1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

586463 inlägg · 6217 ämnen

Luleå HF - Timrå IK 2024-09-21

« · 2733603 · » Till forumet


Sv: Luleå HF - Timrå IK 2024-09-21
mikenomad:

Jokinens filosofi är ju inte finskt. Som han själv sagt han är fostrad i den nordamerikanska hockeyn. Mer rättvist att jämföra honom men en sådan istället för en finsk.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2024-09-21
Olle: ja, det rimmar inte alls. Och det är jag hyfsat säker på att laget blivit uppmärksammade på.

Nu är väl PP en sån grej som kan klicka lite i början på säsongen eftersom man i normala fall inte har det som fokus under försäsongen (och möjligen ännu mindre i år eftersom man har ett helt nytt spelsystem att implementera). Vi hade ett totalhavererat PP ifjol, och utifrån matchen i övrigt är det tydligt att Jokinen-hockeyn inte alls sitter i ryggraden än. Man föll mer och mer in i gamla mönster, och det blev extra uppenbart i PP.
Att stå stilla och myspassa är väl ungefär så långt från Jokinens spelfilosofi man kan komma.

Vi bör ha en del tålamod den här säsongen. Men, för egen del kommer det enbart infinna sig om jag ser att intentionerna finns där och att man under tiden tar steg i rätt riktning.

Gårdagen var förhoppningsvis en rejäl bitchslap som laget blev förbannade av. Och, viktigast av allt, som Jokinen vet hur han ska hantera.

Vad gäller spelarna har vi mycket mer att förvänta oss av Jonte, Lander, Wedin, EP. Backsidan höll bra, och där tycker jag att spelet i stort funkade. Lite för smånätt emellanåt, men totalt sett tycker jag att vår på pappret svagaste lagdel höll måttet.
Det är framåt det inte kuggar i. Hade förväntat mig lite bättre forechecking - och utdelning - men det är möjligt att det första övertaggade bytet ställde till det lite mentalt.
Sen ska vi också komma ihåg att vi möter ett lag som är ett av seriens tajtaste styrspelslag defensivt. Hade vi mött Brynäs, HV, Modo etc hade vi garanterat firat större offensiva triumfer.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2024-09-21
Bragd-Birger: Jag är övertygad om att jokinens spelidé håller mot lagen i botten men det återstår väl att se hur det går mot dom bättre lagen. Även om vi var ganska ofarliga offensivt igår så var vi ändå kvar i matchen, en turpuck och vi hade haft rejält häng. Hade också velat höra en kommentar från domarna, varför man inte gick på situationsrummets linje med offside i målgården.

Sen vet jag inte vilka av våra stjärnor som klarar av att både få kreativ utväxling OCH kunna hålla uppe intensiteten. Det var bara Hållander och EP som gjorde det bra igår tycker jag. Dahlén och framförallt Wedin ser fortfarande alldeles för bekväma ut i sitt spel. Håller Wedins kropp ens för den spelstilen? Jag är oerhört skeptisk till honom. Dahlén hade en sekvens igår där jag bokstavligt talat slet mitt hår, när han står på defensiv blå och slår efter pucken tre gånger och missar, Luleå snor pucken och Erixon tvingas ta en utvisning.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2024-09-21
The great one: Nu är det ju inte spelsättet som sådant jag kallar finskt utan mer kvalitetsnivån de kommer från. Jokinen kommer som färsk, hyllad tränare i f i n s k a ligan. Där hans spelidé skördade stora framgångar. Jag menar att risken är att tron på den är överdriven när det kommer till hur den fungerar i SHL. Som bevisligen är en bra mycket smartare och bättre liga än den finska
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2024-09-21
Bragd-Birger: Första två PP såg ut att stämma in på Jokinens filosifi med att snabbt flytta runt pucken och snabbt hitta ett avslut. Då såg det ut som vi hade nåt på gång med årets PP sedan efter det blev det gamla synder med slowmotion och fem pass för mycket och pucktapp.
Men det de två första PPna visar att det finns hopp inför säsongen i varje fall.

