Patrick Polly: Vi har ingenting i es att göra. Vi har varken, organisation, ekonomi, lag, publikunderlag eller arena för elitserien. Nu drar jag igång en het boll men vi kommer att bygga en ny arena i Sundsvall men laget som spelar där kommer troligen inte att heta Timrå IK. En epok kommer att gå i graven
Sad but true
Redigerad kommentar
Sämst hittills: 12,73 procent (Timrå 2009/10).
Timrå med tre matcher kvar: 9,88 procent.
Kommentar: Här får Timrå med största sannolikhet också finna sig i att hamna i kategorin sämst."
Det jag tänka mig eftersom vi har "rekordet" sen förut... :P
Timrå Icon: Det ser inte ljust ut iaf det kan man konstatera.
Publikunderlag håller jag inte med om att vi saknar, i Sundsvall, Timrå och Härnösand med omnejd bor det väl ca 160'000 människor. Det borde räcka som underlag.
Organisation har vi nog vill jag påstå, men vi har kanske inte rätt människor i organisationen. Ekonomin är inte helt kass, men laget o arenan behöver helt klart en re-make.
Patrick Polly: Det är så mycket mer här än bara hockey om du jämför med exempelvis Ö-vik där det bara finns hockey och kyrkor. Här har vi hockey, fotboll, basket, slalom, skidskytte ja allt....dessutom slänger folk pengar på shopping i Birsta (nu reste sig håret på armarna bara jag tänkte på det)
Organisationen är människorna. Och de rätta saknas än så länge....
Redigerad kommentar
T T: Ser två möjliga scenarion på kansliet.
1. Dom anser att TIK idag är ett så starkt varumärke att folket kommer vallfärda till arenan ändå. Ungefär den effekt som den braiga radioreklamen har idag.
2. Dom är rädda för att trycket på telefonerna kommer medföra en lätt pulshöjning vilket i sin tur kan leda till yrsel.
Timrå Icon:
Du kan väl inte på allvar mena att Timrå har mer att erbjuda än Ö-vik. Ö-vik slår Timrå på fingrarna även som kommun 7 dagar av 7 på samtliga punkter du nämner. Däremot om du jämför Sundsvall med Ö-vik, men det är en annan sak. Dessutom finns inte en slalombacke i vare sig Sundsvall eller Timrå som kan mäta sig med utbudet i Ö-vik.
Däremot tror jag du har, åtminstone delvis, rätt när du menar att fel människor saknas. Jag anser dock att du är fel ute när du skyller på fel människor i organisationen. Saken är den att om man studerar Timrås fans är det i huvudsak människor som i alla tider hållit på länets suveräner - Modo Hockey - enda tills Timrå för något år sedan gick upp. Andelen genuina fans är de som återstår idag - ca 1000 personer - resten är i själ och hjärta Modoiter. När nu Timrå faller ur kommer de återgå till heja på det lag de höll på innan.
Man kan då fråga sig varför folk överhuvudtaget hållit på Timrå om de nu alltid varit modoiter. Svaret är enkelt - folk gillar en underdog. Hade Grums IK gått upp i elitserien tror jag nog att många Färjestadsfans boende där hade hållit på den lille uppstickaren. Men när äventyret är slut, säger man möjligen i förbifarten några berömande ord och återgår sedan till vardagen.
Det kan vara charmigt att sova i ett läckande tält några regniga nätter, men en hotellsäng är bekvämare.
Hahl Bundy:
Ärligt talat - tycker du att du bemötte det mest centrala i mitt inlägg? Jag kan vara tydlig och korta ned det hela:
Timrås fans är i huvudsak människor som i alla tider hållit på Modo Hockey - ända tills Timrå för något år sedan gick upp. Andelen genuina fans är de som återstår idag - ca 1000 personer - resten är i själ och hjärta Modoiter. När nu Timrå faller ur kommer de återgå till heja på det lag de höll på innan.
Man kan då fråga sig varför folk överhuvudtaget hållit på Timrå om de nu alltid varit modoiter. Svaret är enkelt - folk gillar en underdog. Hade Grums IK gått upp i elitserien tror jag nog att många Färjestadsfans boende där hade hållit på den lille uppstickaren. Men när äventyret är slut, säger man möjligen i förbifarten några berömande ord och återgår sedan till vardagen.
Det kan vara charmigt att sova i ett läckande tält några regniga nätter, men en hotellsäng är bekvämare!
Redigerad kommentar
ÖstrandsNisse:
Lustigt att du frågar - men jag samlar faktiskt på navkapslar! Jag har gjort så i många år och har faktiskt en ganska gedigen samling från ett flertal olika märken. Dock samlar jag endast på navkapslar av metall. Min kronjuvel i samlingen är en navkapsel från en gammal Volvo PV 444. Självfallet har jag alla möjliga bilmärken i min samling, men denna är fräsch och skick som ny - dessutom rätt gammal (tidigt 40-tal).
Fasen vad kul att träffa på någon likasinnad! Sällan man stöter på någon som också samlar på navkapslar (du skrev samlar du på navkapslar också så jag antar att du också är en samlare?).
Sen är det mycket smickrande att du/ni tycker att jag är kunnig och påläst, men det följer som med om man varit intresserad tillräckligt länge. Jag har även rest en hel del i mina dagar och känner till fler hockeystäder mycket väl så som Luleå, Örebro, Stockholm, Göteborg så fråga gärna om ni har funderingar!
Redigerad kommentar
joergenjonsson: Synnerligen korkat att jämföra Timrå kommun med Övik.
Lika dumt som att jämföra Solna kommun med Karlstad, och ignorera att Solna ligger på promenadavstånd från Stocholm.
Vet du hur långt det är mellan Timrå och Sundsvall?
Vart fan vill du komma?? Timrå fostrade landslagsspelare och spelade i ES långt innan du var påtänkt. Efter 18 års ökenvandring finns det en portion MoDo och Brynäs fans i Sundsvall, korrekt - men att påstå att merparten är Modoiter är så jävla korkat att man undrar om du är dum på riktigt
Freedom of speach och sån skit kan dom hålla på med i andra kanaler, kan du inte bara dra härifrån nu med dina synnerligen idiotiska inlägg!
Snälla...
lincoln:
Det där var sannerligen inte särskilt vänliga ord. Jag vet att det finns människor som inte gillar demokrati och yttrandefrihet, men du ska komma ihåg min vän att det sällan håller i längden.
Om du inte förstod vart jag vill komma ska jag vara extra tydlig och kortfattad - Timrås publikunderlag (ett sviktande sådant) beror enligt mig på bristen på riktiga fans då dessa förmodligen har Modo eller Brynäs eller FBK som egentligt favvolag.
joergenjonsson:
och du tycker det går bra det här ?
Nu har du skrivit samma sak 3 gånger och ingen håller med dig .
Andersson:
Jag förstår inte ett ord av vad karln säger, svårt att hålla med då!
Hahl Bundy:
Slog upp patetisk i en ordbok och definitionen löd: "Starkt känslosam, vanligen på ett högstämt sätt". Jag vet inte om jag varit så känslosam, men ska givetvis ta till mig av kritiken. Att du inte orkar bemöta mig känns trist då jag finner dig både intressant och spännande att studera.
Allt väl!