KORITFW: Om det inte skett något nytt sedan senast jag hörde något i ämnet så är ju hans tjej från Sundsvall.
Dom gör ett bra jobb med det där, stadens kvinnor. Det gäller att värva unga lovande spelare, småpojkar utan flickvänner. Sedan så sköter det där sig själv. Vips så blir en sådan som Frans Nielsen aktuell för oss, det hade han förmodligen aldrig blivit annars. Det är svårt att få upp en enda minnesbild av hans 05/06 liksom.
KORITFW: Nu vet jag ju inte heller, men det vore lite konstigt om Regin väljer att spendera uppåt en hel säsong i den danska rövligan. Han bjöd mig på en grogg på Svenssons för några år sen och lovade då att om NHL sket sig så var Timrå det enda alternativet. Kanonfull.
Så, det är väl bara att räkna in honom då antar jag.
Nybbe: Du kan enkelt räkna själv. Kolla hur mycket en spelare kommer att tjäna under resten av sitt kontrakt i miljoner dollar och multiplicera det med 20 000 så får du månadskostnaden i kronor.
Ex:
Spelaren tjänar $1 M varje säsong och har ett 2 år kvar på kontraktet => 1*2*20 000 = 40 000 kr/mån i försäkringskostnad.
Spelaren tjänar $6 M varje säsong och har ett 10 år kvar på kontraktet => 6*10*20 000 = 1 200 000 kr/mån i försäkringskostnad.
Knylan: När Regin bestämde sig för den danska ligan så sade väl fortfarande Elitserien nej, eller hur?
Och inget kontrakt är skrivet med Herning, så han kan mycket väl ändra sig och välja oss i stället.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
mikenomad: Är Regin det minsta intresserad av spel med Timrå har han så klart inte skrivit på något längre dansk-kontrakt. Om han nu skrivit på ö h t.
Närmaste dagarna blir i a f högintressanta. Modo bryter överenskommelsen först, sen är dammluckorna öppna. Vi som timråiter är bara att gratulera. Vi kommer nämligen få in bäst spelare och därmed ta en massa gratispoäng som vi kan njuta av när lockouten blåses av. Myselimys!
Nybbe: här --> http://www.eliteprospects.com/player.php?player=285
Cap Hit: | $6,083,333 |
Contract | 20/21 |
bj21: haha de var underbart! härliga tider.
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/article10500124.ab
Lite som när Caslava var klar för oss, för hans "sågs på bild" (se länk)
http://dagbladet.se/sport/1.3770108-har-anlander-nye-tik-stjarnan
mikenomad:Men på vissa här så låter det ungefär som att Timrå IK kommer att bli bestraffade retroaktivt om vi tar in lockoutade spelare. Ungefär som att om vi tar in Regin så tar Växjö in Crosby. Om vi tar in Lindbäck så tar Rögle in Tim Thomas. Så är det ju inte. Vi råkar ha turen att ha några spelare med koppling till oss, vilket gör att dom kan spela nästan gratis. Andra lag får betala för det och allt handlar ju, som Wayne Grezky säger, om försäkringspengarna.
Långa kontrakt går fetbort, alltså återstår spelare med envägskontrakt som har kortare kontrakt. De riktigt heta spelarna hör ju till de förstnämnda men det finns säkert en del spelare i den andra kategorin också.
Min poäng är att det inte spelar någon roll om vi tar in spelare nu eller inte. Det är redan för sent. Andra lag kommer att göra det så det är lika bra att vi gör det bästa av situationen och tar det vi kan få, OM vi kan få något.
Bragd-Birger: Jag håller med. Och sen kan vi ju se vilka av våra ES-kollegor som tjänar på detta förutom oss. Det är främst Modo och VF, dvs. inte främst de klubbar vi slåss med närmast i tabellen. Nu har väl kanske inte Modo något drömlag på det sättet men om vi kikar till hur vi såg på situationen innan ordet "lockout" blev populärt igen, då hoppades vi väl att ha Rögle, AIK och kanske Växjö bakom oss. Det enda laget av dessa som direkt tjänar på en lockout är väl AIK om dom kan få Fasth, men då har dom ändå ingen imponerande uppställning i övrigt.
Vi klarar det här MED lockout, vi klarar det här UTAN lockout. Skillnaden är bara att med lockoutade spelare så får vi lite extra krydda i serien.
Edit: så klart rena spekulationer från min sida men det är iaf vad jag TROR.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
superfalle: Det finns kanske inte så många som har en jättestark koppling till oss men sen gäller det väl att kolla var dom skulle ha en starkare koppling. Visst Lindbäck har brynäs, det säger sig självt. Nielsen har...Malmö? Njaaa. Regin har nån obskyr dansk klubb? Kanske.
Vi är en av 12 klubbar som slåss om en rad spelare nu, vi KAN ha en liten förtur till ett par av dom. I övrigt tror jag att det spelar in, vilken roll vi kan lova spelaren. Kolla på Modo som har Ritola, Sundström, Påhlsson, Skröder, nagy, Steen osv. Får dom in en forward till så petar den spelaren något av dessa egon och rätt vad det är så har man problem med kemin i laget. Det här kan kanske vara ett skäl till att en klubb med mindre kända namn kan rycka ett bra namn, jag vet inte.
Jag menar, Nielsen har en roll i Islanders, han vill förmodligen ha exakt samma roll i det temporära lag han kommer att spela för. Får han inte det så väljer han nog en annan klubb. Och det är väl ganska lugnt att påstå att vilken stjärna vi än får så kan vi lova honom vilken roll han än vill ha?
mikenomad:
Ja jävlar vilken avhyvling jag fick när jag ifrågasatte hur positivt det egentligen vore med lockout. Lockout betyder ju klang och jubel och gratispoäng till Timrå fick jag lära mig. Så nu är jag helnöjd med en spänd förväntan.
Skarin: Du verkar helt ha låst dig vid tanken att Timrå skulle kunna stå utan NHL-are vid en ev kvalserie och motståndarna ha typ två femmor av dem.
Så blir det förstås inte. Vid det laget har det ju då sedan länge stått klart att hela NHL-säsongen går bort och då blir läget ett helt annat mot i dag.
Att marknaden hinner att tömmas på spelare tror jag inte heller. De som inleder i Allsvenskan, Norge, Danmark or whatever kan alla säkert byta klubb om de vill som typ Fasth planerar att göra.
Men helst hoppas jag att det bara ska ta slut snart. Jag är redan hjärtligt trött på NHL-runkandet. 04/05 var underhållande men någon nerv gick väl inte att känna förrän det snöpliga slutet. De som jublar mest över lockouten (utöver klick- och klirrjournalisterna) verkar vara de som var för unga för åtta år sedan.
Så sätt igång och förhandla där borta nu. NHL-spelare ska spela i NHL.
Zäta kostar kring miljonen i månaden och Regin kommer inte. Nej, se till så att NHL drar igång fortare än kvickt. Timrå IK har inte råd med en lock-out. Dessutom ska jag åka på winter classic games vilket blir marigt om inte NHL är i gång.