I övrigt gör vi ändå rätt ok match första två perioderna är vi gott o väl hade kunnat ledat om vi haft lite medstuds. I tredje verkade det bli lite soppatorsk mot ett Luleå som samtidigt är ett av de bästa lagen i ligan att spela på ledning och stänga igen bakåt.

Tror vi kommer få se betydligt bättre insatser framöver både spelmässigt och resultatmässigt.
Jag är inte orolig för bottenstrid pga en futtig match.

Genrepet mot Leksand är väl ett rätt bra exempel hur det kan komma se ut mot lag som inte har seriens tajtaste defensiv.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2024-09-21
mikenomad: Absolut, men sen förstår jag inte riktigt varför Jokinen skulle vara mer av en chansning än en tränare från HA.


Jag tycker väl att Jokinen skall få lite tid på sig.
Såg nån intervju med Rönnberg häromveckan där han tyckte det var spännande med Jokinens intåg. Att de hade liknande syn på hockeyn och sådär.

Men han tryckte också på att man bör ge han lite tid. Speciellt med egna erfarenheten om att det var en anpassnings process även för honom i Frölunda innan det bar frukt på riktigt.
Man minns ju att man läst att det inte var helt friktionsfritt mellan Rönnberg och lundqvist. Innan poletten föll ner för Lundqvist att han faktiskt kunde utveckla sitt spel och att det sen lyfte hans karriär ytterliggare.


Vet att Kulltorp lyft det förut härinnen, att det lär bli en "mellansäsong" den här säsongen. Men att nästa så kommer Jokinen kunna få vara med lite mer och forma backsidan, där ett gäng kontrakt går ut etc.

Rom byggdes inte på en dag!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2024-09-21
BobbyG: Nej oh Luleå som historiskt sett är starka i sina hemmapremiärer.

Jag tycker inte vi gjorde bort oss. Förra årets bortapremiär mot Luleå var då pinsam jämfört med denna.
Ett klart steg framåt!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2024-09-21
JanneH: Timrå behöver träna mer på skott, vi behöver skarpskyttar som bara trycker dit den utan att tveka. Igår gick alla skott på Lassinanti och han hade lite tur ibland också iofs. Sedan behöver vi mer folk in på mål som under försäsongen för att störa målvakten.

Skulle vilja säga att en vinst på tisdag mot ett Örebro med självförtroende är ett måste. Då får vi inte skjuta rakt i magplattan på Enroth.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2024-09-21
Röda Tallen: Du tar upp något jag inte begripit på förra säsongen och försäsongen. Varför skjuts det nästan aldrig direktskott i PP? Visst, det är en sak om vi aldrig får lägen men det är liksom ingen som försöker spela för att få det heller.

Att passa genom boxen från cirkel till cirkel har extremt låg chans att lyckas. Det man kan göra är att passa upp till backen för ett direktskott. Men helst passa back som passar till andra cirkeln för direktskott, såsom Washington och Ovechkin brukade göra. Det är ett vanligt missförstånd att Bäckström var den som passade till Ovechkin på deras storhetstid, men egentligen hade Bäckström mest andrahandsassist. Det var pointspelaren som passade till Ovechkin majoriteten av skotten. Bara kolla på vilket ovechkinmål som helst så kan man se det youtu.be/-TkQsNt50Qg?si=rt_hUZjtZHi3DLoL Elias Petterssons direktskottsmål brukar göras på liknande sätt youtu.be/4ByW7txkC9s?si=VtOXqe9WsNMrSyI8

Vi har skyttar i t.ex. Dahlén, Pettersson och Eronen som skulle kunna skjuta bra direktskott, men båda ställer sig sällan i skottposition (högt i tekningscirkeln). Och även när dom står bra till så får dom alltid ett pass på klubbladet istället. Då tvingas spelaren ta emot pucken först innan dom skjuter. Man måste få passet mellan skridskorna för att kunna skjuta direkt, prova tänk på det nästa gång ni ser en spelare inte skjuta direktskott i ett "bra" läge. T.ex. Forsmark är en sån som alltid passar på klubbladet i PP.

