Nybbe: Vackert så. Det jag opponerat mig mot och det som får mig att reagera är din provokativa frustration när du möter en motgång. Att stå stark i en motgång är minst lika viktigt som att flyta på i medgång.
Det är för mycket "hata, idiot, hjärndöd, inkompentent" i denna gästbok för att jag ska gilla den. Den person som säger "jag hatar Timrå IK eller Idiot Timrå" är enligt mig inte en sann Östrandare. Dessa personer visar en eufori som är sämre än Sveriges BNP. Och det säger inte lite.
Nu lämnar jag denna gästbok med orden: jag hoppas det stannar i ingemansland.
Ta väl hand om er.
Over and out.
//Ett halvt tonn kärlek.
mikenomad: att allt ska kretsa kring fylla, jag begriper inte *hick*
Nybbe: Jag gör mitt jobb, lovar. Men om du inte trivs på jobbet, vem riktar du din kritik mot? Din bästa polare som försöker ordna upp det hela, din närmaste chef som säger "jaja det ordnar sig", eller styrelsen (de som bestämmer), de som har ngt att säga till om?
Jag tycker fortfarande att dina svar till mig är en aning flyktig. Är det säkert att du är nykter?
Nybbe: Öhh, ditt inlägg känns aningen, öhh, svårbegripligt. Men men.
Jag har också stått där, match efter match, och skrikit mig hes. De senaste åren har jag unnat mig sittplats men också där har jag skrikit mig hes. Jag lägger inga större perspektiv i det, dock. Jag fokuserar hellre på lagets kräftgång och orsakerna till det. Den styrelse som idag leder Timrå IK - vem/vilka rår för debaclet? Vem/vilka har krävt förändring i styrelsen (om vi bortser från detta forum?) Vem har rest sig upp och krävt Challes avgång, T.J:s avgång, Linkans avgång? på ett årsmöte? Vem, vem vem??? Nä, just det. En massa kvalificerat skitsnack bakom ett tangentbord är allt som syns.
När det snöar så plogar någon vägen, när det byggs en ny bro är det någon som betalar den, när du går på vårdcentralen så finns den där...
Du lever in en bubbla när du gång efter annan bara kräver. Det finns bakomliggande faktorer som spelar roll, som gör skillnad. Krav är bra, men fundera på VAR du riktar kraven och VEM som skall ha dem.
Nästa gång du som självutnämt hockeyorakel påstår en massa saker, slå en pling på kansliet och erbjud dina tjänster. Såna som kan hockey har sannerligen inte stormat kansliet. Kanske kanske blir du nästa hackkyckling.
Bragd-Birger: Jag har bara ett ord att säga om dina inlägg idag: - Tack!
Redigerad kommentar