1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Lilla SM 2012

« · 1471983 · » Till forumet

Sv: Lilla SM 2012
hockey? äääh, jag är skeptisk
Kommentera

Timrå Icon: Förresten, ska du kolla på skidskytte?
Jag har slutat kolla sen TV 4 tog över pga reklamen mitt i. Som om man skulle sända reklam mitt under en halvlek i fotboll när spelet pågår. Helt sjukt.
Kommentera

Modano: Jag möter hellre DIF än LHC i en kvalserie.
Kommentera

Hahl Bundy: Ja live ;-)
Kommentera

Patrick Polly: Är det någon som vet vad det blir för lag ikväll,är dom skadade skadade som det står i tidningen
Kommentera

Hahl Bundy: Du som har lite koll. Tror du man vågar chansa och köpa biljetter direkt vid arenan till kvällens batalj?
Kommentera

Hahl Bundy:Fyran kan verkligen konsten att förstöra ett sportevenemang. Nu hörde jag dessutom att de skulle starta ytterligare en sportkanal för att sända merparten av matcherna i fotbolls-EM i sommar. De har för fan redan en sportkanal (tv4-sport) där de knappt ens sänder sport utan istället en massa hjärnslöa "dokumentärer" om hur man jagar rattfyllon efter vägarna. Nu ska man alltså starta en till. De äger förresten Canal+ också, de asen... men nä, nya kanaler blir man tvungen att skaffa om man ska få se på lite EM-underhållning i sommar.
Kommentera

Patrick Polly: Vi har ingenting i es att göra. Vi har varken, organisation, ekonomi, lag, publikunderlag eller arena för elitserien. Nu drar jag igång en het boll men vi kommer att bygga en ny arena i Sundsvall men laget som spelar där kommer troligen inte att heta Timrå IK. En epok kommer att gå i graven

Sad but true

Redigerad kommentar

Kommentera

Timrå Icon: Tipsa Neuner om mig.
Jag är ett kap.
Kommentera

Patrick Polly:

"x Effektivitet i power play

Sämst hittills: 12,73 procent (Timrå 2009/10).

Timrå med tre matcher kvar: 9,88 procent.

Kommentar: Här får Timrå med största sannolikhet också finna sig i att hamna i kategorin sämst."

Det jag tänka mig eftersom vi har "rekordet" sen förut... :P

Kommentera

ÖstrandsNisse: Ha ha lite risky om du frågar mig. :)
Kommentera

Hahl Bundy: Hon har redan kille ;-)
Kommentera

Timrå Icon: Nej det har hon inte....men om så vore så har du mitt tillstånd att begrava honom.
Kommentera

Kattgubben: Ja håll mä du ja.
Jag avskyr allt med TV 4:s sportsändningar.
Kommentera

Hahl Bundy: Jo hon är ilag med Seppi Holzer.....

Kommentera

Timrå Icon: Seppi Holzer?
Men rädda tjejen!
Kommentera

Nybbe: På ett eller annat sätt är väl alla det i klubben just nu ;)
Kommentera

Hahl Bundy: Från balkongen....? He he

Redigerad kommentar

Kommentera

Timrå Icon: Det ser inte ljust ut iaf det kan man konstatera.

Publikunderlag håller jag inte med om att vi saknar, i Sundsvall, Timrå och Härnösand med omnejd bor det väl ca 160'000 människor. Det borde räcka som underlag.

Organisation har vi nog vill jag påstå, men vi har kanske inte rätt människor i organisationen. Ekonomin är inte helt kass, men laget o arenan behöver helt klart en re-make.

Kommentera

Blizzard: Bara att hoppas att Väsby går upp igen!
Kommentera

Patrick Polly: Vad sa du sa du?
"Ekonomin är inte helt kass"?
Kommentera

Patrick Polly: Det är så mycket mer här än bara hockey om du jämför med exempelvis Ö-vik där det bara finns hockey och kyrkor. Här har vi hockey, fotboll, basket, slalom, skidskytte ja allt....dessutom slänger folk pengar på shopping i Birsta (nu reste sig håret på armarna bara jag tänkte på det)

Organisationen är människorna. Och de rätta saknas än så länge....