Det skulle vara bra att få in denna dimension av anfall i PP för då kan inte motståndarna lägga press på bara ena sidan, då blir skytten på andra spelaren fri. Även boxen måste sträcka sig längre upp mot blå för att blocka backskott/höga direktskott, vilket öppnar upp för spelarna i slottet.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2024-09-21
mikenomad: ja, det ska bli intressant att se hur Jokinen kan anpassa sitt spelsystem till SHL. För det måste han givetvis, med tanke på kvalitet, övriga lags spelsystem, rinkstorlekar mm.

Dock tror jag på grundtanken. Dvs hårdare forechecking, mer skridskoåkning, rakare spel. Det är ungefär en exakt definition av vad Timrå saknade förra säsongen. Även om man faktiskt inledde säsongen med ett mer offensivt inriktat spel och ett tag dominerade matchbilden även mot topplagen. Tyvärr "tog man inte betalt", och hade enorma problem med effektiviteten. Därav återgång till klassisk Ante-defensiven-först-hockey.

Jag tror att Jokinen-hockeyn - om den till fullo lyckas implementeras och bli tillräckligt framgångsrik - inte kommer att vara superrevolutionerande för ligan i stort. Däremot h o p p a s jag att den kommer att vara det för oss. Förra säsongen satt man ju nästan och karvade sig i armarna när man såg Timrå glida ut med mössorna i handen på hemmais. Försiktigt och mesigt. Först när vi låg under och matchen kändes körd blev det plötsligt åka av.

Jag tror att Timrå har ett lag för en mer offensivt inriktad defensiv. Dvs att man åker skridskor utav helvete och snabbt är in-your-face högre upp i banan. Inte huvudlöst. Inte alibitrampa utan tanke. Men genom att snabbt identifiera dom där tillfällena när motståndaren fått tag i pucken men ännu inte har en klar bild över vad han ska göra med den.
I fjol tyckte jag att checkingen var just huvudlös. Man låg för långt ifrån i utgångsläget, sen kom man in för sent och för långsamt mot puckhållaren. Mot lag med spelskickliga backar var det här en usel strategi. Invänta den pressande spelaren/spelarna, lägg ett pass förbi och utnyttja ett långt timrålag där mittzonen överges.

En positiv sak igår och under försäsongen är att vi inte haft lika långa byten i egen zon som vi haft tidigare säsonger. Vi är aggressivare mot puckhållaren, och bättre på att inte krypa ihop till en klump strax utanför målområdet.
Det är en viktig del i den "nya" hockeyn. Vi måste förlägga mindre energi på att freda oss, och mer energi på att utmana. Här tror jag verkligen på Jokinens press-filosofi.

Hur han ska komma åt effektiviteten däremot vete faen. Där vilar ett stort ansvar på spelarna.
Jag hoppas dock att han nöter avslut med Jonte. Som flera påpekat måste han skjuta fler direktskott samt få upp tempot i sin avslut. Nu tar det fan två sekunder för honom att glida med pucken, dra tillbaka den lååångt, och sedan få iväg den. I rätt lägen är det en spetsegenskap, men oftast är läget tyvärr fel. Då måste han dra till snabbt. Annars blir det bröstet på en välplacerad målvakt, eller i täck.
Kan du "get in his face" angående det, gulle-Olli?

En sista sak: coachningen. Tycker nog att man ska rulla lite mer på alla fyra kedjor än man gjorde igår, i syfte att hålla uppe tempot. Wedin, EP, Hållander och Jonte matchades liiite för hårt. Kan inte vara jättevanligt att topp4 i istid är forwards. Möjligen är detta en liten bidragande orsak till soppatorsken i 3e. Enligt Jokinen själv är vi ännu inte där fysiskt för att kunna hålla intensiteten uppe i så många minuter som han vill. Då bör vi fördela istiden utifrån det.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2024-09-21
JanneH: Vi är nästan chanslösa utan Kapanen bara att inse 😉 Han är skottvillig och går in på mål och tar fighten. Rycker med sig de andra. Hur vår säsong blir avgörs i Montreal till stor del. Har sagt detta tidigare och säger det igen. Och sedan att Hållander sätter chanserna. Igår hade de flesta hårt grepp på klubban såg ut som under Ante Karlsson som många redan har påpekat.

