1150x200-gbn1jswykthddd5.png

Timrå IK

592891 inlägg · 6217 ämnen

IF Björklöven - Timrå IK back-to-back

« · 2142339 · » Till forumet

Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Majbrasan: Friläge för Lööke men Poulin räddar
Låst ämne

Spock: Dahlen verkar ha läst forumet ;) Redan två skott på mål. Ser bättre ut än igår
Låst ämne

Zäta75: Tvåla till Löven nu hörni :)
Låst ämne

thorwald: Bättre fart från Timrå från start idag. Ragnarsson plockar fint bort Wiklunds friläge
Låst ämne

Christoffer Lindholm: Sök efter påhockey i ett ord fast på engelska.
Addera en punkt och förkortningen för television efter denna.

Använd adblocker.
Låst ämne

Så Albin Carlson och Morten Madsen borta igen. Fan vi hade behövt dessa krigare
Låst ämne

Woody: Bara vinst som gäller ikväll. Ytterligare en förlust är ej godtagbar. Nu kör vi full fart från start! Forza Timrå IK!
Låst ämne

Tom Topp: Nu kör vi! Jag känner också rätt trygg med att alla vill gå in och visa var skåpet ska stå i kväll. Sedan har vi våra tre bästa backar som sparkapital tills det verkligen gäller. :)
Låst ämne

Håkkybåkky: vart ser man matchen gratis så att säga? Ni röd och vit hoppas någon kan veta?
Låst ämne

Walle2: Weeeell med tanke på att vi bara förlorat 6 matcher så har det inte kunnat bli så mycket gnäll. Self-burn Walle2
Låst ämne

Spock: Reinhardt!

Mm fan snälla var rak på pullan ikväll! In och stör,styr och snacka!
Låst ämne

Spock: konstigt nog känner jag mig inte ett dugg orolig inför kvällens match. Känns som att vi har en bit kvar till toppformen, medans löven verkligen fick jobba för poängen. Plus att dom hade en hel del tur! Men nog vill man se lite mer från Lööke och Dahlén! Känns som dom har haft en nedåtgående formkurva ett tag!
Låst ämne

Walle2 lung na sig nu kan säga att jag är lite expert målet skulle döms bort lövenspelare gör inte motstånd när han hamnar mälgårn men domare och överdoser kan ha en riktigt dålig dag på jobbet och de måste de haft från experten :
Låst ämne

Spock: Intressamt att se om Dahlen steppar upp ikväll och om vi inleder bättre än igår.

Också intressant vad cmore kommer att säga om nyförvärvet Wiercioch
Låst ämne

Walle2: Själv orkar jag inte riktigt fokusera på domslut, även om den sammantagna känslan av det där omdiskuterade målet igår var att det lades mer krut på att väga in alla möjliga aspekter på grund av matchens dignitet än det hade gjorts annars. Det är väl lite det kritiken handlar om också.

Annars ska Löven vara riktigt nöjda med tre poäng. Inte alls oförtjänt, men om jag varit Lövensupporter hade det nog känts lite blandat då matchen kanske mest var ett kvitto på att de kunde stänga ner Timrå, och desto mindre att de faktiskt kan möta upp Timrå och vinna på egen kraft. Om tanken var att komma ut i förstaperren och ta ett fast grepp om matchen redan där för att sedan ta det därifrån så är ju tre poäng otroligt starkt med tanke på att de bara fick med sig 1-0. Efter det började ju pendeln svänga över allt mer, men då Löven samtidigt lyckades hålla sig ifrån utvisningsbåset så blev det aldrig några förändringar i matchens rytm. Matchen igår påminde rätt så starkt om de tidigare förlustmatcher Timrå haft, inte minst förlusten mot Modo. Det vi kan ta med oss är att försöka driva upp tempot ännu mer, medan Löven måste försöka upprepa i stort sett samma match en gång till. Alternativt att de byggt ett sådant självförtroende från gårdagen att de faktiskt VILL möta upp, och det borde de försöka med tanke på hur tunna vi är på backsidan. Löven är också så pass grundstarka i defensiven att de inte måste vara så livrädda att åka på utvisningar, så pass starkt PP har vi definitivt inte. Framförallt inte nu när vi har våra båda PP-backar borta.

