1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

586462 inlägg · 6217 ämnen

Årsmöte 2002 SK

« · 95810 · » Till forumet


Sv: Årsmöte 2002 SK
Förstå mig rätt i det inlägget... hmm
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Jag: Jag sa väl aldrig att HF var de enda som levde om? Enda jag skrev (vad jag kan komma ihåg, mitt längsta inlägg någonsin) var att vi nog kommer få ett stort ansvar för tifot i vinter, precis som i KS. Men jag kan verkligen förstå om vi nån gång skulle slå oss för bröstet för mycket vilket jag hoppas vi inte har gjort. Men det var ju andra sidan inte för intet som vi fick namnet... hoppas antalet skrikande 1000 dubblas i vinter från de högst 20 som skrek i vintras.



För Timrå IK I Tiden
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Knylan: HF är ett bra initiativ inom SK och en härlig färgklick på läktarn. Men det får inte överskugga all annan verksamhet inom SK vilket jag också vill betona inte har skett och inget jag heller tror kommer ske. Men jag vill understryka att "farmarlag" till SK är hjärtligt välkomna och det finns starka krafter inom HF som säkert kan hjälpa till att stärka huvudorganisationen. Jag är för ett samarbet på den fronten. Så länge det mynnar ut i något positivt och till glädje för alla inbitna TIKare ser jag ingen fara med olika grupperingar som understöd tills den i skrivande stund förhoppningsvis temporära och undermåliga organisationen upphör. Det är när det hela ballar ur och dom sk "starka krafterna" börjar missantända och pajkasta varandra för diverse arrangemang som vi är snett ute, när vi i grunden har ett och samma mål, genom att vi står där på "Södra Stå" i match efter match - att för evigt stödja och älska TIMRÅ IK!

Det tjänar ingenting till att det blir schismer inom SK. Istället ska vi då "flytta" över folk och hjälpa till på dom arrangemangen som inte fungerar till belåtenhet. Att trycka ner enskilda individer och ägna sig åt smutskastning är fegt. Ta istället upp problemet med berörda parter och försök gör någonting bra av det istället.

Vi skulle alla må så oerhört mycket bättre då och det är väl det som är tanken och grunden bakom det hela att vi ska skapa trivsel och gemenskap och sträva mot samma mål.

Gemenskapen är fortfarande bra men är inte på samma nivå som det en gång var.

Nu ska vi en gång för alla rensa luften på det stundande årsmötet och reda ut begreppen.

Vi ska tillbaka till samma nivå som vi alla vet att vi har kapacitet för.

Nu lyfter vi mot högre höjder - mot tallens topp!

ÄLSKA TIMRÅ IK... Alltid alltid alltid
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
ernie eagle, knylan m.fl:
Det där med betalning av resor över Internet var en idé som jag bollade lite med Marcus för några år sedan. Den snyggaste lösningen vore nog helt klart om Timrå IK och supporterklubben kunde vara lite mer integrerat och att allt köpbart fanns på samma ställe och inte så utspritt som det är nu. Att man på hemsidan t.ex. skulle kunna köpa allt ifrån matchbiljetter, till souvenirer och supporterresor med sitt VISA kort. I fallet med supporterresorna så skulle de resandes identitet kunna fastställas via angivande av medlemsnummer i SK. En 3-dagar-före-match-deadline skulle inte längre vara ett lika stort bekymmer.
Men eftersom Internet och Timrå IK är som olja och vatten så är väl dessa saker något som aldrig kommer att komma upp på tal ens. Någonsin.
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Patrick:
Info om årsmötet kommer inom kort. det är 2 frågor som måste lösas innan.
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
På uppdrag av styrelsen för SK:

Timrå IK Supporterklubb inbjuder till årsmöte med sedvanliga
årsmötesförhandlingar.
Datum: Måndagen den 15. juli
Tid: kl. 18.00
Plats: Timrå Isstadion.

Efter årsmötet så kommer det att finnas tid att ställa frågor till
Kent Johansson, Anders Eldebrink & Markus Matthiasson.

MVH
Jimmy Uhlin Timrå IK Supporterklubb
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Jag:

"Iof har du rätt i att klacken var urdålig i vintras, men jag gillar inte det snack som ni pratar..."