Jag är orolig.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2024-09-21
Vi har spelat en match. Vi vart inte ens utklassade och hade lika gärna kunnat göra 3-4 mål på dom faktiskt bra lägena vi hade. Liiiite väl tidigt för domedags-profetior.

Dessutom omväxlande att torska en premiär, när gjorde vi det senast? Eller iaf att vi gick poänglösa?
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2024-09-21
Öndulat: Håller med! Det är fö jäkla snabbt att döma ut i gästboken. Säsongen är över 50 omgånger och inte 4 omgångar. Som att beställa en pizza och säga att den smakar skit innan man hämtat den
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2024-09-21
mikenomad:Förstår inte alls den här jätteoron med att just finska tränare inte har nån bra historia i SHL. Inte när Jokinens tränarstil är rätt långt ifrån den finska ..
Vilket han själv sagt .iaf säger han att den är mer nordamerikansk än finsk.
Inte konstigt egentligen. Efter 17 säsonger och 1231 matcher som spelare, samt x antal säsonger som tränare för ungdomslag där borta..Allt sånt sätter naturligtvis en stark amerikansk prägel på hur och på vilket sätt man anser att hockey ska spelas.

Neandertalarhockey? Ja det kan så vara ..men isåfall är den mer nordamerikansk än finsk...
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2024-09-21
Barkborren: gillar din pizza liknelse men om jag får fortsätta på den skulle man ju kunna fråga sig varför i helvete man beställer samma pizza som förra gången, trots att man vet att den smakade skit den gången (dvs PP förra säsongen och nu i premiären)
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2024-09-21
Barkborren: Ja alltså jag har varit negativ genom åren. Men i detta fall vill även jag påtala
T Å L A M O D!
Herregud vad skitnödigt det är bland vissa efter en match.

Läser man i Luleåboken så hade det förmodligen slutat med Timråvinst om vi satt våra lägen de 2 första perioderna. Lassinanti som även blev matchens spelare.

Men det är väl det som är charmen med HS. "Heaven or hell", det finns inget mellanting. 😅👍
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2024-09-21
JanneH: dom två första ppna tycker jag var riktigt bra, sedan blev det tyvärr gamla synder! Boxplay var kanon och även försvarsspelet överlag, förutom dom första 20 sekunderna då. Sedan så är ju Luleå ett äckligt diciplinerat lag som det är svåra
att komma åt, allra helst när dom spelar på ledning!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2024-09-21
Tom Topp: ja jag var inne på det igår, Luleå är jobbiga när de får spela på ledning.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2024-09-21
Bragd-Birger: Undra hur tanken är med Oliver Johansson. Han blev direkt satt i 4e kedjan första matchen. Kan ju vara så att Jokinen ville sprida ut speeden i laget, men jag hade ju gärna sett honom med Walli och Eisenmenger igår i 3e kedjan.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2024-09-21
Turkiska Tiken : tycker han ser ut som förra säsongen, händer inte mycket kring han. Kan blixtra till ibland men tappar pucken 9 av 10 gånger i närkamper.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2024-09-21
Tonymontana: han såg faktiskt fysiskt starkare ut under försäsongen. Har han åkt på någon smäll kanske?

Btw hoppas jag att spelstilen vi såg delar av 2a och tredje inte var representativt för spelstilen som gäller.

