1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

NHL lockout 2012

« · 1517582 · » Till forumet

Sv: NHL lockout 2012
hubbenorlen: jag tror dom är emot det av den enkla anledningen att topplagen redan har bra lag att slåss för guldet med. Varför ge bottenlagen en ny chans att hota? Blir som en till silly-season och de tycker inte dom blir så roligt!
Kommentera

Wayne Gresky: Lyckades vi bara "locka till oss någon enstaka stjärna"?
Vi fick in Zäta, Kirpusoff, Petteri-Berg och Modin.
Skulle tro att vi var ett av de lag som fick bäst spelare den säsongen. Ett lag som definitivt hade chans på SM-guld, med tanke på att vi redan hade Niklas Nordgren, Teemu Aalto, Jonathan Hedström och Valeri Krykov.
Vi hade definitivt ett bättre lag än Djurgården på papperet i alla fall. Men de slog ändå ut oss direkt i kvarten.
Så att förstärka med NHL-spelare behöver verkligen inte betyda automatisk framgång.

Kommentera

hubbenorlen: För övrigt var den sista kvartsfinalmatchen mot Djurgårn det året en av de värsta förlusterna jag varit med om. Precis när det står klart att vi inte kommer att hämta upp underläget i sista matchen gör min flickvän slut med mig. Per telefon. Det var en rätt deppig kväll.
Kommentera

hubbenorlen: En trippelpost. Lander och Pääjärvi till AHL.
Kommentera

Jack Daniels: speltid!
Kommentera

Wayne Gresky: HV plockade väl in Cheeccho (stavning?) till förmodat överpris sett till leverans. Året efter gjorde han väl mest mål i NHL? Det är nog inte alldeles lätt att hitta rätt karaktärer på de spelare som inte har anknytning till klubben sen tidigare. Berg och Kipper dök väl t ex upp bakis både på träning och match. Något jag inte tror skulle accepterats ifall de inte varit inhyrda lockoutspelare.
Kommentera

hubbenorlen: Jag räknade inte "egna spelare" som Zetterberg, Forsberg, Sedin, Alfredsson osv i min sammanställning utan syftade på invärvade stjärnor. Aki Berg var duktig och nyttig för Timrå, men han har aldrig varit någon stjärna i NHL. Det var Miika jag syftade på i Timrås fall.
Kommentera

Wayne Gresky: Alright. Ja Mora exemplifierar väl det hela ännu bättre egentligen, eftersom de missade slutspel. Men det gjorde inte Luleå, som knappast var ett av de lag som bäst lyckades locka till sig lockoutare.
Kommentera

Wayne Gresky: Såg att Crosby sneglade mot europa, det blev alltså Rögle?
Kommentera

mikenomad: Känns som 50/50 där.
Kommentera

Wayne Gresky: Ok. Och sen när Emma visat Z:a vem som bestämmer i familjen så börjar nog vändkorsen snurra därnere...
Kommentera

Jack Daniels:

Blir lättare att tippa matcher nu i Allsvenskan ;) Västerås, DIF och Mora blir enkla matcher haha :D 
Kommentera

Majkii:

Nu väntar jag bara på att Salo skall kontakta Lecavalier och Crosby samt Chara ^^

Kommentera

Jack Daniels: Kul för dem. Det var väl själva satan att vi gick så bra i KS i våras....
Kommentera

Bragd-Birger:

Jvligt bra skrivet. Tänkte skriva något liknande.

Kommentera

Jack Daniels: Satt inte Murray med i förhandlingarna också? Precis som Zäta?
Kommentera

Knylan: Jo det gör mig lite förvånad oxå...att han ska spela i DIF nu.

Betyder det att lockouten blir långvarig eller vadå?

Nu anmälde jag det här inlägget. Sabla mobil.

Redigerad kommentar

Kommentera

Jack Daniels: Zäta har blåst oss, han använder det som en anledning för han inte orkar åka hit och spela om det skulle visa sig att de kanske bara blir 15matcher.

egentligen varför är det så viktigt att han är kvar där borta, han bor ju i detroit dessutom inte precis där mankör mötena.

Han borde kunna vara här finns mail och telefon. Skulle det visa sig att dom verkligen har gjort framsteg och att en lösning är nära så finns det flygplan han kan sätta sig i och åka till mötet. 
Kommentera

Blizzard: med tanke på att det mycket väl skulle kunna vara sista matcherna han skulle spela för Timrå IK så kan man tycka att han ska komma så fort hockeyligan öppnar, det är ju inte många sådana här chanser i hans kontrakt..
Kommentera

Ge mej Per och Marie.

Per "New York" Bjurman gräver.
Kommentera

Skarin: Go'morron...måste vara tidsskillnaden..
Kommentera

mikenomad: Vi får skylla på det.
Kommentera

Skarin: Det här är sjukt. Viktor Fasth är klar för Tingsryd.
Kommentera

Jack Daniels:Det blir en intressant säsong i år.....
Kommentera

Jack Daniels: va i...?
Kommentera

Jack Daniels: Man kan tycka vad man vill om detta men som det utvecklar sig finns inga alternativ. HL måste häva sitt beslut omgående!
Kommentera

Bara för mig som streamen jävlas? 
Kommentera

KORITFW: Försöker själv kolla på csports.se, men det blir något error.
Kommentera

KORITFW: samma här, det är någon trailer som loopar.

Kommentera

pefr: samma här, Error.
Kommentera

pefr: Strular här med.
Kommentera

pefr: Skitgrejer, TV4 förstör allt.
Kommentera

Johan J: jävla skitgrejjer. 
Kommentera

KORITFW: Kan något jävlas så kommer det att jävlas.
Kommentera

KORITFW: Samma problem här.... Fan vad less jag blir på sånt här!! Jävla cmore!!!!
Kommentera

KORITFW: Kan något jävlas så kommer det att jävlas.
Kommentera

Fritt fram för NHL proffs. Då så...då kör vi!

Redigerad kommentar

Kommentera

KKV hotar Hockeyligan med ett vite på 20 miljoner kronor om verkets beslut inte följs.
Kommentera

Jack Daniels: YES! 
Kommentera

Simmalugnt: Plocka in? Brukar inte de kasta sten....?
Kommentera

Jack Daniels: Kul även om jag tror att vi tappar mark gentemot övriga es-lag iom detta. Z:a kan vi ju t.ex tills vidare glömma. Han är aktuell tidigast efter nyår..
Kommentera

mikenomad:

Tappar mark? Inte då, enligt vissa här inne betyder ju NHL-spelare gratispoäng.

Kommentera

Simmalugnt: Aha. Och det är bara vi i Timrå som kommer få de riktiga superstjärnorna? Har jag fattat rätt då?
Kommentera

mikenomad:

Antagligen.

För oavsett hur bra de andra blir så blir ju vi också bättre, därför blir de poäng vi tar gratispoäng eller något sådant. Jag minns inte den ursprungliga motiveringen.

Kommentera

mikenomad:

Lustigt att konkurrensverket bryr sig om detta, borde det inte i och med ett sådant beslut vara förbjudet att begränsa till max två stycken icke europer i ett lag?

Fritt fram för alla med andra ord...

Kommentera

Simmalugnt: Det man kan fundera kring Modos fall är att igår sa Modo att man stod bakom HL:s beslut.

Det tog mindre än 30 minuter från KKV:s beslut så var Steen klar o Enström är på väg in.

Joråsåatte.....

Kommentera

« · 1517582 · »