1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

592598 inlägg · 6217 ämnen

Rögle BK - Timrå IK 2022-12-15

« · 2426347 · » Till forumet

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-12-15
Varenda transatlant i Timrå verkar ju få all press på sig och kritikerna förväntar sig 100 mål annars är denne skit trots att denne inte ens är top 5 lönemässigt. Rattie levererade iaf men han fick också mycket skit förra säsongen stundtals. Jag kan förvisso köpa det att en sådan spelare som mer eller lyfts in som legoknekt för att rädda en nykomling har höga krav på sig, men Halloran är inte den spelaren. Han lyftes vad jag vet inte in som en bärande spelare utan som en prisvärd joker när vi redan hade flera hemvändare klara. Den rollen tycker jag han uppfyller hittills.
Låst ämne

9386: jag tror det finns sparkapital i Dahlén. Problemet är ju att vi betalar honom som en av ligans bästa spelare och dit har han en bra bit just nu. Folk blir obekväm när man börjar ifrågasätta hjältar men jag tycker det är enkelt. Tar man mycket betalt, då levererar man också. Går man dessutom ut och säger att ”Frölunda borta är ett nedköp” (Dahlén inför omgång 1) då får man också leverera som att man tillhör toppen av ligan. Man hör inte Möller eller Karlqvist säga att dom är för bra för SHL.
Låst ämne

Pinaceae: Nja han öste bara in mål i la liga medans det gick tyngre för Messi. Är väl objektiv fakta, ingen skönmålad bild. Om man ska koppla det till Hallorans som blivit den stora syndabocken här inne, vad är det han har gjort eller inte gjort som förstört för laget? Tycker han verkar vara en skön kille och poäng gör han ju. Kanske slarvat lite ibland men jagar även tag på några lösa puckar. Hans kedja med Wedin och Hanzl är väl de som levererat allra bäst på sistone sätt till hur de inledde säsongen, känns som de kommit igång på riktigt och dagens mål är bara ett ytterligare bevis för det.

Riktigt lågt att hacka på en sån spelare i min mening. Man gömmer sig för verkligheten att våra stora stjärnor i förstalinan inte levererat de senaste matcherna.
Låst ämne

russkiy medved blyat: Håller helt med. Tänk på lyftet vi fick när Lyytinen kom, en spelare som folk skrattade åt och som inte hade gjort mycket väsen av sig på 2 säsonger. Jag och säkert många fler här trodde ju att Kapanen förlorat förståndet eller något. Just nu krävs det att något händer och att det bryts mönster för det mönster vi är i just nu är katastrof.
Låst ämne

Pinaceae: Det är ju gulligt att försöka köra lågaffektivt bemötande mot vuxna elitspelare. Jag tror dock att det är jätteviktigt att pränta in vad som står på spel om man inte tar varenda match på allvar.
Låst ämne

DenRöda: Rindell kommer att spela PP. Det vet jag.
Låst ämne

Synct: Rindell är skicklig med puck. Snabb. Skottet är väl lite som Eronens skulle jag säga. Det negativa är att han inte är jättefysisk. Men man vet aldrig. Stenqvist kom ju in som en teknisk och snabb back. Det har han inte direkt visat ännu.
Låst ämne

Brodda13: Du, jag litar på varenda jävla finne just nu för svenskarna har då fan inte levererat hela tiden som lyytinen och eronen. Varmt jävla välkommen
Låst ämne

3405: En spelare som verkar blivit nedskickad ifrån AHL, hmm..
Låst ämne

JanneH: ja asså det är väl mer ett framtida projekt förmodar jag men menar att han ser intressant ut för framtiden och han kan bli något bra. Sen kanske han inte bossar från första sekund. Aja litar på vår Kapanen i alla fall
Låst ämne

Brodda13: känns som en HA-värvning ju
Låst ämne

3405: får hoppas gode axel inte blir lika rundad i SHL ;)
Låst ämne

Brodda13: Axel Hockeyrondell
Låst ämne

Brodda13: Axel Rindell påväg till Timrå. Finsk back i AHL och Toronto Marlies primärt men nu har han blivit nedskickad i ECHL. Kan vara intressant detta! Hyffsat poängstark i Liiga och Kapanen känner ju sina finnar som vi vet.
Låst ämne