Nu får du allt förklara dig, vad pratar vi i HF för snack? Vi har väl aldrig på allvar gått ut och sagt att det bara är vi som skriker, precis som Knylan skriver så är det säkert en 20st till som konstant skriker och hejar på i klacken.
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Vill bara bygga på lite att vi inte kan sticka under stolen med att vi kan ta åt lite av äran att det löste sig iaf lite åt det positiva i slutet av förra säsongen. Det var ju vi som satte upp trumman, satte upp OH flaggan (iofs ofta med mindre lyckat resultat men iaf) och ägnade mer än 10 timmar i hallen inför Timrå - Leksand. Mer ska det bli...

Men jag är absolut inte ute efter att stajla, det vill jag understryka. Men jag förstår ändå inte riktigt vad "Jag" menar.

Hardcore Fans - En gruppering supportersvin
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Knylan: Men snälla! "Ja vi har varit i ishallen i 10 timmar....."
Vad tror du att andra har gjort före Er? Många har jobbat häcken av sig för denna klack. Men dom har inte slagit sig på bröstet och stoltserat med "Jag är bäst!" Dom har inte ens fått ett tack för sitt otroliga arbete. Så skärpning.

p.s. Jag förstår precis vad "Jag" menar.
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Maggan: Kära hjärtanes. Det är absolut inte så att jag vill stoltsera på något sätt. Jag sa bara som det var och det var ju klacken föregående säsong det handlade om. Har jag sagt att vi tar åt oss all ära eller? Jag bara konstaterade faktum att det var vi som skötte Tifot även en del av reseverksamheten (Madde och Dalan) nu i KS. Sen så märktes det ju inte nämnvärt föregående säsong dessa som "jobbade häcken av sig", klacken var helt oduglig. Den vart heller inte så mycket bättre men den lilla förbättringen var vi en del av tillsammans med en massa andra. Missförstå mig inte...
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Knylan: Ja, ja. Kan bara nämna att dom gånger jag kom till klacken i tid för andra perioden (direkt efter jobbet). Upplevde jag en negativ sfär över klacken. Det var mycket "hata" ramsor samt skit snack dvs personliga påhopp på spelarna. Det är INTE acceptabelt i en klack. Många utav "den gamla skaran" försökte tysta detta, men fick bara skit för det. Nu säger jag inte att det kom från HF.
Men ALLA som står i klacken måste ta sitt ansvar att se till att detta slutar. En noll tollerans som fanns för ca 3 - 4 år sedan skulle behövas. Då blev det en bra stämning, alla hade roligt och sjöng. Men kom det upp något rötägg och började med sitt, då fick han/hon veta vad som gällde.
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Maggan: Jo det stämmer mycket bra. Det blev många olycksaliga grupperingar i vintras och det var inte alls bra på något sätt. Det rådde absolut inte så god stämning, i överhuvudtaget tycker jag det är dålig sammanhållning bland supportrarna nu. Jag har ingen överblick på hur det var de tidigare åren eftersom jag började stå i klacken först säsongen 2000/2001. Det som är så konstigt är att problemet inte bara dök upp efter ett tag av säsongen hade gått utan det var ju dåligt drag redan i premiären och förblev även så. Hatramsor i klacken hörde jag för första gången denna säsongen, och jag kan inte säga att ingen i HF skrek nån hatramsa, jag gjorde dock inte det. Dock så var det rätt sällan, flest gånger mot AIK om jag inte missminner mig, av förståeliga skäl men det gör ändå inte att man har rätt att skämma ut klacken.

På tal om ramsor så måste det bli bra mycket bättre på den fronten, man skulle ju tex kunna annonsera ut från SK att en grupp kan samlas nån kväll och spåna på nya unika ramsor. Det blir väldigt enformigt efter ett tag att bara köra de typ 5 ramsor som många kan. Det dök upp några nya säsongen som gick vilket är positivt men det behövs fler, och då behövs även en klackledare som kan introducera ramsorna på ett bättre sätt än att nån bara står och skriker utan att någon riktigt hör vad denne säger, jag har råkat ut för det ett flertal gånger. =)

Klacken kan bara bli bättre, och det ska den fan bli. Det ska vi tillsammans se till.
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Knylan: Jag har ju alltid trott att vi snott alla ramsor från Bajen,
men dom har förmodligen snott dom från...(England???)

Lite trist känns det iallafall när man sitter framför fotbollsteven,
hela Sydkorea kokar och vrålar, men vad vrålar dom?
"Vi älskar Timrå"

Nog fan borde väl Timrå IK kunna ha, iallafall en egen hit, nåt som
inte är importerat. Just nu har vi bara en, "Tim-rå-å", den fanns
redan på sjuttiotalet när jag började gå på hockey, fast då var den
mer som en klagosång när det gick emot.

