1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591253 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 09/10

« · 1234385 · » Till forumet

Sv: Silly Season 09/10
Blizzard: Nä han kan vi inte ha... han sitter bara i utvisningsbåset hela matcherna...
Kommentera

Laken: "Dessutom är det en typ av back vi verkligen behöver!"

...är det verkligen det, inte så säker jag!
Kommentera

Bissett19: Precis vad jag tänkte skriva. Att Kudroc var omtyckt bland supportrarna till Brynäs när han helt plötsligt värvades till Frölunda.

Dessutom är det en typ av back vi verkligen behöver!
Kommentera

Vi sitter nöjda vi!
Kommentera

Icing-Ove: Jaha det var dit hela värvningsbudgeten gick....Men den var ju ganska småmysig iaf (:
Kommentera

Snoop:
Linkan kommer att leverera var så säker....
Kommentera

Snoop: FBK tar också in en tjeckback.
Kommentera

Rögle har värvat Robert Kantor just nu iaf.
Kommentera

Bissett19: Ja, hans bra sidor är verkligen få. Lite för få för att jag ska tycka att han duger till riktigt. Jag tycker att han är på tok för utvisningsbenägen. Hamnar ofta i situationer när han inte alls hänger med i skridskoåkningen och då istället känner sig tvingad att hålla fast eller haka motståndarna. Men om ni var supernöjda med honom så är det ju fint för er.
Kommentera

Dream Team:

Menlös back är nog lite väl taskigt.Kudroc spelade ju hos Brynäs i 10 matcher,och jag måste säga att vi var supernöjda med hans insats och hade gärna sett en fortsättning,men tydligen ville han ha betalt för en fortsättning,dög tydligen inte med fria ostmackor på Pigalle som Sundlöv erbjöd;)
Kudroc är en hockeyspelare med ganska få verktyg,men han gör precis det han är på bra dvs spelar enkelt,utnyttjar sin storlek på helt rätt sätt genom att smälla på precis i rätt läge,en otroligt seriös spelare vad man hört..

Sen tror jag att Kudroc trivdes bättre med Brynäs sätt att spela där dom har mycket folk med hemåt,istället för som i Frölunda där deras defensiv ofta har varit obefintlig.

Redigerad kommentar

Kommentera

Dream Team: Tack!
Kommentera

Laken: I mina ögon är Kristian Kudroc en rätt menlös back. En fördel har han och det är storleken vilket gör honom stark vid bl.a sargen och framför målen. I övrigt gör väl just denna "fördel" att han blir sämre på i stort sett allt annat i spelet. För egen del kändes det något underligt att det "guldsatsande" laget från Västra Frölunda ö.h.t tittade åt dennes håll, trots att det var kris i backbesättningen. Fast det var väl panik i det läget hos "the assholes", förstås, för något annat kännetecken än det får inte en värvning av det här slaget.

Redigerad kommentar

Kommentera

Kostiainen: Var kommer han i från ? Europa, Finland , Ryssland.
jag tror Europa(slovak tjeck)
Kommentera

Kostiainen: Ja, Pyörälä kommer =)
Kommentera

Sluttampen är igång:

Kommer något att hända?
Kommentera

Blizzard: Kristian är på väg till Finland.
Kommentera

The Fat Bastard: Timrå öppnar den jättestora gammbrunen och värvar M Pyörälä, för han är nog less nu att sitta på läktaren vid det här laget. Varför kan inte denna dröm bli verklighet?
Kommentera

Å andra sidan säger inte det mycket.
Kommentera

Blizzard:
Du han sätter Moe på bänken alla dagar i veckan..
Kommentera

Laken: Han hade svårt att få speltid i frölunda när de andra backarna började trilla in.

Kudroc har varit kass de matcher jag sett med frölunda en jävla massa utv, ifs är alla kass i frölunda. men nej tack!

Redigerad kommentar

Kommentera

TIKbiff: Han skulle jag gärna vilja ha!
Varför släppte de han?
Kommentera

TIKbiff: ...av en anledning.....
Kommentera

Laken:
Frölunda har släppt Kudroc...
Kommentera

dr-nix: Jo men det som alltid retar mig är när man skyller sitt eget misslyckande på andra spelares skador. Det gäller så väl sportchefer, tränare som övriga friska spelare. De som spelar, spelar!