Kommentera

Hahl Bundy:Kan inte ledningen ta och åka till Saudiarabien och leta efter finansiärer? Det skulle sitta fint med en hockeyintresserad shejk som ägare :P

Redigerad kommentar

Kommentera

T T: Bättre tider?
Kommentera

Hahl Bundy: Undra om vi egentligen har ambitionen att hänga kvar.....?
Kommentera

T T: Ser två möjliga scenarion på kansliet.

1. Dom anser att TIK idag är ett så starkt varumärke att folket kommer vallfärda till arenan ändå. Ungefär den effekt som den braiga radioreklamen har idag.

2. Dom är rädda för att trycket på telefonerna kommer medföra en lätt pulshöjning vilket i sin tur kan leda till yrsel.

Kommentera

Timrå Icon:

Du kan väl inte på allvar mena att Timrå har mer att erbjuda än Ö-vik. Ö-vik slår Timrå på fingrarna även som kommun 7 dagar av 7 på samtliga punkter du nämner. Däremot om du jämför Sundsvall med Ö-vik, men det är en annan sak. Dessutom finns inte en slalombacke i vare sig Sundsvall eller Timrå som kan mäta sig med utbudet i Ö-vik.

Däremot tror jag du har, åtminstone delvis, rätt när du menar att fel människor saknas. Jag anser dock att du är fel ute när du skyller på fel människor i organisationen. Saken är den att om man studerar Timrås fans är det i huvudsak människor som i alla tider hållit på länets suveräner - Modo Hockey - enda tills Timrå för något år sedan gick upp. Andelen genuina fans är de som återstår idag - ca 1000 personer - resten är i själ och hjärta Modoiter. När nu Timrå faller ur kommer de återgå till heja på det lag de höll på innan.

Man kan då fråga sig varför folk överhuvudtaget hållit på Timrå om de nu alltid varit modoiter. Svaret är enkelt - folk gillar en underdog. Hade Grums IK gått upp i elitserien tror jag nog att många Färjestadsfans boende där hade hållit på den lille uppstickaren. Men när äventyret är slut, säger man möjligen i förbifarten några berömande ord och återgår sedan till vardagen.

Det kan vara charmigt att sova i ett läckande tält några regniga nätter, men en hotellsäng är bekvämare.

Kommentera

Patrick Polly: Är det någon som har ett bättre svar.
Kommentera

Timrå Icon: svar nej, ingen bryr sig i dagens timrå, 1-5 idag
Kommentera

joergenjonsson: Slalombackar? Vet du nåt on Sundsvall när du kommer in hit o pratar med Sundsvallare?
Gör inte bort dig mer än du redan har gjort.
Kommentera

Captain Crash: Själv har jag köpt en defibrillator (hjärtstartare) till jobbet. Dels för egen del men även för våra kunder. Tror kvalserien kan generera ett och annat hjärtstopp.
Kommentera

joergenjonsson: Du är Färjestad-anhängare med specialkunskaper om Timrå IK och Modo Hockey. Lite udda intresse om du frågar mig.
Samlar du på navkapslar också?
Kommentera

joergenjonsson: Utbud av slalombackar var det ja. Här finns fem backar att välja mellan. Södra berget, Skönviksbacken, Nolby, Sidsjön och Vettenbacken i Liden. Är du beredd att åka bil en knapp timme så har du en till i Hassela.
Kommentera

Hahl Bundy:

Ärligt talat - tycker du att du bemötte det mest centrala i mitt inlägg? Jag kan vara tydlig och korta ned det hela:

Timrås fans är i huvudsak människor som i alla tider hållit på Modo Hockey - ända tills Timrå för något år sedan gick upp. Andelen genuina fans är de som återstår idag - ca 1000 personer - resten är i själ och hjärta Modoiter. När nu Timrå faller ur kommer de återgå till heja på det lag de höll på innan.

Man kan då fråga sig varför folk överhuvudtaget hållit på Timrå om de nu alltid varit modoiter. Svaret är enkelt - folk gillar en underdog. Hade Grums IK gått upp i elitserien tror jag nog att många Färjestadsfans boende där hade hållit på den lille uppstickaren. Men när äventyret är slut, säger man möjligen i förbifarten några berömande ord och återgår sedan till vardagen.

Det kan vara charmigt att sova i ett läckande tält några regniga nätter, men en hotellsäng är bekvämare!