Axel Rindell detaljer från Timrå.
Låst ämne

297: helt ärligt, nu får man väl hela HS på sig. Men idagsläget skulle jag byta bort Dahlen mot en klassback. Tror Dahlen kommer få det svårare att leverera ju längre in i säsongen. Tuffare matcher, mer närkamper och där tycker jag Dahlen faller ur alldeles på tok för lätt. Dominera i HA gjorde han men man ser vilken skillnad det är i SHL. Trodde faktiskt att han skulle visa sig mer.? Men det kanske kommer. En sån som Lundin håller inte. För mesig och slänger bort puckar. Alvarez vill jag inte se i Timrå mer efter den här säsongen heller. Hartmann kanske har ett mellanår. Finns resurser där vet vi ju.
Blomqvist skulle jag gärna behålla. Bojjan, jadu bojjan. Allt har ett slut. Du är säkert billig men..njaee!
Låst ämne

297: att Halloran är enda spelare som kan skapa något på egen hand håller jag verkligen inte med om. Wedda skapade ju fan mer på egen hand än resten av laget tillsammans.
Tyvärr har det gått troll i målskyttet. Missade vi typ öppet mål 3-4 ggr ikväll? Och lika var det mot BIF och LIF. Bättre skärpa där och matcherna hade kunnat se annorlunda ut.
Jag tror fortfarande på grabbarna men attityden, skärpan och fokus måste upp ganska mycket.
Och ja vi behöver en ny back pronto!
Låst ämne

Modano: Det var lite Tant Hagos över denna match. Kan ju bara bli bättre...
Låst ämne

Labban:
"Halloran blir behandlad ungefär som när Zlatan blev för bra i Barca och ett hot mot Messi. Då steppade Guardiola in och såg till att ta bort honom. Vi är Guardiola(och kanske ledningen i Timrå)
"

Oj, här blev det visst Zlatans bild på situationen som fick vara allenarådande.

Samtidigt vinner Barcelona Champions League 10/11 och hade även vunnit 08/09 men Zlatan är där 09/10. Kan det möjligen vara så att Pep gjorde en klockren analys på vad laget inte behövde?
Låst ämne

9908: "men man ska också fan skrämma med det oåterkomliga nederlaget som väntar vid degradering."

Inte om vetenskapen får vägleda. Att försöka hota folk till prestation är inte hållbart.
Låst ämne

JanneH: en smygande mardröm är att vi befinner oss i en tidig ”linkan-cykel”. Att våra hemvändare inte klarar av att bära det här laget men suger upp så mycket löneutrymme att vi inte har råd att köpa dom spelare vi behöver. Backsidan är uppenbarligen ett problem. Lyytinen var inte lösningen på det problemet. Vi får hoppas att Kapanen kan signa en klassback men våra konkurrenter lär ju också förstärka i minst samma utsträckning. Vi skulle behövt två.

Mycket kvar av säsongen och hemvändarna kan fortfarande vända detta men ska vi undvika kval så är det dags att hemvändarna steppar upp och gör skäl för lönen. I synnerhet Dahlén som är skälet till att vi nu står med en otillräcklig backsida.

Förutom just hemvändarna, vad har vi? Hanzl så klart. Halloran är enda spelaren i laget som just nu kan skapa något på egen hand. Walli kämpar på. Resten kan man i princip bryta med till nästa säsong. Erik Andersson, Lundin, Hartmann, Alvarez (började bra, har blivit sämre) och Blomqvist. Bryt med dom allihop och bygg om det här laget till nästa säsong.
Låst ämne

Labban: kritiken mot halloran sitter i hans pass. Hade han haft en svensk flgga i passet så hade han inte av alls fått den kritikstorm. Förstår inte varför en del människor har en sådan agenda mot importer. Halloran skapar mer än hela vår förstakedja
Låst ämne

Dubbeld: jo vi brukar suga efter uppehåll men vänta... det gör vi ju redan så för en gångs skull känns ett uppehåll på sin plats. Kan vi landa en ny back lagom till den 26e så kanske det finns hopp om bättring
Låst ämne

9908: Timråspelarna var inte beredda att lägga ner jobbet som vinner hockeymatcher. I tre raka matcher nu har man åkt och maskat. Rögle har fyra ordinarie backar. Då sätter man tackling efter tackling och jobbar ner dom, nä inte Timrå. Åk och kolla på istället och låt dom vända spelet ostört.