Oavsett vad olli utryckte i intervjun…

Han pratar även om entertainment och mycket press helt utan fysik är fan inte ens kul att se medan man sover…
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2024-09-21
Tonymontana: Samma känsla här. Han tar ofta närkamper men väger alldeles för lätt och förlorar i regel pucken.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2024-09-21
Turkiska Tiken : Svårt med OJ. Hade verkligen unnat honom att få igång poängproduktionen, han är lite av en mini-Hållander men som konstaterat, han tappar ofta puck och kommer sällan till avslut. Skulle kanske behövt ett år i allsvenskan på lån.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2024-09-21
Olle: OJ gjorde en bra match igår. Men han led av samma åkomma som resten av laget och skulle behövt skicka iväg pucken några sekunder tidigare antingen som pass eller mot mål
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2024-09-21
Labban: Hade jag bara sett två första perioderna igår så hade jag varit lugn. Men tredje, vad var det? Soppatorsk maximum och går inte att skylla på stark Luleå—defensiv
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2024-09-21
Chrille: Tyckte dom tappade momentum helt efter alla pucktapp. Jokinen var inne på det också, felstuds på felstuds.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2024-09-21
DenRöda: En domarfråga av akademisk betydelse då vi ändå förlorat med 1-0 om andra målet ogiltigförklarats:
Vad gäller egentligen för offside i målgården? Har googlat lite och på ett ställe står det att spelare kan åka genom målgård.
Fakta är att vid 2-0 målet åkte Lulespelaren i målgården, ej dit-tacklad som jag antar kan vara en förmildrande omständighet.
Det ser inte ut att vara fysisk kontakt, vilket jag tror är otillåtet, men spelaren skymmer under en stund JJ i målgården.
Finns det något orakel som kan reda ut vad som gäller?
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2024-09-21
sargad: Som jag förstått det hela är det tillåtet för motståndarlaget att uppehålla sig i målgården en kortare stund(ej definierat hur länge), men att de kan få en tillsägelse om det är under en lång tid pga att det stör målvakten. Samma sak vid mål. Om spelaren åker in i målgården utan att störa målvakten vid målet är det ok. Sedan är det såklart en bedömningsfråga om spelaren stört målvakten eller inte. Men mål blir inte automatiskt underkända bara för att motståndaren befinner sig i målgården, det krävs ett störningsmoment för att så ska bli fallet. Skymningar i målgården tror jag inte är tillåtet om ett skott går direkt i mål, men om pucken träffar någon på vägen fram och blir spelbar igen så blir det en ny bedömning.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2024-09-21
Labban: Precis så är det. Detta ligger på SHL.se:

"Fråga
Kan ni förklara när det skall blåsas för spelare i målgården. Ibland blir anfallande lag avblåsta för det, men nästa gång blir dom inte det. Vad säger reglerna?

Svar
Det är inte tillåtet för en spelare att placera sig stationärt i målområdet. Om så sker ska domaren kommunicera med spelaren att hen ska lämna målområdet. Om hen inte gör det är det upp till domarens bedömning om spelet ska stoppas och nedsläpp ske i neutral zon."
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2024-09-21
sargad: så jäkla akademiskt är det väl inte. Jäkla skillnad att ligga under med 1-0 eller 2-0. Luleå kunde ju spela av matchen på 2-0. Det jag skulle vilja veta är hur ofta det händer att en domare går emot situationsrummet.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2024-09-21
Turkiska Tiken : tyvärr så är han en väldigt begränsad spelare. Snabb på rören och hyfsat bra på att bruka, men saknar spelsinne. Kommer tyvärr troligen aldrig att passa i en 1 - 2 kedja, möjligen är HA.
Det har Olli redan sett, därför 4:e.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2024-09-21
Sputnik1: Roade mig med att gå in på Leksands forum. Inte mycket heaven där. Bara hell 👿
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2024-09-21
sargad: Om det målet hade granskats tror jag det dömts bort med gällande regler
Luleåspelaren har kontakt med sin klubba på er målvakts benskydd i målgården sekunden innan målet

Märkligt
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2024-09-21
eltifoso: Det blev ju granskat ?
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2024-09-21
eltifoso: situationsrummet tillkallade domarna men dom dömde mål efter granskning, konstigt när det är kontakt.