Vägra andras ramsor!!!
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
orion: Jo, jag trodde precis det samma. Man tror att Bajen är så överlägsna sen så har dom tjyvat från England.

Att komma på något helt eget är nog rätt svårt. Vad jag vet så är Smokeys ramsa "Domarn är dum, jättedum" helt unik, eller? Den byggdes ju för övrigt om lite i vintras så man använde samma melodi till en ramsa tillägnad #36. "Styfen är styf, jättestyf" gillade jag skarpt, iofs jag som kom på det också. Skrytförbud men vafan...

Jag tycker att det är helt okej att "sno" ramsor i viss mån, det blir tex väldigt töntigt om man börjat köra med "Här är Tiimrås A-Lag..." för man associerar ju den på en gång med Bajen, även om dom snott den från England, typ.

Det vanligaste är ju inte helt oväntat att man tar melodier från diverse låtar, vilket jag tror alla ramsor som finns som inte bara består av "Klapp klapp Timrå" består av. Är det någon som har några bra tips på melodier från låtar som man skulle kunna bygga om lite och lägga till en text?

Det finns ju förövrigt en ramsa eller sång rättare sagt som det försöktes med i vintras ett fåtal gånger. Melodin är tagen från Iron Maidens låt Heaven Can Wait. Nånstans där i mitten typ kommer det en sekvens när dom sjunger eller bara låter nånting. Det går inte direkt att lägga till några ord där men den skulle skapa ett grymt tryck om alla kunde den perfekt och man skrek i rätt tonläge (svårt för en tonåring att sjunga rätt tonläga hela tiden, tro mig =). Osäker på vilken skiva den är på, för jag hoppas väl att ingen sitter och tankar hem låtar i mp3 format? Skulle jag aldrig tänka mig att göra... =)
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
En bra grej är att den svenska ishockeyfankulturen inte är så vansinnigt avancerad när det gäller sång och ramsor. Av elitserielagen är det väl egentligen bara Leksand som kan skapa riktigt tryck. Stockholmslagen behöver en fångubbe med mikrofon för att vifta på sina flaggor. I MoDo och Brynäs sjunger man bara vid övertag spelmässigt och målmässigt. Södertälje och HV är OK men saknar tryck. Luleå och Linköping laborerar med ilska... (Hugg och slå - Lu-le-å).

Vi har verkligen ett gyllene läge. Vi behövde inte göra så mycket för att bli utnämnda till elitseriens roligaste nykomling sen Adam var länsman...

Att importera ramsor är en väg. En annan (som man nog till en början får se som utfyllnad) är att skapa egna. Då krävs det kreativa personer som verkligen jobbar med det. För att få klacken att släppa det krampaktiga taget om tråkramsorna krävs utbildning. Tryck upp ett sånghäfte... Det behöver till en början inte vara så påkostat. Man kan till och med få med det när man köper medlemskap i SK. Vidare skulle man kunna sälja dessaa häften för en 10:a...
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Knylan: låten finns på skivan somwhere in time .som kom -87
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
angående röstningen på www.timraik.nu: när man går med i SK bör man bli medlem i TIK automatiskt..
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
dr-nix: Japp, det har Patronerna & Giffarna redan tänkt på och det inbringar många sköna slantar i aktivitetsstöd...
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Swordster: det låter fint :)
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Då man sitter i en trång bil ner till Stockholm så är det rätt tunnt på kreativitet. Det märkte vi i HF när vi åkte ner och tänkte att vi skulle klura på lite nya ramsor för att få tiden att gå snabbare. Dom blev dock inte sådär jättebra vilket man märker om den bästa ramsan som kom på vart:

Markus Maaaaaathiasson Klapp klapp.