Tycker Timrå ska plocka hem OJ från löven och börja bestraffa dessa eviga latmaskar som åker snålskjuts på dom få spelare som presterar. Finns väl ingen realistisk lösning där man faktiskt sparkar spelare ur denna trupp men det kommer bli livsviktigt att INTE förlänga med fel spelare.

Det är så tydligt att 80% av laget åker runt och drömmer om julskinka och julmust. Men klubben kanske kan start en ny insamling så att vi kan köpa en ny spelare som är beredd att konkurrera om sin plats i laget? Fy fan.
Låst ämne

Labban: jag hoppas Dahlén frivilligt tar 70% löneavdrag för december månad. Brynäs, Leksand och Rögle. Tre sopsvaga lag och vi hittar ett sätt att skämma ut oss i alla tre matcher. Dahlén femma i hela ligan i skott på mål men herregud vad han sumpar målchanser. Vi får hoppas att hemvändarna räcker till att undvika kval för dom kan inte hindra oss från att sjunka som en sten i tabellen nu.

Om vi bara hade haft pengar att värva två kvalitetsbackar 🤔
Låst ämne

The great one: Kan gilla Eronen jag också, men lika ofta kan jag se hans brister.

Sen är jag mest fundersam vart han skulle gå in om nu både Erixon och Stenqvist blir kvar. 7/8 back kan jag väl köpa.

NY - NY
Erixon - Lyytinen
Strömberg - Stenqvist
Svensson - Eronen
Edfeldt

Stenqvist - NY
Erixon - Lyytinen
Svensson - Eronen
Edfeldt - NY

Alternativ två hade jag definitivt INTE varit nöjd med.
Låst ämne

Det är ju nåt med Timrå som inte stämmer. Nånting mellan tränarna och spelarna. Nån skrev om det här några dagar sen.
Låst ämne

Labban: Ja håller med, tänkte mer bara inflika lite med Leksandsmatchen. Det styrker alltså att det handlar om en inställningsfråga.

Lägg därtill att vi har en riktigt tunn och skör backsida, på det kanske även lite skavanker.

Summa summarum, in med back och Lander får köra sin berömda hårtork igen. Den bet bra senast det begav sig.
Låst ämne

7043:

Ok, då tycker vi olika. Jag gillar Eronen skarpt.
Låst ämne

Sputnik: Ja precis. Vi gör inte jobbet i tre perioder. Det är det jag menar med inställning och att ge det som krävs för att knipa tre poäng. Tror man att man blivit odödlig genom hyllningar gäller det att komma ned på jorden och förstå att det inte går att tumma på något i den här serien. Det är så pass jämnt i serien att om några omgångar kan vi vara nere och nosa på kvalplats om det inte kommer till en förändring snart.
Låst ämne

Sputnik: Förutom att det trillade in fler mål på kortare tid, kan jag inte särskilja denna match mot Leksand och Brynäs. Brunäs otroligt skadeskjutna resultatmässigt samt deras 2 mest profilerade spelare precis tillbaka från längre skador. De får åka upp och dondera en match mot seriens formstarkaste lag i deras hemmaborg, där laget inte spelat på typ 2 veckor.

Leksand med förvisso bättre lag, men vi hade också ett bättre lag än det vi hade ikväll. Vi låter de totalt mentalt äta upp oss. Där var vi med (och ibland bättre spelmässigt), men varenda vägande situation straffar de oss stenhårt. Sån psykisk skåpseger av dem.

Rögle. Som du säger, stort manfall och en backsida vi bör kunna sätta stor skräck i. Vi förvisso rätt lidande av manfallet med, och en backsida som inte skrämmer många spädbarn. Vad händer? Ren och skär VÅLDTÄKT i andra. Visst, jag tänker inte vara mindre än att erkänna Rögles jävla vrålflyt både vid några av deras mål samt uteblivandet av våra, gjorde att det blev så stora siffror. Vi uppträdde ju som chockoffer när de satte allt där i andra och de skapade ju ett otroligt momentum för dem.

