Tycker att vi lämnar denna tråden åt sitt öde, då namnvalet känns ovärdigt. Då jag vet hur mycket det jobbas bakom kulisserna.
Blizzard: Jag förstår klubbledningens handlande. Backlund blandade under inledningen sina insatser, ibland var det bra, andra gånger sisådär.
Men den senaste tiden tycker jag han visat alla tvivlare att han är en målvakt att räkna med. Han har varit fullständigt lysande, en målvakt som räcker långt. Personligen tycker jag det är hög tid att ta en diskussion med honom och erbjuda honom ett bra kontrakt som sträcker sig över nästa säsong (och en säsong till).
Överlag måste det vara en svår situation att börja snacka kontrakt nu när läget är som det är. Även om jag tror att Timrå kommer att klättra i tabellen och ta sig så långt som till slutspel så måste ledningen vara realistisk och inte ta alltför övermodiga beslut. Kanske bäst att vara lite kall och invänta nästkommande 8-10 omgångar för att se var det bär hän åt. Viktigare nu att snabbt hitta en eller ett par skickliga backar och centrar för att bana väg för ytterligare ett slutspelsår. Jag är nog mer för en kortsiktig lösning i dagsläget än att börja planera för framtiden...även om det är nog så viktigt.
Laken: Du får såklart göra som du vill. Anser du att trycket i kammaren är för högt gör du bäst i att dra dig tillbaka en stund. Men min erfarenhet av det hela är att du inte skall suga upp all skit som skrivs. Däremot kanske du skulle distansera dig en smula. Du borde försöka tänka på att inte skriva i affekt så ofta. Kanske låta bli att bemöta personangreppen. Bara bemöta det som är relevant och kanske låta bli att logga in vissa dagar. Så har jag löst problematiken.
Jag tänkte hockey för mycket förr på ett negativt sätt. Jag är fortfarande engagerad och tar del av det som händer och sker. Men jag har bestämt mig för att likt tevens makt över mig så skall inte heller sporten få suga tag klorna på mig. Jag behöver inte se allting. Och jag behöver inte alltid stå först i ledet och erbjuda mina tjänster. För i slutändan är det ändå ingen som tackar dig ändå. Skriv när du känner för det. Men gör det inte på rutin. Utan gå ut och käka en god middag med polarna eller en sensuell kvinna. Och prioritera andra saker. Då kommer suget att bestå. Då kommer du aldrig nöta sönder intresset för hockeyn.
Jag höll på kvävas men jag tog mig samman och nu tycker jag det är roligt igen. Men jag MÅSTE inte längre göra saker och ting för andras skull. Utan jag gör det av egen lust. Det är en stor skillnad.
Så jag hoppas du inte tar steget fullt ut och avslutar ditt medlemskap utan att du stannar kvar. I slutändan är det ändå bara idioterna som segrar om man öppet visar sin sårbarhet. Låt dig inte knäckas!
Sköt om dig och må så gott!
Per HApps:
"Plattityder med andra ord, det sätts dagligen nya olympiska rekord i att slå igen öppna dörrar här på HS"...
"slå igen öppna dörrar", varning sportgroda!