Skador drabbas alla lag av - de kan I N T E komma som en överraskning!
Man måste bara hantera det på rätt sätt och göra det bästa efter förutsättningarna.
Alla lag i elitserien har haft/kommer att ha tunga skadeperioder. Jag räknar kallt med att 3-4 spelare i snitt är borta per omgång. Skador, sjukdomar o.s.v.
Kommentera

Laken: Skillnad på juniorer också då. Brynäs har väl ett av landets bästa juniorlag atm (någon Brynäs figur får gärna rätta mig). Därmed har man också fler juniorer som kan kliva in och spela i Elitserien. Timrås juniorer är knappast bland dom bästa....
Kommentera

Laken: Jag sitter rätt lugnt i båten. Ska det värvas nu ska det vara en riktig klass-spelare, och inte bara 'nu värvar i en finne för att man kan' a la Modos senaste.
Tre matcher kvar innan OS-uppehållet. Räknar iskallt med att en månad bör räcka för att få Karlsson och Styf tebaks.

Dock tycker jag att Linkan, om det inte kommer in någon fem-i-tolvare, skulle förklara det med 'söndagar är min sling- och solariedag'.
Han kommer ändå inte att vinna över dom som bestämt sig för att hata honom, och då kan han lika gärna försöka provocera fram ett åderbråck eller två.
Kommentera

Bissett19: Ja men nu ska jag vara lugn ett tag... Vill ju inte slita ut mig! ;-)
Kommentera

Bissett19: Jag antar att du menar telegrambyrån och inte mig.       :)
Kommentera

Bissett19: 5 länkar irad, han sätter ribban för dagen iaf ;-)
Kommentera

Laken:

Är du stand in för TT idag?;)
Kommentera

Laken:

Skojar du?

Vi sitter väl nöjd. vi kan ju klara kvalserien med det här laget.
Kommentera

Att skylla på skador är PATETISKT!!!
Kommentera

Förutom Perra här kommer nästa drömnamn. Och då menar jag inte Ulf Dahlén! ;-)
Kommentera

Mappe: Jag håller med. Jag har ingenting emot Jonte som person men hockeyn bör han sluta med omgående och satsa på en civil karriär istället.
Som Uno Gordon skrev någon gång: "Hedström är slut som artist".
Kommentera

Jonte, Jonte. Han skulle behöva rota sig. Nu verkar det skita sig med Lule också. Jag tycker synd om honom. En skugga av sitt forna jag.
Kommentera

Ambroo: "Sköna pinnar till slutspelsjakten. Och idag blir det klart med Jere Karalahti som redan igår anlände till Sundsvall" -- Som någon "BG" skrev. Någon sanning i detta?
Kommentera

Kvalserien ger mer pengar till klubben! - Bra att ha i Allsvenskan!

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

T T: Värva? Det kan gå ändå.
Kommentera

T T: * Timrå tittar på en utfyllnadsback a la Henrik Petre.
Kommentera

Kommer ni att värva någon under söndagen?

– Det är min förhoppning.

Kommentera

superfalle: Ja inte är de forwardarnas fel iallafall... spelar backarna bra blir forwardarna bra också. Men får dom agera backar också så blir det som det blir. Jag är ganska övertygad att skulle man låna in skellefteås backar skulle forwardarna också kunna koncentrera sig på sitt spel. Med dagens lag blir det utan tvekan kvalserien. Södertälje har ett bättre lag och kommer garanterat passera oss inom kort.
Kommentera

Jag tror inte vi kommer att få se ett enda till nyförvärv!
Det är en tidsfråga innan ytterligare en back blir skadad/sjuk och då står vi där på 4 backar...
Jag har så smått börjat acceptera faktum, vi åker ur. Och på något sätt så känns det ganska bra, att acceptera verkligheten som den ser ut.

Här kommer vi - Kvalserien!
Kommentera

TRL: fy fan va lite jag måste kunna om hockey . ja med ett sådant enormt klipp i forward spelet och med centrar som verkligen hjälper till att täta hemåt i mittzon så måste de vara dom usla backarna vi har som är svaret på varför vi ligger där vi ligger .. eller ?????
Kommentera

Frella: faan jag blir arg när man hackar på pärssinen.... vad han har gått igenom för att spela hockey är enormt lidande!!!

foppa kan köra upp sin fot i röven jämnfört med pärras diskbråck!!

pärra är säkert ruskigt väl tränad dock det stelaste timrå haft iår... iaf innan nylander med sin låsta halv sittande stil dök upp...

tycker så förtvivlat synd om pärra iaf en av de största "klubbhjärtat" vi har iår juh...

så ok du har väl en poäng med det du skriver fast det tar fan emot att säga det....

love pärra!!!

om man dumpat challe å hittat en tränare som isst för ett enormt tråkigt tänk kanske kunde ge spelare tydligare roller på isen så kanske sådana som pärra å nyllet kunde hamna "rätt" i situationerna lite oftare...

jaja...
Kommentera

Laken: Kännslan, söker svar på varför det ser så jäligt ut allting!
Kommentera

Pär: Känsla eller är det något du känner till?
Kommentera

Per HApps: Och en nästan obefintlig ungdomssatsning.....
Kommentera

« · 1234385 · »