Det är alltså melodin från Brandsta City Släckers trallvänliga dynga Kom och ta mig. Jimmy kom på den så om ni vill gå ihop och ge han något bidrag för sin kreativitet så vänd er till honom. Vilken stjärna... =)
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Knylan:
Knåpa ihop ramsor borde väl inte vara svårt, eller är det de?,,,Tycker det borde finnnas tillräckligt med ordvrängare på H-S så något borde det väl gå att få ihop, med en skyst melodi,,,,
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Knylan: "Rulla bulle" är ett annat tydligt exempel på hur kreativa vi Timråsupportrar kan vara.;)
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
HH: I am saling
Åh åh åh tjejer
Born in the U.S.A
Svärmor (snapsvisa)
Jesus älskar alla barnen
Rule Britannia
Ingela
Hey Jude (shalalalalala)
Go West
Barnatro
Pärleporten
Halleluja (snapsvisa)
Que sera sera
Emilvisan
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Selina: Ja usch, snacka om dänga alltså. Får vredesutbrott varje gång ni börjar bröla den. =)
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
I am saling

Timrå IK - Timrå IK
Älska Timrå - A-alltid
Älska Timrå - Timrå IK
Älska Timrå - A-alltid

Åh åh åh tjejer

Åh åh åh (Leksand eller det lag man spelar mot)
Åh åh åh Leksand
Ni måste höja era klubbor för att synas

Born in the U.S.A

Född i-i Ti-imrå
Född i-i Ti-imrå
Född i-i Ti-imrå (att upprepas i all evinnerlig tid)

Svärmor (snapsvisa)

Den dag Sundsvall Hockey vinner sin första match
Då ska himlen komma störtande ner
Den dag Sundsvall Hockey vinner sin första match
Är det för att vår herre inte ser

Jesus älskar alla barnen

Alla älskar Timrå IK
Alla älskar Mackan Matthiasson
Alla vi älskar Zäta
Vad kan man väl önska sig mer

Jo att alla var klädda i rödvitt
Isladan som ett kokande hav
Alla sjunger med i sången
Tänk vad lyckliga vi skulle va

för

Alla älskar Timrå IK
Alla älskar Mackan Matthiasson
Alla vi älskar Zäta
Vad kan man väl önska sig mer

Jo - (att upprepas)

Rule Britannia

Kämpa Timrå
Sveriges bästa lag
Vi ska aldrig aldrig svika er

Ingela

Timm-erå chalalalalala
Timm-erå chalalalalala
Timm-erå chalalalalala
Timm-erå chalalalalala

Go West

I sorg då finns Ti-imrå
I sorg då finns Ti-imrå
I sorg då finns Ti-imrå
I sorg då finns Ti-imrå

Barnatro

Ti-imrå Ti-imrå mot himmelen du är en gyllne bro
Ti-imrå Ti-imrå mot himmelen du är en gyllne bro

Pärleporten

För dom har öppnat Deltavägen så att vi kan komma hit
och från staden mellan bergen kommer bara rött och vitt
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Knylan: Bara du riktar din ilska mot Dalan och Madde.Det är deras fel att ramsan ens existerar.;)
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Octagon: Klockrena ramsor!! =D
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Här visar Octagon varför han är helig! Kanon bra ramsor! Ingela-varianten blev min nya favorit direkt!
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Octagon: Herrejävlar. =)

Helt överlägset, måste bara samla på mig alla låtarna så man kan träna in dem. Jag funderade över det, mer ramsor ägnade åt spelare och tränare? "Oh ah Micke Lind" känns rätt förbrukad vid denna tidpunkt alltså. Har några år på nacken. Men den är ju å andra sidan rätt bra, typ.
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Kom att tänka på det. Om ni hört Svullos VM låt så har ni säkert märkt att refrängen är väldigt trallvänlig. Borde gå att bygga om den med. Tack vare Octagon så har min hockeyabstinensen nästan nått sin kulmen, tänk er själva att bara bröla ut "Timmerå CHALALALALALA". Kommer kunna skapa ett grymt tryck och det går bra att hoppa till den samtidigt som man viftar med halsduken.
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Även jag erkänner mig totalimpad av den gode Octagons ramsor...tjusigt, må jag säga! Beteckningen 'rimsmed' har helt plötsligt fått ett ansikte.
Föreslår att någon å det snaraste hugger diktafonen och beger sig mot det octagonska pörtet. Låten icke dessa pärlor spillas på svin!
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Jag fick en idé på hur man kan göra om Ingela ramsa lite. Casselståhl har ju varit TIK trogen nu i många herrans år och grabben har ju ingen egen ramsa. Då kan man ju sjunga:

Casselståhl Chalalalala

Typ. Jag och Actionleif har suttit nu en stund och spånat över ICQ. Kom på en till, melodi: Sommartiden, Artist: Gyllene Tider.

Rajamäki TOMMI Rajamäki! Sen kan man bygga vidare lite kanske. Nä dags att gå ut och vädra skallen lite nu...
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Maggan: Du har tagit orden ur munnen på mig !