Redigerad kommentar

Kommentera

Hahl Bundy: Hahaha! Vilken trött j*vel
Kommentera

ÖstrandsNisse:

Lustigt att du frågar - men jag samlar faktiskt på navkapslar! Jag har gjort så i många år och har faktiskt en ganska gedigen samling från ett flertal olika märken. Dock samlar jag endast på navkapslar av metall. Min kronjuvel i samlingen är en navkapsel från en gammal Volvo PV 444. Självfallet har jag alla möjliga bilmärken i min samling, men denna är fräsch och skick som ny - dessutom rätt gammal (tidigt 40-tal).

Fasen vad kul att träffa på någon likasinnad! Sällan man stöter på någon som också samlar på navkapslar (du skrev samlar du på navkapslar också så jag antar att du också är en samlare?).

Sen är det mycket smickrande att du/ni tycker att jag är kunnig och påläst, men det följer som med om man varit intresserad tillräckligt länge. Jag har även rest en hel del i mina dagar och känner till fler hockeystäder mycket väl så som Luleå, Örebro, Stockholm, Göteborg så fråga gärna om ni har funderingar!

Redigerad kommentar

Kommentera

joergenjonsson: Synnerligen korkat att jämföra Timrå kommun med Övik.

Lika dumt som att jämföra Solna kommun med Karlstad, och ignorera att Solna ligger på promenadavstånd från Stocholm.

Vet du hur långt det är mellan Timrå och Sundsvall?

Vart fan vill du komma?? Timrå fostrade landslagsspelare och spelade i ES långt innan du var påtänkt. Efter 18 års ökenvandring finns det en portion MoDo och Brynäs fans i Sundsvall, korrekt - men att påstå att merparten är Modoiter är så jävla korkat att man undrar om du är dum på riktigt

Freedom of speach och sån skit kan dom hålla på med i andra kanaler, kan du inte bara dra härifrån nu med dina synnerligen idiotiska inlägg!

Snälla...

Kommentera

ÖstrandsNisse: Vilken fest vi skulle kunna ha! Red Bull/Jäger - defibrillator och Mötley Crues Kickstart my heart ;-)
Kommentera

joergenjonsson: Jag orkar inte bemöta dig.
Det är bara för patetiskt det du skriver....
Kommentera

lincoln:

Det där var sannerligen inte särskilt vänliga ord. Jag vet att det finns människor som inte gillar demokrati och yttrandefrihet, men du ska komma ihåg min vän att det sällan håller i längden.

Om du inte förstod vart jag vill komma ska jag vara extra tydlig och kortfattad - Timrås publikunderlag (ett sviktande sådant) beror enligt mig på bristen på riktiga fans då dessa förmodligen har Modo eller Brynäs eller FBK som egentligt favvolag.

Kommentera

joergenjonsson:

Men tjenare Jöggen!

Vad fan är modo hockey?

Kommentera

joergenjonsson: Haha, humor har du också.

Nej, jag samlar inte på navkapslar. Min böjelse för metall skulle få ödesdigra konsekvenser för mitt äktenskap. Däremot samlar jag på kaffepaket. Kan berätta att jag tapetserat en fondvägg i lila, i sovrummet, med just kaffepaket.

I övrigt tycker jag att dina teser haltar en aning. Är du säker på att du stannade till och fördjupade dina kunskaper i Övik och Sundsvall/Timrå när du var i svängen?
Kommentera

joergenjonsson:

och du tycker det går bra det här ?

Nu har du skrivit samma sak 3 gånger och ingen håller med dig .

Kommentera

Andersson:

Jag förstår inte ett ord av vad karln säger, svårt att hålla med då!

Kommentera

Hahl Bundy:

Slog upp patetisk i en ordbok och definitionen löd: "Starkt känslosam, vanligen på ett högstämt sätt". Jag vet inte om jag varit så känslosam, men ska givetvis ta till mig av kritiken. Att du inte orkar bemöta mig känns trist då jag finner dig både intressant och spännande att studera.

Allt väl!

Kommentera

joergenjonsson: Tror jag skrattar ihjäl mig. Du är för rolig du.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Det är sådana här gånger man saknar Olle....
Kommentera

Timrå Icon: 4 line Granat - Robinsson-  Andersson  -Wedin.. SWE Hockey
Kommentera

« · 1471983 · »