som har anmält sig..
eller vill anmäla sig...så det finns intresserade människor
som vill/kan hjälpa till med Webbgruppen..

Resor..
vi i TIK031 tar ut vissa resor och spikar
dessa..och även vi måste dra gränsen på
3 dagar.. för det måste man göra.. för att
Polis,vakter och värdklubben ska veta hur
många som kommer...och kan boka det antalet
biljetter...(nu tyvärr så har vi rest väldigt lite)
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Swordster: Okej. Väldigt synd, frågan är då hur man ska kunna locka tillbaka dem. Okej om man fått andra sysselsättningar typ publikvärd eller nått men jag tror säkert att många som stod i klacken förut ställt sig nån annan stans alternativt sittplats. Klacken kan bara bli bättre...

Okej får med internetbiten här också då.

Internet:
Måste komma igång snart, en webbgrupp måste sättas ihop. Supportersidan som fanns nu i vintras var lite luddig, fanns tex ingen info om vilka som jobbade med den osv. Men som sagt en webbgrupp bör sättas ihop på årsmötet, duktiga skribenter finns det helt klart, svårare med tekniskt kunniga. Marcus är den enda jag kan komma på just nu som har ett stort tekniskt kunnande. Han är extremt viktig i byggandet att en eventuell sida. Konstigt som fan att SK har nästan 1000 medlemmar men endast 1 har tekniskt kunnande. Måste finnas fler. En hemsida av samma klass som sidan var för några år sen bör inte vara omöjlig att bygga upp, kan vara svårt men visst fan går det.
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Knylan och ernie eagle:

Härligt! Grymt bra inlägg! Skönt och höra att vi har unga visionärer med rätt engagemang och idéer i denna supporterklubb som f ö står inför ett generationsskifte nu.

En grej som ingen av er tog upp var det faktum att vi inte har någon hemsida längre. Men det var kanske det som Knylan tänkte återkomma med. Det är verkligen nåt akut, det måste fixas innan säsongen börjar.
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Knylan: Många i den gamla klackkärnan har andra sysselsättningar i hallen, andra har ledsnat och ganska många sitter på sittplats mycket pga det strul som varit i SK...
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Det finns ju som så ofta sagt ruskigt mycket att förändra och förbättra inom SK. Jag ser ändå ljust på framtiden för SK, man verkar vara på gång känns det som. Synd att inte SK sidan finns kvar, Octagons krönika innehöll i stort sett allt. Men jag tar upp några viktiga punkter här som jag just nu har i skallen och som jag själv ser som viktiga punkter:

Styrelsen:
Det bara måste till en styrelse nu på på årsmötet som verkligen känner att de hamnat rätt och brinner för det dom gör och inte bara tog emot platsen för att ingen annan ville ha den. Alla måste dra åt samma håll, framåt.

Resorna: Här finns mycket att förbättra på alla sätt och vis. Det behövs någon/några som sätts på positionen som nån form av resegrupp som sysslar nästan enbart med just resor. Frågan är dock hur man ska få mer folk att åka på resorna, i vintras så var det i stort sett samma folk som åkte på resorna som anordnades. Jag har inte stenkoll men jag tror att största resan ägde rum till Stockholm första kvalseriematchen mot Gnaget. En dubbeldäckare och en vanlig buss. Det var bra då med tanke på att det var en onsdag men samtidigt jävligt dåligt att det var den största resan. Säsongen 2000/2001 var det ju ofta 4 bussar till Övik tex. Detta året typ bara en (dock ingen koll på hur många det var den där matchen typ 28/12). Okej man säger att folk hellre åker bil dit men det kan jag inte påstå att jag såg så många som gjorde. Det måste på något sätt att få folk att bli sugna på att åka. Mer kringaktiviter som tex Järnkaminerna hade då DIF spelade mot Giffarna på IP. Då hade ju dom Coca Carola som spelade innan tex.
Man bör satsa på att ha 1-2 alt. 3 storresor denna säsong som man långt i förväg annonserar så folk kan planera in och så man kan få in så många anmälda som möjligt. Åtminstone en resa ska vi åka 1000 pers på tycker jag. En till tågresa vore ju inte fy skam men SJ verkar ju ha höjt priserna markant så det blir nog svårt.
Sen så borde det gå att anmäla sig på ett smidigare och enklare sätt. Jag har en idé om hur man skulle kunna användasig av internet för att anmäla sig. Eftersom SK säger att man måste vara medlem i SK för att få åka på resorna (vilket inte verkade gälla i vintras, man kollade aldrig medlemskap vilket man gjorde säsongen innan) så kan man göra som så att man får med en typ 4 siffrig unik kod med medlemskortet. Sen så kan man på supportersidan anmäla sig genom att bara skriva in koden och telefonnummer tex. Det som det kanske styper på är att jag skulle tro att SK måste ha pengarna innan och dom vill inte ta emot så mycket pengar på bussarna. Det positiva är ju att det är så lätt, kanske lite osäkert iofs. Men idéen borde gå att vidareutveckla. Nog om resor för ett tag. =)

Tifo: Nånting som varit i stort sett obefintligt i Timrå Isstadion, det är dock på gång. Folk finns, svårare med resurser. Förra året så la SK 5000 kr åt sidan för tifo arrangemang. På tok för lite men så hände det inget heller förutom i kvalserien då det anordnades diverse ballong och konfettitifon. Det beställdes även hem två nya jumboflaggor förra säsongen. Tifo ska prioriteras relativt högt. Hardcore Fans kommer nog få precis som i kvalserien rätt stort ansvar för tifot i vinter. Som sagt så är Tifot på gång i Timrå.