Jimmy och Knylan: Vi är väll trots allt så pass bra kompisar, och då ska väll inte detta komma imellan oss. Har egentligen tyckt det hela vintern, lite jobbigt.. Faktist, jag vet en massa som har, precis som Maggan säger, slitit häcken av sig utan ett tack. Tycker endel (faktist) begär mer än ett tack. Och det verkar som om jag och Maggan är två av några som uppmärksammat på hur mycket endel reklamerart att dessa gjort så mycket bra.

Ni har faktist gjort mycket bra saker (Den otroligt fina banderollen till KS tex) men andra då? Det jag menar, att dem som ingår i denna grupp (6+4) verka tycka att det bara är dem enda som skriker och tjoar. Vart är dom 10 andra då? Dessa nämns ALDRIG. Jag och Andrea (hoppzan) ingår inte i eran grupp. Vi har ju nämts, men som sagt, dom andra 8 personerna då? Orättvist....

Jag hoppas jag inte skapar en stor osämja mellan oss, det var inte det jag var ute efter..
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Que sera sera, vi håller på Tiimrå, vi håller på Tiimrå.
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Knylan: Kom på en kul sak...Rajamäki TOMMI Räjamäki tjalalalaaa skulle kunna funka. Sedan måste jag fråga er allihopa om inte vi ska testa med korta finska ramsor som kan glädja finnarna Kapanen, Rajamäki m.fl...Eller vad säger ni?
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Jag: Bara för att vi är lite oeniga om en sak behöver väl inte det betyda att det ska skapa osämja mellan oss, no hard feelings där. Håller dock fortfarande inte med om att vi skulle glorifiera oss mer än de andra som står i klacken, visst ett av Knylans inlägg vart väl lite fel därnere kanske.

Hardcore Fanz är väl mest ett kompisgäng som står i klacken, kan väl hända att vi på skoj sagt att vi äger klacken eller nåt. Vi nämns väl mer eftersom vi skapat oss vår profil här och alla är flitiga användare och skribenter här på Hockeysnack. De andra 8 eller hur många de är väl inte lika framåt på denna community helt enkelt. Sedan finns ju även den sk Njurunda-klanen och ni kallar er ju själva för TIK Söråker bla. Men i det stora hela handlar det väl ändå inte om vilka i klacken som är bäst utan att vi alla strävar mot samma mål vilket är att göra vårt yttersta för att hjälpa fram TIK till segrar!
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Jag: Vi i HF skriver om oss, ja känner inget tvång att skriva om de andra som hejjar .. de får de göra själv bäst de vill ..
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Octagon: Säjer bara: Sha la la!
Då vare slutimporterat, bara att sätta igång och öva i duschen!
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Det kan ju bara inte vara sant! Det är mitt i sommar´n och ändå
har klacktjafset redan startat.

Är det inte meningen att vi ska försöka vända på den negativa stämningen i klacken???
Kalla mej dum om ni vill,men jag förstår inte hur det här gnället ska kunna leda till något bra.
Vad vi behöver nu är väl snarare positiva vibbar,och en drös med folk som verkligen är beredda att göra något åt den här situationen.
Så jag skriver mer än gärna ut ett TACK(!) här till HF`s "småfolk".;)
Ni kämpade på bra förra säsongen med att försöka få nån rätsida på tifon o dyl. ,det kan ingen ta ifrån er.Sen att de personer som tidigare år har lagt ner hårt arbete på klacken aldrig har fått något tack är bara att beklaga....
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Jag har oxå funderat på att enskilda spelare måste få egna ramsor - här är några försök:

Danne Casselståhl (Bron över floden Kwai)

Danne - ett Timråhjärta har
Danne - stannar alltid kvar
Danne - ett Timrå hjärta
Ett Timrå hjärta - ett hjärta - vår puls

Mackan Matthiason (Hey Jude)

Nanananananana Bulten
Nanananananananana Bulten
osv

För Styfen kanske (?)

(Gnola Främling en vers
- sen)
Styfen vad döljer du för dem i dina stora nävar
en svag nyans av stryk nånstans
Styfen vår hjälte
Så känner vi för dig
Låt oss få se dig veva
Vem vill du skada
Vem kan det vara
(sista textraden vete faan)
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Jimmy: Njurunda-klanen har tagit lite välförtjänt sommarledighet, dock lovar vi att komma mer laddade än någonsin till kommande säsong. :-)
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
ernie eagle: Jag har ett svar till ev. förvirring runt resorna. Jag fick dålig information men gjorde så gott jag kunde. Jag hoppas att ni blev nöjda.