Men summan av kardemumman är att vi tillåter alla dessa 3 lag skapa respektive situation. Vi gör INGET för att vända matchbilden. Inget för att mentalt jobba oss in i matchen. Vi fortsätter med någon jävla gräddhockey, där man totalt negligerar alla konsekvenser som uppstår genom strukturella haverier.
Det här laget har blivit bekvämt. Och det är dags att inse allvaret i detta NU. Håller dock inte med Westberg som säger att läget denna förlust kommer i är sämsta tänkbara inför ett uppehåll. Vilket skitsnack? Det är ju helt perfekt. Nu jävlar är det hårdträning, mental förberedelse och tydlighet att de som inte ser allvarligt på detta kommer inte heller vara en del av detta lag omgång 52.

*spottljud*
Låst ämne

Sputnik: OJ spelar hos Björklöven. Vi la pengar på Pääjärvi. Vi har inga backar. Boyce spelar på 4. Kedjan. Blomman sitter och solar. Alla snurrar på isen och lallar. Vi börjar med Rautio. Vart är Värmhed? Vet ej! Ingenting stämmer. Vad är det med Hanzl? Så många utvisningar? Vart är Dahlén? Vad händer liksom. Malmö 2? Man ska alltid ta motståndaren på allvar och kämpa till sista minuten. Slutspel? Hahah javisst.
Låst ämne

Labban: Grejen är ju dock den att mitt i missären så hade vi ju en riktigt grym förstaperiod mot Leksand och hade vi haft typ 3-0 efter förstaperioden så hade matchen nog varit över. Sen började vi fuska och tumma på saker och vi tappade allt menalt därefter.
Låst ämne

Tror också det är en inställningsfråga. Man blev hyllad till skyarna av media och i intervju efter intervju. Livet var glassigt och man var guldgossarna som va trea i tabellen. Vad hände sedan? Jo festen var slut och hockey var tydligen inte lika kul längre när hyllningskören tystnat.

Hockey är hårt jobb i 52 jäkla omgångar, inte någon kort fling man drar hem från krogen och har lite kul med över en natt.
Låst ämne

9908: det ligger mycket i det där sista.

Det är en ledningsfråga.

Laget kan ju uppenbarligen spela hockey och vinna matcher.

Nu presterar man inte hockey som håller i HA fan i mej.

Spelarna måste vara redo för en kamp varje match som kan komma att sluta med skada, vinst, härliga rubriker i tidningen, avstängning ja allt möjligt till och med förlust men att glida och inte ge 110 procent på isen för laget i den roll man har då kan man göra det i ett annat lag.

Det finns ett värde i att någon får exemplifiera det.
Låst ämne

9908: Det som är mest illavarslande är sättet vi uppträder på idag. Vi möter alltså ett Rögle som fått pussla ihop sin backsida ordentligt och blir ändå överkörda. Inte ok nånstans!
Låst ämne

Zäta75:Ja det är ju klart att ni är besvikna! Det vänder ni snart se på oss vi hade 6 förluster innan det vände nu har vi 12 raka vinster o går för den 13-ånde mot Oskarshamn på lördag! Nä så är det med livet det går upp och ner o även inom hockeyn!!
Låst ämne

Zäta75: Exakt. Sen ska man särskilja kritiken från den annars frekventa ”nu ska folk kickas osv”-sörjan. Vi har INTE uppträtt bra senaste 3 (Färjestad borta tog vi poäng och det är inte konstigt att de var det bättre laget). Det är Brynäs, Leksand, Rögle som har varit ett otroligt bottennapp, alltså även om vi hade varit ett bottenlag nu hade många sekvenser ur dessa matcher varit oacceptabla.
Tror inte en sekund på att laget är för dåligt, vi har blivit bekväma. Släng på en nypa storhetsvansinne och voilá: Tillräckligt nonchalant spel för att Rögle sätter varenda puck de vispar mot i andra.