Edit: tvåa på pucken två gånger.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2024-09-21
Andersson: Aha visste jag inte, då är det ännu konstigare och det visar sig att jag inte allt ser reglerna på samma vis som dom
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2024-09-21
eltifoso: Om vi gör så att varje gång en anfallande utespelare hamnar i kontakt med målvakt så blåser man av , istället för att det bedöms olika varje gång av olika domare , skulle det va nåt ?
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2024-09-21
Tror ändå man måste beakta att det kan ta lite tid innan allt sitter i det Olli vill med laget. Jaga skiten ur motståndarna när läget är rätt och försvara när det är sådant läge. Alla måste vara synkade för att det ska funka bra. Det tar lite tid.
Titta på videos och åtgärda bristerna sedan fortsätta processen.
Det kommer bli bra tillslut. Tror på Ollis syn på hur hockey ska spelas.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2024-09-21
Joslan00: ja en förlust i omgång 1 är väl inte hela världen men jag tror det som stressar upp vissa av oss är att mönstret i den matchen var lite väl likt de mindre bra matcherna i slutet av förra säsongen. Ny tränare men samma ineffektiva forwards.
THIS IS FUCKING SHL och de få chanser man får måste sitta. Ante verkar ju ha "satt defensiven" så nu är det upp till Olli att även sätta offensiven.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2024-09-21
JanneH: Jag tycker inte man ska glömma bort. att vi stängde ner Luleå i 2 perioder. Luleå brukar komma med hög fart och forechecking, men vi tog kommandot och drev spelet i deras egen kula.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2024-09-21
JanneH: så känns det. Laget föll in i gamla (o)vanor!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2024-09-21
JanneH: Exakt precis så. Och för att förekomma The Great One: Det jag möjligen såg under 1:a perioden var inte en SÅ dramatisk skillnad mot det jag många gånger såg laget prestera under Ante också. Faktum kvarstår så här långt: Vårt så enligt utsago framtunga lag har förtvivlat svårt att "ta betalt" men vår, enligt samma utsago, urusla defensiv håller förvånansvärt och förhållandevis tätt. I 0-2 borta mot Luleå i en premiär är det inte 2:an som är det stora problemet om man säger så....
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2024-09-21
mikenomad: Inte många sittplatser kvar nu. Det luktar kanske utsålt.
Tycker angående detta att det är stor skillnad i år, på hur föreningen jobbar med att få upp intresset.
Stort steg i rätt riktning, enligt mig.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2024-09-21
kulltorp: Sant, mycket positivt om vi har utsålt eller närapå i premiären!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2024-09-21
Ingen vidare utredning av Lander är nödvändig utan han är enligt läkarteamet "dag för dag". Överkropp var det f.ö och inget knä. Lutar väl åt att det där om ryggskottskänning kan stämma då
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2024-09-21
mikenomad: jag klämde ischias när jag lite graciöst skulle levetera över en innebandysarg. Det blev inget bra alls.

Ingen permanent skada men nerven återställs med ca en mm per 24 timmar så det tog lite tid.

Antons rörelser när han gick av påminde mig om det tillfället. Men typ ryggskott eller kramp kan ju behandlas och rehabiliteras bra så det är isf som Anton säger. Ett hugg/en låsning.

Vart fan är massören? Vavava? Knåååååda!

Skönt ändå att det inte pratas om något sådant.

Pärssinens rygg var ju en tanke som dök upp hos min när Lander gick av. Timo led man fan på riktigt med när han pratade om sin totala oförmåga i familjen med sina diskbråck.

Hövva! Hoppas det inte är en förvarning om vad som komma skall utan bara ett symtom av lite för intensiv träning eller dylikt!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2024-09-21
kulltorp: Om jag räknade rätt så är det 70-80 valbara sittplatser kvar
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2024-09-21
kulltorp: ja känns som att organisationen gällande media är mer SHL mässig i år. En utsåld premiär (vilket vi hoppas det blir) är ett litet kvitto på det. Speciellt som vi möter ett "Luleå-light" i form av Örebro. Inte direkt det sexigaste laget man kan få i en hemma premiär direkt. Säga vad man vill om Leksand och Brynäs men de två lagen är ju sådana som säljer biljetter även på borta is. Spelar liksom ingen roll hur många guld Växjö vinner... ingen utom de närmast sörjande (ja om det inte krockar med innebandyn då) vill se dem.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2024-09-21
Va de typ inte Luleå som hade haft typ inga tomma platser på hela förra säsongen sa dom i matchen i lördags??

Så vi måste börja sälja slut nu framöver så vi visa att vi finns med!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2024-09-21
sikth: De hade väl typ 300 osålda biljetter under hela förra säsongen. Det är väldigt imponerande. Sedan finns det väl inte så mycket annat att göra där upp under vinterhalvåret när det är mörkt 24/7.
Låst ämne

« · 2733603 · »