Jossi: Kritiserar du HF, du är själv med i skaran!

Selina: Jag är stolt över "vår" ramsa. Numera är det ganska många som hänger på ramsan i klacken men de har förmodligen ingen aning om vad den betyder. =)

HF är bara en kul grej. Ingen gruppering som vissa tolkar det.
Sedan när har HF blivit en negativ sak?

Som vanligt är det för mycket snack och för lite verkstad. Alla ni som kritiserar klackstämningen, vad gör ni själva för att förbättra den, förutom att snacka?

Ta med er frågorna till årsmötet istället. Där kan vi alla diskutera ansikte mot ansikte. Förhoppningsvis kommer ni alla närvarande stå för vad ni sagt här på forumet.
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Octagon: Varför inte "Andreas Pihl"??

En annan
Mel: "Fear of the dark"
Timrå IK Timrå IK
Vi måste kämpa, måste strida, göra mål.

Timrå IK Timrå IK
De röd och vita krigarna vi älskar så!

mel: ''Highway to hell"
Vi heter Timrå
*klapp klapp* Timrå
Vi heter Timrå
*klapp klapp* Timråååå
(avsluta med Timrå IK *klapp klapp*)

Mel: "The way I mate"
Christian
Christian
Sjööögren
Checka hårt och tackla in i planket
Checka hårt och tackla in i planket

Kommer väl mer...
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
En sak måste jag klargöra, jag är inte "med i skaran". Jag spenderar mycket tid med er, men är ingen HFare..

Det låter nog värre än vad det är. Tar resten via mejl
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Ett skott i mål
Av Casselståhl
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
En bra ramsa borde väl vara:

(Melodi: Res Er För Sverige- Svullo)

Res er för Timrå, nu vinner vi matchen
Vi ska kämpa med stolthet, kraft å mod
Res er som ett, höj ett glas å skrik T.I.K
För vårt lag, för vår flagga röd o vit!

Hehe lite konstig text men det kan slipas till! =)
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Den här tråden har visst fallit i glömska...
Vad kan vi ändra på för att saker och ting ska bli bättre?Årsmötet är inte allt för avlägset nu...
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Selina: Det finns mycket som behöver ändras...
Med risk för att jag nämner något som redan nämnts tidigare då drar jag mina förslag.

Resor: Bättre och tidigare information, Hårdare krav på åldersgränsen... för som vissa beter sig på resorna (Och då menar jag inte de yngre) så ska inte barnen se sånt...
Sedan har vi det här med betalning.... trots hårda krav så är det fortfarande de som anmält sig och sagt att de ska betala på bussen.... och inte dykt upp... dålig stil....

Souvenirer: Det är inte konstigt att det går dåligt för en klubb om man aldrig säljer lotter eller souvenirer under matcherna.
Vi MÅSTE ha tillbaka vår kiosk...

Tifon: Nu kommer vi till min favorit del...
För Tifon krävs pengar och för att få pengar krävs engagemang.
Jag har satt igång och jagat sponsorer och hittills har vi fått in 200:- från 2 pers på HS.... Men vi sätter igång på allvar efter årsmötet när vi blivit den officiella Tifo gruppen.

Det var allt jag kommer på nu när jag är nyvaken...

Men är det någon som är intresserad att vara med i Tifo gruppen så kan ni höra av er till mig här på HS.

Ha det bra!!
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
Dalan: Angående resor tycker jag att Internetbetalning låter som det bästa med det krångel som är nu, sen får man väl betala till resevärdar de som vill det. Sen gäller det juh bara komma fram med en praktisk lösning till det. Årsmötet kommer jag inte på för då jobbar jag, men det ska bli intressant att höra vad som sagts.

Ett annat alternativ till resorna är juh att man skriver upp att DESSA resor kommer vi ordna riktiga resor till, som nån sagt här förut tror jag, så väljer man ut samtliga MoDo & Brynäs samt nån Sthlm/SSK kanske även LHC sen kan man ta en långtur på en helg om vi har nån sån match typ Jönköping eller Karlstad då. Bestämmer man vilka som är officiella innan så hinner juh folk bestämma att den ska vi åka på...
Kommentera

Sv: Årsmöte 2002 SK
När är årsmötet?
Kommentera

« · 95810 · »