Skiter Löven i riskminimeringen idag så borde det kunna bli en riktigt underhållande match, ska de vara ett topplag att räkna med så kan de inte heller hålla på och förlora såväl skotten som puckinnehavet (överlägset dessutom) på hemmaplan. Jag kan faktiskt tänka mig att offra ytterligare tre poäng till Löven, bara de faktiskt försöker ta de poängen helt på egen hand. Vi behöver den genomköraren dessutom.
Låst ämne

på förekommen anledning. Enligt elite prospects uttalas Patricks efternamn...Wearcosh...
Låst ämne

Hassan: Kvällens laguppställning:
Låst ämne

Walle2: Eftersom du inte hejar på något lag alls så förstår jag att du inte bryr dig om vinst eller förlust. Skönt att ha det så, tråkigt men skönt.
Låst ämne

JoseGonzales:
Alltså det är ju inte riktigt en toppkonkurent. Mer än 20 poäng mellan lagen.

Det är inte orimligt att vila spelare i ett sådant läge. Förstår att det däremot kan sticka i ögonen på motståndaren. Men det var helt klart Timrå som dominerade det fysiska spelet igår.

Det är också spelare i motståndarlaget som har blivit avstängda för riktigt vårdslösa handlingar, så det finns ingen anledning att riskera något mot dessa.
Låst ämne

Spock: Tror inte det skickar bra signaler att man inte är beredd att ta det fysiska spelet mot en toppkonkurrent isf. Tror mer att ni kommer börja vila spelare lite då och då med 5-6 omgångar kvar och vila Johansson, Dahlén med flera pigg till slutspelet.
Låst ämne

Timråhej:

Alltså,
jag och Sputnik skrev såhär igår:

"
Har man känningar är det nog bra att stå över en sån här batalj mot Löven!
"

Har ärligt talat inte bytt åsikt.

Någon skrev att Ohre borde få stå och att vi ska matcha lite J20. Jag håller med den personen också. :-o
Låst ämne

Avskum: haha jag skrev padda i alla inlägg men avslutar med ipad.. dåligt av mig. Alla märken som har teknologin välkomnas.
Låst ämne

Spock: Madsen borta ikväll igen... ingen Carlson eller Madsen = tack och hej
Låst ämne

JoseGonzales: Då har vi i stort samma åsikt.
Förutom att jag vill ha in ifrågasättande också.

Men jag ser också att du skojar lite "alla bilder" CMORE är ju så gnidna att det oftast bara finns en. ;-)
Låst ämne

Spock: Timrå supportrar måste vara Sveriges sämsta förlorare, alltid gnäll på domare motspelare så länge ni inte vinner. Kom ihåg att ni skulle kicka fågelholkar Fredrik och nubben efter några förluster.
Låst ämne

mikenomad: Tack 👍 latheten tog över.
Låst ämne

Heisenberg: Till veckan står det på hemsidan
Låst ämne

JoseGonzales: Går det bra med Samsung, eller måste det vara iPad?
Låst ämne

När ska Wiercioch ansluta till laget?
Låst ämne

Spock: Om du har läst mina tidigare inlägg så har jag skrivit vad jag menar med det. Jag vill flytta ner en padda i båset som det är i SHL och därmed flytta beslutet till domarna på isen igen. Då kan domarna veva repriserna 100 gånger om dom vill.