Klacken: En av de absolut viktigaste delarna att jobba på. Klacken var helt värdelös i början av förra säsongen men det vart bättre efter ett tag. Dock var den inte bra, men det fanns några matcher när den var acceptabel. Högst 3 matcher dock. Fler folk måste skrika och dom som inte tänker skrika ska ställa sig någon annan stans. I vintras ställde det sig folk i klacken som blev irriterad när man viftade med flaggor, såna personer har absolut INGET att göra i klacken. En klackledare behövs verkligen, se bara på vad Jonas Uhlin små sejourer nere på räcket gör. Tyvärr ställer han sig på räcket för sällan. Det borde som Octagon sa att ställa en pall mitten av klacken eller typ vid trumman där klackledaren kan stå och så han/hon syns. Vart har allt folk tagit vägen som stod i klacken säsongen 2000/2001?

Orkar inte skriva mer just nu, återkommer.
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Jimmy: Ja, det här kommer bli en intressant länk har jag på känn.

Det finns mycket negativt denna säsong som måste tas upp på årsmötet. Tänker dock inte ägna mig åt några personangrepp. Möjligtvis i det finstilta. Dom som känner sig manad - får ta åt sig!

Resorna var alldeles för få och det var ett allmänt kaos. Dock ska en eloga riktas till dom resor som väl genomfördes. Helt klart måste det dock bli avsevärt mycket bättre. T ex MÅSTE vi hitta lösningar på betalningen på resorna. Att som nu sätta en "dead-line" för anmälningar som i vissa fall var en vecka i andra 3 dagar före avresa. Det var förvirrande svar och många frågetecken.

Delar av "klacken" splittrades och det bildades grupperingar inom SK som ägnade sig åt verbal pajkastning på förtroendevalda istället för att dra åt samma håll. Konstruktiv kritik mår vi alla bra av. Men övrigt gnäll infekterar bara stämningen inom SK och det är att strö mer salt i redan djupa sår.

Distributionen av fanzinet "Eagle Eye" har inte vart tillfredsställande. Det beror helt eller delvis på bristande engagemang från medlemmarna som inte sänder in bidrag i den takt som vore önskvärd.

Administrationen av medlemskorten har också varit under all kritik. Vissa medlemmar inklusive jag har fått väntat i månader på korten. Helt klart är att där har det brustit i kommunikationen mellan berörda parter.

Matchlotterna blev heller ingen hit. T ex hemmamatchen under kvalserien mot Leksand då det var "knökfullt" i ladan (5500). Där hade vi lätt kunnat kränga en 5-6st lottringar. Då ingen ansvarig fanns på plats kunde heller inga lotter säljas.

Det vore bra om SK skulle kunna tillhandahålla ett förråd i Timrå Isstadion till nästa säsong. Där man tillverkar ett antal nycklar, förslagsvis 4-5st som förtroendevalda får ha ansvar för. Förlegade nycklar beivras. Den ansvarige får skriva på ett kontrakt där han förbehåller sig att aktsamt vårda nyckeln och efter att man avsagt sig uppdragen/et inom SK återlämnar nyckeln i ett brukbart skick.

För om man har ett förråd med grejer i så kan man ju förvara lottringar, souvernirer m.m.

Om någon behöver tillträde till förrådet men ej har tillgång till nyckel ska en jourtelefon finnas upprättad med nummer till nyckelinnehavarna som då skall kunna komma och öppna.

Det för att minimera riskerna för missförstånd.

Naturligtvis finns det mer att reda ut men detta var en bit på vägen i vartfall..

TIMRÅ IK - ETT SÄTT ATT LEVA!
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Tycker man kan änvända denna tråd nu till att vädra vad man vill ska tas upp på årsmötet. Det kommer nog bli stora förändringar vad gäller styrelsemedlemmar bland annat.

Vad har man gjort bra? Vad kan man göra bättre och hur? Kom gärna med konstruktiva idéer. Personliga påhopp vill jag dock ska undvikas här.
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Octagon: Ajaj det sved. Har man gått och sett fram emot detta årsmöte mer än själva säsongen och sen så skjuts det fram. Känns som att mötet bör hållas rätt tidigt eftersom ruskigt mycket måste byggas upp. Jaja det blir ju ett möte iaf, tur är väl det...
Kommentera

Årsmöte 2002 SK
Enligt uppgift från SK är årsmötet flyttat till den 11 juli 2002 kl. 19.

Mer info kommer SK att komma med inom kort...

Don´t kill the messenger!
Kommentera

« · 95810