Detta är nu enbart en ledningsfråga. Spelarna har kapaciteten för att vända detta, vi behöver en till back för att avlasta men utöver det ska inte vår befintliga backsida vara SÅ HÄR dåliga. Rätt människor krävs för att inse allvaret i att ge 210% varje match. Nog ska man locka med slutspelet som hägrar, men man ska också fan skrämma med det oåterkomliga nederlaget som väntar vid degradering.
Låst ämne

Vi ligger fortfarande på femte plats. Nu äter vi alla julbord. Vilar upp oss och tar nya friska tag efter Jul.
Skulle tro killarna är lite mentalt trötta, det har liksom gått lite för bra tidigare.
Låst ämne

Labban: du har rätt!

Få spelare som är bättre än Halloran!
Låst ämne

Erik177776: älskar hur sådana jävla torskvurmare som dig glider in här med era jävla saftglas med sugrör och kanelbullar och börjar hacka på besvikna supportrar som ställer krav på sitt lag!

Man är inte medgångssupporter för att man inte lallar omkring som en hashtomte och älskar allt i alla lägen!

Tyck inte om sådana som mig och Dubbeld ikväll! Det är ok!
Vi kan inte uppskatta alla även om du vill det!
Men att angripa folk som sitter här i forumet timme in och timme ut och skriver tänker och läser kring laget kanske inte förtjänar epitetet medgångssupporter!

Den utskällningen ska du nog bjuda de som inte löser biljett till nästa hemmamatch på…
Låst ämne

7043: KLART SÄMSTA BACKSIDAN I SHL INTE EN PP BACK OCH BARA EN SOM KLARAR AV FYSISKT SPEL (didde) DÄRFÖR MÅSTE TVÅ BACKAR IN OMG EN FYSISK OCH EN PP BACK.
Låst ämne

Erik177776: Gör jag då fan inte gå o kolla tillbaka i mina loggar och kolla istället för att spotta dynga.

Du är säkert den sortens supporter som inte vill ha någon förändring alls i laget för ?alla gör sitt bästa?
Låst ämne

söder över: Om Halloran är begränsad, vad är då inte 9/10 forwards denna match? Han skapar 10 ggr mer än många andra och la en fin macka till Wedin och är en av tre spelare som gör poäng i kväll. Var är första kedjans poäng?

Så typiskt att skylla på en transatlant när våra dyraste spelare a.k.a "hemvändarna" inte levererar.
Låst ämne

9908: Håller med till 100%. Är så grymt besviken på inställningen hos spelarna. Vi vet ju att vi kan spela hockey riktigt bra när alla är påkopplade. Ändå gör man så många plattmatcher irad. Det finns inget att skylla på. Det är en ledarfråga. Vad gör Lander och Ante mfl åt detta? Stenhårt jobb och en stark vilja krävs i minst 60 min varje match annars vinner man inga matcher i SHL.
Låst ämne

thorwald: Helt enig med dig här. Pengarna som las på Pääjärvi borde hållts hårt i istället och lagts på back.
Låst ämne

Dubbeld: Du sitter bara och snackar skit så fort det går dåligt och skriver bara hur bra allt är timrå vinner, det säger alllt tycker jag
Låst ämne

Halloran är begränsad.

Tappar jävligt mycket puckar och är otroligt svår att samspela med.

Han gör varken till eller från i denna trupp och tyvärr gäller det Dahlén med den senaste månaden.

Halloran kan dra!
Stenqvist ska inte vara del av detta Timrå.

Passivitetens fantastiska ambassadör inom ishockey.

Hooking slashing High-sticking borde generera 2000kr böter internt som läggs i en pott och skänkes till Modo vid säsongsavslutning!

Börja tacklas istället…
Låst ämne

The great one: Ska inte backsidan uppgraderas? Ska vi inte bli bättre. En otroligt begränsad back. Ser inte att det finns plats för honom när jag kollar vilka som har kontrakt inför nästa säsong.
Låst ämne

Erik177776: Medgångssupporter ska du dra det kortet nu också? Satt igenom och hejjade på laget även när vi fick stor stryk förra säsongen... Fortfarande kvar så vänligen knip igen käften innan du yttrar dig igen om "medgångssupportrar"
Låst ämne

« · 2426347 · »