Alternativt sätta 1-2 domare per omgång vid en dator med tillgång till alla bilder på matcherna och ta besluten ihop med domarna på isen som får kolla på en iPad.
Låst ämne

In Flames: Alltid backat dem i att Foppa blev rånad 94. Kommer inte sluta tycka det.
Låst ämne

SMÅLAND: Fysiskt löven? dom spelade inte Fysiskt. Hade dom någon tackling öht under hela matchen? Tycker däremot Timrå smällde på mer än vanligt.
Låst ämne

Spock: den utvisningen är galen. Poulina slänger sig ut från målet för att få kontakten och walli flyger. Målvakten ska ha den interference utvisningen! Men ligan säljer sig som Sveriges mest underhållande liga, vilket rimmar illa med att ett lag totaltominerat så man vill väll jämna ut och få med fler lag inför slutspelet. Löven offside mål, missade huvudtaklingar mm bekräftar konspirationen. Fan, vi låter som Modo supportrar.
Låst ämne

SMÅLAND: Håller inte med dig.
Vi är det klart bättre laget i majoriteten av matchen.
Per Svensson låter oss dominera det fysiska spelet.
Det är oflyt som gör att ett frånvarodrabbat Timrå inte vinner matchen.
Detta trots the anti TIK-conspiracy!
Låst ämne

SMÅLAND:
🙏
Låst ämne

Å solen 🌞 gick upp ida mä!
Dä ä mer fokus på domarna än på lage.
Ja så direkt igår att skulle gå åt helvete.
Vi möt ett fysiskt Löven å det fix vi int.
Vi agerar glasspelare å mä inget driv på rören.
Vi blev uppätna igår. Vi måst stäppa upp som fan ikväll om vi vinna.
Spel vi så här i slutspele så kissa lagen på oss!
Låst ämne

JoseGonzales:

Wallis utvisning som jag syftade på skedde igår. Han blir tydligt inknuffad i Poulin av Palmquist. En transatlantconnection om man så vill.

Goaltender interference
(52:36 - 54:36)

stats.swehockey.se/Game/Events/490241

Orimligt att han åker för den.
Låst ämne

JoseGonzales:

"Jag tycker inte vi ska ha videodomaren alls."

Nu hänger inte jag med på vad du tycker.

Som stor tennisentusiast älskar jag Hawkeye och hade gärna sett mer VAR och annat tekniskt "krimskrams" i svensk ishockey. Eftersom de ändå prålat in power breaks i sporten så kan lagen få en "challenge"/ifrågasättande var per period förutsatt att de sätter den. Dessa kan ersätta power breaks.

På tal om power breaks.

Det är helt orimligt att man kan få ett sådant precis innan power play/boxplay. Man får inte byta efter icing, men här har ni gratis vila inför ert numerära underläge...
Låst ämne

Spock:

Okej!

Det är ju inte snyggt 👍!
Låst ämne

Messias : Den uppstod i er andra hemmaförlust mot Mora. Alltså inte den första där 3 - 0 blev 4 - 8 och misstänkt matchfixning där den inblandade målvakten inte längre spelar ishockey.

Utan match nummer två. När Mora vann med 1 - 3. I den matchen gör nummer 18 en våldsam huvudtackling på Moras, väldigt ofta fulspelande, Pantzare. Nummer 18 blir senare avstängd ett flertal matcher för förseelsen.

Trots att reglerna tydligt säger att repriser ska visas på jumbotronen när det finns misstänke om större straff, så väljer ansvarig i arenan att inte följa reglerna. Grovt osportsligt.
Låst ämne

297: Och problemet där är att det blir som med VAR att läser man boken strikt kommer ibland beslutet kännas helt orimligt även om det i sig är korrekt.

Jag tycker inte vi ska ha videodomaren alls. Tekniken finns för att ha det centralt och att det styrs av hockeyallsvenskan själva och inte klubbarna.
Låst ämne

JoseGonzales: säger inte att videodomaren är korrupt men det är onödigt att lämna det öppet för diskussion. Jag tycker det är skrämmande hur olika bedömningarna är på isen och i videorummet. Visst, domaren kan inte uppfatta allt live men man ser ofta att domaren är säker på sin sak tills han ringer. Ta flytten av målburen i er match mot ssk tex. det är ju ett solklart mål. Sen ringer man på det och gör bedömningen att pucken inte har lämnat klubban innan målvakten flyttar på målet 5 cm, pucken hade gått in ändå. Det tycker jag är ett exempel på där videobedömningar stjälper snarare än hjälper. Vi snackar hundradelar i en situation som förstör matchen för tälje.
Låst ämne

297: Återigen så togs beslutet igår av Björn Wettergren, domarchef i hockeyallsvenskan. Han var på plats då det var en toppmatch och satt med videodomaren hela matchen. Släpp att det var någon korrupt Umeåbo som tog det.

Däremot, är jag 1000% emot att matchbilder på jumbotronen samt videodomaren är anställda av hemmalaget. Cmore visar alla matcher och borde därför också kunna skicka bilderna till jumbotronen och då sätta att alla repriser visas 3 gånger om det kan misstänkas vara större straffet.

Borde gå att ha 1-2 domare som sitter centralt som videodomaren alternativt att alla lag tillhandahåller en padda åt domarna för att kunna granska situationer själv och på så sätt kunna skippa videodomaren.
Låst ämne

sargad: jag tycker domarnivån är ett högst aktuellt ämne i ett supportergrupper/hockeyforum. Ibland är domarna för dåliga (hela tiden) och ibland hänger man som supporter inte med på alla regeländringar som görs inför varje säsong. Jag tycker man kan diskutera hur förbundet jobbar med domare, det är förjävla dåligt att inte kunna tillhandahålla utrustning så att domaren på isen kan ta ett beslut och att dom sen ska stå i media och ångra sina domslut när dom fått se repris i efterhand.

Måldomaren i umeå är alltså anställd av Löven? Och jag utgår från att måldomaren i Timrå är anställd av oss? Är det ett bra upplägg i tex. ett slutspel? Klart det blir onödig fokus på domaren efter gårdagens match. Med tanke på hur mycket pengar som står på spel tycker jag man ska förse domarna med digital hjälpmedel så att dom kan ta korrekta beslut på isen. Tycker som Freddan att det är helt ok att man ringer på ett mål men det är olustigt att det sitter nån helt okänd tomte i ett rum i hallen och tar beslutet åt domarna. En tripping hit och en hakning dit, en felaktigt avblåst icing, sånt jämnar ut sig över tid men när man blir rånad på matchavgörande videobedömningar, då är det inte kul längre.

Jag tycker att det enda som signaleras från domarhåll efter gårdagens match det är att det lönar sig att gnälla och skrika. Tjata till sig en videobedömning och flytta beslutet från domaren på isen, det verkar vara ett framgångsrecept. Och det känns som raka motsatsen till vad domarna själva vill ha.

#komtillbakakuben
Låst ämne

Zäta75:Jag skrev mest bara backparen. Tänkte inte det måste vara i ordningen 1:a 2:a eller 3:e backpar i just ordningen jag skrev dom. 👍
Låst ämne

JoseGonzales: cannata, spelar Oskarshamn?
Låst ämne

JoseGonzales: foliehatten på nu, men jag tror verkligen att ett direktiv domarna har är att vara fördelaktiga mot laget som ligger under. I början av matcherna är det laget som ligger lägre ner i tabellen. Detta för att ge en illusion av att serien är jämnare än vad den faktiskt är. Att alla lag kan slå alla lag är en myt skapad av domar-illuminati för att dölja att dom styr upp matcherna för bottenlagen. Dubbel foliehatten nu, men misstänker att betting-sidor ligger bakom för att kunna få mer fördelaktiga odds för sin business.

(obs, inte helt seriöst inlägg)
Låst ämne

Bragd-Birger:
.

Hoppas det biter. Annars har vi 1-2 dygns domarsnack framför oss och det ger väldigt lite förutom som eventuellt terapi för de som inte kan släppa domarmissar.
Låst ämne

Spock:

Berätta gärna för mig.
Låst ämne

Spock: Det första tycker jag är solklart mål men det andra är Walla Walterholms fel när han väljer att åka mellan målvakt och back. Är han då i målgården eller rör målvakten flyttas den ju ut. Så den har jag inget problem med faktiskt. Men han kan inte ha fått utvisning? Han rör ju knappt Cannata.

Det är alldeles för ofta ett lotteri vad det blir för domslut, man vet inte nivån.

Ta kompensationsutvisningarna vi åkte på i andra perioden. Man löser inte nivån genom att göra den ännu instabilare..
Låst ämne

« · 2142339 · »